Dotykovým displejem ovládaná manuální klimatizace? Z displeje určitě nevedou táhla, většina akčních i ovládacích členů bude plně automatická. Ale čidlo teploty za pár korun bude naschvál chybět a tak budete muset neustále patlat po displeji.
V autě na pomezí nižší střední a střední třídy chybí tempomat? Ve Škodovce si asi nevšimli, že už není rok 2000, ale 2020. Ale udržovat jízdní pruh, což je daleko složitější funkce, auto paradoxně umí.
Volant bez multifunkčních tlačítek? Tak už zbývá jen dát klakson na páčku jako u Škody 120L, aby to bylo kompletní.
Chybějící zadní reproduktory? Škodovka opět s chutí trestá řidiče služebních/referečních aut za to, že jejich firma nepřiplatila za vyšší výbavu.
Do Oktávky v základní výbavě nikdy nepůjde domontovat tažné zařízení? Takže kdo chce vozit cihly z Hornbachu, ať si připlatí za Laurin a Klement.
Co mě praštilo do očí... pro Active je hrozně omezená možnost příplatků... nejen že nejdou připlatit luxusní prvky typu DCC nebo MatrixLED, ale nedají se připlatit ani litá kola, autoklima, tažné, přední senzory, loketní opěrka atd. Skoro to vypadá jako kdyby Škodovka zkoušela lidem tu Active co nejvíc znepříjemnit... něco jako akční edice u Hyundai.
Naprosto souhlasím. Kdyby šel kombinovat silný motor, manuální převodovka a naopak pryč se všemi asistenty, tak by to bylo levnější a lepší auto. Lehčí, jednodušší, zábavnější.
Ale dneska to jsou auta pro "dem*ent*ty", pokud opravdu všechny tyto asistenty potřebují.
Asi vědí, co dělají. Kdyby navíc trhu vládl zákazník a ne úředník z Brusele, ještě bych to klidně dál oholil, případně prostřídal. Tohle je opravdu vtipné: "Základu dále nechybí sedm airbagů, asistent rozjezdu do kopce, udržování vozu v jízdním pruhu, asistent s nouzovým brzděním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla či elektromechanická parkovací brzda." Až na ta zrcátka a možná ostřikovače je to tuna zbytečných hovadin pro idioty, ale v zájmu světlých zítřků je tam musíme mít všichni. A taky je samozřejmě zaplatit... Všechno vykopat a místo toho raději vyhřívané sedačky nebo tempomat, ideálně se zbavit všeho a místo toho zvolit lepší motor ;-)
Bohuzel je to tak. Jen prosim te co je akcni edice u Hyundai? Koukal jsem a akcni je tam Tucson Icebreaker (to mi prijde super vybava za ty prachy) a i30 AllIn, kde je to narvany vsim za taky pekny prachy( asi se chteji zbavit dilu pred novou i30) takze to moc nekoresponduje s tim co jsi napsal. A to ze zaklad u koncernu je holota az na kost, to vi kazdy. Nejak me to neprekvapilo.
Tak nouzové brždění je za mě dobrá věc. Už se mi 2x stalo že jsem čuměl po ženských a auto mi naštěstí samo rychle zastavilo jinak to narval do auta před sebou. Ale co je pro mě mimo je k tak drahému autu dávat plecháče s poklicemi. A volant bez multifunkce to je taky mimo.
DSG k litru? Jel jsem s Rapidem a Fabií v litru s DSG a zdálo se mi, že to hodně podtáčí (duní) a pocitově ničí motor. V Octě to je lepší? Vážně jsem o tom Rapidu uvažoval a toto mě odradilo.
Octavia je větší, za mě je i hezčí - Octa udělala designem krok dopředu, Golf přešlápl na místě.
Z Německa zazněly zprávy, že šetření zasáhlo Golf víc, než Octavii... jako příklad se uváděly plynokapalinové vzpěry kapoty u Octavie vs. "drát" u Golfu. Zatím to beru s rezervou... uvidíme.
Z druhé strany zůstává výhoda multilinku u Golfu pro některé motorizace... hlavně 2.0TDI a 1.5TSI... ale zatím od klávesnice bych pro rodinu sáhl spíš po Octavii (ideálně 2.0TSI).
Je úplne zrejmé, že tá Active je tam len pre "cenu od...". Ako píšeš nič sa poriadne priplatiť nedá, je to len s trojvalcom, odskok od najbližšej motorizácie je vyše 4000 eur, proste je to tam len na to, aby na stránku mohli napísať: Octavia už od 17790 eur. Pozrieš si ale takú normálnu verziu, Ambition s typickou motorizáciou: 110 kW TDi a si na cene vyššej, než si Ty dal za RS.
P.S. Ale myslím, že časom sa ten cenník "zahustí", ostatne má byť aj slabší liter, aj slabšia 1,5ka a z druhej strany RS a hybrid. Zatiaľ je to stále ponuka pre nedočkavých, ktorí musia mať novú generáciu.
Na fotce jsem si říkal, že by to mohlo vypadat slušně, tedy až na ten plast kolem přední masky. V reálu mne to ovšem dost zaskočilo, mnohem horší dojem než na fotce. Hlavně ten předek je dost nepodařený a karoserie působí celkově hodně nezajímavě.
Není mechanická, je manuální. Tj. ovládá se úplně stejně jako automatická, akorát místo toho, abych nastavil požadovanou teplotu v autě a dál se o nic nestaral, musím nastavit teplotu vháněného vzduchu a kam bude směřovat.
Zajímalo by mě jak bude ovládána ta mechanická klima kdy na přístrojové desce není prostor pro ovladače. To by pak musel být celý střed přístrojové desky jiný. Spíš bych tipoval jednozónovou automatiku.
Napriek tomu ze asistenti udajne ohlupuju vodicov, pocet a vaznost nehod je vyrazne nizsi ako boli v dobach bez asistentov. A to je dnes omnoho viac aut a zaroven zdaleka nie kazde autom ma asistentov.
Re: Alespoň u té nejlevnější verze si mohli odpustit...
Uznám, proto bych dával mechanickou ručku do všech verzí a pro lenochy nabízel elektrickou variantu za příplatek. Naprosto logické, nemyslíš? A všichni zákazníci by byli spokojeni. ;-)
Kto ide po active, ide po cene a nic viac nepotrebuje. Ale suhlasim, cim viac moznosti konfiguracie, tym lepsie. Lenze aj Skoda chce zarobit a na active velmi nezarobi.
Autoklima v displeji pro mě ještě není něco, kvůli čemu bych auto nekoupil. V Oktě je aspoň neustále k dispozici nastavení teploty, které mi zpravidla stačí. Ale rozšiřující se mor v podobě manuální dotykové klimy je nehoráznost, která by neměla dostat homologaci.
Hodně dobrá aerodynamika. Ale má to i své minus. Bude pravděpodobně potřeba rychlostní index W a přitom nová Oktávka má víceméně balónové pneumatiky 205/60 R16 a 205/55 R17, to se bude těžko shánět.
Ten ceník je jen pro obyčejné "Pepíky z ulice". Leasingovky budou mít větší možnosti konfigurace. Právě konfigurovatelnost je jednou z největších výhod Škodovek oproti konkurenci.
Trojka po FL je vážně totální hnus a předfaceliftová už dnes vypadá zastarale. Tahle nová čtverka se tak srovnala designově s končícím Leonem - ten nový "korejský" je opravdu hnus. Čtverkovou oktu jsem už viděl a ač nejsem moc velký příznivce aut od Škody a Škodu jsem si nikdy nekoupil, tak musím uznat, že je prostě velmi povedená a pro mě nejlepší z tria Golf/Octavia/Leon. Pokud chce někdo auto pro rodinu za rozumný peníz, tak je to jedna z nej voleb dnešní doby. I ten základ bude spoustě lidem stačit. Tříhrnek 1.0 TSI má vyzkoušený ve spoustě aut, funguje a pokud někdo přechází z okty s 1.6MPI nebo podobného motoru, tak bude jen mile překvapen lepší dynamikou v naprosto všech režimech jízdy a taky lepší spotřebou. K activě dokoupit liťáky na bazáči za osmičku a plecháče nechat na zimu a pantáta si může s rodinkou vesele jezdit ve slušně vypadajícím a velkém autě za cenu dnešních minicrossoverů, které nenabídnou krom statusu jelimana naprosto nic.
Dřív bývaly takhle stavěné ty Czech edition, Best of Czech atd. - solidní auto za solidní cenu, ale bez možnosti tam cokoli doplnit, resp. tam byl jeden nějaký paket a konec. Co je tam dneska jsem po pravdě nekoukal.
PS: Hyundai byl jen příklad, takový Touareg Nomad byl podobný koncept... ber nebo nech být.
Pokud funguje, jak má, tedy skutečně jen v nouzi, tak ano. Bohužel občas panikaří i v naprosto normálních a plně kontrolovaných situacích, což může nehodu naopak spíš způsobit, než jí zabránit. Typicky když to nouzové brzdění zašlápne brzdu na sněhu, protože usoudí, že se moc rychle blížím k autu před sebou, které hodlám v té chvíli předjíždět...
Já jsem měl asi půl roku služební 1.0 TSI 81 kW DSG Fabii Combi po fl (motor už s OPF) a s tím autem byla radost jezdit. Narozdíl od manuálu, který různě chrastil (měl jsem předtím v Rapidu), byl ten automat celkem kultivovaný. Pravda je, že ta Fabia byla Monte Carlo snad se vším, co šlo objednat, včetně sportovního podvozku, takže to určitě dojem zlepšovalo :-)
Snad mas pravdu, onehdy jsem mel pujcenou fabii 1.0tsi 81kw dsg (pred fl) a na “D” podtacela a na “S” zase nesmyslne vytacela... krome toho automatu ale jinak super motorizace, s tunovou fabii cvicila uplne v pohode.. :)
Re: Alespoň u té nejlevnější verze si mohli odpustit...
Myslim, ze u me autohold funguje tak, ze podrzi tlak v normalnich brzdach (taky auto na MQB), odbrzdeni je daleko rychlejsi, nez delat to same s el. parkovaci brzdou. El. brzdu pouzivam fakt jen na to parkovani, tak je mi fakt jedno, jestli je na tlacitko nebo na paku...
Stále neviem pochopiť načo tam je ten dolný výstupok, to už nemohol byť volant dolu bez neho...takto to vyzerá ako odpilované...a tak ako Golf VIII má aj Octa IV stredné výduchy až moc dolu, vraj nepríjemne fúkajú na koleno vodiča...
A predávala sa u vás vôbec Octavia s najslabším litrom? Lebo u nás začínala (resp. stále začína) na 85 kW TSI, ktorý je už kombinovaný s 6 MT. Na západných trhoch bola slabšia verzia, ktorá bola kombinovaná s 5 MT.
Rozvor a délka jsou víceméně na úrovni Octy 3, tady žádná změna. Poměr rozvoru a délky je za mě v pořádku... nechce se mi hledat čísla, ale podle mě je lepší, než u Golfu Variant.
O3 - já nemusím čtyřočko, takže pokud vezmeme O3 před faceliftem a ideálně s xenonama, tak se můžeme bavit... i tak se mi zdá O4 lepší, ale zatím jsem ji jen parkrát potkal na cestě a neměl šanci to pořádně okouknout.
Určitě se to zahustí co do motorů. Jestli se "otevřou" příplatky pro tu Active se uvidí... pro Ambition je příplatků mraky, pro Active skoro nic... a celkem nechápu, proč je to problém třeba u kol, v tomhle Škodovka bývala vždycky poměrně vstřícná.