Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v lednu 2020: Nový rok začíná velkým pádem prodejů

David Bureš David Bureš 19. 2. 2020 • 18:11
44
117
Zobrazit náhledy (44)
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Prodeje nových aut na evropských trzích v lednu meziročně spadly o 7,4 procenta. Důvodů je hned několik.

Rok 2020 na evropském trhu s novými automobily nezačíná zrovna dobře. V lednu 2020 bylo v Evropě registrováno 1.135.116 aut, o významných 7,4 procenta méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik evropského Sdružení výrobců automobilů (ACEA), které eviduje prodeje aut ve státech Evropské unie (bez Malty), doplněná o Island, Norsko, Švýcarsko a Velkou Británii.

Důvodů tohoto pádu je podle ACEA hned vícero. Tím hlavním je ale letošní nástup přísnějších emisních pravidel, kdy za nesplnění flotilových emisí hrozí automobilkám vysoké pokuty. I proto byla velká část aut s vysokými emisemi registrovaná už v prosinci, kdy naopak evropské prodeje aut vyskočily o 21 %.

Za poklesem ale může i oslabující globální ekonomika a s tím související zahajování utahování opasků firem, které jsou důležitými odběrateli nových aut. A aby toho nebylo málo, je tu rovněž faktor odchodu Velké Británie z Evropské unie a nejistota tamějších spotřebitelů kvůli brexitu, k němuž došlo 31. ledna. Ostatně lednové prodeje v Británii kopírují ty celoevropské – meziročně spadly o 7,3 %.

Právě automobilky závislé na britském trhu tento pád silně pocítily. Ford se v lednu propadl o 18,6 %, mezi značkami tudíž tentokrát skončil až na sedmé příčce (hned před Škodou), Opel (respektive Vauxhall) dokonce o 26,9 %. Německá značka a její britská sestra kvůli tomu uzavírají top 10 značek.

Nejvýše zůstává Volkswagem, a to přestože si pohoršil i on. Navzdory poklesu o 6,4 % však jako jediná značka v lednu překonala stotisícovou hranici, celkem má za leden na svém kontě 133.616 registrovaných aut. Druhou příčku stejně jako loni v lednu obsadil Peugeot, se 74.297 registrovanými automobily (-9,2 %). Stupně vítězů uzavírá Renault s 67.320 auty (-6,7 %).

Jestliže nejlepší trojka si meziročně pohoršila, čtvrtý v pořadí rostl. Je jím Toyota, pro níž to s růstem o 8,9 % na výsledných 66.851 registrovaných vozů byl hodně úspěšný měsíc. Rostlo také šesté BMW (+8,4 %) nebo deváté Audi (+9,5 %). Škoda tentokrát obsadila osmou příčku, 59.581 registrovaných aut bylo o 2,3 % méně než o rok dříve.

Pádů je pak hodně i v druhé desítce. Silný propad zažila sedmnáctá Dacia (-31,4 %) nebo devatenáctá Mazda (-29,3 %). Že by nedostatek ekologicky úsporných automobilů?

Už leden každopádně ukázal, že rok 2020 bude pro automobilky na evropském trhu velkou výzvou. Vedle emisních norem nebo slábnoucí ekonomiky může svoji roli hrát také epidemie koronaviru, která už začíná ovlivňovat výrobu – kvůli výpadku komponentů vyráběných v čínských továrnách.

Evropský trh v lednu 2020: Nejprodávanější auta podle značek
Poř. Značka Prodej 1/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%] Tržní podíl [%]
1. Volkswagen 133.616 -6,4 11,8
2. Peugeot 74.297 -9,2 6,5
3. Renault 67.320 -6,7 5,9
4. Toyota 66.851 +8,9 5,9
5. Mercedes-Benz 65.050 -1,4 5,7
6. BMW 64.123 +8,4 5,6
7. Ford 62.978 -18,6 5,5
8. Škoda 59.581 -2,3 5,2
9. Audi 58.440 +8,5 5,1
10. Opel/Vauxhall 51.004 -26,9 4,5
11. Citroën 47.592 -8,0 4,2
12. Fiat 47.225 -2,1 4,2
13. Hyundai 41.527 -7,1 3,7
14. Seat 39.856 +9,2 3,5
15. Kia 37.931 -0,3 3,3
16. Nissan 31.842 -0,5 2,8
17. Dacia 30.475 -31,4 2,7
18. Volvo 23.099 -14,7 2,0
19. Mazda 13.397 -29,3 1,2
20. Mini 12.758 -14,5 1,1
- CELKEM 1.135.116 -7,4 -

Související články

Témata
Avatar - Emel
21. 2. 2020 16:36
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Tendence něco zničit "ve jménu XY" jsou celkem univerzální... může to být klima, může to být fotbal, může to být nerovnost ve společnosti... je to furt stejné vandalství.
https://www.novinky.cz/…rchiste-40314236?…
Avatar - Jerry.Gunman
21. 2. 2020 12:35
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Tady máš také jednu... klimatickou aktivistku :D :D :D
https://www.novinky.cz/…u-kocku-40314239?…
Avatar - Emel
21. 2. 2020 09:16
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Žádná diskriminace není správná, nic takového soud neřekl. Jen ne každá diskriminace je trestná... "zákon je minimem morálky".

Je to prostě nějaká ta hraniční oblast, ve které může ve finále rozhodovat třeba formulace, viz odůvodnění ČOI: "Kdyby jen vyjádřil názor, bylo by to v pořádku, on ale napsal, že pro migranty vařit nebude, a to už je problém" - takže třeba věta "migranti nejsou vítáni" by ve finále prošla, "pro migranty nevaříme" už ne. A jasně, holt záleží i na názoru konkrétního soudce...

Já tohle nepovažuju ani za vadu systému, ani za potlačování svobodného názoru... ale prostě za praktické hledání kompromisu mezi svobodou projevu a diskriminací. Oba dva principy naše společnost ctí, a pokud stojí proti sobě, musí to někdo posoudit.

Jo, už jsme hodně daleko... dál to pitvat nebudu :-)
Avatar - Jerry.Gunman
20. 2. 2020 18:11
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Smutné je, že podle názoru našich soudů není diskriminace jako diskriminace, že :D
Jedna (Rusy neubytováváme) je správná, zatímco jiná (imigrantům nenaléváme) je špatná
Pokud ale vysloveně trváš na mém názoru, tak Ti odpovím slovy jednoho z nejslavnějších hospodských:
"Host jako host," řekl Palivec, "třebas Turek. Pro nás živnostníky neplatí žádná politika. Zaplať si pivo a sed' v hospodě a žvaň si, co chceš. To je moje zásada. Jestli to tomu našemu Ferdinandovi udělal Srb nebo Turek, katolík nebo mohamedán, anarchista nebo mladočech, mně je to všechno jedno."

BTW, čo rozumietě, Kefalín, pod takým pojmom ako diskriminace muslimů a klimatických aktivistů?

V tom tkví ta krása, jak se společenský diskurs hlasitě prezentovaný skupinou "majitelů pravdy" poměrně výrazně rozchází s obecně pojímaným chápáním spravedlnosti.

Tři mladí bílí parchanti se ve Vítkově pokusili zavraždit malou cikánskou holku - a dostali z ato IMHO přiměřených dvacet let na tvrdo
https://cs.wikipedia.org/…%C3%ADtkov%C4%9B

Dva mladí cikánští parchanti se v Krupce pokusili zavraždit mladého bílého kluka - a nelze nevidět, že jejich trest byl nepoměrně mírnější
https://cs.wikipedia.org/…3%BAtok_v_Krupce

Podle mne měli po 20 letech BEZ možnosti propuštění dostat ti i oni. Jsi-li dostatečně dospělý na pokus vraždy, jsi dospělý i na příslušný trest.
A vsadím se s Tebou o vcelku vysokou částku, že k tobě bude přistupováno jinak, budeš-li veřejně hlásat to první - a jinak, budeš-li hlásat to druhé.


"Pravicový nacionalista za hranou přijatelného"
Proč pravicový ?
Pravice (PRApůvodně ve francouzském Národním Shromáždění) reprezentovala "monarchistickou a tradiční" stranu, která preferovala Evoluci, zatímco Levice představovala "pokrokáře", kteří preferovali cestu REvoluce. Skutečně tehdy REvoluce přinesla více dobra nežli Evoluce??
Dnes je pravice ztotožňována spíše menší rolí státu a vyšší mírou osobní odpovědnosti, zatímco levice preferuje spíše nárůst pravomocí státu s cílem "všeobecného dobra"


Do imigrantů by se prý mělo střílet...
Slyšel jsem kdysi jednoho veřejně známého člověka, který pronesl zhruba toto "jednou ze základních povinnosti státu je vnější ochrana. Tedy i ochrana jeho vlastních občanů před ilegálními imigranty, kteří mohou představovat bezpečnostní i zdravotní rizika. Do svého domu také nebudu pouštět každého, komu se zamane, aby u mne bydlel, jedl z mé lednice a seděl na mé toaletě. A když se někdo ke mně v noci pokusí vloupat, budu svůj dům a svoji rodinu bránit vším, co budu mít po ruce. Ano, i střelbou"
O deset dní později jsem si přečetl titulek "pan tenaten je rasista a xenofob, chtěl by do imigrantů střílet"

Ale to jsme už od aut DOOPRAVDY odbočili příliš daleko :D
20. 2. 2020 17:22
Re: Trh sa konecne ubera spravnym smerom
Ja netvrdim ze je to zazracna surovina stejne tak muzeme resi lithium. Ja jen ze ho zatim neumime nahradit a vetsina svetovy produkce prameni z konga. Takze zvysovani produkce EV bude jen zvysovat jeho potrebu dokud neprijde nejaka revolucnejsi lepsi varianta lion baterek.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku