Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS
Škoda Octavia RS
9 Fotogalerie

Prohlédněte si detaily Škody Octavia RS iV. V tomto balení čeká 245 hybridních koní

Krátce před startem ženevského autosalonu nás Škodovka láká na svou hlavní novinku - plug-in hybridní Octavii RS.

A jak tomu u Škodovky v posledních letech bývá zvykem, auto neodhaluje celé, ale ukazuje pouze vybrané detaily. Všimnout si můžeme některých černých detailů, loga RS, hlavní novinkou pro sportovní derivát Octavie jsou ale dvířka v levém předním blatníku. Ty avizují, že v útrobách modelu pracuje plug-in hybridní pohon.

Skládá se z přeplňované zážehové čtrnáctistovky a elektromotoru o síle 85 kW. Společně generují výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 400 newtonmetrů. Emise CO2 činí přibližně 30 gramů na kilometr, což znamená, že Octavia RS iV nepotřebuje dálniční známku a může v Praze na modrých zónách parkovat zdarma. Metodika WLTP slibuje dojezd až 55 kilometrů na jedno nabití v čistě elektrickém režimu. Kromě jiného se máme těšit také na sportovní podvozek, který ale mladoboleslavští zatím blíže nespecifikovali.

Na ženevském stánku Škodovky přitom nepůjde o jediný plug-in hybrid. S kabelem do zásuvky totiž přijíždí i klasická Octavia, která rovněž dostává kombinaci motoru 1.4 TSI a elektromotoru, avšak tady s celkovým výkonem „jen“ 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 350 newtonmetrů. Akumulátory mají kapacitu 13 kWh a lze je, stejně jako v případě RS iV, nabíjet z wallboxu či klasické domácí zásuvky.

Pokud nejste fandy elektrifikace, nezoufejte. Škodovka nemá v plánu spalovací motory jen tak zavrhnout a Octavii RS nabídne i s pohonem, na který jsme zvyklí z posledních let, tedy benzinovým i naftovým dvoulitrem.

Výstavní premiéru zažije na stánku rovněž Kamiq Scoutline. Dobrodružnější verze městského crossoveru je vůbec prvním SUV Škodovky, které dostává provedení Scoutline. Všimnout si můžeme matně černých lemů blatníků a výrazných stříbrných prvků na karoserii. Vůz obouvá kola od sedmnácti do osmnácti palců a jeho odvážnější verze je dostupná se všemi pohonnými jednotkami, které známe z klasické verze.

Jen připomeňme, že ženevský autosalon startuje již příští týden prvním tiskovým dnem v úterý 3. března.