Automobilka Citroën představuje produkční verzi mini-elektromobilu Ami, jež by měl představovat řešení pro udržitelnou městskou osobní i sdílenou mobilitu.
Od 15.1.2020 nesefuje, novým šéfom je Vincent Cobee ;-) každopádne si myslím že ani Linda Jackson nemôže za to kde je Citroen teraz, bolo rozhodnutie manažmentu PSA že DS sa oddelí, Peugeot sa posunie hore a Citroen ostane čistý mainstream, bohuzial..
nejde o to, že je to mainstream. Jde o zvolenou prapodivnou strategii nemastnych neslanych modelu navrhovaných spíše ženami a pro ženy bez jakehokoliv citu k historickým hodnotám značky. A tom rozhoduje jako šéf ona. Ona doteď určovala co se objeví ve výrobě a co nikoliv.
Tvrdit, že za to nemůže je přinejmenším směšné.
Vezmeme-li v úvahu, že ve spoustě měst jsou úzké uličky, není moc místa na parkování pro nemotorná běžná auta, která navíc zabírají cca 2x takovou délku silnice a více místa na šířku. Ani velkoměsta nejsou nafukovací a nelze všude asfaltovat ve velkém, hlavně kvůli hrozným teplotám silnice v létě, ale i celkově v centru. Možná přijde doba, kdy vlastnit malé auto bude vítané a 5m koráby budou znevýhodněny.
Tohle prdítko, při přepravě ať 1 nebo 2 lidí v autě:
na přepravu potřebuje o 50 % méně pruhů na cestě pro to, aby projelo stejné množství lidí, emise (spotřeba) kvůli hmotnosti jsou nesrovnatelně menší. A to nemluvím o nižší ekologické náročnosti výroby celého vozidla, delší životnosti silnic apod. 2,5t ale i ostatní o něco lehčí elektromobily městům pomůžou pouze v kvalitě vzduchu, ostatní mínusy zůstávají.
I když na materiálech to chce zapracovat. Plastů už bylo dost.
V tomto případě jde o to, se dopravit na místo.
Jen by se mu hodily posuvné dveře, klidně mechanické, něco jako u Peugeotu 1007.
Z budoucích elektrických sériovek jsou např. toto a ale i off-road pick-up Boelinger auta sloužící maximálně svému záměru bez co nejvíce.
Jestli el. auta, tak jedině jako v interiéru a pod karoserií nekomplikovaná vozidla bez obřích displeyů a všeho v elektrice.
Mám známu, ktorá má Peugeot 1007. Zo strany vodiča do nej ťuklo auto a teda výmena tých posuvných dverí bola dosť drahá aj komplikovaná. Nič pre autíčko zdieľanej dopravy, ktoré bude mať šrámy na dennom poriadku.