Automobilky, které dodávají vozy na trhy EU, čeká již v tomto roce ostrý test, jehož výsledky se mohou výrazně podepsat na jednotlivých značkách, zákaznících i světové ekonomice.
To je pravdy, před 2 lety jsme do firmy kupovali auto a a žasli jsme nad cenou (leasing asi operativní...) Vybavené je to různými blbinami.
Start stop někdy nefunguje (ha ha ha) - motor se pod brzdou na semaforu nezastaví.
Spokojený jsem s aktivním tempomatem a s tím že mne to nenechá přejet čáry, když trochu nedávám pozor.
O tom, že auta musí kvůli novým normám a vynucenému nástupu aektroaut citelně zdražit, tady psal představitel nějaké automobilky. A je to celkem logické.
CO2 které nejde z výfuku vyjde z komína. A vše co vyrobí fotovoltaiky nejde počítat, protože tepelné elektrárny náhlé změny musí vykrýt upouštěním páry. Takže výroba spalovacích aut je vydělečná a spotřební daň z PHM plní kasu. Výroba EV je prodělečná a el. energie je bez přidané daně. Z důvodu 2x vyšší (výkonová elektronika z cenou dolů nepůjde) ceny objem prodejů klesne. Výsledek: Hospodářský úpadek Evropy a nicotný přínos pro přírodu.
Tesla GENERUJE CO2 A MNOHO, HODNĚ PŘES 150 GR.
Ale odpouští se jí to a dělá se z ní ekologická modla.
Taková Toyota s hybridy se POCTIVĚ řídí předpisy a jakýkoli gram CO2 se jí okamžitě připisuje a tak také NEPLNÍ, i když jen málo (naštěstí pro ni).
Dokud bude panovat tato schizofrenie, budou se v tom všichni plácat a vršit záplatu na záplatu a nebude to hezký pohled na mnohokrát záplatované kalhoty, přičemž každá záplata bude jiné barvy a z jiného materiálu !!!!!
... ale celé Evropy. Hlavně její ekonomiky. Automobilky to vyrobí, ale zatím se neukazuje, že by jejich kapacita byla limitující. Limitující je naprostý nezájem veřejnosti o takto přirozeně omezený produkt (drahé na pořízení s nulovou zůstatkovou hodnotou, svým způsobem nebezpečné, těžké, s omezeným a jenom pomalu se obnovujícím dojezdem, to totiž bude z principu závislosti na bateriích) a ve velké části Evropy naprosto zoufalá infrastruktura (a to píši s vědomým, že se zatím bavíme stále o cíleném podílu elektromobilů v řádu "malých" procent). Většina lidí nechce být otrokem auta, ale chce, aby auto sloužilo jim. A auto-mobil = latinsky samo-hyb. Elektromobil měl hystoricky a má i dnes příliš moc omezení ve srovnání s vozidlem vybaveným spalovacím motorem na tekutá (a nakonec i plynná) uhlovodíková paliva.