Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy s Jaguarem F-Type: Osmiválec naštěstí zůstal

Vzhledové retuše, bohatší i modernější výbava a ještě více síly. Zmodernizovaný Jaguar F-Type dokazuje, že sportovní auta ještě naštěstí nevymřela.
Zpět na článek
16. 2. 2020 17:20
17. 2. 2020 06:31
Avatar - CICERO
16. 2. 2020 17:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
16. 2. 2020 18:37
Jaguar je v čoudu
krom SUV nikdo nic nekupuje, elektrom*dka I-pace je totální propadák, XF a XE nikdo nekupuje, XJ byla ukončena výroba a těch pár F-type to fakt nezachrání.....

Takže hodně špatná situace pro Indy....
Rozbalit vlákno
36
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2020 19:13
Re: Jaguar je v čoudu
ja vidim problem I-pace-u v tom ze kto chce elektro tak pre neho auta nie su nejako duchovne ani jazdecky dolezite a berie ich skor len ako ( eko ) premiestnovadlo z A-B ... teda nepotrpi si tu na premiu ani nepozaduje od svojho premiestnovadla aby mu navonok zvysovalo kredit v ociach inych ... a zase kto si potrpi na jazdne vlastnosti a zije duchom aj telom autami tak ten zase netuzi po bezpohlavnom elektre... obojstranne je to jasne ako facka... a fakt som zvedavy aj na predaje EQC a dalsich elektro-premiantov .. ale inak aspon ten E-tron od audi uz teda minimalne v norsku zacina mat uspech ...

kedy ma vlastne prist nove velke XJ? buduci rok? len dufam ze nebude ciste uz len v elektrike lebo to jaguar fakt potom asi nedopadne dobre... za mna je skoda ze mnohe etablovane znacky prechodom na elektriku vlastne kompletne pridu o svoje rokmi tvorene dobre meno... vid I-pace je ukazka toho ze nech uz ma jaguar akokolvek legendarnu a uspesnu a noblesnu minulost tak v elektro svete je to uz k nicomu... pockaj ked nakoniec tento sucasny F-type bude uz posledne jaguarovske kupatko ... je mi z toho fakt obcas velmi smutno ked vidim ako a kde niektore znacky smeruju a pritom viem zeby tam ani nesmerovali keby "nemuseli"... ale doba uz dnes autam nepraje... preludnenost.. klimaticke zmeny.. coraz drahsie a nezmselnejsie technologie .. toto vsetko uz autam a ich jednoduchosti a funkcnosti nepraje .. ba naopak.. auta su coraz drahsie.. tazsie.. komplikovanejsie a pritom uz prejdu menej aj vydrzia menej... celkovo auta smeruju tam kde.. kde.. ja uz to ani nevravim ale len zatvaram oci... obavam sa ze tie dobre auto roky su proste uz prec... a nielen pre jaguar.. ale takmer pre kazdeho vacsieho a rokmi zabehnuteho vyrobcu
16. 2. 2020 19:55
Re: Jaguar je v čoudu
Nástupce F-Type je už připraven. Motor uprostřed a blíže k P911. XJ začne jako EV, ale přijde i PHEV verze.
Avatar - CICERO
16. 2. 2020 20:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
16. 2. 2020 21:37
Re: Jaguar je v čoudu
Ake dobre meno ma Jaguar? Ze sa to ludia boja kupit a pytaju sa, ci uz je spolahlivost ok? :-D
Kto ma rad auta, tak si kupi elektro a nemusi zahrievat a moze ist naplno hned. Nie kazdy jazdi 300 km denne, aby mu nevysiel dojazd.
16. 2. 2020 22:01
Re: Jaguar je v čoudu
Meleš blbosti. Já mam jiz druhého a neměnil bych. Ten kdo rád řídí chápe. Ten kdo se jen přemísťuje by volil (jak píšeš) elektro. Už se ti někdy stalo , že jedeš do blízké vesnice vzdálené třeba 4 km a najedeš 150 km ? Ne? Kup si jaguára a pochopíš.
Bohužel je pravdou , že nadšených řidičů je méně a méně.
Avatar - Barrichello
16. 2. 2020 23:57
Re: Jaguar je v čoudu
No sazomety 2,7 a 3,0 V6 od PSA maj skutečně pověst kvality, to je hotovej etalon kvality.blbý je, že 60%VSECH 2,7 V6 a 45% 3,0 skončilo zadřený nebo na fatálních problémech s dpf…..

A vzhledem k tomu, že na trzích Evropy odpískali V8 benzíny v XJ, XF a posléze i V6 (tu i v F-type) , tak benzínovej jag ve čtyrhrnku je prémie sama :-) V8 v jediné f-type to fakt vytrhne.
17. 2. 2020 04:11
Re: Jaguar je v čoudu
Měl jsem dva V6d a V6 kompresor, bez trablů. Nesmíš soudit podle levných a vylítaných ojetin.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2020 12:20
Re: Jaguar je v čoudu
Mam věrohodné info od lidí, co jezdili k Dajbychovi na ofiko servis a auta měli od nového, popř koupili ojetinu u Dajbycha, kde jí dal do komise původní majitel, auta orazítkovanou servisku Dajbychem a nepřežila 170 000 km.

Takže dovol abych se hodně zasmál.

3,0 V6 dehet perfektně funguje do 150 000 km, pak je to ruská ruleta jestli se to pojebe v pátek nebo až v srpnu :-)
17. 2. 2020 05:52
Re: Jaguar je v čoudu
Někdo se nekonečně ptá a někdo spokojeně jezdí, odpověz si sám kam patříš ;-)
Avatar - xxc
17. 2. 2020 11:57
Re: Jaguar je v čoudu
Asi tak spokojne nejazdia, ked sa obavaju o kvalitu. Ale reagujem na prispevok na rokmi utvorene dobre meno Jaguaru. Neznamena, ze su to zle auta, ale meno az take dobre nemaju. Ja osobne som o Jaguare uvazoval len chvilu a ani pozriet som to nebol. BMW malo lepsie meno, hlavne pre sefku :-)
17. 2. 2020 12:04
Re: Jaguar je v čoudu
Já měl tři kupované nové a spokojenost. Neřešil jsem tam víc než u jakéhokoliv jiného výrobce.
16. 2. 2020 19:53
Re: Jaguar jede...
...Bariku myslíš ten Jaguar, který měl např v 2018 o 20% vyšší celosvětové prodeje než Cadillac? Ten už by to musel dávno zavřít.
A to ho navíc čeká velká ofenziva, tento rok FL XF, E-Pace, F-Pace, ke konci roku nové XJ a J-Pace. ;-)
Avatar - jazva
16. 2. 2020 20:07
Re: Re: Jaguar jede...
Barik zásadne nemyslí, takže celá otázka je bezpredmetná...
Avatar - Barrichello
16. 2. 2020 23:49
Re: Re: Jaguar jede...
Někdo nemyslí a druhej lže a neumí počítat vid, kašpárku :-)
17. 2. 2020 04:31
Re: Re: Jaguar jede...
Ale umí, čínské prodeje jsem vynechal a dole máš proč ;-) Nech si kašpárky pro pojmenování kamaráda ve spodním prádle a nelži tu nesmysly o Jagu o kterém nevíš ani zbla.
17. 2. 2020 04:37
Čísla čísel Evropa: 76 839 vs 614
Evropský trh udává jasná čísla. ;-)
Avatar - Barrichello
17. 2. 2020 12:17
Re: Čísla čísel Evropa: 76 839 vs 614
A čínský a americký trh, což jsou větší trhy než zaprděná neosocialistická EU taky jiná čísla vid.
50 459 vs 368 752

To je 7x tolik vid Pájo, dost blbé co :-)
17. 2. 2020 12:20
Re: Čísla čísel Evropa: 76 839 vs 614
Chápu, že totalitnímu přisluhovači voní víc Čína, mě ne. A kam směřuje soustředění na její trh si povíme příští rok touhle dobou ;-)
Avatar - Barrichello
17. 2. 2020 12:32
Re: Čísla čísel Evropa: 76 839 vs 614
Díky koronaviru padnou všichni, protože nebudou mít z čeho dělat, stačí aby ti chyběl jeden čep nebo pamět a nemáš to kde nahradit, nebo když máš , tak za 2-5x takovou cenu součástky, navíc se zvyšující poptávkou pod součástách vyrobených jinde ty ceny půjdou nahoru.

Takže infotaiment složený z komponent z číny co měl výrobní cenu 12 000 jí bude mít složený z komponent z koreje nebo japonska za 15-18 a po nastoupání cen 19-25.

Ted co s tím, vzít si to z marže na tom výrobci typu JLR fakt nemaj a zdražit auta :-) :-)
To přiláká hodně zákazníků vid.

Do elektromobilů nejsou baterky a se stoupající výrobou jich nebude čím dál víc.

Takže pjekéjní situace vid :-)
Avatar - Barrichello
16. 2. 2020 23:03
Re: Jaguar jede...
Ehmmmm
Jaguar se loni v Evropě propadl s prodeji asi o 10 procent na necelých 76 tisíc prodaných aut, ale to pořád není ten pravý problém. Tím je zoufalá struktura prodejů, která neskutečných 46 tisíc prodaných aut soustřeďuje do dvou SUV E-Pace a F-Pace. Pokud si odečteme ještě I-Pace, na veškerou ostatní produkci zbývá jen 18 tisíc vozů. To je neskutečná mizérie, méně klasicky střižených aut prodal Jaguar naposledy v roce 1996.
Odbyt čehokoli „normálního” se propadl prakticky k nule. Například velké XJ si loni v Evropě našlo 724 zákazníků (třeba v roce 1998 to bylo přes 14 tisíc lidí), propadák je i XF s loňskými 5 935 prodeji (ještě v roce 2014 skoro 21 tisíc aut), F-Type s 3 252 prodanými vozy je ještě příjemné překvapení, ten pravý průšvih je ale ještě o kus níž v nabídce. Zcela na okraj zájmu se dostal nejnovější sedan XE, který si loni vybralo pouhých 7 978 kupců. To je neuvěřitelně malé číslo na vůz, který měl být nadějí značky na posun ke hvězdám a který přímo konkuruje BMW řady 3, které si v Evropě každý rok vybere mezi 120 a 200 tisíci lidmi.
XE přitom nezačal špatně, v roce 2016 po něm sáhlo bezmála 25 tisíc lidí a byl jasně na vzestupné tendenci. Další rok s odbytem blížícím se 20 tisícům vozů šlo ještě označit za ucházející, pak ale přišla bída s nouzí vrcholící loňským výsledkem.
17. 2. 2020 04:22
Re: Jaguar jede...
Ty jsi zoufalá struktura. Zoufalá struktura posuzující auta na základě štěstí při kupování různě ojetých aušusů.
Ono s člověkem jako ty se není o čem bavit. ;-)
Avatar - Barrichello
17. 2. 2020 12:14
Re: Jaguar jede...
Kompletní text převaz z článku z autoforum.
Takže si běž stěžovat tam, že píšou, že Je na tom Jaguar v sedanech, kupé a kabrioletech nejhůře od roku 1996, určitě si to vycucali z prstu.

Ty světový prodejče nepočítající největší trh s auty v Číně :-)
17. 2. 2020 12:19
Re: Jaguar jede...
JJ, autoforum. Prolhaný plátek, co kvůli lžím musel zrušit i diskuze. Jestli se tvůj názor odvíjí od toho, co ta sebranka napíše, pak chápu.
Avatar - Barrichello
16. 2. 2020 23:14
Re: Jaguar jede...
Cadillac prodal loni v jen v usa 27400 ks osobáků, ted si připočti kanadu, rusko, čínu, evropu, arábii a jižní ameriku…. A jestli ti z toho vyjde, že Cadillac prodal méně osobáků jak jaguar, běž vrátit vysvědčení ze základky :-)

Jen tak pro tvoje info, v roce 2019 se v číně prodalo 22 637 ks Cadillacu CT6, o tom se může Jaguaru jenom zdát :-)
Loni na podzim se tam začal prodávat CT5 a prodalo se hned 6 191 ks.
Letos začne CT4. Loni se tam prodávalo ještě ATS (26 020 ks) a XTS (42 234 ks) (jejich výroba už skončila).

V Rusku se loni prodalo 975 Cadillaců, kolik z toho byly osobáky nevím..

V Evropě se prodalo 614 Cadillaců.

Fakt máš pocit že prodalo celosvětově víc XE, XF, XJ a F-type? Dost blbý když tradiční evropskou značku deklasuje ignot z Detroitu co....
:-) :-)
Avatar - Barrichello
16. 2. 2020 23:49
Re: Jaguar jede...
Ted budem chvíli počítat jo, prodeje za 2019
Jaguar vs Cadillac

USA: 31 051 vs 156 246
Evropa: 76 839 vs 614
Čína: 19 408 vs 212 506
Součet: 127 298 pro Jaguar a 369 366 pro Cadillac. další trhy sčítat, nebudu, jsou marginální a těch 240 tis aut tam nemá šanci Jaguar dohnat.

Příště by bylo dobrý kdybys nelhal vid, nebo se naučil počítat!!!
17. 2. 2020 04:20
Re: Jaguar jede...
Já nelžu, Čínu nepočítám, jelikož situace v Číně naprosto zkresluje prodeje. Cady tam prodává víc než na celém světě dohromady kvůli dávnějším investicím GM a dlouhodobému usazení na trhu. Ale máš pravdu, jsou to taková auta pro číňany ;-)
Navíc se přesně těmito čísly ukazuje, jak je GM silně závislé na Číně. Řekl bych téměř fatálně závislé, ale jen si klidně tancuj u ohně s rachejtlemi, jen pozor až to rupne.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2020 12:06
Re: Jaguar jede...
Píšeš světové prodeje a nepočítáš Čínu, ha jo, hmm.

Nemám co bych k tomu dodal. Obrázek si každej udělá sám :-)
17. 2. 2020 12:22
Re: Jaguar jede...
Ale omlouvám se za zavádějící příspěvek, nezapočítal jsem Čínu. Byť zcela záměrně...

Tedy má omluva za špatně zvolené slovo. V tom máš naprostou pravdu a chyba je na mé straně.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2020 12:32
Re: Jaguar jede...
No aspoň že uznáš tohle. :yes:
Avatar - Barrichello
17. 2. 2020 12:10
Re: Jaguar jede...
Navíc v USA toho prodá Cadillac 5x tolik co Jaguar. Takže jediné kde Jaguar boduje oproti Cadillacu je logicky Evropa, bohužel ta ztráta z číny a USA je tak velká že nemaj absolutní šanci ani v celkových číslech, natož v sedanech, které neumí prodat na žádném trhu na světě, na rozdíl od toho Cadillacu vid :-)
17. 2. 2020 12:17
Re: Jaguar jede...
Ano, logicky technicky i klientsky nejnáročnější trh je Evropa, zcela jistě ne Čína. Koho se víc dotkne aktuální problém si nemusíme ani nalhávat. Jaguaru desetinou z celkových prodejem Cadillacu třeba i polovinou.
Avatar - Barrichello
17. 2. 2020 12:26
Re: Jaguar jede...
Jenže Evropa (bez ruska) je až třetí největší trh a brzy možná bude až čtvrtý, protože jí předstihne Indie.
Navíc trh tak sešněrovaný stupidními emisními normani a nařízeními EU, že je to spíš pro srandu. Splaováky chtěj do 20 let zrušit a elektromobily Jaguaru nešlapou. Lidi to nekupujou.

Chudí na to nemaj, petrohead to enchce, fanatici radši koupí Teslu. A helmuti a země kolem radši el. Audi nebo Mercedes. Takže blbý vid, zase blbý pro Jaguar.

A na těch nesešněrovaných trzích neumí prodat ani ty benzínové V6 a V8.
17. 2. 2020 16:50
Re: Jaguar jede...
EV vyjma Tesly obecně nejdou. Jsou drahé a tím pádem míří cenově výše. Přitom jejich smysl je hlavně ve městě.
Jaguar má platformu, XJ bude jak EV tak PHEV a zásadní modernizace už letos. Z neněmecké evropské prémie je na tom díky rozprostření prodejů nejlépe.
17. 2. 2020 04:24
Re: Jaguar jede...
No a závěrem Bariku, k F-Type nic nemáš? K V8 taky nic? Šlo jen o hloupé plkání jako vždy? ;-)

A závěrem, víš že na tvém zbožňovaném trhu v NA jsou stále V6 v nabídce? Takže jak sám s oblibou říkáš, nech si to dovést kontejnerem ;-)
Avatar - Barrichello
17. 2. 2020 12:12
Re: Jaguar jede...
Ne nemám k tomu nic, za cenu V8 F-type je Corvetta :-)
I ta fungl nová podle odhadů za kolik se bude prodávat.

Uvidíme co pojede líp :-)
17. 2. 2020 12:18
Re: Jaguar jede...
Vette je v novém vydání spíš supersport, F-T zůstává GT vozem. Moc si konkurovat nebudou, přesto jsem si jistý, že Vette bude prodejní trhák, o tom ani po tom.
17. 2. 2020 06:31
F-Type...
...po FL jsem ještě samozřejmě nemohl vyzkoušet. Stále se mi nejvíc líbí původní verze, pak tato a za nejhorší považuji první facelift.
Opět bych řekl, že nesedí rozdíly vah V6 vs V8, u verzí AWD pro USA je rozdíl 90kg. A mimochodem pohotovostní hmotnost není 1735kg, ale 1660kg. Jde o hmotnost bez řidiče! Tedy rozdíl oproti V6 AWD cca 10kg.
Zatím se z ohlasů dá vytušit, že se podařilo ještě lépe naladit řízení a podvozek, který lépe snáší pomalou jízdu.
Nahrazení skvělého V6 výtečným V8 je na dlouhou diskuzi. Pořád vidím ideál ve verzi V8 RWD s obrovským potenciálem na ladění. Takže nějakých 500-550koní a máš prima kladivo bez pár desítek kil na předku díky AWD.
Rozbalit vlákno
0
17. 2. 2020 06:48
Pohotovostní hmotnosti...
...tedy ne provozní (ta vyjma kapalin a nádrže naplněné na 90% obsahuje ještě řidiče 75kg) jsou následující:

F-Type R4 1520kg
F-Type R6 AWD (USA) 1651kg
F-Type V8 1660kg
F-Type R V8 1743kg
Rozbalit vlákno
0