Ženeva 2020
Sežere to energie jak dvě Octávky a vykážou se dva litry.
Předpokládám, že kdo chce utratit 2 mega za Touarega a chce hodně výkonu, má už podepsanou objednávku na končící dieselovou V8. Benzínová V6 + baterky, tedy řešení alá Toyota, není adekvátní náhrada, i když chápu, že nic jiného VW dělat nemůže.
Teraz už nemá na výber, ale keby začal s hybridmi skôr. Tak by ich mal v malých autách a podobne ako Landcruiser mohol byť aj Tuareg bez bateriek.
Souhlasím, že na těžké využití je dieselová V8 lepší, ale s tou Toyotou jsi to přehnal, nevšiml jsem si, že by Toyota uměla PHEV s přeplňovaným šestiválcem a 340kW, 700Nm. Tohle má k Priusům stejně daleko jako ta V8 k R3 nebo R4.
Jasně, u Toyoty jsou to "jen" hybridy, ale když jsem včera viděl na fotkách domácí garáž po požáru Porsche Taycan, tak je možná lepší nic doma nenabíjet...
Jinak třeba Lexus RX splňuje, co jsem psal, tedy V6 + baterky.
Jinak třeba Lexus RX splňuje, co jsem psal, tedy V6 + baterky.
Je obrovsky rozdiel v papierovom vykone a pocitovom vykone. Naopak, ten V6 PHEV bude mat ovela rychlejsiu reakciu na stlacenie plynu ako kedy dosiahne V8 TDI s jednym, dvoma alebo troma turbami. Stale si mylite elektrifikaciu s usporou paliva a zabudate ze hypersporty maju elektromotory prave kvoli vykonu a nie spotrebe.
Tu mate jasny dokaz ako neskutocne zaspate zaspate a spomalene su najmodernejsie TDI od VAG a preco budia dojem ooovela nizsieho vykonu v kritickych situaciach ako vyrazne menej vykonne hybridy alebo EV.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Tu mate jasny dokaz ako neskutocne zaspate zaspate a spomalene su najmodernejsie TDI od VAG a preco budia dojem ooovela nizsieho vykonu v kritickych situaciach ako vyrazne menej vykonne hybridy alebo EV.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Zaspaté je ale iba kvôli sw naladeniu vďaka emisiam, nič iné.
Ak vies ako funguje trubo a zaroven elektromotor s okamzitym zatahom tak ti musi byt jasne ze to co si napisal je nezmysel 😉 Ziadny sw neodstrani oneskorenie zatahu ktore vznikne cakanim na vstreknutie bohatsej zmesy ktora zvysi objem a rychlost plynov ktore roztocia vyfukovu cast turba a ta zacne zvysovat tlak na nasavacej strane co neskor sposobi zatah motora aj to iba za predpokladu ze sa DSG nerozhodne podradit o par stupnov.
Kickdown je funkcia ktora ide uplne mimo emisnych testov a preto nepodlieha ziadnemu obmedzeniu zo strany emisii, to co vidis vo videu je dan za kompromisne riesenie navrhu turba a zaroven zle naladenie dnesnych VAG dieslov.
Kickdown je funkcia ktora ide uplne mimo emisnych testov a preto nepodlieha ziadnemu obmedzeniu zo strany emisii, to co vidis vo videu je dan za kompromisne riesenie navrhu turba a zaroven zle naladenie dnesnych VAG dieslov.
Budúci týždeň budem jazdiť s novou Camry, tak som zvedavý čo to bude za zázrak. Hybrid ma celkom interesuje.
Mal som možnosť jazdiť aj s V8 TDI v A8 a je to celkom hukot ako to ide.
Mal som možnosť jazdiť aj s V8 TDI v A8 a je to celkom hukot ako to ide.
Nehovorim ze to nejde.. pozri si to video, Rasto to tam jasne hovori: Ked turbo fukne, deju sa velke veci. Ale pocit z vykonu a ten wow efekt zatahu robi prave moment prekvapenia a tie prve sekundy akceleracie a tam ziadny ICE nikdy nebude moct konkurovat zatahu elektromotoru. V hybride to je citit a PHEV a EV poskytuju reakciu o ktorej sa moze kazdemu ICE iba snivat.
Camry je stavane na spotrebu, tam ziadny zazrak necakaj ale pri kazdom pohnuti zo semaforu to budes citit aj ked dojem vasieho vykonu budes mat zo slabsieho e-UP! a o tom to je. Nm od nulovych otacok vytvaraju najvacsie g a teda najsilnejsi pocit z odpichu. Nie kW maximalneho vykonu, preto na odpich Modelu 3 performance ci uz z nuly alebo zo 70 tky nema ani najnovsia Carrera 911 S.
Camry je stavane na spotrebu, tam ziadny zazrak necakaj ale pri kazdom pohnuti zo semaforu to budes citit aj ked dojem vasieho vykonu budes mat zo slabsieho e-UP! a o tom to je. Nm od nulovych otacok vytvaraju najvacsie g a teda najsilnejsi pocit z odpichu. Nie kW maximalneho vykonu, preto na odpich Modelu 3 performance ci uz z nuly alebo zo 70 tky nema ani najnovsia Carrera 911 S.
Nevím, jakou bude mít hybridní Touareg reakci na plyn, ale podle zatím neoficiálních údajů má být zrychlení na stovku u V6 PHEV o půl sekundy pomalejší, než stávající V8 TDI.
Vážně nad tím uvažuju, V8 TDI jsem zkoušel a je to jednak težký na čumák, má to kolem 2800 otáček docela velký schod ve výkonu. Kde pod tím to nejede zásadně líp než V6 TDI a nad tím to vystřelí jak splašený. Nicméně z běžných otáček to pocitově o tolik rychlejší než V6 TDI není, nahoře to ale předvádí velký divadlo. Pak motor je sice klidnej, ale docela hlučnej. Kvůli hmotnosti na předku je pak V8 TDI trožku tužší než V6 a není to tak pohodlný. Prodleva na plyn není tak strašná jako u V6 TDI, ale je to horší než u V6 TSI. A naprosto neporovnatelně horší než u X5 40i.
U toho Rhybridu je otázka jak to naladí. Je to kombinace přesně z Cayenne E hybridu, kde to má 5,0 na sto a pod 20s na 200km/h, což jsou čísla na úrovni SQ7.
Je otázkou, jestli půjdou aktivní stabilizátory. Do cayennnu jdou, do Q7 60 TFSI zatím ne.
Co je škoda je kapacita baterií. X5 45e má 24kWh a vejde se papírově pod 50g CO2. GLE PHEV má dokonce 30kWh. Zase tohle by mohlo mít něco jako 2350kg, zatímco X5 má 2500 a gle hodně přes 2,6 tuny.
A pak celý je to o ceně. Cayenne e hybrid stojí 2470 tis. Kč. Tohle aby to mělo smysl musí být pod 2,3, ale spíš něco jako 2190 tis. Kč.
U toho Rhybridu je otázka jak to naladí. Je to kombinace přesně z Cayenne E hybridu, kde to má 5,0 na sto a pod 20s na 200km/h, což jsou čísla na úrovni SQ7.
Je otázkou, jestli půjdou aktivní stabilizátory. Do cayennnu jdou, do Q7 60 TFSI zatím ne.
Co je škoda je kapacita baterií. X5 45e má 24kWh a vejde se papírově pod 50g CO2. GLE PHEV má dokonce 30kWh. Zase tohle by mohlo mít něco jako 2350kg, zatímco X5 má 2500 a gle hodně přes 2,6 tuny.
A pak celý je to o ceně. Cayenne e hybrid stojí 2470 tis. Kč. Tohle aby to mělo smysl musí být pod 2,3, ale spíš něco jako 2190 tis. Kč.
V té úvaze jsi ale ještě zapomněl zohlednit otázku životnosti a tím pádem i případné další prodejnosti auta. Zatímco u V8, ať už v benzínu nebo naftě, je prakticky neomezená, tudíž lze prodat nebo dále provozovat třeba 10-ti leté auto, u auta vybaveného bateriemi, které mají životnost okolo 10 let, nastává konec životnosti celého auta, protože cena nových baterií je taková, že se výměna nevyplatí...
Ono jestli budeš po 10 letech řešit baterii nebo dvě palivový soustavy, systém DPF nebo 2 po soubě jdoucí turbodmychadla u V8 TDI je vcelku jedno.
Tady bych nesouhlasil. Životnost baterií je daná časem a nic moc se s tím nedá dělat. Životnost turba, které má ale hybrid taky, záleží na způsobu používání a počtu ujetých km. Mám jako víkendovku auto r.v. 2007, najeto pod 100 tis.km a turbo neřeším a doufám, že ani nebudu 😉 S SCR zatím nikdo tak dlouhou zkušenost mít nemůže, ale případné náklady na vstřikovací trysku (nádržka neodejde), budou ve srovnání s velkou 48V baterií hybridu desetinové.
Každopádně držím palce, ať se rozhodneš správně. A správná je podle mého názoru ta volba, která ti udělá větší radost.
Každopádně držím palce, ať se rozhodneš správně. A správná je podle mého názoru ta volba, která ti udělá větší radost.
Vykašlu se na to. Jednak mi trošku přijde škoda, že po všech těch kecech do toho našroubují přesně stejnou techniku co už má snad 4 roky Cayenne a pak k čemu je R model, když do něj nejdou dát dvě věci, který zásadně ovlivňujou podvozek a chování nejenom v zatáčkách ale i na nerovnostech. Aktivní stabilizátory posouvají jízdní vlastnosti Touarega na špičku třídy, zatímco bez nich je to jenom obyčejný SUV. Třeba X5 si ještě může dovolit je nemít, protože má přeci jen líp rozloženou hmotnost a konstrukčně je to lepší auto (motor na a za nápravou). A přes to, že V8 TDI bude reálně rychlejší než nastupující R bych se přenesl, ale pocit, že obyčejná V6 verze bude podstatně líp jezdit, to už nekousnu. A že jezdit líp bude, reálně bude o skoro 400kg lehčí a natáčení zadních kol společně s tou stabilizací to ještě celý umocní.
Dnes som bol v Toyote a predajca mi povedal že majú nejaký 23-ročný hybrid ešte s pôvodnou batériou.
už v sedmé třídě základky nám soudružka učitelka Kuželová před slohovkou říkala, ať nepoužíváme stejná slova a fráze opakovaně za sebou. "Žurnalisté" 21.století by jí jistě dohnali k sebevraždě.
Navíc je ta fráze špatně použita. VW nic nerazí. Elektrifikaci razí pár rudozelenejch mozků v Bruselu a VW akorát musí dělat, co vymysleli. Tato fráze by se dala úspěšně použít jen v souvislosti s Teslou.