Počet registrovaných aut na českém trhu v lednu meziročně mírně klesnul o 0,8 %. Zatímco Škodě, Hyundaii nebo Mercedesu se v lednu nadmíru dařilo, Suzuki, Mazda nebo Nissan zažily pád.
Fiat i Mazda jsou okrajoví hráči na konci druhé desítky, událost měsíce opravdu je +67,3% u i30... je to velký nárůst, navíc u klíčového hráče, navíc díky tomu i30 skončila před Scalou.
(ale je to jen jeden měsíc v malém rybníčku, navíc první v roce... ono si to teprve sedne)
Škoda držela až křečovitě přepis. emisní auta na 2020. Půjde rychle dolů. Je to neobjektivní číslo.
A VW během několika měsíců čeká v ČR neskutečně drastický pokles.
To ,co jsem mu předpověděl na 2019 a splnilo se, tak to není nic proti sešupu, co bude teď.
...mají megaúspěch. Nemožná čísla i nárůsty. Nicméně, vím o tom, že na letošek mají dealeři omezený počet některých modelů (těch větších s "nepředpisovými" emisemi) a tak se možná snaží zásobit a předpokládám čilý mezistátní ruch v kšeftování s nejpoptávanějšími modely.
Je to extrémně turbulentní, celá tabulka jsou dvojciferné změny, půlka top 20 má změnu 30%+.
Jak autor správně upozorňuje, důvod je dost možná už v loňském roce... možná by bylo zajímavé dát do tabulky značek i modelů srovnání s 2018, tam by se možná ukázalo, co je letošní dynamika a co byl loňský úlet.
je to zastarala technika ktere se jiz vyvoj zaplatil, pokud pude cenove nahoru iV, pujde cenove nahoru i diesel, ale samozrejme koncern ted nema potrebu tyto modely nejak zasadne tlacit v prodejich az do konce roku 2021
iV je ted cileny na firemni zakazniky aby se s nim naucili pracovat ve vyberu flotil, jednoduse aby meli nutkani brat misto naftaku prave iV, totez bude vesme i u Oktavky PHEV
to proto jich i na malem meste potkavam tolik bez polepu, protoze jsou to poredvadecky kde se autosalon stydi pochlubit jako u ostatnich predvadecek polepama?, o to auto je zajem, protoze proste za cenu dieselu ma mnohem kultivovanejsi jizdu, firmy na to slisej, az pojedu do Prahy tak jiste par iV ve meste nekde potkam, tam ta uspora muze na cene parkovani bejt hodne slusna
myslim ze jsem to tu psal nekolikrat, pracuju pro Skodovku, takze kdys ti napisu ze predvadecek je registrovanych 44 kusu ze 174, tak to proste nekoresponduje s tvym tvrzenim "převážně"
Vidis a uz by to bylo "Fiat BMW a Hyundai" aspon co se procent tyka ... a kde je pak ta skodovka co ... :-)
A zas kdybys sel "podle kusu navic", tak to skodovka je vsechny uplne rozdrtila...
Jo mesicni porovnani jsou k nicemu. Zvlast "porovnani s tim mesicem predchoziho roku" je nesmysl,
Kvartalni (celoevropske) uz nejakou vypovidaci hodnotu maji, rocni pak maji relativne smysl i v ramci CR.
u mazdy sa to cakat da - premiovu mazdu, rozumej brutalne zdrazenie, jej bezna klientela nechce.
U dacii by to mohlo mat suvis s novými generáciami malých aut u konkurencie, ktore sa velmi vydarili - clio, 208, corsa a su cenovo dostupne. U dacie snad okrem dusteru je to zastarale a chce to uz konecne nove generacie a nove motory od Renaultu.
Ale prdlajs. To je jak bys popisoval novy Rolls Leose Marese a nemel tam ani jednu fotku a veskera galerie by byla Helena Vondrackova :-[] Nadpis ani galerie vubec nekoresponduje s obsahem. Mohl dodat, ze silnejsi hraci trhu maji zmeny takove a makove, nebo naopak, ale ne toto. Autor a editor jsou diletanti a nemohu si jich ani trochu vazit. :-O
Tyhle nárůsty a propady z dat za jeden měsíc, navíc srovnávání prodejů jablek s hruškama, nárůst fiatu s auty za pár set tisíc a nárůst prodejů bmw nebo mb, to prostě nejde měřit jedním metrem úspěšnosti.
Každopádně je zajímavé, a to z čísel posledních let, jak jsme přestali být v prémii zemí audi, které posl roky prodává výrazně méně než bmw a mb.
Kdyz se divam na vyobrazene udaje, tak nejvetsi skok ma FIAT a nejvetsi propad MAZDA. Proto nechapu, proc tam nejaky ocividny hlupak narval ne jeden, ale zcela celou galerii nejakeho pofiderniho Hovnaje :-D Asi si to chce najit zenskou nebo co. Tak hloupeho cloveka bych osobne nezamestnal. Jde to tady opravdu z kopce... ;-\ Nadpis z logiky veci take nic moc :-[]
Budou to hlavně pražské taxíky, které můžou s EL značkou firmě ušetřit 36 000 ročně na parkovném. A navíc ŠA je bude tlačit, protože plugin hybrid vyrovná plno papírově CO2 horších aut.
Za sakra úspěch bych to považoval když to bude těch 26% za rok v lednu a dál. Teď je to jediný PHEV v mainstreamové střední třídě a je zde nějaká konkurencí neuspokojená poptávka vzhledem k parkování v pražských zónách, která se časem nasytí a pak se teprve uvidí. Další věc je cena, nasazené ceny iV jsou hodně dobré, pokud je udrží (v relaci k dieselu) tak šance na nějakých 10-15% prodejů to má, pokud zdraží, tak prodeje kecnou dolů.
Automobilky v reakci na emisní limit 95 g reagují umělým omezením nabídky.
Tzn. například u velkých SUV nedovolí prodat víc jak 5% aut v benzínu, protože by museli platit jak mourovatí.
I kdybys nakrásně chtěl X5 s osmiválcovým benzínem, tak pokud přijdeš pozdě máš smůlu a neprodají ti ho.
ČR... s reexportama, se silným postavením Škodovky... to bude vždycky trošku omezená vypovídací hodnota. Evropa je už lepší, tam už ta statistika výkyvy docela eliminuje... a se dá tomu i docela porozumět. Svět už je zase moc, do čínských nebo jihoamerických prodejů absolutně nevidím.