Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tohle jsou nejprodávanější auta v Evropě za rok 2019: Mezi nejlepšími Sandero i Octavia

Volkswagen Golf byl i v roce 2019 evropskou jedničkou. Do top 10 modelů se tentokrát dostala Dacia Sandero, která za sebou nechala i Škodu Octavia.
Zpět na článek
23. 2. 2020 18:44
23. 2. 2020 19:00
23. 2. 2020 19:11
23. 2. 2020 19:12
23. 2. 2020 21:58
24. 2. 2020 00:05
24. 2. 2020 04:09
24. 2. 2020 07:12
24. 2. 2020 08:57
24. 2. 2020 10:52
24. 2. 2020 12:50
24. 2. 2020 13:16
24. 2. 2020 14:00
24. 2. 2020 15:10
24. 2. 2020 18:39
25. 2. 2020 05:10
25. 2. 2020 09:58
Avatar - CICERO
23. 2. 2020 18:06
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
6
24. 2. 2020 16:15
Re: Letos nove Dacie v Paris !!!
a to predavaju koncepcne 20 rokov staru techniku, ked dojde nove sandero na baze sucasneho clia, az potom to zacne byt zaujimave...:D
Avatar - Emel
24. 2. 2020 18:32
Re: Letos nove Dacie v Paris !!!
Hm... za leden -31%, #17 za Nissanem a největší propad z top 20... potvrzuje se, že nové emisní normy budou i pro Dacii oříšek. Evidentně si Dacia "přelila" maximum aut do prosince... tak uvidíme co bude dál...
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 19:56
Re: Letos nove Dacie v Paris !!!
Hmm propad je skoro všude a všeho = aktuálně maj větší vliv jiný skutečnosti než nějaký emise = zjednodušeně docela obří propad ekonomik, aktuálně smutně podpořenej obavama z pandemie koronaviru

To v 18:33 sis moh odpustit = klesat na úroveń poga26 a ryccarda = to máš myslim na víc

A psal si že máš ekonomický vzdělání = tak to víš i beze mě. Stejně jako že ty komunisti maj dodnes vliv na výši důchodů a že nafta je bez multimiliardovýho zvýhodňování v osobních autech nekonkurenceschopná atd. ;-)
Avatar - Emel
24. 2. 2020 20:37
Re: Letos nove Dacie v Paris !!!
Celý trh má +1,1%, Dacia -31%... Dacia fakticky mimo Evropu neprodává... v tom zatím žádný virus není.
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 21:38
Re: Letos nove Dacie v Paris !!!
No tak virus TĚŽKO může za celosvětový ochlazování ekonomik = v LOŇSKÉM roce žejo ;-)

Nicméně ŽE ekonomikám napříč planetou a to včetně evropskejch pomalu dochází dech a blíží se nějaká ta recese ne-li krize = o tom asi žádná

A to že si snad hodně mimo zónu ryccarda a poga = o tom snad taky ne
Avatar - Emel
25. 2. 2020 08:28
Re: Letos nove Dacie v Paris !!!
To jsou lednová čísla... a ty jsi vytáhl koronavirus :-) . Tak si to v klidu rozmysli... a až se shodneme na tom, že je lednový propad u Dacie způsobený emisema a snahou registrovat auta do prosince, můžeme jít dál :-)
Avatar - hugino
23. 2. 2020 18:44
Golf VII
Zase vyhral môj Golf.Dobre som si vybral. :yes: Pritom je to 7 ročný model a aj tak valcuje konkurenciu.Ale kdeže sú preferovaný diskutérmi autá ako Corolla,Mazda 3,Kia Ceed alebo i30 ?Asi nebudú až tak perfektné ako tu píšu niektorý diskutéry.Pretože je to jednoduchá rovnica.Ak je niečo dobré tak sa to predáva. :-)
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
23. 2. 2020 19:00
Re: Golf VII
Máš dosť simplexný pohľad na svet, keď u teba prejavom kvality je predajnosť. Ale na pochválenie si vlastnej garáže asi stačí. ;-)
23. 2. 2020 19:11
Re: Golf VII
A v Tescu je najpredávanejšia saláma vyrobená z múky a mäsového odpadu. Kde sa na ňu predajne hrabú salámy s 90% obsahom masa.
23. 2. 2020 19:12
Re: Golf VII
Necvrkni si, bola by to hanba.
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2020 19:38
Re: Golf VII
nepotrva dlho a golf v eu uz podla mna nebude tak dominovat ( z roka na rok uz citelne straca na predajoch v eu ale aj vo svete ) .... no a co sa samotneho vw tyka tak celosvetovo je uz SUV tigi v predajoch pred golfom ... proste golf uz zacina v globale stracat pozicie pomaly ale isto ... takze dnes uz aj tigi je v globale pred nim a stal sa uz on celosvetovo najpredavanejsim vw .. kto by to este pred 5 rokmi povedal.. veru ani ja nie 8-s
Avatar - speedfred
23. 2. 2020 21:58
Re: Golf VII
som neskutočne rád že si si vybral takú nadupanú kháru.
24. 2. 2020 00:05
Re: Golf VII
jsi myšlení mdlého :no:
Avatar - zaplosak
24. 2. 2020 04:09
Re: Golf VII
sedmiletý krám by už měl být pomalu z baráku fuč... ;-)
24. 2. 2020 07:12
Re: Golf VII
Celosvětové prodeje 2019:

1. Toyota Corolla - 1.236.380 (+4,1%)
2. Ford F-series - 1.070.234 (-1,1%)
3. Toyota RAV4 - 931.852 (+11,7%)
4. Honda Civic - 821.374 (-0,3%)
5. Honda CR-V - 818.981 (+12%)
6. VW Tiguan - 741.297 (-7,6%)
7. RAM Pick-up - 731.895 (+17,4%)
8. Toyota Camry - 690.729 (+3,1%)
9. VW Golf - 687.664 (-12,9%)
10. Chevrolet Silverado - 644.013 (-1,5%)

Vybral sis blbě, Corolla i Civic jsou dle tvé logiky lepší volbou ;-)
Avatar - speedfred
24. 2. 2020 08:57
Re: Golf VII
Ford F series a celkom zaujímavé predaje. Ani sa ale nečudujem, parádny rodino-pracovný voz.
Avatar - Mikesus
24. 2. 2020 10:52
Re: Golf VII
Takže corolla dle jeho logiky je 2x lepší auto než golf. lol
Edit: všimli jste si že všichni v top10 mají růst nebo +- stagnují, jen VW má znatelný propad ( -7,6 u tigiho což je nějakých 50tis a u golfu 12,9%, tedy cca 90tis propad )
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 20:08
Re: Golf VII
Camry před Golfem to musí bejt pro část lidí docela rána :-|
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2020 19:46
nebol to zly rok
z pohladu predajov bude rok 2019 na slovensku este pamatny pretoze sme zaznamenali rekordny rok .. prvykrat v historii samostatneho slovenska sme predali cez 100 000 osobnych aut za rok :yes: ( cca 103 000 ) ... akurat sa obavam ze teraz uz pride kusok pad ( co naznacili aj cisla od acea za januar ) a rok 2020 bude u nas uz kdesi na urovni ( 90 tisic.. a aj to som uz optimista ) 8-s .. ale bodaj by som sa "ukrutne" mylil a aj za rok 2020 opat padla 100 000-vka... drzim palce :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - xxc
23. 2. 2020 20:04
Re: nebol to zly rok
a kde budu parkovat? uz maju ludia nakupene, uz len jazdit :-)
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2020 20:19
Re: nebol to zly rok
nove auta pribudaju a stare kusky zase miznu ... ale je fakt ze s parkovanim je to coraz horsie u nas... ale to je tak ked mas povedzme barak s 16 bytmi a pred nim 10 parkovacich miest navrhovanych pred 40 rokmi ( lenze vtedy si mal vsade len par aut takze aj tych 10 bolo vela ) .. lenze dnes tam v tomto "baraku" uz ma kazdy po 2-3 auta... povedal som len obrazny priklad v podstatne zmensenych cislach ... proste parkovacich miest je fakt zalostne malo uz ... a potom si kup drahe auto na preplnene sidlisko a parkuj kdesi 300m za barakom ak nechyhtis flek cestou po praci... s tym parkovanim to este bud zaujimave v tej najblizsej dekade lebo auta skutocne pribudaju ako huby po dazdi ... len parkovacie miesta su stale v poctoch ako pred xy rokmi
Avatar - xxc
23. 2. 2020 21:46
Re: nebol to zly rok
Miznu ako miznu, nasa ulica je uz z dvojsmerky jednosmerka, druha strana je vyplnena zaparkovanymi autami. Dost ich pribudlo posledny rok a nie vzdy aj ubudlo. Preto auta stoja na ulici a skresluju statistiky. Staci sa pozriet, cim sa realne aj jazdi a skoro vsetko su to nove auta.
Avatar - Emel
24. 2. 2020 09:17
Re: nebol to zly rok
No to nevím. Třeba Blava jo, tam jezdí novejch aut dost, ale pokud vyjedeš někam jinam, tak jezdí jedničkové oktávky a megany a focusy a tak.
Avatar - Jerry.Gunman
23. 2. 2020 19:54
Elektrofilové, KDE JSTE? :D
V prosinci jste tu předváděli hotový https://cs.wikipedia.org/…Dn%C3%AD_maraton na téma "Tesla je nejnadúžasňákovitější fabrika v tomto spirálovém rameni naší galaxie, a její auta jsou nadbožansky dokonalá a Tesla 3 bude válcovat prodeje..." a ono kde nic, tu nic...

Zatím vámi TOLIK adorované T3 dávají (po zásluze) přes kalhoty i přes (_!_) Duster i Sandero, Captur, Octávia i Focus... a desítky dalších aut k tomu.

Tak kde sa flákáte, kucí elektrofilní? Musíte pro objekt své lásky i neco konkrétního udělat! Naplano klapat hubou a ohnivě bušit do klábosnice FAKT nestačí. Tak hybaj dom, kladívko do ruky, rozbít spořící prasátka a fofrem objednávat, ať se vám prodej vaší modly drobátko pozvedne ;-) ;-) ;-)

Jak se tak říkává, snaha NENÍ koksovatelná. Musíš mít KONKRÉTNÍ výsledky.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2020 20:31
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
ciste elektro podla mna nie je cesta masovej automobilovej prepravy ( to ani .... proste to nejde ) ... ja verim skor hybridom.. no a bez dotacii ako vidime su elektromobily uz uplne mrtve... nikto ich potom uz ako auta nechce.... a tie dotacie tiez nebudu vecne a vsade .. este to bude zaujimava dekada .. ono sa to kusok asi prerozdeli... nieco na spalovak.. nieco hybrid.. nieco elektro.. bude to pestrejsie .. ale len ciste elektro za mna nehrozi
Avatar - xxc
24. 2. 2020 07:16
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
coby nebola cesta, len treba poriadne baterky :-)
24. 2. 2020 09:34
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
No, nevím. Už se na ně čeká cca 120 let a pořád nic! :D :D :D
Avatar - xxc
24. 2. 2020 15:17
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
To suhlasim, ze sa caka dlho. Aj ked medzicasom vynasli lion a stale to nie je terno.
24. 2. 2020 17:06
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
"Terno"? Tak to jsi vyjádřil velmi, velmi mírně. Vždyť i ty největší baterky současných elektrovehyklů, vážící třeba 350 kg (a zabírající celý spodek auta), jsou schopny pobrat jen tolik energie, jako cca 15-20 l nafty! A za jako cenu, nemluvě o postupné ztrátě kapacity, nebezpečí téměř nezvládnutelného požáru a použiti spousty vysoce jedovatých látek! :-( :no: :no: :no: Prostě naprosto slepá cesta vývoje! :-[] :no:
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 17:19
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Ty voe v představenstvu a dozorčí radě týhle firmy to musí bejt idiot vedle idiota https://www.seznamzpravy.cz/…lion-korun-82822 :-O

Vůbec svět je asi plnej idiotů https://www.investicniweb.cz/…cila-volkswagen/ na slepou cestu tam lítaj neskutečný prachy

A tebe nikdo neposlouchá :-(

Myslíš že to spasí ta dotovaná subvencovaná nafta? Mě už na základce učili = že ropa dojde = že vznikala asi 5 000 000 let a za posledních 100 let sme zhruba polovinu spotřebovali
24. 2. 2020 18:19
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Vůbec netušíš, co píšeš a na co sem dáváš linky.
Avatar - Emel
24. 2. 2020 18:33
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Na tom založil svou diskusní existenci :-)
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 19:39
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Proboha CO viz já 19:39 :-!
Avatar - Emel
24. 2. 2020 20:38
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Nepodařené citace, kdy článek tvrdí něco jiného, než jak to podle nadpisu vypadá... prý :-) ;-)
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 20:43
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
CO prý? FAkt ti NErozumim = co se ti nezdá = nebo jen plácáš a je ti v intelektuální vrstvě pogo26 fajn? Protože to myslim JE pro tebe jak ses mi prezentoval krok hodně dolů ;-)

1) v dozorčí radě firmy která investuje 1,5 bilionu do jak pogo řiká slepý cesty = to musí bejt samej idiot = nebo? :-!

2) lidi co maj víc informací a víc peněz než pogo a všichni lidi který zná vydělaj za celej život dali jen do jedný firmy = do lepý cesty vývoje = to musí bejt samej idiot = nebo?

Nebo plácáš ty a fakt si šel s úrovní hodně dolů :-|

Nemyslim to jako urážku ale já bych se k intelektuální úrovni poga nehlásil = fakt NE. Jen za dnešek naplácal podle tvýho tvrzení v NAŠEM oboru obrovskej počet kravin a fakt blbostí
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 19:39
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Proboha CO na tomhle nechápeš? :-)

Viz já 19:46 https://www.auto.cz/diskuse/74007/1?… ;-)

Ty fakt vůbec netušíš o čem ten příspěvek byl? To je hodně smutný :-|
Nebo jen neumíš nevíš jak na to reagovat? :-!
24. 2. 2020 08:58
Re: Elektrofilové ...
Já jsem asi nějaký maraton nepředváděl, ale na to jak krátce se v Evropě Tesla 3 prodává a za jakou cenu se prodává jsou její výsledky překvapivě dobré.
Avatar - Zetti
24. 2. 2020 10:44
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Prichazi doba, kdy prumerne inteligentni fosilni fanda si bude sve elektrofily hyckat a ne si z nich delat srandu. Tady si o tom precti https://www.idnes.cz/…516_automoto_fdv a pokud nechapes psany text, tak zkus aspon posledni odstavec.
Avatar - Jerry.Gunman
24. 2. 2020 11:40
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Tak tak... Přikazovat, zakazovat, regulovat, udělovat pokuty... to je to, oč elektrofilům ve skutečnosti jde. A až budeme mít různými příkazy a zákazy zregulované ÚPLNĚ VŠECHNO, PAK teprve nastane ta pravá svoboda a (jak jinak, než) zelený a bezuhlíkový ráj. To si teprve budeš řičet blahem, že?
Jakže to psal George Orwell ve svém románu 1984? Nevědomost je síla, svoboda je otroctví - a o tom, co je správné, rozhoduje strana (nebo Evropská Komise)?

Tak jen doufám, Zetti, že už jsi vyhodil všechny pentilky a versatilky do odpadu a z tužek udělal na dvoře hraničku a demonstrativně ji spálil. Věz, že tuha za sebou TAKY zanechává uhlíkovou stopu :D :D :D
A nezapomínej na to, že i ty svým dechem (ba i tím, co občas vypouštíš z opečného konce trávicího traktu) TAKÉ zanecháváš uhlíkovou stopu... Tak co, kdy půjdeš se přihlásit na místní CO2-BAN úřad, aby ti vystavili pokutu?

Krásně to napsal Karel Čapek ve Válce s mloky: "... už jsi někdy viděl něco tak zváceného a odporného, aby tím nějaký intelektuál nechtěl obrodit lidstvo?"
Avatar - Zetti
24. 2. 2020 11:51
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Ty jsi trochu hloupy a trochu agresivni, tohle je direktiva evropske unie, s tim nemam nic spolecneho. Ja jsem zaryty odpurce zanasilnovani elektromobilismem a odpirac elektromobilismu. ja vidim budoucnost hybridne bez rozkazu, dodatecnych dani a pokut, dotaci a podobnych uprav a taky jsem v roce 2003 hlasoval proti tomuhle zuparchantelymu spolku.Taky se vsimni, ze vynosy z tech pokut EU pozere a spravne piratsko socialisticky rozdeli.

Jestlis to nepochopil tak se nekoho dospeleho aspon s vyucnim listem zeptej na smysl mych prispevku. Ja verim ze tolik pismen pochopit fakt da praci
Avatar - Jerry.Gunman
24. 2. 2020 12:09
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Dovol, abych ti poklonu zopakoval - i ty se mi jevíš dokonce více než jen trochu hloupý a agresivní, ale nějak to překousnu :D
... Někoho dospělého alespoň s výučním listem - takže fajn, tebe se tedy ptát nemám :D :D :D

Ale OK, nechmež pošťuchování.
Většina lidí, kteří v referendu (mne nevyjímaje) tehdy hlasovali, hlasovali PRO vstup, protože (naivně) věřili, že vstoupíme do prestižního klubi svobodných zemí. Po pouhých 16 letech je realita NAPROSTO jiná. O prestiži EU se již "asi" moc hovořit nedá a o svobodě pouze v souvislosti a narůstající rychlostí jejího úbytku. Z dikce Tvého předešlého příspěvku na mne čišel dojem, že z toho máš radost takořka nezřízenou. Pakliže tomu tak nejni, přijmi prosím mou omluvu - za 6l6a jsem Tě považoval neoprávněně
Avatar - Zetti
24. 2. 2020 12:21
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Omluva se bere a vrat se zase k puvodnimu prispevku. Pokud si chces jeste (uz jen) par let uzit noveho fosilu, musis paradoxne elektromobily do nebe chvalit. Jinak si tvrde priplatis. Jestli nevis proc, tak si klikni na ten muj odkaz.

K tomu hlasovani, my euroskeptici jsme diskutovali na euroskeptik.cz a euronadsenci si nas tam pekne podavali. My jsme uz tenkrat znali porekadlo nechod vasku s pany na led, pan padne a ty si nohy zlames. No a je to tu. Penzista s novou fabkou posle treba 50000 na ucet EU za prekroceny limit 20 g/km * 95 eur + dph. (neber to dogmaticky ale tak nejak to je)
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 12:29
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Nojo ale to přece nemá nic společnýho s EU = ostatně nejmenší emise má japonská Toyota

A posledních 60 let co tu je boj proti emisím byl lídr Kalifornie = to taky neni EU
A bylo by to tak dál = kdyby se tam tvrdě PROTI nepostavil https://www.novinky.cz/…namenat-40314217 mimochodem dost dobrej film :yes: :-)

Zatim exituje jen teoretická možnost = že jednou EU bude lídr v emisích = a to v části diskutérů vzbuzuje.. :-!

I budoucí emise plní = i na Německo https://www.autoforum.cz/…rii-nema-obdoby/ a jeho neomezenou rychlost = NADPRŮMĚRNĚ VÝKONNÝ a už docela velký auto Toyota Camry s nadprůměrnejma 218 koníkama

Ostatně to že to takhle nějak bude s autama = se píše už ve sci-fi románech někdy z 50. let. Že to takhle bude s ropou = se učí už na základní škole. Takže proč dělat překvapený?
Avatar - Zetti
24. 2. 2020 15:31
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Limity a pokuty stanovila EU, takze to ma vsechno spolecne s EU. Zbytecne se utahujou smycky a dusledek toho bude, ze se budou provozovat stary auta az na doraz, coz ovzdusi nakonec zhorsi.
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 16:55
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Viz já 12:29 třetí odstavec = takže posledních mnoho desítek let zřejmě dřív než ses narodil = ti to že někdo někde byl lídr omezování emisí = ti nevadilo. Teď když hrozí že se jim jednou stane místo kde žiješ ty = no viz ten 3. odstavec :-)

Základní slovo je asi to ZBYTEČNÝ = tam je docela velkej rozdíl v pohledu na věc. Japonskej pohled na přírodu respektu k přírodním silám reprezentovanej odedávna šintoismem = vedl před 30ti lety k prvním hybridům a snahám který se ti pro budoucnost Evropy tak nelíběj. Zcela jiný popudy jinejma cestama ale k stejnejm cílovejm snahám vedly ty amíky rsp. bohatý kaliforňany = opět před mnoha desítkama let. To co na hodně zalidněnym našem kontinentu teď konečně trochu začíná = spíš neni zbytečný dle odborný veřejnosti je to na tak hustě zalidněnym kontinentu dokonce eště důležitější = řikat tomu utahování smyčky mi přijde hodně přehnaný. Ale třeba se i tady objeví nějakej posel zpátečnictví https://www.idnes.cz/…_zahranicni_chtl a zpomalíme jako ta Amerika

Ono to na chvíli dokonce vypadá jako PLUS = problém je že dlouhodobě to bejvá spíš MÍNUS :-!

Jak sem psal i velký auto s velkym výkonem viz odkaz o německejch průměrnejch výkonech aut = i to se vejde. Je fakt že sou automobilky který na emise dlouhodobě kašlaly dobrej symbol je tvůrce Dieselgate = a takový to samozřejmě může bolet

Ostatně u nás slovenskýho nejmocnějšího muže státu = když se omezí prodej benzínu a nafty a adBlue = bolet ho to bude a hodně ;-)
24. 2. 2020 18:17
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Evropa má celosvětově nejnižší emise CO2 na jedno auto. Přesto je i za cenu likvidace toho posledního, co ještě má, chce snížit.
Avatar - Jerry.Gunman
24. 2. 2020 12:45
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Promiň, ale chválit elektromobilitu, to mi přijde asi stejně zvrácené, jako chválit "svého" čekistu / gestapáka / estébáka, že mne nezastřelil i s celou rodinou, ale "jenom" zmlátil a manželku znásilnil.
Není rozumnější spíše se snažit o to, aby se rozsah svobod rozšiřoval a aby tito čekisté / gestapáci / estébáci / eurozakazovači šli UŽ KONEČNĚ do (_!_) ?

A ano, Karel Havlíček je básník mimořádně akuální i dnes.
Třeba TOHLE se na "varování před všemi hrůzami brexitu" a následnou realitu hodí vskutku mimořádně :D

Počali se všichni báti
strašlivých následků,
neb žádný nic takového
neslyšel od předků! —

Ale svět je pořád stejný,
lidé ho nezmění:
plivni si stokrát do moře,
ono se nezpění.

V BRITÁNII BEZ UNIE
ve starém pořádku
běžela světská mašina
jak na kolovrátku.

Staří lidé umírali,
děti se rodily,
hodní lidé pracovali
a ochlasti pili.

Hrušky zrály o Jakubě
a na podzim švestky:
když se hodně vypršelo,
bylo zase hezky.

Slunce svítilo jen ve dne,
měsíc jenom v noci:
v létě bylo cáru horko
při vší jeho moci.

Žito se muselo síti,
tráva rostla sama,
šlechta pracovala hubou,
sedláci rukama.

Kdo zaplatil, měl u pánů
všudy dobrou přízeň,
hlad si zaháněli jídlem,
ale pitím žízeň.

Všecky řeky byly mokré
a kamení tvrdé:
chalupnice hubovaly,
že jsou selky hrdé.

atd atd atd
Avatar - Zetti
24. 2. 2020 15:32
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Nerek sem ze to neni pokrytectvi, tak nechval a priplat. Nahoru pujdou nejen novy fosily ale i ojetiny
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 11:51
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
Škoda že lidi jako Jerry nevěnujou aspoň část času a energie co VYMEJŠLENÍ a VOKECÁVÁNÍ proč ty schopnější znalejší vzdělanější něco dělaj JINAK než si oni představujou než se JIM líbí = chápání PROČ to asi dělaj :-)

Je to teda asi TĚŽŠÍ ale furt by to byl líp vynaloženej čas a energie.. ;-)
Avatar - KANKUNEN
24. 2. 2020 07:49
Články plné keců, ale vítězí klasika
Tradiční karoserie s tradičním pohonem jasně převládá. Nějak nefunguje strategie jezděte Fabií na elektriku v ceně A4.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jerry.Gunman
24. 2. 2020 08:51
Re: Články plné keců, ale vítězí klasika
Tak on elektrický pohon nemusí být NUTNĚ slepou uličkou... Jenom způsob, jakým je "na sílu aj na moc" prosazován, JE (bez jakýchkoli diskusí) cestou do pekel.

Budu-li vycházet ze základů fyziky, pak platí, že
- elektrický motor je nesmírně jednoduchý (jednodušší je snad už jenom motor náporový)
- elektrická energie se distribuuje nesmírně snadno (v porovnání s transportem uhlí, ropy nebo relativně "vysokohustotních" plynů :D )
- elektrická energie se skladuje nesmírně těžko (opět v porovnání se skladováním uhlí, ropy či relativně "vysokohustotních" plynů :D )

Čili, osaďme auto úsporným (plyno-kapalinovým) motorem, který bude sloužit jako generátor vyrábějící elektřinu, tu pak po gablících můžeme rozvést klidně ne každému kolu zvlášť - a voilááá - problém je vyřešen

Jen tu zbývá taková "malounká" nesnáz - a to, že budeš mít auto velké a těžké jak hovädo, protože bude obsahovat dvojí systém pohonu... :-(

Ale podívám-li se na dnešní hybridy (protože v zásadě nic jiného, než hybrid tímto nepopisuju), tak zatím mají pro běžného uživatele více negativ, nežli pozitiv
Vezmu-li si příklad zde - https://www.auto.cz/…o-restart-130749 - pak toto hybridní Mondeo krásně vokazuje všechny nedostatky hybridů. Vyšší váha, menší kufr, nijak výhodná cena, faktická použitelnost spíše jen ve městech (lam se takhle velké auto beztak moc nehodí) - a spotřeba, které se nijak významně neliší od spotřeby "čistě naftové" verze...

A tož tak
24. 2. 2020 13:51
Re: Články plné keců, ale vítězí klasika
To, že Ford nezvládol uložiť hybridný pohon, tak aby v aute neobmedzoval nie je problém konceptu.
Toyota dokáže aj v Yarise uložiť batérie tak, že neprekážajú a ešte je tam aj miesto na rezervu.
Okrem toho, si zjavne nepochopil princíp hybridu, Ktorý s malou batériou dokáže využiť prebytočnú kinetickú energiu. A hmotnosť celej sústavy ja často nižšia ako pri nafte s automatom. Pri diaľničnom krížniku má nafta väčší zmysel, ale väčšina ľudí so súkromným autom nejazdí 400 km diaľnic denne. Rozvážajú deti do školy a potom idú niekde do mesta za prácou. Prejdú 40 km a pritom 20 krát zastavujú. V tomto režime má hybrid značne lepšie prevádzkové náklady ako nafta. A cena auta je často pod úrovňou naftáku s automatickou prevodovkou.
Avatar - Emel
24. 2. 2020 08:37
Čísla vs. čísla
Jak už jsme ťukli pod jiným článkem - je tu nějaký rozpor mezi statistikou na focus2move (velká Evropa vč. Turecka, Ruska) a "malou" Evropou podle JATO.
https://focus2move.com/…st-selling-cars/

Jedna věc je, že třeba Polo má dost těžko uvěřitelných +75t... co je ale ještě podivnější, Clio má naopak -11t.

PS: Octavia dle focus2move #5 - moc hezké :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Londonbridge
24. 2. 2020 12:50
E cars
Bojim sa ze doba sa rychlo meni a napr Londyn je uz plny ZIP Cars kde sa da pozicat auto ktore vidim uz pomaly na kazdej ulici su to vatsinou E Golf a E Polo , staci sa zaregistrovat potom stiahnut do mobilu aplikaciu a vlastne len zobrat auto a potom zaparkovat a netreba riesit parkovne , emisne normy,poistku palivo vobec nic len este sa to nevyplati brat na dlhe jazdenie. Brat predal auto a pouziva len ZIP Cars. Ludia ktori potrebuju auto len obcas a na kratke vzdialenosti to dost vyuzivaju. Pride doba ked to zlacnie na hodinove pouzivanie a masivne sa na to prejde , myslim tym hlavne velke mesta. E rychlo nabijacky tiez pribudaju ako hriby po dazdi ja uz mam na ulici dve a v blizkom okoli ich pribudlo dost vela a to byvam v 3 zone nie v centre. Tomuto sa nevyhneme a je to len otazka casu blizkeho a pre niektorich z nas casu smutneho , bude to ako s Indianmi v USA a Kanade zobrali im podu strcili do rezervacii a dali socialnu podporu aby mohli navstevovat svoj oblubeny liqueur store kde zapiju smutok s ohnivou vodou ... Benzinove a naftove auticka su ako posledny Mohykan ktoreho nic dobre necaka :-(
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Jerry.Gunman
24. 2. 2020 13:11
Re: E cars
Pro OBČASNÉ jízdy v rámci VELKÉHO MĚSTA by tato forma autonomní taxislužby možná mohla mít smysl, i když zácpy v ulicích taky moc neřeší.
Ale Londýn není celá Anglie, že...
Avatar - Emel
24. 2. 2020 13:16
Re: E cars
Jako... uvidíme. Pro klasické dojíždění do práce mi to moc velký smysl nedává, tam bude statistika taková, že velká spousta lidí jezdí v podobné časy podobným směrem a sdílením aut se moc neušetří. Stejně tak se tím nevyřeší problém s parkováním přes noc v obytných oblastech a přes den v business zónách. Pokud si potřebuješ někam odskočit během dne, něco zařídit... tak jo, tam je to asi fajn, ale to je asi minoritní případ, ne?

PS: v Praze i Londýně jezdím MHD a moc nevidím důvod přesedat do sdíleného auta.
Avatar - Jerry.Gunman
24. 2. 2020 13:24
Re: E cars
Jediné rozumnné řešení pro metropolitní dopravu tví v kombinaci:
- rozumně husté, časté, pohodlné a laciné městské dopravy - pro přepravu lidí
- rozumně husté, levné a sdostatek kapacitní síti záchytných parkovišť na periferii, napojené na MHD
- dejme tomu "autonomních taxíků s nízkými lokálními emisemi" pro přepravu lidí s nákladem nebo lidí ve větším komfortu.

Vybudování takovéhoto systému ovšem vyžaduje dlouhodobě dobře fungující státní a městskou správu ... A jsme zase v (_!_) ;-) ;-) ;-)
Avatar - Emel
24. 2. 2020 14:00
Re: E cars
Zase tak špatně na tom nejsme. Hlavně MHD v Praze je výborná (má své mouchy - spojení na letiště nebo některé přetížené busy ve špičce, ale jako celek paráda, vč. integrace na PID). S ostatními většími městy nemám tolik zkušeností, třeba Olomouc mi přijde taky dobrá...

Záchytná parkoviště jsou větší problém, tady to Praha úplně nestíhá. Má bič (omezení parkování v Praze), ale nemá cukr (efektivní parkování P+R).

A taxíky... uvidíme, autonomní asi ještě úplně ne, ale služby typu Bolt a Uber mají potenciál nabídnout přijatelnou cenu. Emise nevím... existuje cesta přes nějaké mýto pro spalovací auta, ale osobně tomu nefandím.

I tak si ale myslím, že celkově na tom jsme docela dobře.
24. 2. 2020 15:10
Re: E cars
Hodně toho chybí. Jinde už desítky let fungují osvědčené metody. Třeba měsíční nebo roční jízdné navázané na parkování, atd.
Avatar - Emel
24. 2. 2020 18:39
Re: E cars
A tak s cenou P+R asi takový problém není... většina je za 20,- na den, některá jsou na 12h bezplatná. Já bych to udělal zdarma celé, když už to má motivovat k tomu nechat auto na místě k tomu určeném a nezabírat přilehlá sídliště... ale je to spíš psychologický efekt. Horší je to s kapacitou...

Pořád si ale myslím, že se po Praze jezdí MHD líp, než po velký spoustě evropských "západních" metropolí.
25. 2. 2020 05:10
Re: E cars
Ja v sa v Prahe často nepohybujem. Na posledy som tam bol asi 2 roky do zadu. Našiel som si niekde na stránkach dopravného podniku parkoviská P+R. Ale keď som prišiel na parkovisko, tak mi povedali, že to už nie je P+R a platí sa 20 za hodinu. Bolo to len na pár hodín, tak sa mi už nechcelo presúvať auto inde. Ale na mieste kam som šiel som zistil, že cez víkend sa tam parkuje bez platne a nebol problém ani s miestom. Takáto skúsenosť človeka moc nemotivuje používať P+R.
Avatar - Emel
25. 2. 2020 09:58
Re: E cars
Pokud to bude muset být, tak je potřeba ten cukr (ideálně velká P+R zdarma u metra nebo vlaku) a bič (nemožnost zaparkovat zadarmo jinde, případně nějaké mýto atd.). Je ale otázka, jestli je důsledný boj proti autům v Praze potřeba. Dneska je to sice trošku binec, ale na druhou stranu... kdo chce jezdit MHD, může, kdo chce jezdit autem, taky může... a svým způsobem to funguje.
24. 2. 2020 13:29
Zajímavý rozhovor...
...zejména co se týče budoucnosti Fabie Combi.
https://www.garaz.cz/…zadavky-21003499?…
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
24. 2. 2020 18:35
Re: Zajímavý rozhovor...
:yes: