Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejprodávanější auta v Evropě za rok 2019: Mezi nejlepšími Sandero i Octavia

David Bureš
Diskuze (65)

Volkswagen Golf byl i v roce 2019 evropskou jedničkou. Do top 10 modelů se tentokrát dostala Dacia Sandero, která za sebou nechala i Škodu Octavia.

Žebříček nejprodávanějších automobilů v Evropě se v čele zásadně nemění. I v roce 2019 se nejprodávanějším autem na evropských trzích stal Volkswagen Golf, tentokrát s počtem 410.300 registrovaných kusů. Stejně jako o rok dříve následují Renault Clio a Volkswagen Polo. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics, která počítá prodeje automobilů v 27 zemích starého kontinentu.

„Minulý rok nebyl pro odvětví lehkým obdobím, i přes tyto výzvy však Evropa ukázala svoji sílu. Nyní je však otázkou, zda tato síla zůstane i za přísnějších předpisů,“ komentuje výsledky globální analytik JATO Dynamics Felipe Munoz.

Trojici automobilů na stupních vítězů nicméně spojuje fakt, že všechny si meziročně prodejně pohoršily. Golf se propadl o osm procent, Clio o pět procent a Polo dokonce o 14 %, U prvních dvou to lze vysvětlit mezigenerační proměnou – nová generace Golfu se teprve začíná prodávat, nové Clio je tu s námi od konce roku – zatímco u Pola může hrát vliv nástupu malých SUV. Konkrétně v jeho případě příchod modelu T-Cross na trh.

Odliv zákazníků od malých automobilů je totiž patrný také u celkově čtvrtého Fordu Fiesta, který se meziročně propadl dokonce o 16 %. Aktuální generace je přitom stále relativně novinkou, vyrábí se od roku 2017. O dvě procenta si pak pohoršil také celkově šestý Peugeot 208, u něhož však rovněž hraje vliv mezigenerační změna.

Naopak se dařilo Dacii Sandero. Na svém kontě má za rok 2019 podle statistiky JATO 224.655 registrovaných kusů, tedy o šest procent více než o rok dříve. Díky tomu si levný hatchback polepšil na sedmou příčku, navíc jde o druhý nejvyšší nárůst v top 10. Více rostl jen celkově devátý Ford Focus (+14 %).

Škoda Octavia uzavírá top 10, meziročně si tak pohoršila o dvě příčky. Její prodeje totiž s 223.416 registrovanými kusy zůstaly na stejné úrovni jako o rok dříve, zatímco modely na okolních pozicích si polepšily.

Nadále je znát hlavně růst SUV. Mírně si pomohl nejen nejprodávanější vůz kategorie, celkově pátý VW Tiguan (+1 %), ale také osmý Renault Captur (+5 %) a především dvanáctý Duster (+24 %). Výsledkem bylo celkem 6.030.481 evidovaných SUV, o 12 % více než o rok dříve.

Roste také počet prodaných elektrifikovaných vozidel, a to i díky rozšiřující se nabídce takových aut. JATO za loňský rok eviduje v Evropě 1.277.908 prodaných aut s elektrifikovaným pohonem. To je nejen o 35 % více než v roce 2018, ale také to znamená, že taková auta tvořila už 8,1 % podílu na trhu.

Čistě elektrické vozy hlásí 356.300 prodaných kusů, což se povedlo hlavně díky Tesle Model 3. Ta měla na svém kontě 94.495 registrovaných kusů, což z ní neudělalo jen nejprodávanější elektromobil na starém kontinentu, ale také 51. nejžádanější auto vůbec.

Evropský trh v květnu 2019: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 2019 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. VW Golf 410.330 -8
2. Renault Clio 319.136 -5
3. VW Polo 256.259 -14
4. Ford Fiesta 228.183 -16
5. VW Tiguan 224.890 +1
6. Peugeot 208 224.659 -2
7. Dacia Sandero 224.655 +6
8. Renault Captur 224.127 +5
9. Ford Focus 224.065 +14
10. Škoda Octavia 223.416 0
11. Opel/Vaxuhall Corsa 221.623 +2
12. Dacia Duster 221.428 +24
13. Nissan Qashqai 218.560 -6
14. Citroën C3 212.833 +1
15. Toyota Yaris 212.526 -2
16. VW T-Roc 207.863 +46
17. Mercedes-Benz třídy A 199.713 +28
18. Peugoet 3008 195.211 -5
19. Fiat Panda 184.288 +9
20. Fiat 500 176.414 -7
21. Peugeot 2008 167.417 -7
22. Ford Kuga 162.106 +5
23. Škoda Fabia 157.853 -8
24. Mercedes-Benz třídy C 146.023 -3
25. Peugeot 308 143.470 -8
David Bureš
Diskuze (65)

Doporučujeme

Avatar - Emel
25. 2. 2020 09:58
Re: E cars
Pokud to bude muset být, tak je potřeba ten cukr (ideálně velká P+R zdarma u metra nebo vlaku) a bič (nemožnost zaparkovat zadarmo jinde, případně nějaké mýto atd.). Je ale otázka, jestli je důsledný boj proti autům v Praze potřeba. Dneska je to sice trošku binec, ale na druhou stranu... kdo chce jezdit MHD, může, kdo chce jezdit autem, taky může... a svým způsobem to funguje.
Avatar - Emel
25. 2. 2020 08:28
Re: Letos nove Dacie v Paris !!!
To jsou lednová čísla... a ty jsi vytáhl koronavirus :-) . Tak si to v klidu rozmysli... a až se shodneme na tom, že je lednový propad u Dacie způsobený emisema a snahou registrovat auta do prosince, můžeme jít dál :-)
25. 2. 2020 05:10
Re: E cars
Ja v sa v Prahe často nepohybujem. Na posledy som tam bol asi 2 roky do zadu. Našiel som si niekde na stránkach dopravného podniku parkoviská P+R. Ale keď som prišiel na parkovisko, tak mi povedali, že to už nie je P+R a platí sa 20 za hodinu. Bolo to len na pár hodín, tak sa mi už nechcelo presúvať auto inde. Ale na mieste kam som šiel som zistil, že cez víkend sa tam parkuje bez platne a nebol problém ani s miestom. Takáto skúsenosť človeka moc nemotivuje používať P+R.
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 21:38
Re: Letos nove Dacie v Paris !!!
No tak virus TĚŽKO může za celosvětový ochlazování ekonomik = v LOŇSKÉM roce žejo ;-)

Nicméně ŽE ekonomikám napříč planetou a to včetně evropskejch pomalu dochází dech a blíží se nějaká ta recese ne-li krize = o tom asi žádná

A to že si snad hodně mimo zónu ryccarda a poga = o tom snad taky ne
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2020 20:43
Re: Elektrofilové, KDE JSTE? :D
CO prý? FAkt ti NErozumim = co se ti nezdá = nebo jen plácáš a je ti v intelektuální vrstvě pogo26 fajn? Protože to myslim JE pro tebe jak ses mi prezentoval krok hodně dolů ;-)

1) v dozorčí radě firmy která investuje 1,5 bilionu do jak pogo řiká slepý cesty = to musí bejt samej idiot = nebo? :-!

2) lidi co maj víc informací a víc peněz než pogo a všichni lidi který zná vydělaj za celej život dali jen do jedný firmy = do lepý cesty vývoje = to musí bejt samej idiot = nebo?

Nebo plácáš ty a fakt si šel s úrovní hodně dolů :-|

Nemyslim to jako urážku ale já bych se k intelektuální úrovni poga nehlásil = fakt NE. Jen za dnešek naplácal podle tvýho tvrzení v NAŠEM oboru obrovskej počet kravin a fakt blbostí