Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cena akcií Tesly dál prudce roste, už překonala 900 dolarů

Cena akcií amerického výrobce elektromobilů sice výrazně roste, někteří analytici se ale obávají, zda nejde jen o spekulativní bublinu.
Zpět na článek
5. 2. 2020 09:38
5. 2. 2020 09:55
5. 2. 2020 11:21
5. 2. 2020 13:53
5. 2. 2020 14:20
6. 2. 2020 22:07
7. 2. 2020 09:42
8. 2. 2020 18:40
5. 2. 2020 14:22
5. 2. 2020 15:35
5. 2. 2020 20:22
5. 2. 2020 13:55
5. 2. 2020 14:21
5. 2. 2020 19:32
5. 2. 2020 20:20
5. 2. 2020 09:38
Safra pes
stačilo prostě nakoupit...
fostek je blb. ;-\
Rozbalit vlákno
29
Avatar - WinDiesel
5. 2. 2020 09:43
Re: Safra pes
jo taky mi to nabízeli, seřval jsem je a prásknul telefonem
ale je mi to volný :D fakt mne to netrápí :D
fostek není blb :-!
5. 2. 2020 09:55
Re: Safra pes
Dotiahnu to na Toyotu?
Avatar - elektrikar
5. 2. 2020 10:03
Re: Safra pes
Tesla není jen automobilka.

Divize výroby solárních střech a obrovských průmyslových stacionárních baterií se rozjíždí ve velkých číslech. Tesla ty solární střechy pronajímá občanům USA a pak energii obchoduje do SuperChargerů. Je předpoklad, že Tesla Energy Division dalece překoná automobilovou divizi.

https://www.czechcrunch.cz/…-dolaru-mesicne/

https://www.tesla.com/cs_CZ/energy
Avatar - KANKUNEN
5. 2. 2020 10:20
Re: Safra pes
To pak má Tesla baterky dvě, jednu v autě a jednu stacionární. Ale lepší solární střechy než pole.
5. 2. 2020 11:21
Re: Safra pes
Ani Toyota nie je len o autach... ale Solarne skridle, zaluzie, parkoviska... je to spravna volba, len sialene draha pre vacsinu sveta a pre nase podmienky neefektivna.
Myslim ze Tesla je bublina...ale napriek tomu som fascinovany tym pribehom.
Avatar - .StenLi.
5. 2. 2020 13:39
Re: Safra pes
Neviem si predstavit ako malo musi clovek vediet o Tesle aby si dnes alebo 5 rokov dozadu mohol mysliet ze je to bublina :)
5. 2. 2020 13:53
Re: Safra pes
fakt ze spolocnost este nikdy nevyplatila dividendu a od zaciatku svojho podnikania generovala stratu az na posledny pol rok kedy pri svojej hodbote na urovni 100 bil (este pred rokom nieco na urovni 20) generuje zisk na urovni statistickej odchylky...tzn par sto milionov. Mne to pride ako spekulantom nafukovana bublina.
5. 2. 2020 14:09
Re: Safra pes
Dopracovala sa k produkcii zisku a ty to nazývaš bublinou?
5. 2. 2020 14:20
Re: Safra pes
Ta spolocnost dekadu tvorila stratu. Ze teraz tvori zisk je vplyvom prekonania bariery na trhu a je to prirodzene pretoze ma produkt o ktory je zaujem. A ako som pisal som tym fascinovany. Co nie je prirodzene a co je podla mna bublina je jej trhova hodnota ma urovni VW ci viac...automobilka ktorej inovacny potencial je podstatne vacsi ako je potencial Tesly (potencial-nie inovacny vykon v oblasti elektromobility, tam je Tesla leader)...cena akcii Tesla nie je hnana potencialnym vynosom zo zisku, ale potencialnym vynosom pri predaji akcie, u ktorej ocakavame nasobny narast.
6. 2. 2020 22:07
Re: Safra pes
O kterem inovacnim potencialu mluvis?
VW???
7. 2. 2020 09:42
Re: Safra pes
Mininalne o ludskon potenciali...VW je prosre obrovsky. Ten potencial RD tam urcite je...netvrdim ze je vyuzity.
8. 2. 2020 18:40
Re: Safra pes
Bohuzel, to je jeden z problemu "tradicnich" firem / koncernu.

Jejich inovacni potencial je temer nulovy.

VW byl mistr predevsim v dokazovani slepych cest.

Ty vis o nejake inovaci VW??
Avatar - Barrichello
5. 2. 2020 14:21
Re: Safra pes
POUZE díky prodeji emisních povolenek jiným, jinak by byli ve ztrátě.
5. 2. 2020 14:22
Re: Safra pes
Good point...na toto som.zabudol, aj ked neviem ci to je jediny dovod.
Avatar - lyon667
5. 2. 2020 15:35
Re: Safra pes
Proboha! To, že je v zisku, přece žádným způsobem nerozporuje faktickou bublinu. Estimace P/E ratio pro rok 2020 je ~270, přitom poměr amerického akciového trhu se drží dluhodobě kolem 20. To je podle mě učebnicový příklad extrémně nadhodnocené akcie.
5. 2. 2020 20:05
Re: Safra pes
No pokud to uvedeme na pravou míru tak loňský rok měla ztrátu 20mld.
5. 2. 2020 20:22
Re: Safra pes
koľko takých príbehov už bolo
dnes ani nevieme, že existovali
ale toto je o autách, tak je to populárne
a na tom je to celé postavené na popularite a malomeštiactve zbohatlíkov
Avatar - Barrichello
5. 2. 2020 13:18
Re: Safra pes
Aby měli dosta baterií a surovin, když čína nevyrábí a nejede hehe. Ceny závartně poletí nahoru tak o 60% :-) Takže tesla 3 za 1,5-1,9 mega,

S by mohlo být za krásných 3,5 a něco lepšího časem třeba za 5 neee :-) :-)

25 000 nakažených, 70 000 čekajích na testy, 500 mrtvých a 75 milionů izlovoných (neofiko údajně 110-160 mega) + 150 000 uteklo z číny dokud to šlo + 50 000 cizinců evakováno nebo čekaj na evakuci.

Ty továrny nádherně pošlapou.

prognóza na červen je 3000 mrtvých 110 000 nakažených, 400 000 čekajících na výsledky, 300 milionů evakuovaných a 600 000 lidí co opustilo čínu :-)
Avatar - .StenLi.
5. 2. 2020 13:38
Re: Safra pes
Teba to fakt uspokojuje ked sa tu odbavujes na vymyslenych cislach a scenaroch? Suroviny maju davno zazmluvnene mimo Ciny, tak isto vyroba baterii alebo aut pre Europu nema nic spolocne s Cinou :) Corona virus je bublina, na chripku zomrie rocne pol miliona ludi a tu sa robi cirkus pre 490. GF3 ma byt zatvorena na tyzden az tyzden a pol ;-)
Avatar - Barrichello
5. 2. 2020 13:52
Re: Safra pes
To je super že maj zamluvené suroviny mimo čínu, když čína dodává 88=%vzácných kovů a vyrábí se tam 60% součaástí autolektriky, infotaimentů a 40% světových komponentů v železe (od brzdy přes čepy atd) a kolik % baterií?
Moog, Mevotech, Bosch a tisíce dalších na sobě maj krásné loga Made in China :-)

Hádej.

Všechno je vymyšlený, jasně. Čína je navíc strašně pravdomluvná a oficiálním číslům se musí do puntíku věřit.
Tady je zas dneska sranda, kabaret hadr.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/…board/index.html#…

V reálu je to daleko jiný, protože statiísce lidí vůbec nebyly na testech.
5. 2. 2020 14:10
Re: Safra pes
Nevadí. Hlavne že si inak zdravý a chutí ti jesť.
Avatar - .StenLi.
5. 2. 2020 15:18
Re: Safra pes
Ani nemam chut vysvetlovat ti ako si mimo. Skus si zacat googlit ake male mnozstvo litia a inych kovov v bateriach ma Cina, ani o NULOVEJ vyrobe baterii pre Teslu v Cine :) ..
Avatar - Barrichello
6. 2. 2020 12:07
Re: Safra pes
Vůbec nejde o Lithium, ale o vzácné kovy, kterých mí Čína 88% světových zásob, o produkci pamětí, čipů, řídících jednotek, infotaimentů, součástí podvozku atd to vše dělá Č9na. Jinak čínská gigafactory Tesly taky stojí :-)
Avatar - .StenLi.
6. 2. 2020 14:27
Re: Safra pes
Tak nam teda povedz ktoreho z kovov ktore sa nachadzaju v Tesla baterkach produkuje 88% svetovej produkcie :) Nemas sajnu o chemickom zlozeni ich baterii :D je to dalsie tvoje vymyslene cislo ako zvysenie ceny o 60% aj ked sa baterie pre Model S vyrabaju v uplne inej krajine so zazmluvnenymi zdrojmi mimo Ciny :D To iste plati pre ostatne komponenty.

Ty si tak mimo ze ani netusis ze komponenty z ktorych sa vyraba Model 3 v GF3 su dovezene z US :D Baterie v Modele S a X su vyrabane v Japonsku, vies, to je ta krajina na pravo od Ciny, baterie do Modelu 3 su vyrabane v US, baterie do MIC Modelu 3 su vyrabane v US a neskor budu pouzite tie vyrabane v Korei, potrva pekne dlho kym si bude Tesla vyrabat v spolocnom podniku v priestroch GF3. Skus si uvedomit ze ak o fabrike vies iba to kde stoji, asi o nej nevies dostatok aby si tu bluznil s percentualnymi vypoctami zvysenia ceny auta ktore nema nic spolocne s Cinou :) takymito kecami si mohol niekedy ohurit spouziakov v skole ale dnes v dobe internetu nemas sancu..
Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 13:43
Re: Safra pes
https://zpravy.aktualne.cz/…8f50cc47ab5f122/

Jinak sem se seknul, koronavirus nepřekoná s mrtvými SARS v úterý, ale už v neděli.
https://gisanddata.maps.arcgis.com/…board/index.html#…
Avatar - .StenLi.
7. 2. 2020 15:48
Re: Safra pes
Nula argumentov ktore by potvrdili tovje bludy o 88% drahych kovov z Ciny.. v clanku sa ani nenachadza cislo 88 :D
5. 2. 2020 13:55
Re: Safra pes
Preco davas smailiky pri takomto texte? Si v poriadku? 3000 mrtvych...smailik? Fakt si v pohode?
Avatar - Barrichello
5. 2. 2020 14:16
Re: Safra pes
Lidí je mi samozřejmě líto, ale to že nepošlape Čína a její fabriky mi fakt líto není, Naplno se ukáže, je slepý a hloupý bylo dát výrobu všeho do jedné země. Myslím že Trumpeták se musí hodně smát, tohle je přesně voda na mlýn, kterou potřeboval. A další argument na americké firmy aby se z číny stáhly.
5. 2. 2020 14:21
Re: Safra pes
Cina je najlepsie miesto ma podnikanie... to kvolj obmedzenym ludskym pravam. Kto moze v cine podnika.
Avatar - KANKUNEN
5. 2. 2020 10:05
Ještě že máme Elona, jinak bychom
byli nuceni číst o autech. Ale chápu to, takový článek je úspěšný narozdíl od testu skutečného auta, kterým se jezdí a fabrika vydělává.
Rozbalit vlákno
37
Avatar - elektrikar
5. 2. 2020 10:25
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Asi je čas změnit server :yes:

https://www.rajveteranu.cz/ už čeká a vítá tě
5. 2. 2020 11:22
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Toto bolelo ;-)
5. 2. 2020 11:48
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Tak jmenuje se to tady auto.cz
Tak neprskej...tohle je ale zpráva souvisejíci s automobilismem, ok. Ale bejt jenom takový, je to špatně.
Avatar - .StenLi.
5. 2. 2020 13:42
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Cely automobilovy svet poslusne nasleduje a kopiruje Teslu takze je velmi dolezite sledovat trendsetera ak chceme vediet kde bude zbytok automobiloveho sveta za 10-15 rokov, resp. ti co preziju tansformaciu na EV.
Avatar - Barrichello
5. 2. 2020 14:19
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Boha, to jsou bludy.
Evropští výrobci nikoho nenásledují dobrovolně, oni musí, neboť Pomatená EU jim dává emisní pokuty za nadlimity CO2 i u litrových motorů a vyhlásila do roku 2050 bezemisní Evropu.

Co asi tak maj dělat?

Výrobci mimo EU trh dál budou vyrábět spalováky, myslíš si že Indie, Rusko, mexiko, Jižní Amerika, USA atd začnou kupovat milion elektromobilů, kde žiješ. Možná za 200 let, do roku 2050 ani OMYLEM!!!
Avatar - .StenLi.
5. 2. 2020 15:55
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Tvoj pradedo urcite sedel na koni a vykrikoval na ludi v autach ze su hlupaci a ani za 200 rokov auto nenahradi kona :D

Ak ovladas zakladne pocty (o com nie som presvedceny na zaklade tvojich bludnych prepoctov zdrazenia EV) tak ti dojde ze ak sa na celom svete rocne vyrobia iba 2 miliony baterii kvoli malej vyrobe baterii tak asi to je dovod preco tieto krajiny nepredavaju miliony EV.. aj ked dobyt by tam urcite bol kedze je nasobne vacsi ako ponuka.
5. 2. 2020 21:06
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Kolkonasobne? A v ktorych krajinach?
Avatar - .StenLi.
6. 2. 2020 15:10
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Nastartuj google, najdi si pocty predanych EV a pocty predobiednavok pre krajinu ktora ta zaujima.. a voila ;) Vyrobcovia ako Tesla, Hyundai/Kia, Audi, MB atd.. nie su schopni pokryt dopyt ani z daleka asi v ziadnej krajine kde predavaju..
7. 2. 2020 07:20
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Ako doveryhodne vnimas svoje tvrdenia na tomto chate? Ja som sa ta opytal otazku a ty mi povies najdi si. Ak by si sa ma ty opytal na cisla ktore som uviedol ja dam ti zdroje, alebo uvediem ze je to moj nazor pripadne ze je to zaujimave...to je rozdiel medzi nami. Ty vlastne neuvadzas fakty. Nejde o to ci mas alebo nemas pravdu. Ale o to ze si nedoveryhodny, pretoze ja si nemam kde overit tvoje tvrdenia...tot vsio.
Avatar - .StenLi.
7. 2. 2020 09:34
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
100% doveryhodne, kedze si ich mozes jednoducho overit, ak najdes zdroj ktory im odporuje tak to uznam a upravim podla neho svoje dalsie tvrdenia, pretoze ja sem nechodim presadit svoj nazor alebo "svoju pravdu" (ako mnohi z diskuterov) ale vniest fakty do hate-u a hoaxov. Nie som si isty ci si spravne pochopil moj prispevok. Vidis niekde ze by som uviedol nejake konkretne cisla? Ja som uviedol jednoduchy a lahko overitelny fakt a za tym si stojim. Dopyt je vacsi ako ponuka co je jasne z toho ze ziadne z najpredavanejsich EV sa nevyraba na sklad, naopak okamzite po expedovani z fabriky ako kusy vhodne na predaj idu k zakaznikom a to ako vyroba nestiha pokryt dopyt jasne dokladuju polrocne a dlhsie cakacie doby. Takze uvadzam jednoduchy fakt, ale prepac ze ti nebudem googlit znova x stranok na ktorych som ja uz bol a tuto informaciu uz mam, ked si to mozes najst sam pre trhy a EV ktore ta zaujimaju. Nie je to niekde spisane na jednej stranke na ktrou by som ti mohol poslat link, resp. ja o nej neviem. ;)
7. 2. 2020 09:50
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
1. Nie sme na sude. Doveryhodnost svojho tvrdenia stavat na fakte ze ho mam vyvratit inak mas pravdu??
2. Ziadne fakty si nevzniesol

Aj seat leon 2.0 TDI ktory si kamarat objednal pred tyzdnom mu dodaju v lete...mam na zaklade toho tvrdit ze Seat je komplet vypredana automobilka?
Avatar - .StenLi.
7. 2. 2020 11:55
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Pleties si pojmy, uz z definicie faktu vyplyva ze ak ho uvediem mam pravdu :) To ze ty nevies ci je to naozaj fakt alebo nie je uz tvoj problem.. ako som uviedol, velmi lahko si to overis. Ak ho vyvratis, nie je to fakt a moj post je nepravda a moja doveryhodnost klesa. Easy.

Tesla mala 600k predobjednavok M3.. niektore sa zrusili, mnohe pribudli, ak ta zaujima presny nasobok dopytu voci pradaju, googli, ja ho vorim o nasobkoch, nie konkretnom cisle. Mesacne vyraba do 30k kusov, zatial predali nejakych 400-450k, neviem ci to je uz najpredavanejsie EV historie a predbehlo 2 generacie Leafu (tazko dostat sa k ich cislam) ale este maju nasobne viac objednavok ako stihnu vyrobit kazdy mesiac..

To mozes tvrdit a budes sa opat mylit. VAG ma komplexny a komplikovany model konfiguracii, Tesla ma super jednoduchy = u VAG su velke rozdiely cakaciek - maju plne parkoviska aut ktore cakaju na majitela, nesplnaju emisne normy atd.. a potom zriedkave kusky na ktore sa caka.. VW musel obmedzit vyrobu a niektore fabriky zavriet.. ma najnizsie predaje za poslednu dekadu, nic z toho Tesla nepozna, nikdy sa jej nedarilo lepsie a nepredavala/nezarabala viac kazdy.. opakujem kazdy kus je hned predany a nejde na sklad.. zakaznici cakaju na Cybertruck, Y, 3,
Semi atd.. o tomto sa VAG moze iba snivat, toto sa vola vypredana automobilka :)
7. 2. 2020 14:17
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Viac ako 50 % predajov za december v EU ma na triku Holansko(TEDA 11000, TEDA VIAC AKO 30% PRODUKCIE CELEJ AUTOMOBILKY). Tento rok sa v Holansku predalo za januar- september nieco okolo 13000 Tesla M3(5000 len v septembri). Ale za december viac ako 11000.
Tento boom nebol vyvolany techologickou urovnou aut Tesla, ale faktom ze Holandania zrusili od 1.1. 2020 zvyhodnenie elektrombilov...tolko na margo sialeneho predaja a dopytu. Na slovensku sa za 4 minuty minula 5 milionova dotacia na podporu elektromibility, pretoze si nou mozes znizit cenu EV o 8000€. Tolko na margo elektromobility. Tesla sa predava, ale len tam, kde ju umelo dotuju resp. zvyhodnuju je uspesna tak ako to popisujes(v ramci EU). A to je hodne pokrivene vnimanie uspechu...nemyslis?
Avatar - .StenLi.
7. 2. 2020 14:38
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Holansko? Asi myslis Holandsko :)

Nie nemyslim. Tento raz si mylis predaje s dodavkami. Tesla neposle do EU 15k kusov M3 a caka kde sa kolko preda, ci uz podla popularity alebo dotaciam. Tesla posiela auta konkretnym zakaznikom, bolo to cisto rozhodnutie Tesly ze uprednostnila NL zakaznikov a umoznila im yuzit dotacie, kvoli tomu musela posunut dodavky dalsim desatisicom zakaznikov. Tych 11k mohla Tesla kludne predat v Norsku alebo Nemecku. Technolgicka uroven a dalsie lakadla Tesly su prave dovodom ze tie dotacie ktore su urcene pre vsetky EV skoncili v drvivej vacsine prave u zakaznikov Tesly.
A taktiez nie, dotacie nemozu za vysoke predaje Tesly. Ak si spravis preiskum tak vacsina EU krajine nema ziadne dotacie na EV a dopyt po EV tam nie je pokryty. Taktiez, ak si kupis Teslu na SR, ides si po nu do Holandska ;)
7. 2. 2020 14:47
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Okrem krajin V4 su vo vsetkych krajinach nastavene dotacne a danove schemy podporujuce tanko to wheel nizkoemisne vozidla, resp. nulove emisie...teda znevyhodnujuce vozidla s ICE pohonom. Ale suhlasim tesla s apredava najlepsie z EV, no to ze sa predava je len v ramci EU dane danovym zvyhodnenim alebo dotacnou schemou...je to pokrivene. Cinu ano USA neriesim.
Avatar - .StenLi.
7. 2. 2020 15:09
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Este zhrnutie k uspechu Tesly: Dotacie a predaje v urcitej krajine absolutne nepokrivili uspech Tesly, ta vyrobila x aut a predala vsetky do jedneho s druhou najvyssou marzou na trhu - to je ciel kazdej automobilky, tak sa definuje uspech. Rozhodnutia Tesly kam posle svoje produkty akurat tak deformuju statistiky o predajoch v jednotlivych krajinach. Bloomberg a im podobni skusali trapne hate clanky ze predaje Modelu 3 v US klesli o 150% oproti predchadzajucemu mesiacu. Realita? Tesla poslala v ten mesiac do EU vacsinu svojej vyroby a na US proste uz neostal dostatocny pocek kusov. Tak jednoduche :)

Zakladna otazka. Vies ty preco vobec krajiny poskytuju dotacie na EV? Aby podporili vyrobcov EV?

PS: na SR rozdali 6 milionov na dotaciach ;)
7. 2. 2020 17:45
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Ok...dik oprava. Cinje to 5 milionov alebo 6 je v zasade jedno. Fakt je, ze EV predaje za nasledujuce roky su podporene touto deformaciou....
A preco podporuje EU elektrpmobilitu neviem. Nikde sme nedostali jednoznacnunitazku na to, preco je podporovana elektromonilita na ukor ostatnych...
Avatar - .StenLi.
8. 2. 2020 12:15
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Chcel si povedat ze si nedostal odpoved. Ty, nie my. Kazdy koho zaujimala si ju polozil sam a nie je problem si ju zodpovedat. Naopak ICE auta su dotovane, prave cez dotacie na EV. Kazda automobilka musi splnit emisne limity, to preco je to v zaujme nas vsetkych, snad nemusime ani rozoberat, dufam. Ak tu niekto oznacuje normy za buzeraciu a ekoterorizmus nema zakladne udaje o stave naseho ovzdusia. Takze aby automobilky mohli vobec splnit tieto limity, museli by same od seba dlhorocne znizovat spotrebu a emisie, co sa darilo hlavne Toyote a Mazde. Ostatne ako VAG isli cez podvody, FCA na to kaslali a teraz maju problemy atd.. Automobilky ktore nemaju tak dobry pomer cena vykon ako tesla potrebuju pomoct dotaciami na svoje drahe EV aby im stiahli koncernove emisie a tym aj pokuty za ich nesplnenie dolu. Zaroven kazda krajina sa zaviazala na celkove znizovanie emisii nielen z dopravy a ma vyclenene peniaze iba na to. To nie je tak ze SR zdobralo len tak 6mil a rozdali ich. Tieto dotacie su to najefektivnejsie minutie penazi na obmedzenie emisii. Ziadnu lepsiu metodu ako obmedzenie ich vzniku dnes nepozname. Takze ziadny ukor ani deformacia. Drviva vacsina predanych EV by sa predala aj bez dotacii. To mozes jednoducho vidiet v US kde sa znizovali dotacie na Tesly az na nulu od noveho roka a predaje to nezdeformovalo. Stale je dopyt po nich vacsi ako vyroba, predajne cisla nie su zdeformovane nijako, len sa k autam dostanu o cosi skor ludia ktorim nie je jedno ci auto stoji 52k alebo 50k s dotaciou.
8. 2. 2020 13:24
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
ak by sa aj tak predali,tak na co je potom ta dotacia dobra ? (ja viem, politicka deklaracia ze podporujeme EV...kedze sme automobilova velmoc a me solidární).
teraz vysvetlim, ze ak by nám (SVK) zalezalo na ovzdusi, tak by sme sa viac starali o energeticku chudobu alebo investovanie do infraštruktúry, pretoze za tych 6mio sme nakupili najdrahsie CO2 emisne povolenky v nasej historii:

ak ma EV zivotnost 200 000km, na každom km ušetri oproti ICE pri dnešnom energy mixe SVK (300-350gCO2/ kWh) cca 100gCO2/km.

To robí dokopy počas životnoti vozidla cca 0,1kg x 200000km čo je zhruba 20T co2 úspory. Istotne vieš ako funguje obchod s emisiami a aka je trhová cena CO2 emisných povolenie v rámci EU. Na to aby sme v doprave ušetrili 20T CO2 emisii sme minuli 5000 € čo je hodnota dotácie. Namiesto toho sme mohli na trhu nakúpiť 1 tonu za cca 25 € a podporiť tak spoločnosti, ktoré v rámci EU podliezajú technologický benchmark emisií vďaka svojmu zotrvaniu v EU priestore a investiciam do technologii. pokojne by mohli investovať napríklad do expanzie mimo emisiami regulovaný trh v EU.
Mimochodom ročná produkcia Novák je 1.8 mio T CO2 takže na dosiahnutie impactu úpory CO2 elektromobilov stačilo odstaviť nováky o pár dní skôr...
A pre toto sú tie dotácie čisto politickým, navyše netransparentným rozhodnutím ako deformovať trh. A spôsob akým bola tá podpora realizovaná je len ukážkou neschopnosti SMER politikov správať sa spravodlivo...dotácie sa minuli za 4 minuty, pretože ich výška bola zbytočne vysoká a absolutné nereflektovala na dopyt zákazníkov (napríklad ja by som prijal aj dotáciu 3000 € nakúpu malého EV, ale nestihol som to).
Raz som to písal..otec umrel na rakovinu pľúc a ja som ťažký astmatik...čoskoro budeme mať druhé dieťa na a záleží mi na ekológií, ale treba trošku kriticky uvažovať.
Každopadne oceňujem, že si si našiel čas toto dočítať do konca...pokojne dovysvetľujem argumentáciu ak treba.
PS.: fakt nepoznáme lepšie formy podpory ekologizácie, alebo ich nepoznáš len Ty ? ;-)
Avatar - .StenLi.
9. 2. 2020 18:23
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Ako pisem, dotacie nie sa nedavaju automobilkam aby sa ich auta predali.. ale zakaznikom aby is ich mohli kupit ked bez nich na EV nemaju.
Sorry necital som to dalej.. energeticky mix na SR produkuje 133g/kwh nie 300-350g takze tie vypocty su nezmyselne. Uspora je radovo vyssia a zabudol si ratat nepriame emisie ICE aut cize vyroba a transport fosilnych paliv a tiez emisie z prevadzky cerpaciek.. dotacie boli zaplatene z penazi vyhradenych presne na tento ucel, nemohli byt pouzite nikde inde.
9. 2. 2020 21:34
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
120-130g/ km je well to wheel bez doratania LCA - rovnako ako sa uvadza spotreba elektromobilj bez nabijacich strat ci strat distribucie. je par analyz ktore to robia komplexne (aktualne cca 170 podla Riciarda)...vsetky este nemam nacitane a par mesiacov to potrba. To aku energiu vyrabame na SVK nie je dolezite...nie je majetkom statu je to obchodovatelna komodita. Ceny nasej energie su dane energetickym mixom jej spotreby a nie vyroby. A v case liberalneho trhu s energiami je niekolko online toolov ktore ti povedia aku energiu v krajine spotrebovavame. My spotrebovavame lacnu energiu z polska a CZ, ktora je zalozena na baze uhlia...
Pozri si napriklad electricitymap.org
Zhruba tyzden dozadu sme to stahovali a denny priemer bol viac jak 400g/kwh...Takze uz pises ze tie peniaze nemohli byt pouzite inak len na podporu...pred tym si pisal ze je to najlepsi a jediny sposob ich pouzitia :))).
Ale co viac...ja kritizujem nastavenie vysky podpory. Fakt ze sa dotacie minuli za 4 minuty hovori, ze ta podpora bola prehnane stedra. Keby bola napr. 20% nizsia mozno by sa minula za tyzden, ale podprenych by bolo o 20% viac zaujemcov o elektromobil... bez ohladu na to, by to bolo z pohladu peniaze za CO2 usporu plytvanie...
Avatar - .StenLi.
10. 2. 2020 00:47
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Ja sa odvolavam na udaj slovenskych elektrarni, nie well to wheel.
Straty pri distribucii su zanedbatelne 1% a straty pri nabijani vytvaraju radovo mensie emisie ako pri spracovni ropy a to nehovorim o sirokom spektre skodlivin a to ostro sledovane netoxicke CO2 je ovela menej skodlive. Dalej zamorenie prostredia a ocenov ropou elektrarne tiez nerobia. Dnesnych 10% podiel uhlia na nasej el. bude coskoro 0 a ostatne krajiny budu nasledovat kedze to je lacnejsia elektrina. Dodnes som nevidel ziadnu poriadnu studiu ktora by zahrnovala uplne vsetky vplyvy. Buducnost je jasna.. bezemisa je mozna iba s EV.
10. 2. 2020 01:03
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Ja nespochybnujem, ze El. Energia sa na SVK vyraba takmer bezemisne. Akurat je jej malo a edistribucia cast silovej a stabilnej energie predava mimo SVK a teda musime elektrinu nakupovat zvonku na to aby sme uspokojili nas dopyt. No a tak kupujeme od Poliakov a Cechov ktori palia uhlie cim menia nase g/kwh k horsiemu. Dokonca sa u nas jednou dobou vyskytovala aj elektrina z nemecka ked mali prebytok z offshore elekrrarni, ale potom to poliaci aj cesi stopli, a tak zacali nemci spekulovat nad elektrolyzou a vyrobou tzv.zelenho vodika, na co si pripravuju aj distirbucnu siet navysovanim kapacit Vodika v plynovych pitrubiach. Vodika sa podsratne lahsie a lacnejsie skladuje ako elektrina. Akurat jeho transformacia z vody je narocna...ale to som odbocil. Faktom je, ze podpora elektromobility a sposob akym je realizovana na SVK nema nic spolocne s ekologiou...je to fuserina. A celkom vazne pochybjem ze nasi (EU) politici maju jasno, ze vedia co robia s ohladom na to, ze s k tejto teme v podstate nikto nedokaze vyjadrit na urovni technickej kompetencie e a vizie na viac alo 1 volebne obdobie.
A tak len upokojuju situaciu zakazmi vjazdov 15 rocnych dieslov do miest. Celkovo zbrojenie proti dieslom prinieslo narast registracii benzinov co znamena narast CO2eq/kma podporou par EV, ktore si na firmu nakupia ludia aby tak zakonzervovali peniaze...a po dvoch rokoch auta s par tisic km a odpismi predaju so ziskom. To je naozan mudre a ekologicke...
10. 2. 2020 01:22
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
1% z nabijania? Videl som vyssie cisla...ale nerozporujem. Vies o tom ze nemecko buduje nordstream (plyn), japonsko buduje masovo uholne eletrarne (pretoze fukusima) a aj samotne nemecko planuje cca 30% energie pouzivat do 2050 z uhlia? Aka bezemisnost? SVK bude v top5 bezuhlikatych krajin za par rokov...ale fakt ze budeme dotovat par elektromobilov nic nezmeni. Viac by pomohlo prisnejsie sledovanie STK a EK...najma na pm 2.5 castice. Elektromobilita a jej podpora je jednym z poslednych nastrojov na ktory mame este vela casu...za tych 6 milionov mali policajti dostat pojazdne emisne stanice a merat na vsetkych euro6 diesloch pritomnost DPF filtra...lenze to by volicov nasr.... a tak radsej rozdavajme dotacie. Este raz a dokolecka...neuver ze dotacie k niecomu pomozu, pretoze su motivovane politicky nie environmentalne a uz 100% nie ekonomicky. Na svk mame cez 1.3 mil. aut. Stacilo by stiahnut 1% z nich cez kvalitne vykonavanie EK a efekt by bol asi lepsi ako 1000EV...je mnoho sposobov ako vyuzit peniaze ale podporit EV to nie je. ...
Avatar - .StenLi.
10. 2. 2020 10:18
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Citaj pozorne, 1% su straty distribucie (prenosovej sustavy), nie nabijania.
10. 2. 2020 10:23
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Ok...dik, to dava zmysel. tato fakticka moja chyba sa nepreniesla do argumentacie, takze to nie je podstatne pre toto vlakno.
Avatar - Barrichello
6. 2. 2020 12:05
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
jasně, v Indii si koupí Teslu za 2,5 mega, kolik lidí? 3%? :-)

A v Rusku to vytáhnou na sibiř vid, tam to přžije 3 dny tak :-)

že v USA se stále kupují benzínové pikapy s V8, velké SUV a benzínové sedany. Dokonce nehybridní!

proč všichni nechtěj Teslu nebo hybrid vid :-)
Avatar - .StenLi.
6. 2. 2020 15:06
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Vazne, zacni sa vzdelavat, robis si tu hanbu. Mas internet, tak ho pouzi.
Tesla nepredava auta v Indii.
Dalsie tvoje bludy o Rusku.. velmi ti pomoze niekedy sa skutocne realne previezt v Tesle v zime nech si tu nerobis dalsiu hanbu.. Norsko a jazdenie pri polarnom kruhu ti dost vela napovie.
Tesla Model 3 bol 6te najlepsie predavane osobne auto v US v Q3 a to pri nepokryti vsetkych objednavok kvoli nedostatocnej vyrobe praaave preto ze ho nikto nechce.. vid ? :-) Sorry ale pre mna si strata casu.. zbohom..
Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 00:38
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
V Norsku je -50 a bažiny a nezpevněné cesty? kde?

JO Tesla byla jeden měsíc v TOP 3 a FCA jeden měsíc porazilo kdysi Ford a byli druzí v USA. Každý má 5 minut slávy no....

Ted kolik sedanů prodá GM, Toyota a kolik Tesla vid :-)
Avatar - .StenLi.
7. 2. 2020 09:45
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Neprekvapuje ma tvoja nevzdelanost :D Q3 znamena treti kvartal a ten je tvoreny troma mesiacmi :D Toto nebol ojedinely vysledok, takyto dobry podiel mal Tesla Model 3 v US pocas celeho roka a to je limitovany zdielanim Freemont vyroby medzi ceeeely svet. Takze ak sa v US preda za jeden mesiac iba 10k kusov a za nasledujuci 25k tak je to preto lebo cela vyroba je 30k a proste jeden mesiac poslu mimo US 20k kusov a iny iba 5k kusov. Nie je to o tom ze by kolisal dopyt. Taka Toyota a Honda maju auta na sklade a vyroba prevysuje dopyt, same automobilky sa vyjadrili ze pocitili vyrazny pokles kvoli Modelu 3 a dokonca obmedzili vyrobu.

Poprosim ta neplet si ma so Siri, ja ti nebudem vyhladavat informacie ktore si ty lenivy dohladat si. Ja ich ovladam a na ich zaklade tvrdim to co tvrdim a viem ze ma nikto nesfukne jednoducho overitelnymi faktami ako ja teba, takze ti silno odporucam nepytat sa ale radsej si informacie najst, dovzdelat sa a prehodnoti svoje mylne uvahy. Uvedom si ze cloveka ktory tie fakty ovlada nepresvedci nejaka mylna uvaha niekoho kto ich neovlada.. takto to nefunguje ;)
Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 11:19
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Já vím co je to Q3, tedy třetí kvartál nesnaž se být vtipnej, píšu ti že byli jeden měsíc v TOP 3 prodejů a že se tu z toho dělá sláva.

Nějaká TOP 10 je šumák. Tam se dostane kdekdo, prodeje sedanů obecně padaj a ne díky Tesle, ale díky tomu že pomatení zákazníci kupují samé SUV a Crossovery a pikapy. A žr Ford a Chrysler skoro sedany odpískali, ty 2 sedany FCA a 3 sedany Fordu/Lincolnu :-)
Jediný kdo drží sedany je GM.


To že nemaj výrobní kapacity a neumí si postavit další fabriku nebo stávající rozšířit je jejich problém, ostatně chtěli koupit od GM Detroit Hamtramck, jenže ti je poslali do řiti, navíc Hamtramck zatím ani nebyl uzavřený.
Avatar - lyon667
5. 2. 2020 15:47
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
"Cely automobilovy svet poslusne nasleduje a kopiruje Teslu"

A to přicházíš ze které planety?
Avatar - .StenLi.
5. 2. 2020 15:53
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Nevies vyjadrit nesuhlas este hlupejsou otazkou? Skus sa poinformovat ake spolocne podniky vytvaraju najvacsie koncerny sveta s vyrobcami baterii po vzore Tesly: VAG, PSA, Toyota, Kia/Hyundai, GM atd.. Sef VW sa vyjadril ze su 10 rokov za Teslou. Kym tieto automobilky robia to co uz ma Tesla davno za sebou a bude im to sposobovat este vacsie straty ako Tesle, tak Tesla zacne vyrabat baterie samostatne..
Avatar - .StenLi.
5. 2. 2020 13:40
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Ta sadla :D
5. 2. 2020 19:03
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
..dobre mu radis.
Kolko si zarobil na akciach Tesly?
Pytam sa preto,ze ja som postavil hot rodove Chevy 3100 a predal so ziskom 60 000 dolarov a stavam dalsie..
A to pisem ako clove co ma akcie Tesly kvoli ziskom a tesi sa z ich rastu,ale veterani su daleko lepsi biznis a akcie na burze pokial tam netocis 100 tisice...
Avatar - honzaHK
5. 2. 2020 12:35
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
To není vina Elona. "Skutečných" aut, kterými se jezdí, je stále spousta, je to vina redakce auto.cz, která není schopná takové texty zplodit. Tedy abych byl přesný, ona nejaké testy zplodí, ty však blednou závistí vedle "konkurence". Onou "konkurencí" myslím většinou pouze nadšence, kteří testováním tráví svůj volný čas. Za všechny např. testy stealtha01. To je nebe a dudy v porovnání s místními testy - viz video Mazda má skvělý MM systém... To je test jako noha...tedy "multimediální medailonek"... a ten prázdný text pod videem je taky legrační. Zde jen čteme spoustu článků o tom, že nejodpornější oktávka všech dob má spoustu koní, že Alfa jistě uvede do roku 2070 patnáct modelů a mezi tím se nám snaží prodat favorita s 12000km.
5. 2. 2020 12:44
Re: Ještě že máme Elona, jinak bychom
Zapoměls na nesnesitelné neustálé hýkání dvojice pseudoredaktorů nad Kojotou Suprou. Která BY, možná, kdyby, asi.
5. 2. 2020 11:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2020 19:32
aktuálne
Je na 730 a klesá.

Čosi som prerobil :-(
Rozbalit vlákno
0
5. 2. 2020 20:20
bublina
bubulink bublinka bublinka
ktorý krát už sa to stane
kto bude mať čierneho petra ?
Rozbalit vlákno
0
6. 2. 2020 11:07
Tesla =vw 2008
Taky za par dni na 1000 a pak kolmice dolu zase na 200 usd. Z 960 uz tesla rachla o 200 dolu. Jen zadnou paniku to jen elon prodal svoje opce proto ten drzkopad. Jen kupujte kupujte ovecky, abychom mohli lepe prodat
Rozbalit vlákno
0