Technika
Hnojiva se dělají z ropy? Kde? Že bych něco zaspal?(Hnojiva obsahují zejména dusík a pak také fosfor, draslík a síru. Výchozí látkou pro syntézu dusíkatých hnojiv je plynný dusík, který se získává frakční destilací vzduchu. Fosfor a draslík se také z ropy rozhodně nezískává. Síra se sice vyrábí také z ropy, ale to jen jako vedlejší produkt při její rafinaci.)
Jinak já nemám nic proti používání ropy jako hlavního zdroje paliv pro dopravní prostředky a je mi jasné, že co se v současnosti presentuje jako alternativy, ropu nahradit nemůže. Ale nesouhlasím s tím, aby auta jezdila za deset litrů, když můžou bez problémů jezdit za pět.
Jinak já nemám nic proti používání ropy jako hlavního zdroje paliv pro dopravní prostředky a je mi jasné, že co se v současnosti presentuje jako alternativy, ropu nahradit nemůže. Ale nesouhlasím s tím, aby auta jezdila za deset litrů, když můžou bez problémů jezdit za pět.
Myslím, že v demagogii máš přede mnou mílový náskok. Jestli nevěříš, přečti si, cos právě napsal :-!
Ja Europu nevychvalujem. Bolo to len hole konstatovanie. A takisto netvrdim, ze poradove cislo je zasadna vlastnost motora, ale fakt je, ze priamy vstrek 2. generacie ma o dost lepsie vlastnosti nez 1. generacia. Nehovoriac o tom, ze umoznuje riadit spalovanie lucom vstreknuteho paliva ( a vyznamne rozsirit pasmo spalovania chudobnej zmesi), zatial co 1. generacia to nedokaze ( spalovanie riadene tvarom komory).
Proč bych se měl "vymlouvat, aby se nemuselo šetřit"? Mně je cena ropy lhostejná, dá se jezdit i jinak... (To bylo veselé.)
Nezajímá nás "ropa jako taková", zajímá nás ropa, kterou dokážeme vytěžit - a té zatím přibývá, i kdyby ses na hlavu stavěl. (Ale zkus to.)
Vyvíjí se těžební technologie, některá ložiska se také sam😲bnovojí (pravděpodobně do nich ?vzlíná? ropa z míst, kam se člověk zatím nedostane, apod.) S tím nic neuděláš, chlapečku.
Nebude to trvat věčně, ale věta "ropy ubývá" je přinejmenším HODNĚ NEPŘESNÁ, a přesnější je napsat, že je prostě LŽIVÁ.
A nemotej do toho cenu, to je chabý pokus vykličkovat z vlastních nesmyslů - cena ropy o jejím množství nijak nevypovídá.
Suma sumárum: jsi drzý demagog s mizernými znalostmi, tečka.
Nezajímá nás "ropa jako taková", zajímá nás ropa, kterou dokážeme vytěžit - a té zatím přibývá, i kdyby ses na hlavu stavěl. (Ale zkus to.)
Vyvíjí se těžební technologie, některá ložiska se také sam😲bnovojí (pravděpodobně do nich ?vzlíná? ropa z míst, kam se člověk zatím nedostane, apod.) S tím nic neuděláš, chlapečku.
Nebude to trvat věčně, ale věta "ropy ubývá" je přinejmenším HODNĚ NEPŘESNÁ, a přesnější je napsat, že je prostě LŽIVÁ.
A nemotej do toho cenu, to je chabý pokus vykličkovat z vlastních nesmyslů - cena ropy o jejím množství nijak nevypovídá.
Suma sumárum: jsi drzý demagog s mizernými znalostmi, tečka.
setrit sa samozrejme musi. lenze racionalne.
biopaliva? 9/10 energie vypestovanych plodin su z hnojiva vyrabaneho z ropy. co je na nich teda obnovitelne, ked rastu z ropy? a ked sa zapocitaju dalsie faktory, na vyrobu litra benzinu z obnovitelnych zdrojov sa spotrebuje ropa, z ktorej by sa dalo vyrobit VIAC nez liter benzinu
auta? pri investovani rovnakych prostriedkov na znizenie spotreby energii / zvysenie ucinnosti vyroby, sa pri domacich plynovych kotloch, elektrarnach... sa da dosiahnut X nasobe lepsi vysledok.
hybridy? je auto za milion ktore ma spotrebu 5 litrov ekologickejsie nez auto za pol miliona z rovnakov spotrebou? a co desiatky kg baterii? ich oficialna zivotnost je cca 160tisic km. potom nasleduje vymena.
viete ze velke boeingy maju nadrze na 200-250tisic litrov? pri jednom prelete atlantiku sa spotrebuje viac paliva, nez za sezonu F1
ropa je stale ta ista. to hlavne co tlaci cenu hore zvysena poptavka z ciny (a spol). a to na volnom trhu znamena rast cien.
a ano ropa bude troska drazsia. a to hlavne pre to, ze bude nutne vyrobit dalsie rafinerie na jej spracovanie, zaplatit nove postupy, a postavat nove tazne veze.
a zasoby? su ohromne naleziska pri nigerii, pri korei, v severnom ladovom oceane, a taktiez v rusku a kanada (tam je ekologicky problem jej tazenia)
biopaliva? 9/10 energie vypestovanych plodin su z hnojiva vyrabaneho z ropy. co je na nich teda obnovitelne, ked rastu z ropy? a ked sa zapocitaju dalsie faktory, na vyrobu litra benzinu z obnovitelnych zdrojov sa spotrebuje ropa, z ktorej by sa dalo vyrobit VIAC nez liter benzinu
auta? pri investovani rovnakych prostriedkov na znizenie spotreby energii / zvysenie ucinnosti vyroby, sa pri domacich plynovych kotloch, elektrarnach... sa da dosiahnut X nasobe lepsi vysledok.
hybridy? je auto za milion ktore ma spotrebu 5 litrov ekologickejsie nez auto za pol miliona z rovnakov spotrebou? a co desiatky kg baterii? ich oficialna zivotnost je cca 160tisic km. potom nasleduje vymena.
viete ze velke boeingy maju nadrze na 200-250tisic litrov? pri jednom prelete atlantiku sa spotrebuje viac paliva, nez za sezonu F1
ropa je stale ta ista. to hlavne co tlaci cenu hore zvysena poptavka z ciny (a spol). a to na volnom trhu znamena rast cien.
a ano ropa bude troska drazsia. a to hlavne pre to, ze bude nutne vyrobit dalsie rafinerie na jej spracovanie, zaplatit nove postupy, a postavat nove tazne veze.
a zasoby? su ohromne naleziska pri nigerii, pri korei, v severnom ladovom oceane, a taktiez v rusku a kanada (tam je ekologicky problem jej tazenia)
Jsou sice nalézána nová ložiska, ale to 1. znamená, že neubývá pouze známých zásob (ropy jako takové ubývá) a 2. ta nová ropa je sice těžitelná, ale to by asi barel ropy stál trochu víc, než co stojí teď. Suma sumárum, Váš první příspěvek je pouze trapná výmluva pro to aby se nemuselo šetřit.
ale oni vlastne niesu pozadu.
konstrukcia je otazkou priorit.
u nas je drahy benzin a dan podla objemu motoru. nasledok? drahe motory nizkeho objemu, ktore maju vysoky litrovy vykon ale nizku zivotnost. absolutny vykon je relatine nizky
v usa nikoho objem ani spotreba dlho nezaujimala. nasledok? velke velmi lacne motory s vysokou zivotnostou a vysokou spotrebou. maju sice nizky litrovy vykon, ale absolutne vykon a krutak su dost vysoke vdaka objemu.
z hladisky vsetkej techniky su USA motory "zastarale". lenze vdaka tomu su lacne, jednoduche a spolahlive
spotreba? "zastaraly" 4.5litrovy V8 pri kludnej jazde po dialnici v ramci predpisov zere pod 10 litrov. v meste sa da jazdit za 12-13 co su rovnake cisla, ako v pripade nemeckych ci japonskych supermodernych hyper V8 motorov. cize?
a co2 ?
dajte do googlu hladat "inconvenient truth" a "court" (nemozem vkladat odkazy)
vyskoci na vas pol miliona odkazov o tom, ze "inconvenient truth" je vlastne "inconvenient lie"
takze politika, boj o moc, $$$, klamanie a obmedzovanie ludi. ako obvykle 😄
konstrukcia je otazkou priorit.
u nas je drahy benzin a dan podla objemu motoru. nasledok? drahe motory nizkeho objemu, ktore maju vysoky litrovy vykon ale nizku zivotnost. absolutny vykon je relatine nizky
v usa nikoho objem ani spotreba dlho nezaujimala. nasledok? velke velmi lacne motory s vysokou zivotnostou a vysokou spotrebou. maju sice nizky litrovy vykon, ale absolutne vykon a krutak su dost vysoke vdaka objemu.
z hladisky vsetkej techniky su USA motory "zastarale". lenze vdaka tomu su lacne, jednoduche a spolahlive
spotreba? "zastaraly" 4.5litrovy V8 pri kludnej jazde po dialnici v ramci predpisov zere pod 10 litrov. v meste sa da jazdit za 12-13 co su rovnake cisla, ako v pripade nemeckych ci japonskych supermodernych hyper V8 motorov. cize?
a co2 ?
dajte do googlu hladat "inconvenient truth" a "court" (nemozem vkladat odkazy)
vyskoci na vas pol miliona odkazov o tom, ze "inconvenient truth" je vlastne "inconvenient lie"
takze politika, boj o moc, $$$, klamanie a obmedzovanie ludi. ako obvykle 😄
ale oni vlastne niesu pozadu.
konstrukcia je otazkou priorit.
u nas je drahy benzin a dan podla objemu motoru. nasledok? drahe motory nizkeho objemu, ktore maju vysoky litrovy vykon ale nizku zivotnost. absolutny vykon je relatine nizky
v usa nikoho objem ani spotreba dlho nezaujimala. nasledok? velke velmi lacne motory s vysokou zivotnostou a vysokou spotrebou. maju sice nizky litrovy vykon, ale absolutne vykon a krutak su dost vysoke vdaka objemu.
z hladisky vsetkej techniky su USA motory "zastarale". lenze vdaka tomu su lacne, jednoduche a spolahlive
spotreba? "zastaraly" 4.5litrovy V8 pri kludnej jazde po dialnici v ramci predpisov zere pod 10 litrov. v meste sa da jazdit za 12-13 co su rovnake cisla, ako v pripade nemeckych ci japonskych supermodernych hyper V8 motorov. cize?
a co2 ?
dajte do googlu hladat "inconvenient truth" a "court" (nemozem vkladat odkazy)
vyskoci na vas pol miliona odkazov o tom, ze "inconvenient truth" je vlastne "inconvenient lie"
takze politika, boj o moc, $$$, klamanie a obmedzovanie ludi. ako obvykle 😄
konstrukcia je otazkou priorit.
u nas je drahy benzin a dan podla objemu motoru. nasledok? drahe motory nizkeho objemu, ktore maju vysoky litrovy vykon ale nizku zivotnost. absolutny vykon je relatine nizky
v usa nikoho objem ani spotreba dlho nezaujimala. nasledok? velke velmi lacne motory s vysokou zivotnostou a vysokou spotrebou. maju sice nizky litrovy vykon, ale absolutne vykon a krutak su dost vysoke vdaka objemu.
z hladisky vsetkej techniky su USA motory "zastarale". lenze vdaka tomu su lacne, jednoduche a spolahlive
spotreba? "zastaraly" 4.5litrovy V8 pri kludnej jazde po dialnici v ramci predpisov zere pod 10 litrov. v meste sa da jazdit za 12-13 co su rovnake cisla, ako v pripade nemeckych ci japonskych supermodernych hyper V8 motorov. cize?
a co2 ?
dajte do googlu hladat "inconvenient truth" a "court" (nemozem vkladat odkazy)
vyskoci na vas pol miliona odkazov o tom, ze "inconvenient truth" je vlastne "inconvenient lie"
takze politika, boj o moc, $$$, klamanie a obmedzovanie ludi. ako obvykle 😄
Ano, pořadové číslo generace je opravdu zásadní vlastnost motoru. (Nemluvě o tom, že Chrysler je jediný z US trojky, kdo nemůže čerpat know-how z tebou tolik vychvalované Evropy.)
Ano, objem nově nalézaných (těžitelných) ložisek zatím stále překonává rychlost, kterou člověk ropu spotřebovává.
Holt, az ked benzin prekrocil hranicu 3 USD/galon tak zacinaju americke automobilky vytahovat modernejsie technologie. Hoci EU je uz zase o kusok dalej - tu sa uz zacina pouzivat priamy vstrek druhej generacie (piezo vstrekovace) a oni nasadzuju "len" prvu (hoci aj to uz vyznamny milnik).
Falco
Když se chceš stát americkým prezidentem - musíš mít americkou národnost, občanství nestačí
Andy
Americke narodnosti? Snad mit obcanstvi, ne? To uz Schwartzenegger davno ma, ziskal ho po promoci na University of Wisconsin v roce 1983. Americani kaslou na spotrebu, stejne jako kdokoliv jiny, kdo ma levny benzin a hodne penez. To je take castecna odpoved na otazku, proc nektere nove technologie na jejich trhu nejsou tak rozsirene. Druha cast odpovedi je, ze daleko mensi procento kupujicich, nez v Evrope tam resi technicke detaily.
Takze prasatko, mas sanci, ale prvne bys musel asi neco dokazat.
Takze prasatko, mas sanci, ale prvne bys musel asi neco dokazat.
skejpa
nepripomina vam ta zkratka neco ? >😁 Doufam, ze to nebude mit takovou povest jako "nase" traktorove diesly...
Americkým prezidentem být nemůžeš, leda, že jsi americké národnosti (kdyby to neplatilo tak by jím byl už A.Schwarzeneger a ten by jim ukázal jak se dělá ekologie). Jen stále nechápu, proč v USA potřebují výkon 200 kW a více, když takovéto auta většinu času tráví ve městě, kde je limit 30 MPH a nikdo si jej nedovolí překročit... 20 kW by jim úplně stačilo!
Americkým prezidentem být nemůžeš, leda, že jsi americké národnosti (kdyby to neplatilo tak by jím byl už A.Schwarzeneger a ten by jim ukázal jak se dělá ekologie). Jen stále nechápu, proč v USA potřebují výkon 200 kW a více, když takovéto auta většinu času tráví ve městě, kde je limit 30 MPH a nikdo si jej nedovolí překročit... 20 kW by jim úplně stačilo!
Nedovedu pochopit jak si světová velmoc jako je Amerika může dovolit být takhle pozadu. Když kvůli ničemu jinému tak kvůli spotřebě paliva, kterého ubývá a kvůli emisím CO2. V Evropě si všichni kvůli tomu můžou srazit vaz a oni na to kašlou. Nevím jak jim tohle může procházet! Měl bych asi kandidovat na prezidenta USA a něco s tím udělat... 😄
No vstrik primo do valce, neni az tak zastarala technologie. Ale rozhodne je to ukazka opozdilosti americke techniky.
takze normalni prime vstrikovani benzinu, ktere bylo seriove pouzivano uz v minulem tisicileti?
smarjapano a to si jako myslis, ze oni budou vsechny ty generace opakovat???