Češi loni kvůli stočeným tachometrům zaplatili při pořízení ojetého vozu navíc zhruba devět miliard korun. O rok dříve to bylo přibližně o miliardu více.
Prý se s těma stočenkama mělo nějak zatočit, alespoň Áčka o to dost usilovala a upozorňovala na to. Jak to dopadlo, to netuším. Osobně mám auto právě od nich s plnou servisní historií v autorizáku, takže já jsem v suchu, vše sedí.
Já tam taky koupil auto s real kilometry a ve výborném stavu, jen to nebylo auto za sto tisíc z neznámého dovozu, ale stejně jim nevěřím ani nos mezi očima a dost důkladně jsem si ho prověřoval u původního prodejce a váhal, dnes ho mám už přes rok a půl, takže jsem měl štěstí.Oni i taková auta u nich umí slepit, viz jeden Passat v černých ovcí :D
Otázka zní kde je skutečně zakopaný pes. Samozřejmě legislativní ošetření by bylo na místě - pro začátek postavení samotného stačení mimo zákon (to dnes není!), přes úpravu statusu tachometru až po trestně právní rovinu. Otázka je jestli to k něčemu bude když kupující stále budou stejně slepí a budou ignorovat možnosti oveření historie... Kdyby tohle bylo efektivně využíváno už dnes, tak žádné velké legislativní úpravy ani nejsou třeba.
A k čemu to vše bude? Prokazatelná škoda nad 5.000 Kč je trestný čin už dávno, není potřeba tam explicitně dávat stočení tachometru, který je mj. necejchovane měřidlo.
Problém obvykle je dokázat, kdo to stočil. O dovozech nemluvě, když "oficiální" stav tacho potvrdí STK.
Právě k tomu aby vůbec nějaká škoda mohla vzniknout. Tím že dnes nemá tachometr nijak ošetřený svůj vlastní status (např. definované měřidlo) tak jeho úpravou nemůže sama o sobě vzniknout žádná škoda. Jinak řečeno ať svítí na tachometru cokoliv, nemá to žádnou relevanci a nezavdává to příčinu domnívat se že to odpovídá skutečně najetým km. Samozřejmě pokud to prodejce nijak dál explicitně nedeklaruje (tedy že stav tachometru odpovídá stavu skutečně najetých km), pak je ta situace jiná a může to teoreticky naplnit TČ podvodu.
V tom je dnes zakopaný pes a proto jen naprostá hrstka případů nějak dopadne na prodávajícího (s tím kdo to stočil to až tak nesouvisí - to je zcela legální a tím že se dohledá kdo to fyzicky stočil se nevyřeší nic) a většina kupujících ostrouhá.
Nejaka firma co denne okrada lidi, o neco usiluje pro blaho lidu? 😁 dobrej for. To je tak, kdyz zavola pica co sedi u pocitace a hleda potencionalni korist, coz znamena kazdej novej inzerat, ti rekne ze ti daji za tvoje auto penize jaky uvadis v inzeratu, aby nakonec na tebe nastoupil vyskolenej borec, co s tebou hraje hodinu az dve hru, kdy se auto prohlizi a bere velkej technicak nekam na overeni a porad nekam vola a neco overuje, aby si nakonec uz teda slevil, protoze to trva dlouho, ale on nema na cem te obrat, protoze auto je ve stavu jako uvadis v inzeratu a nejsi porad zlomenej. Tomu se rika podvod, a je jedno ze podlidi na tuhle hru slyší, aby si jeste odjeli v keplu od nich s nastrelenou cennou. Tohle je jako kdyz nazenes duchodce do autobusu a pak jim tam vymejvas hlavu ze ty madrace a hrnce proste potrebujou akorat v blede modrym.
Jo jo. Taky jsem si tim před mnoha lety jednou prošel, bylo mi asi dvacet. Přivezl jsem tátova tranzita protože ho našli na netu a že prej nám za něj daj 280. To auto bylo ve stavu nového, moc s ním nejedil. Byli z něho úplně paf. Frajer chtěl něco najít a nenašel. Nakonec mi z 280 nabídl 160 se zdůvodněním, že to auto má tak málo najeto, že by jim nikdo nevěřil že není stočený :D Takže jsem odjel a druhej den volali z áček že našli moje auto a daj mi za něj 280 a za 14 dní se to opakovalo. To už jsem je požádal ať nevolaj. Áčka jsem využil jen dvakrát, když někdo v rodině prodával takovej šrot, že sme se báli to prodat člověku z ulice, protože bylo jasný že by měl problémy. V áčkách to s chutí vzali.
Jo klasika. Dneska vzdycky zvednu telefon, uz je mam stokrat ulozeny, a prvni co reknu do telefonu je “nasr*at”. A tim koncim. Asi uz me tam maji na nastence, protoze uz ted jen posilaji sms. Jinak kdyz vykoupi auto, tak maji kouzelnou formulku ze to nezbavuje puvodniho majitele zodpovednosti. Takze jim prodas šrot, a stejnak za to zodpovidas. Bravo, tomu se rika kšeft. Cekam na ten biznis stoleti, kdy to prej cely prodaji nekomu novemu, a ten verim bude usilovat aby auta nebyla stočená. Proc to delat? Kdyz 120 na tachaku je lepsich nez 240 ne? Jak pro penezenku prodavajiciho, tak hlavu kupujiciho a keho klidny spanek s dobre uzavreneho obchodu :D
Hele nevím, mnoho lidí na ně nadává, ale sám od nich auto mám a jezdí mi už přes 3 roky běz větších problémů. Rozhodně raději nakoupím u nich, než abych kupoval např. přes inzerát. To udělal známej a po měsíci mu auto zabavili exekutoři, to se u Áček a podobných stát nemůže :-)
Taky jsem s autem od nich spokojený. Jinak co se týče tématu, tak jsem také někde zahlédl nějaký článek zmiňující áčka a boj proti stáčení, ale už je to déle a moc si ho nepamatuji.
tak ono ty kiláky lze solidně +- odhadnout "opotřebováním vozu" a kdo si koupí auto jen tak pod 300 tisíc korun nebo s nájezdem 200 tisíc kilometrů, musí rozhodně očekávat investice do oprav, tak to proste je, vždyť to je prostě jen stroj...
Pravda, pravda. Nejlepší je, když je doložená historie vozu. Já takhle kupoval na úvěr zánovní mazdu6 u aaa a jsem spokojený. Plná servisní historie a podmínky úvěru stejně výhodné jako kdybych šel do své banky, takže spokojenost :-)
Kroucené tachometry jsou v podnikání s ojetými vozy starým a velmi dráždivým problémem. Jsem rád, že služby vin check jako Carvertical jsou stále populárnější a lidé začínají rozpoznávat službu historie aut jako cenný zdroj pro nákup ojetých vozů.