Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Prohlédněte si detaily Škody Octavia RS iV. V tomto balení čeká 245 hybridních koní

Krátce před startem ženevského autosalonu nás Škodovka láká na svou hlavní novinku - plug-in hybridní Octavii RS.
Zpět na článek
27. 2. 2020 09:10
27. 2. 2020 09:36
27. 2. 2020 09:38
27. 2. 2020 09:57
27. 2. 2020 10:18
27. 2. 2020 09:40
27. 2. 2020 09:52
27. 2. 2020 10:06
27. 2. 2020 10:15
27. 2. 2020 11:12
27. 2. 2020 11:19
27. 2. 2020 11:32
27. 2. 2020 11:35
27. 2. 2020 12:28
27. 2. 2020 12:55
27. 2. 2020 12:59
27. 2. 2020 13:15
27. 2. 2020 13:44
27. 2. 2020 14:07
27. 2. 2020 14:04
27. 2. 2020 14:21
28. 2. 2020 10:57
28. 2. 2020 11:23
28. 2. 2020 13:03
27. 2. 2020 11:59
27. 2. 2020 12:30
27. 2. 2020 12:41
27. 2. 2020 14:06
27. 2. 2020 12:53
27. 2. 2020 12:54
27. 2. 2020 13:32
27. 2. 2020 13:26
28. 2. 2020 11:07
28. 2. 2020 11:04
27. 2. 2020 10:56
27. 2. 2020 09:50
27. 2. 2020 09:53
27. 2. 2020 15:21
29. 2. 2020 15:24
3. 3. 2020 05:19
7. 3. 2020 05:12
27. 2. 2020 09:10
Váha
Kolikpak tenhle sporťák asi bude vážit?
Rozbalit vlákno
34
Avatar - iudex
27. 2. 2020 09:36
Re: Váha
Odhadujem keď nedávno testovaný Superb iV kombi vážil 1900 kg, tak menšia Octavia s rovnakou technikou bude niekde medzi 1700 a 1800 kg. To sú tie "eko-športiaky", agilitou sa zrovna vyznačovať nebudú. :-[]
27. 2. 2020 09:38
Re: Váha
Minulý Golf GTE měl 1524 kg, zvětšovala se kapacita baterek, takže počítám někde kolem 1630kg (Superb iV má se stejnou baterkou 1730 kg).
Avatar - iudex
27. 2. 2020 09:57
Re: Váha
Tak ma zaujal ten rozdiel, čo píšeš Ty (1730 kg) a čo bolo v teste tu na ACZ (1901 kg), tak som to pozrel a na stránke Škody píšu pri liftbacku "1730 - 1861 kg v závislosti od výbavy". Takže je možné, že testovaný kombík v plnej výbave tých 1900 kíl mohol dosiahnuť.
27. 2. 2020 10:18
Re: Váha
Príplatky dokážu narobiť so skutočnou hmotnosťou zázraky :-[] . História pamätá prípady, kedy auto malo 200 kg naviac voči váhe v techničáku.
Avatar - fOE
27. 2. 2020 09:40
Re: Váha
Octavia neni a nikdy nebyla zadny sportak. Na cizelovani apexu se toho lepsiho dalo v nizsi stredni najit mraky. Octavia je spis rychle presunovadlo, a zrovna tam by ty baterky mohli vadit relativne mene.
Uprimne, tohle je prvni RS octavie co me zaujala.
27. 2. 2020 09:52
Re: Váha
Není a nikdy nebyla, ale označení RS, zkosený volant a spoiler na kufru to moc rádo řve do světa :D
Avatar - fOE
27. 2. 2020 10:06
Re: Váha
Nevidim problem. Ma to byt specialni model, ma se trosku odlisit a zvlast dnes kdy je v mode davat pridomek "sport" na kdejaky, nejlepe jeste zvednuty, HB s litrem... mi nejake ty sportovni doplnky na 240k octavii vazne neprekazi. Zvlast kdyz jak je pro VW koncern zvykem je to i u oktavky velice decentni a rozumne.
Ze z toho nekteri majitele delaji neco co to neni, za to za 1) to auto nemuze a za 2) tohle clovek najde u kazde znacky. ;-)
27. 2. 2020 10:15
Re: Váha
Jsem rád že jsi zmínil ten VW koncern, protože tam se už pravá RS nachází a to u Audi...to jsem tím chtěl říct. Pak tu máme Golf R, to je zase 300koňová čtyřkolka. K octávce by se spíš hodilo něco jako S, něco decentnějšího. Přitom se jedná o obyč octávku jen se silnějším motorem, dobře fcl trojky už má i samosvor...
Avatar - Emel
27. 2. 2020 11:12
Re: Váha
O3 RS taky měla sportovní podvozek (snížený, s víceprvkem, lepší tlumiče), větší brzdy (v základu jako GTI Performance), jiné řízení, jiné sedačky, nějaké blbinky typu kovové pedály a lišty a stopky a tak... těch změn proti běžné Octavii bylo docela dost.
27. 2. 2020 11:19
Re: Váha
A přesto všechno to auto bylo dobré jen v dynamické jízdě přímkou. Nastavení vozu nebylo ani náhodou sportovní, elektronika všechno hned utla. Oproti ostatním HH stejné cenové kategorie to byl jen takový vtip. Jako služebák dobrý, jako sportovní auto ani náhodou.
Avatar - Emel
27. 2. 2020 11:32
Re: Váha
Elektronika se dala úplně vypnout, v tom problém nebyl. Jasně, Cupra byla trošku jiný level, výkonem i obratností... ale nejeden srovnávák s Focusem ST Octavia vyhrála, vč. lepšího času na okruhu.
27. 2. 2020 11:35
Re: Váha
Elektronika se nedala úplně vypnout, ESP vždy zůstalo aktivní. Cupra, Megane RS, i30N ... to jsou sportovní auta, Octavia je hra na něco co není.
Avatar - Emel
27. 2. 2020 12:28
Re: Váha
Muselo se to povolit přes diagnostiku, ale je to práce na 5min.

Sportovní auto pro mě není ani jedno, každý HH je nějaký kompromis... více či méně. Průšvih je, že dneska těch dostupných sporťáků moc není... asi bych dneska skončil u GT-86.
27. 2. 2020 12:55
Re: Váha
Ano, takže budeme teď udávat u aut výkon o 20kW vyšší, protože to prostě přes řídící jednotku nastavit lze a je to taky práce na 5min nebo co?
ESP prostě nelze u továrního auta vypnout, tím to hasne.
GT-86 není kompromis? Pokud ti nestačí že dnešní HH zajíždí lepší okruhové časy jak daleko dražší a silnější GT, tak pak už nevím, co od sporťáku vyžaduješ...asi sáhni po Alfě 4C, ta nemá ani klimu.
Avatar - kari.laz
27. 2. 2020 12:59
Re: Váha
Točivý atmo motor, manuální převodovka, pohon zadních kol. Už tohle je celkem slušný příslib na zábavné auto. A že mu kdejaký HH na okruhu ujede? To je možný, ale ten v GT86 bude při tom mít větší úsměv na tváři.
27. 2. 2020 13:15
Re: Váha
Kdyby to tak bylo, tak lidi kupují jen zadokolky a všichni jezdí vytlemení až běda. Jenže to tak černobílý není.
Avatar - kari.laz
27. 2. 2020 13:44
Re: Váha
Jenže ono to tak je. Pokud mám prostředky na to si pořídit auto jen pro zábavu, vyberu si něco zábavného. Pokud ne, tak si vyberu třeba nějaký HH, který bude suplovat všechno a i tu zábavu si člověk užije.
27. 2. 2020 14:07
Re: Váha
Jenže není.
Znám lidi, kteří mají takovýto HH na zábavu + okruhové dny a na denní ježdějí mají velký sedan.
Nevím zda jsi seděl popřípadě řídil nějaký nový HH, ale rozhodně to není tak, že by úsměv na tváři vykouzlilo pouze zadokolní coupé. A je škoda se na to takto omezeně dívat. A to ty HH obhajuji jako majitel silnější zadokolky.
Avatar - Emel
27. 2. 2020 14:04
Re: Váha
Problém je jednoduchý - jen málo lidí má peníze na to, koupit si za mega auto čistě na hraní. A ti, co ty peníze mají, tak zase často nemají čas s tím pořádně jezdit a je jim líto dát mega za hračku, která pak většinu dní stojí v garáži (a stojí peníze). A třeba u té GT-86 je holt potřeba se smířit s menším výkonem... jednak je výkon součást zábavy... a za druhé je otrava, když v kopci sotva držíš krok s naftovým kombíkem (přesto že to auto o tomhle není, tak to prostě nepotěší).

Proto jsou HH zajímavé, jako kompromis - auto, které odveze i rodinu rodinu, v relativním komfortu, s velmi dobrou dynamikou, za zajímavou cenu, s rozumnými provozními náklady. A proto mě osobně ještě víc zajímají hot-kombi, kde je z mého pohledu ta kombinace dynamika / prostor / cena / provozní náklady / komfort / zábava nejlepší.
Avatar - Emel
27. 2. 2020 14:21
Re: Váha
Moc rád bych sáhnul po 4C jakožto po autu pro zábavu. Jen a) nejsem ochoten dát za hračku tolik peněz (viz další příspěvek) b) už se nevyrábí c) přece jen bych raděj manuál. Ale i tak nepochybně skvělá volba.

Kdybych si mohl vybrat ještě v rozumných cenách, tak ideálně žlutého Caymana GTS v manuálu, děkuji :-)

Jo... vyšší výkon přes diagnostiku tak snadno nenastavíš. ESP off je pár kliknutí v uživatelském rozhraní. Ale jasně, u továrního auta to nejde. Osobně mi ten režim ESC sport přišel ok... na normální silnice.
Avatar - white label
28. 2. 2020 10:57
Re: Váha
RS Q8 zajela na okruhu opravdu skvělý čas, je to tím pádem hodně sportovní auto?
28. 2. 2020 11:23
Re: Váha
Je to tím pádem hodně sportovní SUV, stejně jako třeba Stelvio QV nebo BMW X4M.
Avatar - white label
28. 2. 2020 13:03
Re: Váha
A podobné je to u hh, může být hodně rychlý, ale pořád je to hh.
Avatar - miromen
27. 2. 2020 11:59
Re: Váha
A je to tu znova. Focus ST i bez samosvoru je ostřejši než Golf GTI natož nějake "RS" od škodovky, ktera HH nikdy ve svem porfoliu neměla.
Škodovka vyhrala srovnavak i nad mercedesem. Pecka to si musim jit hned koupit.
Avatar - Emel
27. 2. 2020 12:30
Re: Váha
Zajela v rámci testu rychlejší čas na okruhu... s výkonem nominálně o 22kW nižším.
Kup si co chceš, jistě to pak bude opět s obrovským náskokem nejlepší... na dalších pár let :-)
Avatar - miromen
27. 2. 2020 12:41
Re: Váha
Jo jo to jsou ti dnešni "šofeři", čiv vic pruhu tim vic adidas.
Avatar - Emel
27. 2. 2020 14:06
Re: Váha
Takoví byli kupci aut vždycky - chtějí rychlejší levnější prostornější úspornější auta...
Avatar - iudex
27. 2. 2020 12:53
Re: Váha
Tá sadla. Ale nie som si istý, či to miromenovi dôjde. ;-)
Avatar - Emel
27. 2. 2020 12:54
Re: Váha
Kuriózní je, že kdybych měl auto kupovat dneska, jdu se jako první podívat na Focus ST :-D

V minulé generaci to ale bylo až překvapivě jednoznačné... ok, částečně díky vyhlášenému cenovému "jemnocitu" u Fordu.
Avatar - miromen
27. 2. 2020 13:32
Re: Váha
Co ty nebo jiny neni vubec podstatne. A to, že absence samosvoru bude znat je snad taky jasne a klidně to muže byt i duvod proč nekoupit. Ale to neznamena, že samosvor rovna se automaticky HH nebo sport. Takova Fiesta ST bez samosvoru je mnohem "sportovnějši" načini s kterym se bude šofer bavit než kdejaky HH s nim.
Avatar - miromen
27. 2. 2020 13:26
Re: Váha
Co sedlo ? A co by mi jako mělo dojit ? Neuvěřitelne.
Avatar - white label
28. 2. 2020 11:07
Re: Váha
Já jsem si naopak jistý..., že ne!
Neuvěřitelné! :-O :-[] ;-)
Avatar - white label
28. 2. 2020 11:04
Re: Váha
Za to minulý FocuST v kombíku, to byl ostrý hh jak řemen... :D
A je to tu znovu, jsi nekonečně trapný se svou neúnavnou adorací tvé aktuální značky, byls trapný s VW a teď jsi (už dlouho) trapný se svým Fordem, co koupíš (a bude nejlepší na světě) příště? ;-)
Avatar - iudex
27. 2. 2020 10:56
Re: Váha
Samozrejme RS nie je športiak, ale minulá generácia, najmä tá silnejšia so samosvorom už jazdila dosť slušne a dalo sa to použiť aj na okruhu, takže úplne by som ju nepodceňoval.
Na druhej strane hmotnosť je pri športovo ladenom aute kľúčová a je jasné, že čisto benzínová RS so 180 kW bude jazdiť inak ako rovnakých hybrid s rovnakými 180 kW, ktorý ale nadváhou 200 kíl.
Proste kým u RS nemám problém akceptovať Octaviu ako HH (pardon, hot-lift), pri hybride už by som to bral naozaj iba ako silnejšie bežné premiestňovadlo.
27. 2. 2020 09:50
Český sen
To zas budou mít kluci vesničtí za co utrácet, aby sousedovi ukázali že na to maj! :D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2020 09:52
Re: Český sen
Čím jezdíš bombiči?
27. 2. 2020 09:53
Re: Český sen
123d prďáku
Avatar - KANKUNEN
27. 2. 2020 11:43
Re: Český sen
Máš stěstí ;-)
27. 2. 2020 15:21
RS
Kromě spodní části předního nárazníku není moc, co by překvapilo, když už delší dobu jezdí po cestách.
https://www.carscoops.com/…geneva-premiere/
Rozbalit vlákno
0
29. 2. 2020 15:24
octavia RS
Já octavii RS mám a rozhodně bych to sporťákem nenazýval, je to prostě jen rychlá octavie, nic víc. Pořád a jen octavie. Navíc teď bude doražená ranou z milosti v podobě iV. Ale taková je doba je třeba se s tím smířit, ani BMW M nejsou, co bývaly 2 generace zpět. S tím už nic nenadelámě, prostě je to evoluční vývoj.

A s každou další generací je ta sportvnost octavie stále menší a menší. Zatímco v první generaci jste museli opravdu řídit, tak v poslední už se jen vezete a šlapete na plyn a brzdu a i ten plyn Vám dovolí jen to, aby emise nepachali rituální sebevraždu.

Tyhle auta jsou jen rychlé verze seriových aut. Opravdova sportovní auta typu Mitsubishi Lancer EVO, subaru WRX, to jsou opravdu sporťáky. A sporťákem bych nazval u škodovky tak možná Octavii WRC nebo R5 Fabii.

Tohle je a vždy jen bude sportovně laděná výbava seriového auta.
Rozbalit vlákno
0
3. 3. 2020 20:47
Kdy dojdou baterie ?
Takže stačí řidiče Octavie RS nahánět do té doby, než mu klekne baterka (což je při té kapacitě opravdu brzy) a pak má 1.4 TSI 110 kW doplněný o hmotnost baterií. Řekněme, že k tomu bude mít k dispozici krátké boosty z rekuperace ? Wow.
Rozbalit vlákno
0
7. 3. 2020 05:12
wv gate
no tak tohle je průser na čtyřech kolech, tohle ani zadarmo! do servisu k elektrikáři?nebo do klasiky? nebo do ekologické likvidace? kam?
Rozbalit vlákno
0