Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prohlédněte si detaily Škody Octavia RS iV. V tomto balení čeká 245 hybridních koní

Stanislav Kolman
Diskuze (44)

Krátce před startem ženevského autosalonu nás Škodovka láká na svou hlavní novinku - plug-in hybridní Octavii RS.

A jak tomu u Škodovky v posledních letech bývá zvykem, auto neodhaluje celé, ale ukazuje pouze vybrané detaily. Všimnout si můžeme některých černých detailů, loga RS, hlavní novinkou pro sportovní derivát Octavie jsou ale dvířka v levém předním blatníku. Ty avizují, že v útrobách modelu pracuje plug-in hybridní pohon.

Skládá se z přeplňované zážehové čtrnáctistovky a elektromotoru o síle 85 kW. Společně generují výkon 180 kW (245 k) a točivý moment 400 newtonmetrů. Emise CO2 činí přibližně 30 gramů na kilometr, což znamená, že Octavia RS iV nepotřebuje dálniční známku a může v Praze na modrých zónách parkovat zdarma. Metodika WLTP slibuje dojezd až 55 kilometrů na jedno nabití v čistě elektrickém režimu. Kromě jiného se máme těšit také na sportovní podvozek, který ale mladoboleslavští zatím blíže nespecifikovali.

Na ženevském stánku Škodovky přitom nepůjde o jediný plug-in hybrid. S kabelem do zásuvky totiž přijíždí i klasická Octavia, která rovněž dostává kombinaci motoru 1.4 TSI a elektromotoru, avšak tady s celkovým výkonem „jen“ 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 350 newtonmetrů. Akumulátory mají kapacitu 13 kWh a lze je, stejně jako v případě RS iV, nabíjet z wallboxu či klasické domácí zásuvky.

Pokud nejste fandy elektrifikace, nezoufejte. Škodovka nemá v plánu spalovací motory jen tak zavrhnout a Octavii RS nabídne i s pohonem, na který jsme zvyklí z posledních let, tedy benzinovým i naftovým dvoulitrem.

Výstavní premiéru zažije na stánku rovněž Kamiq Scoutline. Dobrodružnější verze městského crossoveru je vůbec prvním SUV Škodovky, které dostává provedení Scoutline. Všimnout si můžeme matně černých lemů blatníků a výrazných stříbrných prvků na karoserii. Vůz obouvá kola od sedmnácti do osmnácti palců a jeho odvážnější verze je dostupná se všemi pohonnými jednotkami, které známe z klasické verze.

Jen připomeňme, že ženevský autosalon startuje již příští týden prvním tiskovým dnem v úterý 3. března.

Líbí se vám nová Škoda Octavia IV? Ohodnoťte design jako ve škole:
  • 1
    72,8%
  • 2
    9,3%
  • 3
    6,9%
  • 4
    3%
  • 5
    8%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 53656 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (44)

Doporučujeme

7. 3. 2020 05:12
wv gate
no tak tohle je průser na čtyřech kolech, tohle ani zadarmo! do servisu k elektrikáři?nebo do klasiky? nebo do ekologické likvidace? kam?
3. 3. 2020 20:47
Kdy dojdou baterie ?
Takže stačí řidiče Octavie RS nahánět do té doby, než mu klekne baterka (což je při té kapacitě opravdu brzy) a pak má 1.4 TSI 110 kW doplněný o hmotnost baterií. Řekněme, že k tomu bude mít k dispozici krátké boosty z rekuperace ? Wow.
29. 2. 2020 15:24
octavia RS
Já octavii RS mám a rozhodně bych to sporťákem nenazýval, je to prostě jen rychlá octavie, nic víc. Pořád a jen octavie. Navíc teď bude doražená ranou z milosti v podobě iV. Ale taková je doba je třeba se s tím smířit, ani BMW M nejsou, co bývaly 2 generace zpět. S tím už nic nenadelámě, prostě je to evoluční vývoj.

A s každou další generací je ta sportvnost octavie stále menší a menší. Zatímco v první generaci jste museli opravdu řídit, tak v poslední už se jen vezete a šlapete na plyn a brzdu a i ten plyn Vám dovolí jen to, aby emise nepachali rituální sebevraždu.

Tyhle auta jsou jen rychlé verze seriových aut. Opravdova sportovní auta typu Mitsubishi Lancer EVO, subaru WRX, to jsou opravdu sporťáky. A sporťákem bych nazval u škodovky tak možná Octavii WRC nebo R5 Fabii.

Tohle je a vždy jen bude sportovně laděná výbava seriového auta.
Avatar - white label
28. 2. 2020 13:03
Re: Váha
A podobné je to u hh, může být hodně rychlý, ale pořád je to hh.