Automobilka Cadillac dnes představila novou generaci svého nejznámějšího a nejpopulárnějšího modelu, který ještě před pár lety nesměl chybět snad v žádném rapovém či hip hopovém videoklipu.
Každý máme iné nároky ;). Mne napríklad stačí nižšia stredná trieda.
Za zaujímavým autom sa ale vždy obzriem. Či je to amerika, alebo inečo iné zaujímavé.
Já s tím jezdím 16 let skoro a objel sem s tím půl republiky - ostrava, hodonín, opava, bruntál, břeclav, brno, nová paka, jičín, jablonec nad nisou, liberec, frýdlant, grabštejn, duchocv, bílina,karlovy vary, mariánky, loket, plzen, Rokycany,manětín, hluboká, kratochvíle, blatná, lnáře, březnice, budějovice, tábor, kámen, pacov, jindřichův hradec, dačice, doudleby nad orlicí, náchod, ratibořice,častolovice, čáslav, polsko, německo, bratislava,
tam všude sem byl s V6 a V8 amerikama nebo 5metrovým V8 jaguarem s kompresorem a všude sem dojel, všude zaparkoval. Divný co. Kde projede kamion musí projet i amerika...
Sám som prekvapený, ako si Amíci začali pochvaľovať dízle. Prakticky vo všetkých SUV a menších pick-upoch ponúkajú 3-litre, či už V6 alebo radové. S výkonmi medzi 250-280k a obvykle mnohostupňovou automatikou to je dosť zaujímavá alternatíva, najmä keď je reálna spotreba omnoho priaznivejšia ako u veľkoobjemových benzínov. V US je obrovský trh karavanistov, ktorý postupne prechádzajú buď na preplňované benzíny, alebo tieto nové nafťáky v pickupoch. Aj väčšie rady pickupov ponúkajú zmodernizované naftové V8 6,6-6,7 litra. Samozrejme sa ale nezabúda ani na klasiku, Ford sa vytasil s novým 7,3 litrovým benzínom... Nové nafťáky boli cielené práve na požiadavky US trhu, Európa je v tomto z hľadiska plánovania motorizácii totálne nepodstatný faktor.
Neviem si celkom predstaviť mať tak obrovské auto tu v EU. Ako bolo povedané naše parkoviská, cesty... nie sú robené na tak veľké autá. V USA majú všetko väčšie :). Oni budovali väčšinu miest v časoch, kedy boli ich veľké autá už značne rozšírené. V EU máme často historické mest, ktoré majú úzke ulice, málo miesta... Na druhej strane máme nádherné pamiatky.
Naposledy keď som bol v historickom meste, kde sa mi nejazdilo celkom "pohodlne" to bol Salzburg.
Do centra nejezdím, nejsem blázen tahat na Prahu 1 5 metrový auto a jinak sem ještě všude zaparkoval, jak s 300C, Chargerem, CTS nebo i 5metrovým Jagem
Docela ses trefil, Tahoe a Suburbany mají i v Rusku jako doprovodná vozidla ochranky a řada dalších států jako arabové, jižní amerika, mexiko, kanada atd
každému jeho nebe jak se říká. je to krásné auto. ale z jiné galaxie, kde nemají parkovací místa nasekané jak čárky za pivo v hospodě na lístku, kde stojí benzín deset korun a a zatáčka je jednou za patnáct minut. jinak to musí být asi jako řídit školní autobus, jenom bez děcek.
nějak nechápu, čím by to mohlo v EU prorazit...
ale samozřejmě, líbí se mi moc, full-size americká SUV jsou krásná.
Práve to je smutné, že práve EU je najviac postihovaná rôznymi obmedzeniami a plánmi do budúcnosti, ktoré pomaly ruinujú náš priemysel. Zvyšok sveta na to zvysoka kašle... Dnes som sa v tom len utvrdil - tu Escalade, v inom článku Dodge Durango SRT Hellcat.
Naši eko-aktivisti by mali vyštartovať za hranice a šíriť osvetu tam.
Poslední dobou jsem se zajímal o americký trh. Musím říct, že hodně povedené jsou Lincolny především jejich SUV ve výbavě Black Label. Cadillac má parádní nové sedany, hlavně CT5 vypadá velmi dobře, ale ostatní Chrysler a Buick nic moc. Nevím do jaké míry se vyplatí kupovat Escalade, protože GMC Yukon je to samé jen o trochu horší interiér za míň peněz. Jinak nejlepší kauf v USA jsou Korejci (Cadenza, K900, Telurride, Pallisade, G80,...) poměr cena/užitná hodnota.
Okej pro ochrannou sluzbu, resp. Tajnou v usa, s odstrelovacem vzadu s vyklopenym okynkem. Ale nevim, jako defensivni slozka co se pri pruseru zbali a masti pryc, nechtel bych s tim kvrdlat v zatackach.
Kdybys vynechal slovo "nádherný", tak souhlas. Tohle auto musel mít designér hotové za tři minuty, vzal krabici, přidělal k ní obrovská kola, na předek plácl masku cadillacu...a fertyk. :-)
Tak Escalade není v pozici že by se masově prodávalo, ale svoje kupce to má a interiér je hodně moderní a plný kvalitních materiálů . Motory osvědčené, bude i dehet pro milovníky sazí, takže si vybere každej.-
Jen at, je to loutka řízené otce a lobbisty a výrobci EKO-volovin a těch co sají dotace z rozpočtu EU.
pro skutečné problémy světa v oblasti ekologie, které jsou z 90% mimo území Evropy nedělá naprosto nic. Protože tam nemá šanci, bud jí pošlou do zádele nebo řeknou že na to nemaj, at jim pošlou miliardy EURO
tak toto je skutocny parnik sila... amerika jak sa patri... akurat mi tam nesedia tie predne kukadla akoby prevzate komplet z grand cherokee.. predosle svetla na vysku https://img2.auto.cz/…ull/4591978_.jpg sedeli vysokej kasni escalade daleko lepsie ale hlavne... boli "ine" ako zbytok sveta .. boli proste take este typicke cadillacovite... co tiez robilo escalade jedinecnym .... teraz to ale spredu posobi uz docela "tuctovo" a unifikovane ale chapem.. sablona uz nepusti a biznis tiez nesmrdi ( kedze cadillac potrebuje hlavne nahanat cisla a predaje a uz hra na vynimocneho nie je u neho dnes prvorada )...... ale ako celok.. brutalna kara ... uspech by mal byt slusny..... tento krabicoidny styl tu bude vzdy fungovat... tak drzim palce :yes: