Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Česko zatím nechystá zákaz aut se spalovacími motory. Trend však hodlá sledovat

Podle ministra dopravy Karla Havlíčka je zákaz aut se spalovacími motory v tuto chvíli předčasný. Trend však ministerstvo bude sledovat.
Zpět na článek
7. 2. 2020 09:06
7. 2. 2020 09:08
7. 2. 2020 09:20
7. 2. 2020 09:27
7. 2. 2020 09:32
7. 2. 2020 10:20
7. 2. 2020 11:09
7. 2. 2020 18:49
7. 2. 2020 09:48
7. 2. 2020 10:02
7. 2. 2020 11:08
7. 2. 2020 11:11
7. 2. 2020 11:42
7. 2. 2020 12:39
7. 2. 2020 13:19
7. 2. 2020 13:24
7. 2. 2020 18:58
7. 2. 2020 21:06
10. 2. 2020 10:16
7. 2. 2020 20:22
7. 2. 2020 09:06
Tak uvidíme
V CZ průměrné stáří auta 15 let, to by po schválení tohoto nesmyslu, snad konečně došlo na nějakou tu defenestraci. A politikům se po pádu, konečně rozsvítilo v těch jejich makovicích.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Erik
7. 2. 2020 09:08
2035?
V roce 2035 už mi to bude jedno, čím mě povezou na krchov, pokud se toho vůbec dožiju. ;-\
Protože vím, kolika let se dožívají lidi v naší rodině, tak mě to fakt už nebude trápit. :-! :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Missouri
7. 2. 2020 09:27
Populisté
udělají všechno, aby se udrželi u moci. Tak je to potřeba vnímat. Koncepční plánování za hranice volebního období neznají. Jde jim o okamžitý prospěch. Nikoliv náš, ale jejich. Prohlašovat, že něco za 15 let zakážu, se může jevit jako předčasné. Ovšem jak chcete koncepčně pracovat na nějakém úkolu, pokud si nestanovíte cíl? Babiš je chamtivý chaot, vše, co dělá on a jeho podřízení, má přinést užitek jenom jemu. Trend hodlá sledovat - to hovoří jasně. Jakmile se trend ve společnosti spontánně sám od sebe otočí, populista se přidá. To je jeho koncepce... :-O
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
7. 2. 2020 15:57
Re: Populisté
Pokud nemáš nějakou informaci, že si většina národa přeje do r.XY zákaz spalovacích motorů, tak nevím, o co ti jde. V takhle zásadních věcech je populismus, čili ohled na názor většiny, zcela v pořádku.

Mě přijde naopak vrcholně stupidní vyhlašovat dopředu zákazy spalováků, s tím že se to během let snad nějak vyřeší, že snad bude infrastruktura i pro lidi z paneláků, že snad bude dost baterek atd. Tak trochu zapřahání vozu před koně.
Avatar - lyon667
7. 2. 2020 16:33
Re: Populisté
A co mu zbývá? Má snad papouškovat ekofašistické ptákoviny ze západu?
7. 2. 2020 09:32
dnes opet
pred chvilkou sem prijel do prace a jen co jsem od polosamoty v lese kde bydlim zabocil na jednicku, tak opet dyzlovo-rakovinovej smrad. po dvou minutach sem dojel O1 tdi a po jejim predjeti okynka dokoran, protoze ani vnitrni okruh nepomaha a dyzlovo-rakovinovej smrad zmizel.
nechapu jak neco takovycho muze jezdit po silnici a sirit kolem sebe rakovinu. at mi nikdo netvrdi, ze takovy auto je v poradku, ze takhle smrdelo, kdyz bylo novy a i dnes vyhovuje tehdejsim emisnim limitum. kdy si tehle vraku konecne zacne vsimat policie?
Rozbalit vlákno
3
7. 2. 2020 10:20
Re: dnes opet
Ale tohle nikdo řešit nechce, samozřejmě, že máš pravdu.
Avatar - xxc
7. 2. 2020 11:09
Re: dnes opet
Mozno je trosku aj problem, ze moderne motory uz nesmrdia, ale skodlive latky emituju rovnako :-) Pricom si ludia vsimaju len tie starsie motory, ktore navyse aj smrdia.
Avatar - palix
7. 2. 2020 18:49
Re: dnes opet
Smrad áut nejako nevnímam. Stáva sa mi, že niekedy idem hlavne po diaľnici a zrazu mám v aute nejaký smrad. Hneď spozorniem, či sa niečo nepokazilo na mojom aute... Prečo by sa ale malo niečo kaziť na cca 2,5 ročnom "japoncovi" s 25 000km? Takže to asi bude vami popisovaný smrad, ktorý sa vznáša nad cestou. Nie je to príjemné, ale je to znesiteľné.
Nikde nie je ale napísané, že smrad je škodlivý. Plyn už prešiel filtrom a možno ostal naozaj len smrad. Sú plyny, ktoré nie je cítiť a sú jedovaté. Ja radšej ten smrad...
Kedysi dávno som neznášal "smrad" vidieka. Dnes v tomto rýchlom čase mi to spolu s kľudom daných oblastí príde ako charakteristická vôňa s čarovnou atmosférou :). Samozrejme prírodné "arómy" sú niečo iné ako otravné exhaláty.
7. 2. 2020 09:48
Ekologie
Kolik lidí ve městě projde od 300 metrů do 500 m pěšky? Koik rodin má méně aut jako dvě. Kolik lidí si jede koupit 5 rohlíků a máslo autem. Kolik lidí jede autobusem nebo vlakem do práce. Je to vše o naší lenosti. Líní jsme jako prasata a jsou to jenom výmluvy že doba je taková a není čas. Pokud toto nepochopíme nikdy se nic nezmění a nezmění to ani elektro auta.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Zetti
7. 2. 2020 10:02
Re: Ekologie
Nekteri lidi, treba ja by radi chodili kdyby bylo kudy. Ve meste to stoji za p*d a mezi vesnicemi cesty pro pesi skoro nejsou.
7. 2. 2020 11:08
Re: Ekologie
Tomu rozumím a máte pravdu. Pokud se nezmění zázemí a mysleni tak ani použití není možné. Na to jednou dojedeme jak ukazuje historie. Snad u toho nebudu ale lituji naše potomky.
Avatar - xxc
7. 2. 2020 11:11
Re: Ekologie
Myslenie sa ani zmenit nemusi, staci zdraziet a zakazat auta a ludia budu znova chodit pesi/autobusom. Kedysi sa tak chodilo.
Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 11:38
Re: Ekologie
tím pádem zdraží veškerá doprava veškerého zboží, takže důchodci, matky samoživitelky, psotižení lidé a nízkopříjmové skupiny zdechnou hlady, když se v souvilosti s ekománií navíc výrazně zdraží elektřina, ohdady 30-80% během 10 let, během 30 let odhad 150-400% :-)
7. 2. 2020 11:42
Re: Ekologie
to je na urovni poplasny zpravy
kolik je za to natvrdo???
Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 11:36
Re: Ekologie
Kdyby tam ten vlak + mhd nejelo 1,5 hodiny, v době výluk tak 2 až 2,2 hodiny a nemuselo se 4x přestupovat tak možná by tím lidi i jeli.

Jinak je to nesmysl.

Jezdil sem MHD po Praze od roku 1995 do roku 2017 každej pracovní den, děkuju, stačilo. Užijte si to.
7. 2. 2020 12:39
Re: Ekologie
Jsem z Mladé Boleslavi takže Prahu a podmínky taky znám. A tady to není o nic lepší, hrůza des. Ale řešení není že budeme mít 5 aut v rodině to taky není cesta. Proto se obávám budoucnosti. I kdyby všechny auta byly elektro tak budeme stát v polohách akorát bez kamarádů a karcinogenu. Ale jinde kde budou vyrábět všechny ty baterie a proud budou v prd...
Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 13:14
Re: Ekologie
Navíc je dost lidí co neradi jezdí metrem, sám jich několik znam a jezdit po Praze tramvají a busem je úžasný.... Třeba dojedeš busem z Mělníka do prahy, vyhodí tě to na Letnanech nebo na Ládví a co dál když nechceš lézt do metra....pojedeš busem na Palmovku a pak tramvají někam do centra. To je akce na 2 hodiny :-)

A kdo má špatný záda nebo je starší důchodce je super stát 2 hodiny u mastný tyče, do přijedeš do práce úplně svěží a plný síly :-)
7. 2. 2020 13:19
Re: Ekologie
ja i do centra phy jedu radsi autem nez metrem, tam se necitim dobre
Avatar - Mikesus
7. 2. 2020 13:24
Re: Ekologie
Krátké trasy chodím pěšky ( pokud nemusím táhnout nic těžkého), na 5člennou rodinu mám 1 auto, hybrida, na nákup vyrážím jednou za pár dní autem a nakupuji na několik dní dopředu. Do práce, tedy spíše po zákaznících jezdím autem, protože a) několik krabic v MHD neodvezu, b) je to zatím rychlejší i v Praze. Pokud bych nemusel resit a), neresil bych ani b) a jezdil MHD.
Avatar - palix
7. 2. 2020 18:58
Re: Ekologie
Peši chodím celkom rád a ak je to možné rád nechám auto doma. Mám to do práce pešo 30 minút, autom cca 5 minút. Autom idem len keď potrebujem po práci rozviezť deti na krúžky... Autobusom by som to nedal, pešo by to trvalo dlho.
Zaráža ma, že v dnešnej dobe je neskutočné drahá napr prímestská doprava. Minule som bol asi v 50 km vzdialenom meste. Autobusom (+prestupy) by to vyšlo cca 7€, sám autom za cca 7€. Čas autom neporovnateľne kratší, ak to vezmem od mojich dverí, až do cieľa. Otázka znie - prečo by som mal ísť autobusom, keď ma to samého bude stáť rovnako? Samozrejme čím viac ľudí v aute, tým bezkonkurenčnejšia cena.
Ak chceme "robiť" ekológiu, možno by bolo lepšie namiesto nezmyselných elektromobilov dotovať hromadnú dopravu, aby bola lacnejšia = používalo by ju možno viac ľudí. Na druhej strane, ak započítame čas stratený cestovaním autobusom, musela by byť podstatne lacnejšia.
Avatar - xxc
7. 2. 2020 21:06
Re: Ekologie
Kolobezkou mozno by cesta trvala 10 minut, vtedy sa uz neoplati ani vyberat auto z garaze. Aj s tou hromadnou dopravou suhlasim, u nas je taka draha, ze radsej ideme ako rodina autom, ako by sme mohli autobusom a je to aj lacnejsie.
Avatar - palix
10. 2. 2020 10:16
Re: Ekologie
Mám rád pohyb a keď už idem niekde bez auta, tak volím dopravu, ktorá mi dá najviac pohybu. Ak je to cca 3 km - idem pešo, prípadne ak by som už išiel bicyklom, tak cesta mi bude trvať tiež 0,5 hodny, ale prejdem 12 km ;).
7. 2. 2020 09:57
líbí se mi...
líbí se mi pragmatickej přístup naší vlády. Narozdíl od bezduchých výkřiků do tmy Britů a západních států EU máme ještě rozum, takže si podobný nadšený nesplnitelný závazky nedáváme. Ano podíl 2,5% el. aut (počítaje v to i hybridy) kolem roku 2030 to mi zní jako realistický plán co má hlavu a patu.
Rozbalit vlákno
40
7. 2. 2020 10:45
Re: líbí se mi...
Na druhou stranu díky těm velkolepejm plánům západních zemí by se mohl ten pokrok celkově trochu uspíšit a česku bude stačit být rok dva pozadu... vyhnout se early-adopter problémům, přesto jít relativně s dobou. Dvě a půl procenta za deset let je ale přece jenom dost konzervativní, ale uvidíme.
7. 2. 2020 13:09
Re: líbí se mi...
No ono je něco jiného říct 2,5% a něco jiného 250 000 aut. Vzhledem k tomu, že počet registrací el.mobilů za loňský rok dosáhl závratného čísla 750 aut se mi to zdá být spíš optimistický scénář.
7. 2. 2020 13:18
Re: líbí se mi...
od pristiho roku platnych 95g CO2 splni ze spalovaku vpodstate jen plug-in hybrid.
2.5% z dejme tomu 5mil osobnich aut je 125tis elektro nebo hybridu do 2030, tedy v prumeru 12.5tis rocne.
automobilky od pristiho roku budou tlacit plug-in hybridy, aby se vyhnuly pokutam za CO2.
tech 12.5tis plug-in hybridu kazdy rok je vpodstate jen 5% novych aut, to bude v pohode uz pristi rok, v 2022 odhaduju na 1/3 vsech novych aut, tedy nejakych 70-80tis aut.
podil 2.5% hybridu a elektromobilu v celym vozovym parku u nas bude prekroceno uz v 2023
Avatar - Mikesus
7. 2. 2020 13:26
Re: líbí se mi...
I full hybridy toyoty se vejdou v pohode do 95g
7. 2. 2020 14:27
Re: líbí se mi...
V té době už bude platit norma 60 g.
7. 2. 2020 14:47
Re: líbí se mi...
Máš pravdu, že mi ten kalkul 2,5 % tj 250 tis aut pak taky přišel divnej. Přitom 2,5% spíš odpovídá těm 125 tis autům. Automobilky nabízejí auta zákazníkům. Zákazník si sám vybere co chce koupit. Tlačit hybridy můžou jen cenovou politikou. Pokud budou hybridní auta za zajímavou cenu, tak je lidi budou kupovat. No každopádně jsem na to zvědavej.
7. 2. 2020 14:52
Re: líbí se mi...
Na zákazníka každý kašle. Automobilky kvůli "eko" autům zdraží spalováky. Co mají také jiného dělat, když musí prodávat 1/3 eko" aut.
7. 2. 2020 15:49
Re: líbí se mi...
No ve stávajícím konkurenčním prostředí zdražování asi není úplně nejlepší nástroj jak si zachovat vysoký prodeje. Není komunismus. Výrobci si nemůžou jen tak zdražit a zákazník přijde a stejně to koupí.
Avatar - palix
7. 2. 2020 19:01
Re: líbí se mi...
Ľudia si kúpia tuto, ktoré bude pre nich ekonomicky najlepšie. Predpokladám, že veľa z nás nie je ochotná kúpiť si elektromobil, ale hybrid by sa celkom dal už aj dnes. Stačí, aby výrobcovia bežné autá dovybavili hybridnými technológiami a je "vymaľovane". Toyota Corolla má už teraz len jeden čisto spaľovací motor 1,2T a 2x hybrid (1,8 + 2,0). Ak by podobne postupoval každý, tak tu máme o pár rokov kopec hybridov.
Avatar - Mikesus
7. 2. 2020 22:10
Re: líbí se mi...
Osobně uvažuji o druhém autě, EV. I když možná nebude úplně ekonomicky výhodné, dělám to pro děti , aby měly čistší prostředí a méně škodlivé ovzduší. Nejsem zastánce sobeckého přístupu "po nás potopa". Budou z toho profitovat i sousedi, kteří mne možná budou nazývat ekoteroristou a dál otravovat vzduch benzo(a)pyreny, NOx a z toho přízemním ozonem ze svých studených, v kolonách poskakujicich dieselů a primovstrikovych benzinu. Za peníze si zdraví člověk nekoupí, můžu ale pro své děti udělat maximum, i když to bude něco stát. Obetuji jim sve pohodlí i peníze, jen aby měli co nejkrásnější a zdravé dětství .
To je důvod, proč klidně koupím EV, i když je mnohem dražší. Své rodiny a její zdraví si vážím víc. Tu nedostanu novou jako výplatu na konci měsíce.
Avatar - _Karel_
7. 2. 2020 22:18
Re: líbí se mi...
Jsi z Prahy? Snad to není moc osobní otázka. Pokud ano, asi můžeš pro děti a jejich zdraví udělat mnohem víc, než si koupit EV.
Jako- moc tomu nerozumím. Pokud jsi z vesnice, tak koupí EV pro jejich reálné zdraví neuděláš vůbec nic. A pokud jsi z té Prahy, tak vlastně taky ne. V obou případech je to spíš gesto + řekněme že příklad pro druhé.
Avatar - Mikesus
7. 2. 2020 22:38
Re: líbí se mi...
Ano jsem z Prahy a ano, můžeme se přestěhovat třeba na vesnici. Takže je nutit vstávat aby hodinu jeli busem do školy atd. Ukrojit si z vlastního komfortu než abych ukrajoval z jejich. A pokud by to udělal každý druhý, bylo by to tak zřetelné ve městech, že by se žádné nizkoemisni zóny a zakazy řešit nemusely.
Co pro ně třeba můžu udělat, abych jim zajistil stejný komfort dostupných kroužků, škol a skolek, zábavy atd?
Avatar - _Karel_
7. 2. 2020 22:45
Re: líbí se mi...
Hele, napsal jsi "Za peníze si zdraví člověk nekoupí, můžu ale pro své děti udělat maximum, i když to bude něco stát.Obetuji jim sve pohodlí i peníze, jen aby měli co nejkrásnější a zdravé dětství"

Kup si klidně EV, já tě kvúli tomu nebudu nazývat ekofašistou, nemám s tím ani ten úplně nejmenší problém. Jen mi přijde hodně hodně hloupé zaklínat se zdravím dětí. Elektromobilem jim nekoupíš ani krásnější, ani zdravější dětství. Tos prostě ujel.
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 07:41
Re: líbí se mi...
Minimálně ( přímé dopady ) při nastupování v garáži do nich nebudu chrlit jedovaté látky. Dlouhodobě právě to ovzduší a když ja snizim lokalni emise na cca 20tis km, nebude je v Praze nikdo dýchat. Další věc, když by to udělal každý a nikdo nebyl sobec ( neberu ted pripady, kdy člověk jezdí dálky, ale skutečně poskakovani a dojíždění do Prahy za prací z okolních mest), je to na tom ovzduší znát. Rozvoz po krouzcich a sportovních aktivitách, krátké výlety za přírodou a kulturou. To vše je možné zajistit s EV a snizit tím jedovate lokální emise.
Ale souhlasím, že je to jako plivnuti v moři. Jak jsem psal, když by takto uvažovalo polovina, možná čtvrtina lidí, nikde by se emisni zóny řešit nemusely.
8. 2. 2020 08:44
Re: líbí se mi...
Taky by jsi mohl být bez auta a ty, tvoje žena a děti jezdit MHD. Pokud by jsi nebyl sobec. Kdyby to udělal znát.
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 08:51
Re: líbí se mi...
Tak mi povez jak dojedu mhd z Prahy do Budějovic, Plzně, Varů a zpět v jednom dni a ještě stihnu se vrátit do firmy v praze na odpoledne?
Případně obejdu zákazníky ( pro každou místo jedna krabice cca 10kg ) v Ostravě, Zlíně, Olomouci a Brně v jednom sníží využití MHD?
8. 2. 2020 08:58
Re: líbí se mi...
Ale to jsou delší trasy, které s EV asi nepojedeš. Řešili jsme Prahu, která pro kvalitní MHD dělá strašně málo. Přitom už desítky let existují osvědčené recepty. Třeba parkování pro majitele měsíční jízdenky na MHD.
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 09:07
Re: líbí se mi...
Cituji:
"Taky by jsi mohl být bez auta a ty, tvoje žena a děti jezdit MHD"
Na to byla odpověď.
Když vezmu jen prahu, pro mne, i kdybych pominul že je někdy potřeba mít sebou věci, které v MHD nepoberu. I když je v praze jedna z nejlepších MHD, pořád nevím, jak že zličína se dostat za 20 minut na Pankrác, za dalších 30 minut na cerny most a pak opět třeba za 20-30 minut zpět na zličín. Ta časová ztráta v MHD je tak velká, že se to již projeví na příjmech. Nebo mi je chceš proplacet?
8. 2. 2020 11:32
Re: líbí se mi...
Současné pojetí ekologie se na příjmech určitě projeví.
Avatar - Zetti
8. 2. 2020 07:21
Re: líbí se mi...
To uvazujes o druhem aute pro sebe, nebo o druhem aute do rodiny?
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 07:43
Re: líbí se mi...
Pro rodinu. Já dopoledne po zákaznících, žena odpoledne po nákupech a s dětma na malé výlety atd.
Není potřeba velké auto
Avatar - Zetti
8. 2. 2020 08:02
Re: líbí se mi...
to sme si nerozumeli, ja myslel jestli potrebujes druhe auto nebo ne
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 08:47
Re: líbí se mi...
Ano i ne. Vždy se najde důvod, proč je druhé auto zbytečné. Ale je to především aby žena mohla jezdit a vyřizovat potřebné věci když nejsem doma, kam z časových nebo vahovych duvodu nemůže mhd
Avatar - Zetti
8. 2. 2020 08:56
Re: líbí se mi...
Ja se ptam ze jsem podobne uvazoval nez jsem koupil phev. Ty naklady a pece o druhe auto byly pro mne neunosne. To je jedno, jen mi to zajimalo. S cim jezdis po zakaznikach jestli te nemuzu nekdy potrebovat, co delas?
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 09:00
Re: líbí se mi...
Mám IT firmu, správa počítačových systémů ( datové sítě, servery, PC stanice ), sw/hw audity, znalecke posudky a skoleni.
Avatar - Zetti
8. 2. 2020 09:04
Re: líbí se mi...
Skoda ze nedelas pracky, lednicky nebo kotle. Tohle fakt nepotrebuju
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 09:08
Re: líbí se mi...
Hehe. Na to bych koukal asi stejně jako ty. Funguje nebo ne :-[] :-[]
Avatar - Zetti
8. 2. 2020 09:17
Re: líbí se mi...
prijde doba......kdyz koukam na dnesni zajem o remesla....
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 09:22
Re: líbí se mi...
Ono nejen řemesla. Ale tam už je to teď problém. Když bys viděl i ty "ajťáky ", kteří se k nám hlásí na pracovní pozice. To by člověk brečel. A to je obor hodně oblíbený.
Avatar - Zetti
8. 2. 2020 09:28
Re: líbí se mi...
Ja jsem kutil domaci, udelam si toho dost, ale ty plynove kotle mi jeste moc nejdou, https://aquaponie.rajce.idnes.cz/…onie_stavba_2019 ale muj synek programator C++ si uz neumi ani doma vymalovat a vnuci a vnucky uz maji zajem jen o lesteni mobilu a tabletu prstem nebo dvema. Manualni prace je nezajima.
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 09:33
Re: líbí se mi...
No já se priznam, manuálně jsem taky levej. Nicméně se snažím vést děcka, abys manuální práce nebaly, takže se taky pouštím do určitých mensich "projektů ",
Ten hydroponicky skleník je parádní. Co tam máš za ryby?
Avatar - Zetti
8. 2. 2020 09:52
Re: líbí se mi...
jesetery ruske a sibirske
8. 2. 2020 08:50
Re: líbí se mi...
A napadlo tě, že kvůli elektroautům bude mít mnohem horší život milióny lidí v Evropě a tím i u nás?
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 08:53
Re: líbí se mi...
Ano napadlo. Ale je to dnešní sobeckou dobou. Máš právo na zdraví a čistý vzduch? Nebo se ho dobrovolně vzdáváš? A má někdo právo tvé zdraví čímkoli úmyslně ničit?
Edit:ještě z minule diskuze jsi mi nerekl, jaky prumer mas aut na osobu v rodine, kdyz jsi mi rikal, abychse zbavil auta. Aktualne mam 0.2 auta na osobu, prumer v cr je 0.6
8. 2. 2020 09:02
Re: líbí se mi...
Já mám 2 děti a manželku. Mnohem důležitější než průměr je, kolik lidí v autě jede. Pokud jedou dva a ne jen jeden tak jsou hned emise a provoz poloviční.
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 09:14
Re: líbí se mi...
Takže máš 1 auto na 4 lidi?
A jaký je rozdíl v emisich, když to auto stejně musí jezdit? Jestli chápu dobře, ty jedeš jen když chceš, u mne auto jezdí, protože musí. Bez ohledu na to, že bych jel mhd, z časových důvodů by jel autem některý z kolegů. Takže nejen by mělo stejně množství aut, ale jeste bych zvýšil zátěž mhd a tím i emise
8. 2. 2020 11:33
Re: líbí se mi...
Pokud jedou v autě 2 lidé, tak je celkem logické, že emise jsou poloviční než s jedním člověkem. A stejně funguje i veřejná doprava.
8. 2. 2020 11:38
Re: líbí se mi...
Já nejezdím skoro nikdy a snažím se k tomu vést i rodinu. Už při výběru kroužku myslím i na to, jak se tam děti dostanou. Ale nebudu kvůli tomu někoho omezovat v možnosti individuální dopravy. Je velký rozdíl mezi životem ve městě a na vesnici. Je velký rozdíl v kvalitě veřejné dopravy,atd.
Avatar - Mikesus
8. 2. 2020 13:56
Re: líbí se mi...
S tím naprosto souhlasím. Někdy to je možné uzpůsobit, někdy ne. Pamatuji taky, že u nás na venkově jezdil autobus každou chvíli. Dnes je to tam katastrofa a lidi bez auta jsou v háji.
Já soukromě nejezdím prakticky vůbec. Jedine snad nakupy, kam bych teoreticky mohl mhd, ale jezdím jen pro velké nákupy, takže bych to neodvezl autobusem.
Tak já taky nikoho nechci omezovat a nenutim nikoho kupovat EV. Jedinou výhodu mají ve městě, kam by právě měly mít omezeno klasická auta kvůli emisni. Neni to omezování, máš přeci mhd. Na venkově to nemá cenu řešit, tam bez auta to není možné dnes.
Avatar - palix
10. 2. 2020 10:21
Re: líbí se mi...
No ja zas teraz robím pre deti to, že ich rozvážam. O chvíľu budú chodiť samé kde sa bude dať = pre ich zdravie spravím to, že nebudem jazdiť autom, ale budem chodiť pešo. Stáť ma to nebude nič a ešte ušetrím ;). Navyše sa aj deti budú hýbať, tak budeme robiť pre naše zdravie maximum :).
A ešte spravím pre nich to, že nebude musieť byť vyrobené nové auto = ušetria sa zdroje, emisie...
7. 2. 2020 10:46
Odvážná diskuze
I zdejší diskuze je hodně odvážná.
Dnes vůbec nemůžeme napsat, kolik EV budou stát za 5 let, jaké budou baterky a jaká bude jejich cena.

Ale můj odhad je takový, že se názor změní, jakmile se předražené baterky budou měnit po 8mi letech.
Pokud za 8 let ujedu 100 000 km a za baterky dám 300 000, tak je to dalších 3 Kč/km.
Pro mnoho lidí bude problém sehnat peníze na nové baterky. Tedy k levným bazarovkám budou muset připočítat těch 300 000 na baterky.
Rozbalit vlákno
3
7. 2. 2020 11:33
Re: Odvážná diskuze
ceny aku packu padaj
v 2010 $1000/kWh, 2015 $370/kWh, vloni lehce pod $160
v 2023 se ceka $100/kWh v 2030 $65/kWh.
tedy aku 60kWh do auta typy ID3 s dojezdem 300-400km dnes cca 200tis kc, v 2023 130tis, v 2030 80tis +DPH. samozrejme, muze drazsi, ale i levnejsi, muze prijit technologicky prulom, ktery to celey uplne zmeni. po 8 letech a 200tis km pri rozumnym pouzivani by AKU mela mit aspon 80% kapacity, tedy stale pouzitelne v okruhu dejme tomu 100-150 km od domova s navratem zpet.
dnes jsou elektromobily predrazeny jako kazda technologicka novinka kdy se teprve rozjizdi masova vyroba. behem par let se dostanou na uroven odpovidajicich aut se spalovacim motorem

kdyby, nedejeboze, byl i priste StBak premierem, verim, ze na AKU zavede aspon 9 moznosti zatizeni DPH ve 3 sazbach podle toho, jak a kde s tim budes jezdit, podobne jako u piva...
7. 2. 2020 13:10
Re: Odvážná diskuze
Baterky ale vydržej dýl než 8 let nebo 100 tis km. Navíc třeba u hybrida nemusíš ty baterky vůbec řešit po celou dobu životnosti auta.
Avatar - palix
7. 2. 2020 19:03
Re: Odvážná diskuze
K hybridom sa pripájam - nie je celkom počuť, žeby hybridné Toyoty potrebovali nové baterky. Na druhej strane som čítal, že sa vraj baterky z hybridov kradnú. Potom človek celkom nevie, čo si má myslieť.
Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 11:33
Aspon někdo má rozum
panu Ministrovi :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
8
7. 2. 2020 11:40
Re: Aspon někdo má rozum
jakykoliv omezeni spalovacich aut znamena min bioslozky v benzinu a nafte a tedy mensi dotovane zisky agrofertu.
vsichni vidime, za koho havlicek kope
Avatar - Barrichello
7. 2. 2020 11:51
Re: Aspon někdo má rozum
Jákéholiv omezení aut se spalováky znamená nižší výběr daní do státního rozpočtu, pokud nezavedeš spotřební dan na elektřinu pro EV auta a to zatím neomarxisti nemůžou, když potřebují nalákat tupé stádní ovce na elektro. :-)
7. 2. 2020 11:59
Re: Aspon někdo má rozum
spotrebni dan na elektriku je uz dnes v podobe prispevku solarnim baronum, ktery nam tady zavedli sosani. me tahle solarni dan zvysuje elektriku v NT o vic jak 50% …
propad ve vyberu spotrebni dane se podle me bude resit mytem i pro osobni auta prinejmensim od silnic II. tridy vyse
7. 2. 2020 12:15
Re: Aspon někdo má rozum
Jenže tahle ¨daň" nejde státu ale majitelům FVE. Potřeba ale bude nahradit příjem státu ze spotřební daně.
7. 2. 2020 12:26
Re: Aspon někdo má rozum
za 6 let solarni baroni zacnou vymirat, a v 2030 podpora solarnich baronu vpodstate uplne konci.
cela tahle zpacka sosanska akce prijde na 1bilion korun
kolik se za to mohlo postavit jadernych elektraren ?
nebo treba 1 milion elektromobilu po 1 megu
7. 2. 2020 14:30
Re: Aspon někdo má rozum
Na obnovitelné zdroje jde asi 40 miiard. Z paliv máš cca 100 miliard ročně.
7. 2. 2020 13:11
Re: Aspon někdo má rozum
Trošku velká konspirace. Ne pan ministr je spíš pragmatik a realista.
7. 2. 2020 13:27
Re: Aspon někdo má rozum
havlicek vylez po zadech zivnostniku a malych podnikatelu jako jejich zastupce, skoncil v riti StBaka co ridi stat jako svoji krachujici firmu, a ted se nas snazi zadupat do zeme
Avatar - KANKUNEN
7. 2. 2020 11:56
Bohužel výplach mozků funguje
Dýcháme nejlepší vzduch za 100 let a budeme něco zakazovat ve prospěch 3x dražší technologie,
Rozbalit vlákno
3
7. 2. 2020 13:09
Re: Bohužel výplach mozků funguje
ja vitam, ze nebudeme tolik zavisli na rope z diktatorskych rezimu jako jsou arabaci a rusaci.
nekdy mam pocit, ze odpor vuci elektromobilum je soucasti ruske hybridni valky podobne, jako bylo zpochybnovani tezby ropy a plynu z bridlic, ktera vedla k trvalemu propadu cen ropy a plynu, a problemum zemi zavislych na prijmech z tezby ropy a plynu, tedy zminenych arabacu a rusaku.
a nastupujici elektromobilita je pro tyhle zeme dalsi rana.
a vsichni co zpochybnuji elektromobilitu mozna nevedomky plni ulohu nastrcenych ruskych trojskych konu

3 krat drazsi se vaze ke ktere dobe?
pred 10 lety, ted, nebo za 10 roku ???
Avatar - KANKUNEN
7. 2. 2020 14:03
Re: Bohužel výplach mozků funguje
Zakázat spalováky, zavřít elektrárny. To je super vize. Ještě tak možná projdou elektrárny na plyn z Ruska.
7. 2. 2020 14:36
Re: Bohužel výplach mozků funguje
Evropa víc vyváží než dováží. Pokud chceš exportovat, tak musíš i něco dovést. Ale ty by jsi místo evropských automobobilek asi dal přednost asijským dodavatelům baterek a dílů. Ty protiruské kecy jsou jen bláboly.
7. 2. 2020 12:53
2 až 2,5 procenta ?
Takže v roce 2030 u nás bude víc jak 10 milionů aut?
Rozbalit vlákno
0
7. 2. 2020 20:22
Doufám,
Doufám, že novobolševici na pražském magistrátu překvapí, a že Prašivka přijme závazek, v nadcházející pětiletce zakázat spalovacím autům vjezd do Prahy. :'-(
Rozbalit vlákno
0