Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v lednu 2020: Nový rok začíná velkým pádem prodejů

Prodeje nových aut na evropských trzích v lednu meziročně spadly o 7,4 procenta. Důvodů je hned několik.
Zpět na článek
19. 2. 2020 08:40
19. 2. 2020 08:40
nitka k nitce
Po poslední krizi jsem přemýšlel, co by mohlo být spouštěčem té další, ale ono se vždycky něco najde...
Ale na automobilový průmysl jsem nepomyslel ani na chvilku.
Rozbalit vlákno
3
19. 2. 2020 09:40
Re: nitka k nitce
Je fakt, že hodně lidem to došlo až po té, co předvedl politik. Automobilky to už hlásí docela dlouho a všem je to zatím jedno. O to víc se pak budou divit.
20. 2. 2020 11:45
Re: nitka k nitce
Ještě by to mohl být koronavirus.
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2020 11:50
Re: nitka k nitce
Tak ono to může být fakticky cokoliv. Naše civilizace má tolik slabých míst, že impulsů ke zhroucení mohou být mraky
Avatar - Emel
19. 2. 2020 08:59
Toyota předstihla Škodu
Toyota předstihla Škodu! Nějaké tipy na to, jaký bude celý rok? Nechtěli jsme se podívat, jak to dopadlo za 2019? :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
19. 2. 2020 09:22
Re: Toyota předstihla Škodu
nějaké vtipy? :-!
19. 2. 2020 09:42
Re: Toyota předstihla Škodu
Proč až teď? Přemýšlel jsi o tom? Musel nejprve přijít brutální zásah politiků?
Avatar - Emel
19. 2. 2020 10:11
Re: Toyota předstihla Škodu
Loni redakce uvedla článek s vtipným názvem "Toyota předstihla Škodu", ačkoli meziročně měla Toyota -6,4% při poklesu trhu -4,6% (Škoda -4,7%)... tohle je takové malé připomenutí toho, že ten náskok vydržel asi tak do února :-)
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2020 12:35
Re: Toyota předstihla Škodu
ja tipujem teda ze v roku 2020 bude toyota v europe ( EU + EFTA + UK ) pred skodou...

sice ma skoda novy kamiq... ale zase pada citigo ... a rozbeh novej octavky asi tiez kusok "zbrzdi" skodu .. k tomu scala nema tiez nejake uzasne cisla... asi to este bude tesne ale tento rok by som tipol ze toyota bude pred skodou ... a uz je v predaji aj nova hybridna RAV-ka a to vyzera ze toyote tiez pomoze.. hlavne v norsku svedsku a pod...
Avatar - xxc
19. 2. 2020 16:02
Re: Toyota předstihla Škodu
Kamiq vyzera dost dobre. Normalne som sa az zastavil na parkovisku a obdivoval :-) Vedla stal Karoq a ten sa mi az tak nepaci.

A Citigo ako moze padat, ked sa uz ani nepredavalo. A teraz ho udajne nestihaju vyrabat. Inak kazdy nadava na VW a pritom VW malo uz v roku 2011 platformu pre male elektricke auta. Tesla prisla s modelom S az v roku 2012.
19. 2. 2020 16:11
Re: Toyota předstihla Škodu
Tesla Model S bolo prvé produkčné auto od Tesly...
Avatar - Emel
19. 2. 2020 16:11
Re: Toyota předstihla Škodu
"Toyotě letos nabíhá spousta novejch modelů = až nevzvykle moc = takže si nejsem jistej jak to bude na konci roku = ale spíš bych tipnul že přesně naopak než píšeš

Prostě teď Toyota fakt předstihla Škodu a Audi a BMW = a uvidíme co nová RAVka, Corolla combi, hatchback a u nás spíš okrajově sedan a co Camry = ale na konci roku to možná bude trochu jinak než myslíš.."

(hamuna, leden 2019)
Avatar - KANKUNEN
19. 2. 2020 09:07
Úpadek zavinila špatná politika
Hysterie , že svět zachrání, když vyměníme naše evropské a úsporné auta nově s euro 6d za elektrické, které žerou zelenou elektriku stávajícím spotřebičům. Ještě aby děti ve Finsku nejedly maso a globální oteplování bude minulost.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
19. 2. 2020 09:27
Re: Úpadek zavinila špatná politika
včera tady někdo exhiboval že elektrifikace ve Francii (hybridizace, mild, full, plug-in, elektro) již dosáhla 11% a tím pádem již došlo k VÝZNAMNÉMU posunu směrem k záchraně klimatu … :-! :-! :-! :-! :-!
(nemá cenu mu vysvětlovat že Evropa hraje v globálu nevýznamnou roli a Francie jako taková ještě nevýznamnější roli)
19. 2. 2020 09:44
Re: Úpadek zavinila špatná politika
Stejně by se bojovalo i proti ochlazení.
Avatar - kari.laz
19. 2. 2020 10:02
Re: Úpadek zavinila špatná politika
To by ale mohlo být příjemnější,pokud by se bojovalo "přesně opačně" jako teď :D
Snížení ceny pohonných hmot, aby se mohly zvětšit motory :D
19. 2. 2020 10:57
Re: Úpadek zavinila špatná politika
jakej vliv ma snizeni ceny na palivech v tom ze by se zvysil objem motorizaci?

lide a firmy v prvni rade setri, a je jim uplne jedno jaky objem dany motor ma, zajima je predevsim to kolik je bude stat provoz, a i motor s vetsim obsahem muze mit lepsi provozni naklady nez motor s mensim obsahem ;-) Evropske automobilky si za poslednich 30 let budovali klientelu timto smerem, a ted zjistuji ze zakaznici by radi setrili jeste vice, a ze si umej spocitat z velke casti i TCO, ktere u soucasne evropske produkce zacina pokulhavat, u Asijske produkce na to zacali myslet jiz pred 30 lety a dnes diky tomu zacinaji profitovat ;-)

ono se staci podivat na nesmysly ktere se Evropske automobilky snazej delat, ikdys maji moznosti to udelat i jinak, kuprikladu Fiat, ten ma na Americkem trhu zastupce kterych se "cernym dovozem" dovezlo do Evropi vice nez kolik tu prodal nekterych oficialnich modelu, pritom nektere ty v Americe prodavane vozi maji dokonce lepsi emise nez jake maji prave ty oficialne prodavane Fiatem v EU :-O zariznou Freemont protoze ma velke emise (veskutecnosti byl drahej a malo se prodaval, proste ho temer nikdo nechtel) a spolehaji na mala auticka s diesely..... ktera v nekterych pripadech maji vetsi emise nez ten velkej Freemont? V evrope je dle udaju z cerneho dovozu pritom velikej zajem kuprikladu o velka MPV, proc tedy v EU nezacnou prodavat treba hybridni Pacificu ktera je v USA uspesna a ma emise nizsi nez kuprikladu Fiat 500L kombi s 1.4 benzin tak s 1.6 diesel, to proste normalne nejde pochopit, pritom to auto pokud by mu nezkurvili cenu by se v EU jiste prodavalo dobre, presne tak jako se v EU prodava dobre diky kvalitni cenove politice novej Mustang, v USA jsou ty 2 auta priblizne stejne draha, Pacifica hybrid stoji podobne jako Mustang GT s 5 litrem, v EU je ale Pacifica prez "cerny dovoz" drazsi o vic nez 600 tisic, presto se ji do EU dostava takto vice nez 1500 kusu za rok, pritom to auto nema rozmery a vykony v EU konkurenci, zadna Evropska automobilka se takovemu modelu neumi ani priblizit, a kdys se priblizi velikosti, tak ma 2 litrovej 4 valec a stoji o milion vic :-[]

automobilky v Evrope si za svoje problemy muzou sami, neumej vyuzit ani toho co maj jinde ve svete a co je uspesne, a jen se porad vymlouvaj
Avatar - kari.laz
19. 2. 2020 11:15
Re: Úpadek zavinila špatná politika
Není lepší nejdřív se snažit pochopit, na co reaguješ, než tu psát 50 řádků nesmyslů? ;-)
Avatar - KANKUNEN
19. 2. 2020 11:41
Re: Úpadek zavinila špatná politika
No to vypadá na horší případ, napřed nebyl schopen pochopit a pak rozumuje. Na legraci , to chce mít fištróna. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
19. 2. 2020 09:16
Je to logické
a souvisí to s řízeným útlumem výroby ekologických dieselů ve prospěch neekologických zážehových a bateriových pohonů. Zážehové motory patří do ručního nářadí a pod kapotu auta patří diesel - nově nejlépe na CNG.
Rozbalit vlákno
2
19. 2. 2020 09:25
Re: Je to logické
Souhlasím po dlouhé době Ado souhlasím. Diesel provozovaný na CNG je opravdu dobrý nápad.
19. 2. 2020 10:58
Re: Je to logické
a je zajimave ze zrovna Nemecke automobilky se toho nesnazi chytit vice
19. 2. 2020 09:20
Toto je bohužel jen začátek...
...postupné likvidace evropského autoprůmyslu, po desetiletí výkladní skříně evropské ekonomiky. Ekoteroristy je třeba zastavit, dokud je ještě čas. Pokud k tomu dojde až po všeobecném ekonomickém rozvratu, škody se budou počítat v miliardách euro a nezaměstnaní v desítkách milionů! :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
19. 2. 2020 11:03
Re: Toto je bohužel jen začátek...
pokud by to byli miliardy, tak bych jasal, a je ti jasne ze evropska ekonomika je silne zavysla na dovozu fosilnich paliv a rocne do krajin jako je Rusko, Turecko, USA, SA a ted i do UK posila sumy presahujici 2.8 bilionu eur prave za fosilni paliva? (za letosek se pocita ze to bude diky odchodu UK z EU vice nez 3.2bilionu eur) ano ctes spravne bilionu, a dalsi zhruba 2 biliony eur se rocne v EU utrati za lecbu leukemii, ve kterych EU kraluje a je to spojovano z casti i s diesely, protoze ty produkuji vice NOx a HC, a Evropa je jediny trh kde diesel v osobni doprave tak dominuje

miliardy eur v EU nikoho nezajimaj, to jsou drobne, miliarda uer to je kousek dalnice nekde mezi 2 mesty
19. 2. 2020 11:09
Re: Toto je bohužel jen začátek...
Evropa je silně exportně zaměřena. Opravdu si myslíš, že můžeš jen vyvážet bez toho, aby jsi něco dovezl? A jen tak mimochodem. Automotive je v podstatě to poslední, co v Evropě zbylo.
19. 2. 2020 13:07
Re: Toto je bohužel jen začátek...
ja v automotive pracuju (koncern), a jedine co v nem vidim, je nemotorne rozhodovani lidi, a kdys nekdo nahodou rozhoduje trosku progresivne, tak je rychle nahrazovan nekym kdo zase prechazi k tomu staremu poradku kde se stracej miliardy do kapes lidi kteri bud nedelaji nic a nebo to same co dela 10 dalsich, takze jeiich prace pak spociva v tom, ze nedelaji nic a na konci dnes zkopiruji to co udelal nekdo jiny

automotive v Evrope je zastaraly a neinovativni, inovace se tu k prodeji dostavaji extremne pomalu :-(
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 13:43
Re: Toto je bohužel jen začátek...
jasně, na rakovinu a leukémii vůbec nemají vliv dědičnost, špatná strava, stres, kouření, nekvalitní potraviny, alkohol, drogy, špatné pracovní prostředí (to hlavně chemické provozy) atd

Můžou za to auta :-) :-)
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 10:04
Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Idealne riesenie dopravy, ktore prinesie najvacsie znizenie emisii za najnizsiu cenu, je transformacia vsetkych aut, nakladiakov, autobusov atd. na hybridy a elektromobily. Kedze EV tvoria kvoli nedostatocnemu objemy vyroby (malo fabrik na EV a malo fabrik na baterie) iba 2,5% predajov, treba sa zamerat na druhe najlepsie riesenie - hybridy, ktore su tym najvhodnejsim typom pohonu pre najvacsiu cast vodicov. Otazkou je co by sa v nich malo spalovat, ci benzin alebo plyn, diesel je kvoli nevyhnutnosti priameho vstrekovania a karcinogennym pevnym casticiam, problemom s vypalovanim filtrov a mocovinou, nespolahlivosti a vysokym vyvojovym aj servisnym nakladom ktore prinasaju dalsie emisie mimo. Ked to pochopila Toyota a Honda (navacsi vyrobca spalovacich motorov sveta) pochopi to aj zvysok. Pre vacsinu aut je najlepsim riesenim benzin, najlepsim pre realny svet v ktorom v mnohych castiach diesel alebo plyn ani nepredavaju a ak sa ma nieco pouzivat globalne, treba mysliet na lenivost a pohodlnost ludi. Pre autobusy a ich extremnu plyn-brzda jazdu je elektromotor nevyhnutny a kvoli znizeniu nakladov okolo baterii a nabijania a zaroven bez problemu centralneho tankovania plynom je CNG hybrid zatial ovela lepsie a lacnejsie riesenie ako EV.
Toyota mala uz dlhe roky najlepsie pohonne ustrojenstvo zahrnujuce ICE pre masy, vdacia za to velkym predajom a obrovskym usporam na vyvoji kedze zmeny na THS su minimalne. Elektromotor v hybridoch moze byt vyuzity na zlepsenie sportovych vykonov na uroven aku samotny ICE nikdy nedosiahne (vid. hypersporty) alebo na usporu paliva. Toyota konecne zacala ist aj smerom do vykonu a zaroven ku kvalite a overenej technike pohonu pridala konecne aj peknu karoseriu. Uspech je zaruceny. Kym sa ostatne automobilky trapia so splnenim emisii, ci uz masivnymi investiciami do oklamania noriem, nakupu EV z vonka alebo investiciami do EV, Toyota si v klude ozivuje Supru, udrzuje V8 Lexusy, pracuje na nastupcovi GT86, sleduje uspech svojho najpredavanejsieho auta historie, predava svoje hybridne riesenia konkurencii.. proste dari sa jej a na ziadnu z konkrencnych klasickych automobliek nie je mensi tlak prechodu na EV ako na Toyotu. Pritom nespia a s BMW vyvijaju solid state baterie, ale bez tlaku. Uz len jedna automobilka ma lepsi vyhlad na nasledujuce roky, ale jej meno sa tu nevyslovuje :)
Takze ak automobilky chcu uspiet (prezit) v EV trhu, vedia koho kopirovat, ak chcu prezit na ICE trhu, vedia koho kopirovat. Kde vidia ostatne automobilky MHEV, diesle alebo zavislost najklucovejsieho komponentu na externom pretazenom dodavatelovi? Netusim, ale draho za to zaplatia.
Rozbalit vlákno
71
19. 2. 2020 10:53
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Toyotu si kupují lidé, kteří jezdí na spotřebu a ta je pro ně to nejdůležitější a dle toho i jezdí. Zkoušel jsem Corollu a i kvůli motoru bych si nevybral. 1.2T a 1.8 Hybrid je o ničem. 2.0 Hybrid je strašně drahý.
Avatar - speedfred
19. 2. 2020 11:13
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Klasický Toyoťáci zväčša (ale nie všetci) zavadzajú na cestách. Sorry.
Avatar - fOE
19. 2. 2020 12:44
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Co sleduju ja tak vylozene zavazet je domena ridicu Dacie (pravda, ne ani tak u nas jako spis na zapade) a v posledni dobe zvladaji svym spusobem zavazet i ridici pickupu, amarok obcas, s zeleznou pravidelnosti pak v japonskych pickupech a nejvic ridici ford ranger. Tam za volantem natrefim pokazde na nejakeho exota, nechapu cim je to auto pritahuje. :-)
Avatar - Mikesus
19. 2. 2020 14:50
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
mně v poslední vobě přijde, že když člověk jede 90 GPS, vždy zavazí.
Avatar - xxc
19. 2. 2020 18:30
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Mňa jedna corolla nechala na semaforoch. Asi mala ten silnejší hybrid, nemal som so 110 kW šancu :-) Ešte ma toho roku obehla Primera nejaká GT, ale to som šiel na pohodu pomaly v Citroene. Ta Toyota bola ešte minulý rok. Každý zavadzia, kto ide pomalšie. A rýchlejšie chodia iba hazardéri :-)
Avatar - KANKUNEN
19. 2. 2020 11:05
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Jako vždy, jsi úplně vedle. Lexusy V8, GT86 a Supra jsou zákazu blíže než diesly, protože tu máme 95g nesmyslných.
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 12:40
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Naopak, ako vzdy si prave uplne vedle ty. 95g je koncernovy priemer, cize cim uspornejsie ma koncern masove modely, tym viacej neuspornych maloseriovych sportiakov si moze dovolit. Logika. Pochopil?
19. 2. 2020 11:22
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
"Idealne riesenie dopravy, ktore prinesie najvacsie znizenie emisii za najnizsiu cenu, je transformacia vsetkych aut, nakladiakov, autobusov atd. na hybridy a elektromobily."

Ten kdo začne příspěvek takovýmto nesmyslem nemůže očekávat, že to jeho literární dílo bude normálním člověkem dočteno. ;-)
19. 2. 2020 12:11
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Přesně! :-) :yes:
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 12:42
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Nezmyselne je tvoje oponovanie bez argumentov ktore by ho podporili :)

Naopak.. ten co si nedokaze precitat cely prispevok kde je prvotne tvrdenie zdovodnene, nema najmensie pravo vyjadrovat sa k nemu ;) Takze tisko sed sa suchaj nohami ak nemas nic konstruktivne co by si napisal ;)
19. 2. 2020 13:14
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Jaký máš argument na to, že EV znamená největší snížení emisí za nejnižší cenu? Ty jsi něco plácnul, tak argumentuj. Kterých emisí? jestli myslíš jen a pouze těch z výfuků, pak ano. Za nejnižší cenu pro koho? Pro výrobce, spotřebitele nebo pro komunisticko-zelenou lůzu ve všemožných institucích?
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 13:35
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Mojim argumentom je dokazany fakt ze EV maju nizsiu kombinaciu emisii z vyfuku + pri vyrobe energie potrebnej na ich pohon ako ICE auta iba z vyfuku a budeme sa tvarit ze benzin sa vyskytol tak isto bezemisne ako solarna alebo veterna energia. Cistota EV zavisi od zdroje el. energie ktorou je nabite. Tu si to mozes porovnat pre rozne staty..
https://evtool.ucsusa.org/
Kazde jedno EV na svete pohanane rozne spinavou elektrinou je cisejsie ako tie nauspornejsie auta s ICE. Elektrika vyrobena v USA je druha najspinavsia na svete (65% z fosilnych paliv, Cina 70%) a aj tak tam jazdiace elektricke auta vyprodukovali v 2018 v prepocte v priemere tolko emisii ako benzinove auto so spotrebou 2,94 l/100km a prudko sa to zlepsuje ked este rok predtym to bolo 3,22 l.
https://blog.ucsusa.org/…e-to-get-cleaner
Na zmazanie vyssej uhlikovej stopy vyroby EV oproti ICE staci dnes najazd do 80tis km a kazdym rokom sa zmensuje.
Najdolezitejsia je vsak moznost udrzatelnej dopravy a tam ICE nemaju sancu. Naopak EV su jedinym riesenim lebo ako jedine dnes ponukaju moznost absolutne bezemisnej prevadzky. Staci?
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 13:48
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
USA masově vypínají uhelky a přehází na plyna paroplyn jestli sis nevšiml... Podíl výroby energie z uhlí je nejnižší někde od roku 1978 v USA :-)

To jen tak bokem....

Špinavé rusko plánuje do roku 2035 pokrýt 30% veškeré výroby elektřiny z atomových elektráren, dalších 5% dělají vodní a dalších 5% má být alternativa.

A k Ev započti emise z těžby surovin, zpracování, výstavby továren, výroby panelů, větrníků, dobíječek, kabelů a wallboxů, zároveň z následné recyklace, dopravy tohoto na místo určení a máš tolik emisí, že budeš zírat.

Infraskturura a většina továren na ICE je dávno postavená jakožto veškerá infrastruktura k nim.
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 13:55
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Si uplne rozkosny ako pozadujes zapocitanie roznych emisii pri vyrobe elektriny ale uplne ignorujes emisie pri vyrobe paliv :)

Nemozes byt taky hlupy ze by si si myslel ze jednorazova vyroba solarneho panelu, vodnej alebo veternej turbiny atd.. vyrobi viac emisii ako vyroba, spracovanie a spalovanie fosilneho paliva pocas desiatok rokov ich zivotnosti... alebo si?
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 14:00
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Rafinerie stojí, čerpačky stojí, továrny na ICE auta stojí, doprava ropovodem škodí prostředí jak, pokud nepočítáš havárie?

Tanker může místo na mazut jezdit na něco jiného, třeba i na jaderný pohon - vyrobit se to dá.

Všechno je postavený, akorát těžíš suroviny, dorpavuješ a zpracováváš.

NA Elektro děláš to samé, ale k tomu stavíš neustále nové továrny, nové nabíječky, ted větrníky už dosluhují a nikdo to recyklovat nechce nebo neumí....atd atd
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 14:17
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Moj posledny pokus s tebou :)
"Rafinerie stojí, čerpačky stojí, továrny na ICE auta stojí, doprava ropovodem škodí prostředí jak, pokud nepočítáš havárie?" ano.. a chces povedat ze vyroba (prevadzka tej fabriky a vsetkych pridruzenych dodavatelov, ludi cestujucich do prace atd..), spracovanie (vsetky emisie fabriky), preprava paliva v emisnych cisternach, prevadzka cerpaciek, - vsetko veci co desiatky rokov produkuju emisie bez ohladu na to ze uz su postavene.. + emisie z desiatok rokov spalovanych fosilnych paliv, su mensie ako na statisice az miliony panelov/turbin preratane jednorazove emisie ?

Druha otazka. Uvedomujes si kolko fabrik na tieto produkty uz tiez stoji a netreba ich stavat ?

A posledna: uvedomujes si ze vsetky tie rafinerie a podniky musia investovat obrovske peniaze a vytvorit mnoho emisii na transformaciu a zvysovanie podielu obnovitelnej energie aby splnali zavazne limity a casto je vyhodnejsie a dlhodobo ekologickejsie postavit radsej novu fabriku a mnohe firmy to robia? Naopak nove tovarne na "ciste" produkty su postavene uz s tymto ohladom, stechy su pokryte solarom, vyuzivaju geotermalne vrty.. najvacsia fabrika sveta Gigafactory1 mala do konca roka 2019 fungovat zo 100% na obnovitelne zdroje (nenasiel som ziadny report ci to je naplnene na 100%) a tak isto ako pri zmazani uhlikovej stopy vyroby neveho auta to plati aj pri fabrike. Ci uz stare auto alebo fabrika bude musiet prejst velkou transformaciou, ci uz kvoli limitom alebo kvoli potrebe zefektivnit a zlacnit vyrobu/prevadzku. Ak ti toto nie je jasne, ani preco to podniky robia.. tu nasa diskusia skoncila :)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 14:52
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Koupí si emisní povolenku a robí se to proto, že pomatená EU vydává takové příkazy.

Samozřejmě že továrny a rafinerie se časem musí modernizovat, ale furt je lepší přestavět existující než stavět na zelené louce zcela nové továrny.
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 15:03
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Dakujem za odpoved.. resp. podtvrdenie obavaneho.. nemas absolutne sajnu o faktickych cislach ktore ti odporuju. Je to zakladna matematika z ktorej ti vyjdu radovo desiatky az stovky nasobkov.. asi ti nesli slovne ulohy na zakladke, tu je akakolvek diskusia zbytocna :( Dovi.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 15:07
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
On ti koronavir ukáže realitu, něměcká ekonomika půjde do kopru, francouzská a sní celá Evropa a čína půjde taky do kopru. Bude se propouštět, omezovat a zastavovat výroba.

Smát se bude POUZE Trumpík, pokud stáhnout USA továrny z číny zpět do USA resp. Kanady, Mexika atd. Tak na tom mohou jen vydělat.

Letošní ztráty budou v řádu bilionů dolarů.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 15:15
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Problémů se obávají zejména společnosti kompletující různé telekomunikační, zabezpečovací či zábavní systémy nebo výrobci osvětlení a zařízení průmyslové automatizace. Čína ve velkém dodává například LED světelné zdroje, solární panely, elektrosoučástky, různá čidla a senzory i celé obvody a baterie.

„Něco mohou firmy samozřejmě sehnat jinde, ale obvykle za vyšší cenu a ne vždy v dostatečném množství. Nemocní zaměstnanci mohou navíc chybět firmám, které mají v Číně přímo svou výrobní pobočku nebo zde vyrábějí některé součástky. To se může dotknout například i některých firem dodávajících díly do automobilového průmyslu,“ řekl Právu viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Radek Špicar.

Některé podniky totiž hlásí, že jejich zboží je v této chvíli zablokované v tamních skladech,“ podotkl mluvčí Hospodářské komory Miroslav Diro.


Nákaza také utlumila v Číně výrobu a prodej aut značky Škoda. Čína je pro Škodu celosvětově největším odbytištěm, loni tam prodala 282 tisíc vozů. Koncern Volkswagen se na konci ledna rozhodl kvůli koronaviru prodloužit dovolenou v čínských továrnách, ve kterých se škodovky také vyrábějí. Původně se měla výroba ve většině těchto závodů obnovit už v pondělí, některé ale zůstanou zavřené ještě minimálně týden.

Za chvíli si tu nekoupíš na flashku a hardisk nebo za 3x takové ceny

Pro snílky o elektrické Evropě dost brutální rána s kterou jste nepočítali, že neomarxističtí fanatici :-) :-)
Panely z čajny nedorazí nebo třetinovém množství a bez vzácných kovů nemůžete dělat větrníky.
Bez větrníků a panelů nemůžete vypínat uhlí nebo dotovat elektrohračky, protože to nebude mít čím nabíjet, z čeho a brzy ani z čeho vyrábět :-)
Musíte tiše sedět v koutě, šoupat nohama a být hrozně vděční za polský uhlí, ruskej plyn a ropu :-)
19. 2. 2020 14:02
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Á propos...zkus si nastudovat co dokáží provést hydroelektrárny s vodními toky, jak ovlivňují zemědělství, živočichy atd. Znovu, obhajovat jediné řešení je jako stát se dobrovolně slepým a tvrdit, že i tak vidíš nejlépe.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 14:08
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
To samé dělají větrníky, zabíjí ptáky, netopýry, další zvířata ruší hlukem, nikdo přesně neví zda neovlivnují proudění vzduchu, nejsou na to věrohodné studie, masí to mít 15-30 metrů silné základy z betonu, to sou miliony tun betonu.

Tady furt melou Elektro, ale mizerné lesní hospodářství, kdy soukromí vlastníci a lesy nepečují a kůrevec z nich přeskočí an všechny lesy v okolí, špatné zemědělství, vybetonování krajiny, hnojiva, vybetonování koryt řek, což způsobuje eroze a špatné zadržování vody nikdo neřeší.

Fanatici neustále jedou elektro, elektro :-)
19. 2. 2020 14:00
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Jestli spatřuji n nějakou udržitelnost, pak je to PHEV. Což se samozřejmě nebude líbit drátenické lobby. Za pár let se uživatelé EV nebudou stačit divit na kolik vyjde kilometr jízdy, že nestačí kapacita a jaderné elektrárny, spalovny atd jedou na plný výkon...

Nevěřím na jediné řešení, věřím na kombinaci alternativních. To co se předvádí s EV je bohapustý byznys, ať už se strachem nebo s elektřinou.

Možná se někdo časem vrátí k efektivitě dopravy zboží, fabrikám rozdrbaným všude možně a nutnými převozy mezi nimi, převážení clem málo zatížených výrobků z Azie, zámoří atd...

EV převrat je uměle nafukovaná bublina smrdící ziskem jen pro pár vyvolených a slepými politiky žvatlajícími naučené nesmysly.
Avatar - Jerry.Gunman
19. 2. 2020 16:02
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
"Tak nějak matně" si vzpomínám na začátek 90. let, kdy se lidi nechávali ukecat, aby své "špinavé" kotle na tuhá paliva zahodili a zařidili s "levné, čisté a ekologicky přívětivé" topení elektřinou.

Od té doby se samozřejmě "pokrokáři" také ledasčemu naučili, takže přesvědčování zákazníků již prakticky vůbec nehraje roli - a tvrdě se jede v regulacích, příkazech, zákazech, povolenkách a schvalovačkách - prostě "té správné" svobodě dle euro-štras-bruselských koryfejů...
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 16:07
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Jojo, všichni kupovali přímotopy, akumulačky, aku kotle a pak to zdražili takovým způsobem, že zas přešli zpět na uhlí, dřevo z lesa nebo topení kamnama na vyjetý olej (ti co maj zdroje jako servisy atd).
Avatar - speedfred
20. 2. 2020 08:51
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Musím povedať že elektrokotol mám a cenovo (s inými palivami) je to +/- rovnaké samozrejme pokial nemáš zdroj nejakého lacného dreva. Minuly rok som robil aj fotovoltaiku tak som zvedavý na výsledky.
Inak bez elektriky už teraz nevykúriš asi so žiadnym palivom.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2020 11:22
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Ale jo, kamarád topí normálně v kotli a v kamnech. Dřevem z lesa co má za barákem a pan majitel je díky kalamitě s kůrovcem vůbec rád, že mu někdo ty stromy vytěží. Když nepočítám techniku a práci, tak čistě ročně ho stojí topení asi 7000 Kč :-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 13:38
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Kam dáš ty miliardy vyrobených aut, co jsou ještě schopné jezdit 10-60 let? Do šrotu?

Ráno sem potkal Peugeot 205, tak rok 1994 a jak frčel :-)

Ty si EKOLOG kamo, vobyčenej fanatik a pokrytec!!!
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 13:49
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Prvotne si uplne mimo pretoze clanok je o predajoch novych aut, ktore sa predavaju bez ohladu ci ten Peugeot 205 frci alebo nie a tam treba zamedzit predaju podvodnych iba na papieri uspornych ICE motorov a podporit hybridy. EV netreba nijak podporovat, predavaju sa aj tak, treba podporit ich vyrobu.

Pozeram ze ani len netusis ake su dovody a dosledky srotovneho. Ked uplne odignorujeme bezpecnost ludi, odporucam ti nastudovat si po kolko odjazdenych km ma nejake konkretne nove auto priaznivejsi vplyv na zivotne prostredia ako to stare.

Kamo ja som clovek faktu, ziadny ekolog, muskov svedok, ekoterorista alebo ine trapne oznacenie ktore sa vam prave hodi :) Ak chces argumentovat, uved protichodne fakty, s trapnymi pribehmi zo zivota zalozenymi na tvojom subjektivnom pocite u mna neuspejes :) Pochop ze mi nemoze byt ukradnutejsie co si myslis o faktoch alebo o mne.. ak napises nezmysel, ako to ty zvyknes.. a mam prave cas.. rad ti ho vyvratim :)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 13:56
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Pořád se mi neosvětlil fakt, co se udělá s milardami vyrobených aut které pořád jezdí a můžou jezdit dál, když je chceš masivně nahradit napříč EV, hybridy popř. možná vodíkem nebo nevím za co ještě kopeš...

Pochop fakt, že potivě udělané auto je schopné najet milion km a u někoho je najede za 10 let a někoho za 60. Nehledě na tisíce objevených uloženek, kdy je každou chvíli v akcích auto z roku 1980 s najetými 6000 km.

Taková auta budeme zahazovat?
Fakt?

Největší ekologie je to, používat již vyrobenou věc co nejdéle.
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 14:00
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Ale osvetlil.. len si nepozorny citatel :)
"odporucam ti nastudovat si po kolko odjazdenych km ma nejake konkretne nove auto priaznivejsi vplyv na zivotne prostredia ako to stare." Stare bude samozrejme zrecyklovane co spravi z vyroby noveho este ekologickejsi proces.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 14:04
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Jasně, vyrobit za 60 let 40 nových aut je ekologičtější jak jezdit 60 let tím jedním :-) :-) :-)

Kdyby hloupost nadnášela, už si překonal Muska a sedíš dávno na Marsu :-) I Bez Falconu :-) btw, je super umět vynést v roce 2020 raketou náklad, co uměla ruská Energija v roce 1985 :-) :-)
Avatar - .StenLi.
19. 2. 2020 15:13
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Ty si myslis ze si vtipny, ale si len hlupy. Kupovat si kazdeho 1,5 roka nove auto je taky isty tvoj subjektivny hlupy vymysel ako tvojich vymyslenych 88% drahych kovov pochadzajucich z Ciny a nezmysly o cinskych pamatiach a komponentoch v Teslach.. ty sa chyt za ruku s Cicerom, windieslom, adou, pogom a vam podobnym a robte si hate session proti zmenam ktorym nerozumiete, nechapete preco sa deju ale neskutocne vas rozculuju, tak na ne nadavajte a zlostne rozhadzujte rucickami, pretoze to kazdym dnom budete mat tazsie a tazsie.. ci uz EV alebo obnovitelne zdroje energie su uz aj ekonomicky vyhodnejsie takze sa presadia aj keby vsetci uplne kaslali na ekologiu a teda vase pindy su zbytocne.. Radim si ta medzi trollov, preto nebudem na teba reagovat ;)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 15:17
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Ono jde taky udělat pár sabotážních akcí ala oranžové vesty, ale v trochu jiném duchu.

uvidíme kdo to bude mít těžší :-) :-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 16:00
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
EV a větrníky a soláry sou tak ekonomicky výhodné, že se musí bolševicky dotovat, jako komunista dotoval guláš a panelák :-)

A během 5 let kvůli nim stoupne cena kilowatky elektřiny o 100-200% , počkej až helmut vypne atom, to se budou dít věci. A je jen otázka, kdy uvalí spotřební dan na nabíjení Ev. Zatím potřebují nachytat ovce, až jich bude dost a budou mít fatální výpadky v rozpočtech za benzín, naftu a uhlí, tak na to skočí.

Důchodci, matky samoživitelky zdechnou hlady nebo stát vyplatí miliardy navíc na soc dávkách a pak se to konečně celý ekonomicky zhroutí a bude klid.
20. 2. 2020 08:38
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Fajn a můžeš mi tedy napsat kde se těží např. kobalt, který do každé baterie potřebuješ a tvoří asi 10% hmotnosti baterie?
Avatar - .StenLi.
20. 2. 2020 13:17
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Najprv ta musim poopravit, kobalt v baterii nepotrebujes a ani 10% nie je pravdivy udaj. V 2018 Tesla pouzivala vo svojich bateriach 3% kobaltu vytazeneho v Kanade a odvtedy stale znizuje podiel a planuje baterie uplne bez kobaltu:
https://thedriven.io/2020/02/19/tesla-could-be-planning-cobalt-free-electric-car-batteries-with-catl/
Kobalt sa tazi v Kongu, Rusku, Cine, Kanade a Australii.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2020 13:20
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Tesla je jediná co dělá baterie? Asi ne vid :-)
20. 2. 2020 15:33
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Jasně já plánuju, že budu mít jednou vnoučata. Plánovat a mít v sérii je dost rozdíl. Tesla si může plánovat co chce. Podstatná je současná produkce. Ano Tesla má nejpokročilejší baterie kde je jen 5% kobaltu. Tesla ale není celý svět. Ostatní výrobci baterií Panasonic a LG mají vyšší podíl i když se ho postupem času daří redukovat. Proto zmiňuju těch 10% jako průměr. Ještě tak rok dva zpátky to bylo asi 15 % u všech výrobců baterií.

https://autobible.euro.cz/…nych-podminkach/
Avatar - .StenLi.
20. 2. 2020 16:12
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Pises ze podstatna je sucasna produkcia a aj ked jasne citas fakt ze v 2018 mala tesla 3% kobaltu a v sucasnosti ho ma meneja tak aj tak tu z neznameho dovodu napises nezmyselnych 5%? Preco?
Tesla nie je cely svet ale je to najvacsi vyrobca elektromobilov na svete, ich Model 3 je najpredavanejsim elektromobilom historie, vies aky je druhy najpredavanejsi EV historie? Leaf s chemickym zlozenim baterii LMO takze NULA kobaltu, ta nula tam bola aj rok dva dozadu :) Takze sa mylis aj v tom ze pokrocilost baterii suvisi s obsahom kobaltu v nich. Vies ako funguje priemer.. takze poprosim nestrielat tu hodnoty ako 10-15%
Panasonic vyraba baterie s Teslou, LG Chem ma zlozenie NMC811 cize vyrazne pod 10% hmotnosti baterie.
Ja nie som v tejto teme novy, takze ak chces zmysluplne diskutovat o bateriach a o ich zlozeni tak si budes musiet nastudovat fakty a nie vypisovat trapne litanie o vnucatach a ze Tesla si moze planovat co chce.. Tesla udava smer a vsetci vyrobcovia podrobne sleduju Teslu a rozoberaju ich auta aby zistili ako velmi su pozadu o com svedci aj najnovsi Consumer Report takze je naopak velmi dolezite co Tesla planuje. Kazdy hate nezaujem o Teslu sposobuje nedostatok informacii haterov. Mne sa nepacia mnohe rozhodnutia Tesly ale ignorovat ich uspech a technologiu by bola hlupost ktoru prenecham haterom.

Asi by si mal napisat Nissanu ze ich baterie podla autobilbe.cz nemoze fungovat bez kobaltu :D
20. 2. 2020 16:38
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Baterie bez kobaltu je sice cílem výrobců Lion baterií, ale zatím se to nikomu nepodařilo. Nicméně máš pravdu Tesla je v tom nejdál a má aktuálně necelých 3% kobaltu. Míň, ale nikdo neumí. Jinak je to kolem těch 10% jak píšu. Načteno máš zjevně dost. Díky za informaci.

https://www.cistoustopou.cz/…tromobility-1107
Avatar - .StenLi.
20. 2. 2020 16:59
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Este raz. Kobalt nie je ziadna zazracna surovina bez ktorej beterie nefunguju.. fungovali bez neho pred tym, funguju aj dnes a budu fungovat aj v buducnosti. Jasne pisem ze 450 000 Leafov nema ziadny koblat v baterii, necital si to?
V bateriach sa pouziva najviac Nikel a s jeho zasobami mozu byt vacsie problemy, ale kobalt je silne medializovany tak so stale vsetci riesia..
20. 2. 2020 17:22
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Ja netvrdim ze je to zazracna surovina stejne tak muzeme resi lithium. Ja jen ze ho zatim neumime nahradit a vetsina svetovy produkce prameni z konga. Takze zvysovani produkce EV bude jen zvysovat jeho potrebu dokud neprijde nejaka revolucnejsi lepsi varianta lion baterek.
Avatar - speedfred
20. 2. 2020 08:54
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Ty fakt nevieš napísať príspevok bez urážky iného diskutéra? Robíš akurát hambu EV fanatikom s tvojimi príspevkami.
Avatar - .StenLi.
20. 2. 2020 09:12
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Mas problem so zrakom? Priamo reagujem na prispevok kde ma Barrichello oznacuje za hlupeho. Takze si nerob hanbu ty ako troll.
V ziadnom svojom prispevku sa neznizujem na urazky, NIKDY, kym nereagujem na znizenu uroven komunikacie niekoho ineho..
Avatar - speedfred
20. 2. 2020 09:51
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Keď kradnú iný idem aj ja?
Avatar - .StenLi.
20. 2. 2020 12:50
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Takze uz to zrazu vidis ale teraz skusas iny typ trollingu? Uplne odveci analogia inac.. neviem o co ti tu ide ale jednoznacne o nic konstruktivne takze nebudem s tebou stracat cas..
A inac pise sa to "iní".
Avatar - Barrichello
20. 2. 2020 13:17
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Píšu, že jestli si myslíš že 40, nebo i dejme tomu 20 (at nežeru) vyrobených aut za 60 let je víc EKO jak používat 60 let 1 auto , tak jsi hloupý.

Na tom trvám a není na tom nic urážlivého. Eko fanatiků je spousty hloupých, bez technického vzdělaní, s absencí selského rozumu a navíc odtržení od reality všedního dne. Je jen na tobě kam se zařadíš :-)
Avatar - .StenLi.
20. 2. 2020 13:22
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
"Kdyby hloupost nadnášela, už si překonal Muska a sedíš dávno na Marsu " Ziadne podmienovanie jestli.. tak neklam.

Ten nezmysel o vyrabani ci uz 40 alebo 20 aut za 60 rokov je hlupost s oboma cislami ktore si napisal ty, nie ja a nemienim sa tomuto bludu venovat. Tvoje absurdne cisla.. ci uz ide o vymyslenych 88% alebo o 60 rokov ktore si asi dostal z vypoctu 2020 - 1994 si rozoberaj s niekym kto ti este veri alebo ma cas na tvoje hlupe hypotezy..
Avatar - Barrichello
20. 2. 2020 13:32
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
O co se snažíš?

Lháři a manipulátore, vytrhávat věci z kontextu?? :-)

"Jasně, vyrobit za 60 let 40 nových aut je ekologičtější jak jezdit 60 let tím jedním .
Kdyby hloupost nadnášela, už si překonal Muska a sedíš dávno na Marsu."
Avatar - Barrichello
20. 2. 2020 13:37
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
ekologická zátěž planety, výrobou 20 či 40 aut, nutnou přestavbou továren během té doby a následná recyklace 20-40 aut je pro planetu násobně větší jak provoz JEDNOHO VOZU za 60 let.

Pokud toto popíráš si demagog a nehodlám o tom s tebou diktovat. To jedno vyrobené auto spotřebovává akorát benzín a olej , zatímco na těch 20-40 se muselo přestavět továrny, vyrobit je a ty paliva, servis atd maj stejně jako to dávno vyrobené a léta používané auto. Co se nám to tu snažíš namluvit za lži a manipulace.

Je to stejné jako s motyčkou - mám jí po děděčkovi 50 let starou, ti co si koupili čínský aušus , nechali ho navíc zreznout na dvorku - tak maj za 50 let už pátou. Určitě je 5 vyrobených motyček + jejich přepracování ve šrotu menší ekologická zátěž jak jedna 50 let stará!!!!

D E M A G O G !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2020 20:31
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
S ním debata nemá cenu...

Pokud by někomu šlo o ekologii, tak bude vědět, že nejekologičtější je to auto, které se vůbec nevyrobí. Jinými slovy nejekologičtější způsob je pečlivě udržovat stávající vozy.

Podporuje se ale pravý opak. Jen výroba, výroba, výroba... Elektrovozy se neopravují, jdou rovnou do šrotu... Protože jsou přeci tak jednoduché, že je nikdo neumí a nevyplatí se opravovat...
20. 2. 2020 08:36
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Přesně tak. Teď krom poklesů prodejů ještě bude EU úředník zděšen jak začne ještě více stárnout vozový park. Protože si lidi budou držet svoje starý auta co nejdéle. BTW dlouho už jsem tady neviděl místního überekonoma Hammunu. Možná se mu hroutí svět když zjišťuje, že věci se nemají tak jak je prezentuje a ti tupci se základním vzděláním typu ty, Barik, Jerry Gunman, já a spousta dalších vlastně měli pravdu :D :D
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2020 08:48
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Riku,
to je přece jednoduché - na to mají vlez-do-bruselisté "jednoduchý" recept
(1) zdaníme stará auta - ještě více
(2) budeme dotovat nové elektromobily - ještě více
a kdyby to "nějakou náhodou" nepomohlo, tak šupem zpět na krok 1
a znova
A ZNOVA


Našels už něco tak hrozného a vražedného a nesmyslného, aby tím některý intelektuál nechtěl obrodit svět? Nu, nech to být!
(Karel Čapek, Válka s mloky)
20. 2. 2020 10:30
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Bohužel to vidím naprosto stejně. Tenhle bruselský socialismus fakt nemusím. Dobře že to ta Británie zabalila. Ještě by to chtělo aspoň jeden exit, aby soudruhům v Bruselu začalo téct do bot a začali uvažovat trošku racionálně a pragmaticky a vrátili se k původní myšlence EU, která rozhodně nebyla o restrikcích, zákazech a diktování eko nesmyslů.
Avatar - Emel
20. 2. 2020 11:35
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Ta původní myšlenka tam pořád je - společný trh, jednotná regulace. A hlavní cíl je jasný - usnadnit firmám život, zvýšit konkurenceschopnost. Sice už zmizela cla, ale pořád je dost komplikované provozovat třeba eshop a dodávat do celé EU.
Ideální situace z pohledu firmy je jasná - jedna měna, jedno EET (no dobře, ideál je žádné EET, ale když už, tak ne v každé zemi něco jiného), jednotná DPH odváděná jedné instituci... atd.
Co se aut týče - pokud by emise neregulovala EU, zřejmě by to dělaly jednotlivé členské státy. A byl by v tom daleko větší bordel. Takže... podle mě je sice honba za CO2 přehnaná, ale jsem radši, že to řeší EU, než aby to řešily jednotlivé státy.
Viz Anglie - máš pocit, že vystoupením z EU bude znamenat návrat osmiválců? Chyba lávky, zvažují posunutí zákazu spalovacích motorů na rok 2032
https://zpravy.aktualne.cz/…58fac1f6b220ee8/
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2020 11:39
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
EHS byl výborný projekt hospodářské spoluráce.
Následně se přerodil v EU - a ta se dále, postupně a poznenáhlu, krok po kroku mění ve IV. říši

Podívej se na politické rozložení sil a nastavení politického diskursu veřejného prostoru
- Evropa pod vládou Německa a jeho říšského kancléře
- Francie vedená slabým německým přitakávačem
- Československo roztrženo vedví a ekonomicky kontrolováno Německem
- Rusku vládne fujškaredý diktátor
- Americe vládne debil
- Angličani jsou idioti
- tažení proti štvavým vysílačkám a fake news, financovaným (jak jinak nežli) arcizločinným ruským diktátorem
- nutnost zajistit (zdravý) životní prostor - IMHO Áda byl prvním státníkem, který přijal "zelenou politiku" za jeden ze svých strategických cílů a bojoval mj. za přírodní ráz německé krajiny ...
- ostrakizace "nepohodlných" názorů i jejich nositelů
- "na sílu aj na moc" protlačování toho správného názoru, o němž se KURRWA NEDISKUTUJE!!!
- ... a pomalé, leč stálé a postupně se zesilující nastavování veřejného mínění PROTI ŽIDŮM

A teď mi řekni, zda popisuji realitu Evropy roku 1940 - a nebo roku 2020???

BTW, před lety jsem si prostudoval "Můj Boj" - a běhal mi mráz po zádech z toho JAK MOC STEJNÉ cancy byly tam - a v příručkách komunistických politruků. A když si občas vyposlechnu zelenorudé třeštění a vřeštění, prezentované pod práporem tetky Gretky... Inu, dá se říci, že u mnoha těchto vejšplechtů se dá inspirační zdroj najít celkem snadno
Avatar - Emel
20. 2. 2020 13:16
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Některé paralely jsou hezké, některé kulhají na jednu nohu, některé žádné nohy nemají.

Vyberu si dvě věci: první - pluralita názorů. Nevím, jestli jsi osobně totalitu zažil... ale já jsem přesvědčený, že dneska ta pluralita je. Pokud u nás třeba chtějí politici (nebo občané) hlásat, že na žádnou změnu klimatu nevěří... tak mají tu možnost. Taková Trikolora to třeba dělá. Další téma uprchlíci... někteří jsou pro, jiní proti... politicky je nebezpečné být pro, ale pluralita podle mě evidentně existuje.

Druhá - veřejné mínění proti židům. Tohle teda nějak neregistruju. Že Izrael / Palestina je místo plné napětí je fakt, nicméně přesun US ambasády do Jeruzaléma apod. jsou spíše kroky ve prospěch Izraele / Židů.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2020 13:19
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Stačí se podívat do západní evropa na útoky proti židům, slovní i reálné a počet muslimů v západních zemích samozřejmě tyto útoky stupnuje a bude jich čím dál více.
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2020 13:49
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Emele,
to, co prezentuješ u svého prvního bodu (pluralita názorů), je klasický manipulační trik "slaměný panák" - vybral jsi si něco, CO JSEM NENAPSAL a to následně "s velkou slávou" cupuješ. Používání těchto triků je ubohé, trapné, hloupé a nízké.
Budeš-li si přát, na základě téže logiky Tě mohu obvinit z toho, že žereš malé děti zaživa a znásilňuješ koťátka - a točit se na tom, jak moc je to fuj :D :D :D

Pouhým proklikem na můj nick můžeš zjistit, kolik mi je let, a od toho si odvodit, zda jsem totalitní režim v ČR zažil, či nikoliv. Takže dovol z mé strany dotaz: Byl jsi líný si tam kliknout - a nebo prostě neumíš počítat?

Druhý bod - že neregistruješ narůstající zaměření společnosti proti židům (náboženské skupině) a Židům (národu), to jistě svědčí o mnohém... BTW, přesun ambasády USA má s Evropskou Unií společného prosím konkrétně CO?
Kromě faktu, že to EU ústy své rádoby ministryně zahraničí paní Mogherini kritizovala a strhala, tak asi nic, že?
Avatar - Emel
20. 2. 2020 14:09
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Napsal jsi (hned ve dvou bodech):
- ostrakizace "nepohodlných" názorů i jejich nositelů
- "na sílu aj na moc" protlačování toho správného názoru, o němž se KURRWA NEDISKUTUJE!!!

Tuhle argumentaci slýchám docela často a po pravdě jí úplně nerozumím. Co je to ten nepohodlný názor, za který má dneska člověk problémy? Já zatím u každého velkého tématu poslední doby (uprchlíci, klimatické změny, vztah k Rusku, vztah k Babišovi, LGBT sňatky) vnímám, že jsou ve společnosti oba názory a nikdo nemá problémy, pokud hájí jeden z nich.

Co se židů týče - v "mé bublině" to absolutně není téma, židé se vůbec neřeší. Pro přesun ambasády se vyslovil i Zeman, použil jsem to spíš jako doklad toho, že i na politické úrovni registruju spíš tlaky na posílení pozice Izraele než jeho utlačování. Ale jinak máš pravdu, není to něco, o co bych se nějak hlouběji zajímal.

Promiň, tvůj věk jsem nezkoumal a asi to byl spíš řečnický obrat, protože jsem fakt přesvědčený, že ta svoboda názorů pořád existuje - můžeš hlásat co chceš... což samozřejmě neznamená, že se podle toho bude společnost řídit, společnost se pořád musí rozhodnout, dejme tomu demokraticky.
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2020 15:21
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Abych to drobátko odlehčil, řekl bych, že v současné době se žijeme v podmínkách nikoli nepodobných době "reálného socialismu", kdy svoboda projevu byla ústavně zaručena. O svobodě PO projevu se v ní samozřejmě již takto explicitně nehovořilo.

Příběhů lidí, kteří byli za projevení svého názoru ostrakizováni, odsuzování a profesně či osobně ničeni, je plný internet...
Zde https://www.novinky.cz/…dl-soud-40313167 máš jeden z mnoha.

Kupříkladu paní Merkel se v poslední době často a ráda nechává slyšet, že tohle a tamhle to je "alternativloss".

Před nějakými 2 lety (???) majitelé a hlasatelé těch správných názorů (na základě vylhaného videa ze Saské Kamenice) rozpoutali mediální štvanici na "neonácky z Pegidy", jejichž "neonacismus" spočíval POUZE A PRÁVĚ JENOM v tom, že byli za naonacisty označeni. A to stačilo.

Naposledy (2-3 týdny tomu??) se frau Merkel nechala slyšet, že volba durynského premiéra je "neodpustitelná" a že výsledky "musejí být vzaty zpět", přičemž Thomas Kemmerich byl naprosto nehorázným a brutálním nátlakem (urážky a útoky na jeho osobu i rodinu, demonstrace, děti pod policejní ochranou...) donucen k rezignaci.
A čím se tento "arcizločinec" provinil? Tím, že když se hlasovalo o volbě durynského premiéra, pro něj hlasovala AfD
Tento případ dobře zdokumentoval Marian Kechlibar v sérii článků na Neviditelném Psovi https://neviditelnypes.lidovky.cz/…_p_zahranici_wag

Přijde Ti normální, aby se organizace, které sebe samu deklaruje jako humanitární organizaci pro pomoc obětem násilí a kriminality TAKOVÝMTO ZPŮSOBEM https://www.klara-samkova.cz/…it-v-bilem-kruhu vymezovala vůči parlamentní straně?

Za III. říše bylo v restauracích zavedenou zvyklostí, že "židům a psům nenaléváme". No, čas oponou trhnul, takže fčílkaj nenaléváme členům AfD? https://www.idnes.cz/…_zahranicni_luka

Xenofobní kniha xenofobního autora a xenofobního nakladatelství nesmí být prodávána...
https://www.citarny.cz/…prolomeni-hradeb

No a co se Židů i židů týče - i kdyby TOTO https://echo24.cz/…v-antisemitismus byl jediný případ, i tak by to bylo , jak se tak říká zu fíl... Jestliže (pohříchu německý!!!) soud rozhodne, že pokus o vypálení synagogy shledává jako nikoli nezákonný prostředek vyjádření nesouhlasu s politikou Izraele, pak je tady "ASI" něco setsakramentsky špatně.

Tož ještě, že máme tu pluralitu názorů a demokracii... Ale ne takovou obyčejnou, ale tu naši, Eurounijí. Hurá... Nebo že by snad ne?

Ke konci III. dílu hvězdných válek zazní jedna věta, ze které mne mrazí: "Takhle umírá svoboda. Za nadšeného jásotu davů"
Avatar - Emel
20. 2. 2020 16:11
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
To je moc široký rozptyl témat, než aby se na to dalo reagovat nějak obecně. Zkusím to tedy vzít shora:

1) Neubytovávám romy, nevařím imigrantům, nezaměstnávám židy, černochům vstup zakázán, teplouše nestříháme, AfD nenaléváme... tady je evidentní konflikt mezi právem na svobodný názor / svobodné podnikání na straně jedné a právem nebýt diskriminován na straně druhé. Osobně jsem názoru, že podobná diskriminace kterékoli z výše uvedených skupin... podle národnosti, vyznání, sexuální orientace, rasy... nemá v moderní společnosti místo a je v pořádku, že to zákon řeší. Je pak otázka výkladu, co je ještě dejme tomu tolerovatelné a co už ne. Co si o tom myslíš ty?

2) Ano, paní Merkelová jistě může považovat spoustu věcí za alternativloss. Nicméně ta alternativa v globálním pohledu samozřejmě existuje... prostě alternativou k paní kancléřce. Je v pořádku, pokud má politik nějaké jasné názory a za nimi si stojí. Pokud s těmi názory společnost má problém, no tak holt daný politik bude ztrácet podporu a případně ho to bude stát křeslo, to je za mě opět v pořádku.
Tady mě daleko víc trápí jiný trend... a to psát programy stran na základě výzkumu veřejného mínění - prostě si zjistím, co je aktuálně populární, a hodím to do programu... i když to je třeba vnitřně nekonzistentní a do budoucna neudržitelné. Tj. migranty nechceme, Euro nechceme, zvýšíme mzdy, snížíme jízdné a daně... atd.

3) AfD je pro Německo bolavé místo, něco jako pro nás KSČM - fakticky je to legitimní politická strana s mandátem od voličů, ideově je ale nepřijatelná. U nás byl taky dlouhé roky problém sestavit vládu s podporou komunistů... až Babiš má své voliče ochočené tak, že může jejich podporu využít... ani on si ale nedovolil vzít je do vlády přímo.

Mám trošku dojem (možná mylný), že jsi zásadně proti diskriminaci pravicových extrémistů a židů, ale případná menší diskriminace klimatických aktivistů nebo muslimů by ti nevadila... :-)
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2020 16:33
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Psal jsi, že nevíš, co je to nepohodlný názor, za který má člověk problémy... Tak jsem Ti poskytnul zopár příkladů

BTW, jak bys definoval "pravicového extremistu"? Mně tato floskule připadá něco jako Yetti - píše se o něm často, ale naživo ho neviděl ještě nikdo :D

A ano, Tvůj dojem JE mylný - byť nikoli trošku :D
Avatar - Emel
20. 2. 2020 17:02
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Chtěl jsem slyšet příklad. Pokud jsi myslel tohle, pak je v pořádku, že s takovým názorem máš problémy... mimochodem, ti podnikatelé neměli problém kvůli tomu, že mají takový názor, ale kvůli tomu, že podle něj diskriminovali zákazníky. Tomu prvnímu to prošlo, tomu druhému ne... je evidentní, že tam je nějaká šedá zóna, kde se soud může přiklonit na jednu nebo na druhou stranu.

Neřekl jsi, co si o tom myslíš - je v pořádku nenalévat členům AfD nebo není? Je v pořádku nenalévat imigrantům nebo není?

Pravicový extrémista je nacionalista za hranou přijatelného. Pokud třeba politik řekne, že by se mělo do migrantů střílet, tak je to extrémistický výrok. Pokud má politik takových výroků hodně, no tak je to pravicový extrémista. Opět, dnešní společnost je hodně liberální, takže i politik co navrhuje střílení do lidí může dále politikařit... ale ostatní politici se pak od něj drží dál.

Je smutné, že podobné výroky získávají v Evropě na popularitě... a politici toho zneužívají. Co jsem znal Okamuru z jeho předpolitické éry, byl to celkem rozumný chlapík. Podle mě nevěří ani 10% toho, co SPD hlásá... ale holt si udělal politický průzkum a vyplnil mezeru na trhu... nejdřív Úsvit, potom SPD, oboje dle stejné kuchařky.
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2020 18:11
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Smutné je, že podle názoru našich soudů není diskriminace jako diskriminace, že :D
Jedna (Rusy neubytováváme) je správná, zatímco jiná (imigrantům nenaléváme) je špatná
Pokud ale vysloveně trváš na mém názoru, tak Ti odpovím slovy jednoho z nejslavnějších hospodských:
"Host jako host," řekl Palivec, "třebas Turek. Pro nás živnostníky neplatí žádná politika. Zaplať si pivo a sed' v hospodě a žvaň si, co chceš. To je moje zásada. Jestli to tomu našemu Ferdinandovi udělal Srb nebo Turek, katolík nebo mohamedán, anarchista nebo mladočech, mně je to všechno jedno."

BTW, čo rozumietě, Kefalín, pod takým pojmom ako diskriminace muslimů a klimatických aktivistů?

V tom tkví ta krása, jak se společenský diskurs hlasitě prezentovaný skupinou "majitelů pravdy" poměrně výrazně rozchází s obecně pojímaným chápáním spravedlnosti.

Tři mladí bílí parchanti se ve Vítkově pokusili zavraždit malou cikánskou holku - a dostali z ato IMHO přiměřených dvacet let na tvrdo
https://cs.wikipedia.org/…%C3%ADtkov%C4%9B

Dva mladí cikánští parchanti se v Krupce pokusili zavraždit mladého bílého kluka - a nelze nevidět, že jejich trest byl nepoměrně mírnější
https://cs.wikipedia.org/…3%BAtok_v_Krupce

Podle mne měli po 20 letech BEZ možnosti propuštění dostat ti i oni. Jsi-li dostatečně dospělý na pokus vraždy, jsi dospělý i na příslušný trest.
A vsadím se s Tebou o vcelku vysokou částku, že k tobě bude přistupováno jinak, budeš-li veřejně hlásat to první - a jinak, budeš-li hlásat to druhé.


"Pravicový nacionalista za hranou přijatelného"
Proč pravicový ?
Pravice (PRApůvodně ve francouzském Národním Shromáždění) reprezentovala "monarchistickou a tradiční" stranu, která preferovala Evoluci, zatímco Levice představovala "pokrokáře", kteří preferovali cestu REvoluce. Skutečně tehdy REvoluce přinesla více dobra nežli Evoluce??
Dnes je pravice ztotožňována spíše menší rolí státu a vyšší mírou osobní odpovědnosti, zatímco levice preferuje spíše nárůst pravomocí státu s cílem "všeobecného dobra"


Do imigrantů by se prý mělo střílet...
Slyšel jsem kdysi jednoho veřejně známého člověka, který pronesl zhruba toto "jednou ze základních povinnosti státu je vnější ochrana. Tedy i ochrana jeho vlastních občanů před ilegálními imigranty, kteří mohou představovat bezpečnostní i zdravotní rizika. Do svého domu také nebudu pouštět každého, komu se zamane, aby u mne bydlel, jedl z mé lednice a seděl na mé toaletě. A když se někdo ke mně v noci pokusí vloupat, budu svůj dům a svoji rodinu bránit vším, co budu mít po ruce. Ano, i střelbou"
O deset dní později jsem si přečetl titulek "pan tenaten je rasista a xenofob, chtěl by do imigrantů střílet"

Ale to jsme už od aut DOOPRAVDY odbočili příliš daleko :D
Avatar - Emel
21. 2. 2020 09:16
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Žádná diskriminace není správná, nic takového soud neřekl. Jen ne každá diskriminace je trestná... "zákon je minimem morálky".

Je to prostě nějaká ta hraniční oblast, ve které může ve finále rozhodovat třeba formulace, viz odůvodnění ČOI: "Kdyby jen vyjádřil názor, bylo by to v pořádku, on ale napsal, že pro migranty vařit nebude, a to už je problém" - takže třeba věta "migranti nejsou vítáni" by ve finále prošla, "pro migranty nevaříme" už ne. A jasně, holt záleží i na názoru konkrétního soudce...

Já tohle nepovažuju ani za vadu systému, ani za potlačování svobodného názoru... ale prostě za praktické hledání kompromisu mezi svobodou projevu a diskriminací. Oba dva principy naše společnost ctí, a pokud stojí proti sobě, musí to někdo posoudit.

Jo, už jsme hodně daleko... dál to pitvat nebudu :-)
Avatar - Jerry.Gunman
21. 2. 2020 12:35
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Tady máš také jednu... klimatickou aktivistku :D :D :D
https://www.novinky.cz/…u-kocku-40314239?…
Avatar - Emel
21. 2. 2020 16:36
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Tendence něco zničit "ve jménu XY" jsou celkem univerzální... může to být klima, může to být fotbal, může to být nerovnost ve společnosti... je to furt stejné vandalství.
https://www.novinky.cz/…rchiste-40314236?…
Avatar - Jerry.Gunman
19. 2. 2020 15:19
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Tak tak, trh se konečně ubírá tím "správným" směrem.
Teď, když jsme z něj již téměř 100% vyloučili svobodu rozhodování a sešněrovali jej bambillionem stupidních regulací, příkazů, zákazů a obstrukcí - a ještě jedním navrch, kdyby to bylo málo

Stene, ze tvého nadšení pro tu "jedinou správnou" cestu na mne vane duch rozhořčených pracujících, kteří v SSSR (a zemích pod jeho vlivem) v celozávodních rezolucích požadovali psům psí smrt a houfně hlasovali pro co nejpřísnější potrestání... prakticky kohokoliv, kdo se tehdejší věrchušce znelíbil
Avatar - 3_diamanty
19. 2. 2020 11:41
zase nie kazdy klesa . .stale je tu par statocnych
z japoncov rastie toyota aj mitsubishi :*) ... a nissan v podstate tiez neklesol ( a novy juke mu coskoro uz iste dost pomoze )... kusok nerozumiem mazde.. tak uzasne vozy.. tolko roznych modelov a hned prvy mesiac skoro 30 percentny pokles... ktovie co je za tym...

slusne sa drzi aj premia... lexus :*) ... bmw a audi rastu.. medved tiez stratil len minimum

aj seat nam pekne rastie ( iste pomohlo tarraco .. rozbehnuta arona.. a uz coskoro pride aj novy leon ).... rovnako skoda sa drzi celkom slusne a v podstate pekne sla hore v tabulke ... a este ked sa rozbehne kamiq naplno aj nova octavka... tak sa vsadim ze tento rok uz skoda pojde v eu aj pred forda ... drzim palce

PS: skoda ze tu nie je tabulka celeho europskeho trhu ( lebo cista unia zdaleka nie je cela europa ) .. teda skoda ze tu nie je tabulka: EU+ EFTA + UK ( uz aj britania ).... ale kto chce tak vie ze na acea ( v sekcii statistics ) sa da vsetko pekne kuknut a poviem vam su tam fakt aj nejake tie prekvapka :yes:

v januari sklamala mna asi najviac dacia a mazda ( lebo tu sa to fakt asi necakalo .. aj ked je jasne ze ani dacia nebude rast vecne ) ..... ale na prepadak roka to opat vyzera byt u alfy ... sila ze aj lancia s jednym dosluhujucim modelom predavajucim sa len na domacom trhu predala v januari !!! dvakrat !!! tolko aut ako cela alfa v celej europe ... neuveritelne ...
Rozbalit vlákno
5
19. 2. 2020 13:15
Re: zase nie kazdy klesa . .stale je tu par statocnych
Na základě jednoho měsíce tu dělat soudy chce odvahu...
Avatar - Jerry.Gunman
19. 2. 2020 15:35
Re: zase nie kazdy klesa . .stale je tu par statocnych
Pájo, není to tak dávno, co tady členové místní orálně-masturbační skupiny Svědkové Elonovi zažívali opakované hromadné orgasmy z toho, že se Tesla 3 stala v prosinci 2019 (???) tuším třetím nejprodávanějším autem v rámci EU ;-)
Avatar - fOE
19. 2. 2020 13:23
Re: zase nie kazdy klesa . .stale je tu par statocnych
Nissan v evrope stoji a pada s Jukem a QQ. Juke nepomuze nicemu dokud zustane jen u litru a QQ pujde uz jen dolu, dokud neprijde nova generace. Osobne bych na nejakou zmenu trendu u Nissanu spis nesazel. ;-)
19. 2. 2020 14:04
Re: zase nie kazdy klesa . .stale je tu par statocnych
Trh plnej zákazů a dotací za chvilku nikoho zajímat nebude.
Avatar - xxc
19. 2. 2020 14:50
Re: zase nie kazdy klesa . .stale je tu par statocnych
To je úplná výhra, že rastú nejaké japonské automobilky. Ešte čínske nám chýbajú :-) Inak súhlasím, že to ide správnym smerom a čím menej áut sa predá tým je to ekologickejšie.
19. 2. 2020 15:15
Velký pád prodejů? V evropě zatím rozhodně ne.
Skvělá diskuze na základě ještě skvělejšíh titulku. Zamyslel jste se někdo nad těmi čísly? -7,5% v prvním měsíci kdy se platí pokuty z emisí. To je velký pád? Pokud skutečně emise CO2 jsou problém, taky bych čekal obrovské předsunutí prodejů a registrací do prosince (což se asi i stalo + 20%), ale tím pádem skutečně velký propad v lednu. Velký pád by skutečně bylo -20 až - 30%, ale nikoli -7,5%. To je číslo ze kterého nelze usuzovat nic.Vůbec nic. Kromě toho že to lze nazvat jako mírný pokles. Jinak musíme počkat co se stane v dalších měsících. Protože -7,5% říká že se prodává v podstatě stejně, jen něco s toho co mělo být v lednu spadlo do prosince. V další měsících se už nic přesouvat nebude. Takže lze spíš čekat návrat na loňské hodnoty. A pokud to nenastane, lze začít mluvit o reálných poklesech. Ale dřív než v dubnu stejně nebude jasno jak trh zareagoval.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 15:23
Re: Velký pád prodejů? V evropě zatím rozhodně ne.
Hezčí budou čísla z Asie, tam počítej s pádem tak 20% leden, 40-70% únor a tak 30-50% březen, dál se uvidí s vývojem situace.

Koronavir je už v KLDR, pdole zpravodajských služeb jižní koreje a to bude velká sranda. Kim na to není naprosto vybavený, takže čína budto musí poslat Kimovi pomoc aspoň za 50-100 milionů dolarů nebo uvolnit na severokorejské hranice tak 600 000 vojáků :-) a tak 5000 doktorů :-) A k tomu se hodně modlit :-)
Avatar - Jerry.Gunman
19. 2. 2020 15:28
Re: Velký pád prodejů? V evropě zatím rozhodně ne.
"Ta pravá" veselice začne, jakmile se Koronavirus dostane do Afriky, kde si čínské firmy nakupují rozsáhlé oblasti pro budoucí rozvoj businessu.

Čintamani u sebe doma dokážou virus alespoň jakož-takož kontrolovat a monitorovat. Umíš si ale představit, co by udělalo (nebo co udělá??) POUHÝCH deset nakažených lidí dejme tomu v Zaire nebo v Demokratické Republice Kongo? ;-\ :-(


EDIT: po mně už asi 15 zákazníků chtělo oficiální vyňadření ve smyslu, že "deklarujeme tímto, že dodávky materiálu XXXXXXX plánované pro společnost YYYYYYYYYYY v době 1/1/2020 - ... .... / 2020 NEBUDOU ohroženy v příčinné souvislostí s epidemií Koronaviru v Číně "
Datum, razítko, CEO, podpis nečitelný
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 16:02
Re: Velký pád prodejů? V evropě zatím rozhodně ne.
No afrika tomu nasadí korunu a afričani neustále vřele přijímaní v EU pak zamoří i Evropu a bude finito. Propad svěové ekonomiky 25-40%, krize, občanské války a už to pojede :-) :-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 22:28
Re: Velký pád prodejů? V evropě zatím rozhodně ne.
tak jestli je tohle pravda tak si držte klobouky https://www.extra.cz/…azi-z-laboratore?…
Avatar - pradeda777
19. 2. 2020 17:37
Re: Velký pád prodejů? V evropě zatím rozhodně ne.
Bude potřeba víc CO2...hasiči teď s pomocí CO2 "vraždí" drůbež podobným způsobem jako nacisté za války vraždili Židy.... :-(
Avatar - rohYpnol
19. 2. 2020 20:26
Evropa se zabije sama
Fakt neuvěřitelné, že společnost se prostě nikdy nepoučí.

Červený srp a kladivo se změnil na modrý srp a kladivo. Slovo ideologie se změnilo na slovo ekologie. Centrum se z Moskvy přesunulo do Bruselu. Jakmile politika řídí trh, tak to vždycky dopadne stejně. Stejně katastroficky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2020 00:13
celoeuropska tabulka za januar 2020
EU+EFTA+UK

https://bestsellingcarsblog.com/…market-down-7-4/

medzi skodou a fordom to este bude tesne tento rok....

a alfu dnes v europe predajmi drti uz aj DS ci jaguar ...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
20. 2. 2020 08:05
Re: celoeuropska tabulka za januar 2020
Je to jen měsíc, navíc první v roce, ovlivněný změnami v legislativě. Letos bych zatím sázel hodně opatrně.
Avatar - speedfred
20. 2. 2020 08:57
Re: celoeuropska tabulka za januar 2020
Ty nevieš že Toperova veštecká guľa neklame?
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2020 14:00
Re: celoeuropska tabulka za januar 2020
ToperovA nebo ToperovY? :D :D :D