Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vrcholný Volkswagen Touareg R přichází. Je to plug-in hybrid

David Bureš David Bureš 25. 2. 2020 • 22:08
57
27
Zobrazit náhledy (57)
Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R Volkswagen Touareg R

Touareg R se stává nejvýkonnější verzí tohoto velkého SUV. V jeho útrobách pracuje benzinový šestiválec.

Volkswagen sice aktuálně razí cestu elektrifikace, když čile hovoří o expanzi elektrické rodiny ID., zároveň však zůstává věrný i ostrým modelům, když v poslední době rozšiřuje sportovní řadu R. Nově je tak k dispozici T-Roc R a nyní následuje další žhavé SUV, Touareg R, který poprvé naživo uvidíme na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

I v jeho případě se však ukazuje, že Volkswagen sází na elektrifikaci. Nejvýkonnější Touareg je totiž plug-in hybridem, jak už se ostatně dopředu spekulovalo. Konkrétně v jeho případě v útrobách pracuje kombinace přeplňované benzinové V6 o objemu 2995 cm3 s elektrickým motorem o celkovém výkonu 340 kW a točivém momentu 700 N.m, což z něj činí nejvýkonnější verzi tohoto SUV. Dosud nejvýkonnější Touareg používá naftový osmiválec s 310 kW a 900 N.m.

Zatímco spalovací motor sám o sobě poskytuje výkon 250 kW, elektromotor nabízí 100 kW. Svoji energii čerpá z lithium-iontové baterie s kapacitou 14,1 kWh, umístěnou pod podlahou zavazadelníku. Součástí ústrojí je dále osmistupňový automat a pohon všech kol s diferenciálem Torsen.

Bližší technická data zatím zveřejněna nebyla. Pouze víme, že maximální rychlost je omezena na 250 km/h, čistě na elektřinu vůz zvládá až 140 km/h.  

Specialitou je systém Travel Assist kombinující adaptivní tempomat s aktivním asistentem pro jízdu v pruzích pro asistované řízení, které nově může probíhat až do rychlosti 250 km/h. Nechybí ani Trailer Assist pomáhající s manévrováním při jízdě s přívěsem, Touareg R je první plug-in hybridní SUV s tímto asistentem.

Naopak aktivní stabilizátory nebo natáčení zadní nápravy v nabídce chybí, kvůli bateriím u zadní nápravy. Není však vyloučeno, že se i plug-in hybrid těchto systémů do budoucna dočká.

Design se samozřejmě oproti ostatním Touaregům liší. Nechybí specifické nárazníky nebo maska chladiče s černými lištami a nezbytným logem R. Kola jsou standardně 20palcová. Uvnitř zase nechybí čalounění černou kůží nebo hliníkový dekor, standardem je i kombinace 12“ digitálního přístrojového štítu a 15“ obrazovky multimediálního systému (tzv. Innovision Cockpit).

Volkswagen Touareg R se začne prodávat v druhé polovině roku 2020.

Související články

Témata
Avatar - Beefcake
28. 2. 2020 00:13
Auto mozno super
Ale toto uz bude tazke ako krava, co vobec nie je dobre.
Avatar - JirkaVejrazka
26. 2. 2020 09:49
Re: Diesel V8
Mam jako dlouholete primarni auto hybrid r.v. 2008, najeto 260 tis. km a baterku neresim a doufam, ze nebudu ;-)
Avatar - speedfred
25. 2. 2020 22:55
Re: Diesel V8
Video som videl, ide určite o zlé naladenie sw keď to iné automobilky zvládajú.
Avatar - .StenLi.
25. 2. 2020 22:47
Re: Diesel V8
Nehovorim ze to nejde.. pozri si to video, Rasto to tam jasne hovori: Ked turbo fukne, deju sa velke veci. Ale pocit z vykonu a ten wow efekt zatahu robi prave moment prekvapenia a tie prve sekundy akceleracie a tam ziadny ICE nikdy nebude moct konkurovat zatahu elektromotoru. V hybride to je citit a PHEV a EV poskytuju reakciu o ktorej sa moze kazdemu ICE iba snivat.
Camry je stavane na spotrebu, tam ziadny zazrak necakaj ale pri kazdom pohnuti zo semaforu to budes citit aj ked dojem vasieho vykonu budes mat zo slabsieho e-UP! a o tom to je. Nm od nulovych otacok vytvaraju najvacsie g a teda najsilnejsi pocit z odpichu. Nie kW maximalneho vykonu, preto na odpich Modelu 3 performance ci uz z nuly alebo zo 70 tky nema ani najnovsia Carrera 911 S.
Avatar - speedfred
25. 2. 2020 21:53
Re: Diesel V8
Dnes som bol v Toyote a predajca mi povedal že majú nejaký 23-ročný hybrid ešte s pôvodnou batériou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku