Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Malá auta zůstávají nejoblíbenějším segmentem v Evropě. Naopak padají MPV a velké vozy

V Evropě nadále roste zájem o SUV. Konkrétně nejvíce jsou žádaná ta kompaktní, která loni přesáhla hranici dvou milionu prodaných kusů.
Zpět na článek
2. 3. 2020 13:18
2. 3. 2020 15:52
2. 3. 2020 15:48
2. 3. 2020 17:27
2. 3. 2020 11:28
2. 3. 2020 11:50
2. 3. 2020 12:12
2. 3. 2020 15:26
2. 3. 2020 16:06
2. 3. 2020 16:12
2. 3. 2020 16:56
2. 3. 2020 17:20
2. 3. 2020 17:44
2. 3. 2020 14:19
Avatar - 3_diamanty
2. 3. 2020 10:29
najviac mizne
asi klasicka mainstreamova stredna trieda... a este ked coskoro skonci insignia aj mondeo ( obe auta maju byt zrejme naradene uz crossovermi ) tak to bude v eu uz uplne mrtvy segment...

kedysi to bolo tak ze clovek zbadal v tomto segmente v eu aj accord... primeru.. xantiu.. avensisa... a pod... dnes uz ale okrem superba a passata tu nevidiet skoro nic.... ktovie ci za tym je skutocne len samotny zakaznik alebo automobilky tomuto stavu "dopomohli" aj same a tym padom zakaznikovi ani nedali moc na vyber ... a za dalsie... asi aj to zvacsovanie rozmerov aut strednej triede predajne nepomohlo.. lebo ( dnes uz ) tieto skoro 5m dlhe auta s velkou pravdepodobnostou aj prave kvoli uz akejsi rozmerovej prerastenosti preferuje v coraz hustejsej premavke coraz menej zakaznikov
Rozbalit vlákno
16
Avatar - fOE
2. 3. 2020 13:18
Re: najviac mizne
Jak do toho tveho sveta zapadaji obri prodeje stredni tridy od premiovych znacek?
2. 3. 2020 13:44
Re: najviac mizne
Ono aj auta z nizsej strednej triedy sa zvacsuju, a dnes su rozmermi tam, kde pred par rokmi bola stredna trieda (ktora, ako si napisal, sa uz natahuje k piatim metrom).

A niekedy dokonca mensie auta lepsie narabaju s rozmermi. Napriklad Focus-kombi ma kufor 608/1653L (s opravnou sadou), Mondeo-kombi 525/1630. A to je Focus-kombi o ~20cm kratsi, nez Mondeo-kombi (4668/4867mm).
2. 3. 2020 13:44
Re: najviac mizne
Jednoducho chudobnieme, vdaka EU a "kvantitativne uvolnovanie" a emisne pokuty. Sice ma clovek pracu a penazi viac ako kedysi, ale realne si za ne moze dovolit menej ako kedysi.

Realne je u nas dopyt po malych autach za 10000-14000 a kompaktoch za 14000-18000. Pripadne doplatit tisicku dve za SUV. Nad 20000 je to uz len pre vyvolenych.

P.S.
Najlepsie ma nasliapnute hyundai, tam sedi pomer cena/hodnota. Podla mna velmi zamiesa karty dacia, ked zacne predavat auta na novej zjednodusenej platforme clia - ked idu ich sucasne zastarale, o nove bude "bitka". Este Renault s clio a captur. A potom je to bieda, jedine firmy a premia.
2. 3. 2020 13:50
Re: najviac mizne
Toto su blaboly ze az. Ze hodnota penazi klesa je sice pravda, ale realne si vieme dovolit viac, nie naopak. Taktiez svoje dojmy o cenach aut a zaujme cucas odkial?
2. 3. 2020 14:33
Re: najviac mizne
Magicke slovicko je tu CROSS-SHOPPING - 17000 za male auto na SK prakticky nikto neda, rovno si kupi novy kompakt, 25000 za kompakt? Kupi si zanovnu A4 za menej.

Aby som nehovoril len same subjektivne priklady - skus ist napr. do dealerstva Hyundai a spytat sa na i20 v najdrahsej vybave za 17000 - je velka sanca, ze take auto tam nazivo ani nemali odkedy sa predava, lebo zaujem on konci, ked vedla stoji i30 v 2. najvyssej vybave za 15000.

Suma sumarum: bud nie su prachy na drahsie, alebo ked su, zafunguje princip dostat viac auta za menej / kupit vyhodnejsie.
2. 3. 2020 15:11
Re: najviac mizne
To nerozporujem, ja sa pytam, odkial beries cisla. Moj posledny kompakt stal 22 a to sa konkurencia k tejto sume ani nepriblizila, bola totiz znacne nad. Rovnako v okoli si auto pod 20 kupil len jeden - co je velmi skresleny pohlad na to co poznam, preto ma zaujimaju nejake realne data.
2. 3. 2020 15:52
Re: najviac mizne
Za 400 000,- koupíš dobře vybavený Leon, Ceed, Mégane s motore 130 k+.
2. 3. 2020 18:51
Re: najviac mizne
Asi mame rozdielny nazor na to, co je to dobre vybaveny. Leon som pod 25 nedal a to hovorime o dobe pred emisnym zdrazovanim.
2. 3. 2020 19:48
Re: najviac mizne
Já myslím, že tam nic nechybělo (senzory, kamera, led, navigace, ad. tempomat, 1.5 TSI,...). Momentálně je se slevou 200 000,- Kč.
Avatar - xxc
2. 3. 2020 15:52
Re: najviac mizne
Presne tak, ja som tiez nedavno kupoval Renault za 28 000 :-) Teraz dokonca miniauto za 18 000. Preto aj mna by zaujimali statistiky.
2. 3. 2020 19:42
Re: najviac mizne
su to len dojmy, nemam statistiky, v mojom okoli je to bud luxusna 3-4 rocna jazdenka, vacsinou audi ako a4, a6, Q5, Q3 alebo nove lacnejsie auto ako i30, ceed, rio, mazda2, 208, aj tuscon/sportage, z SUV/crossover je asi najviac Suzuki Vitar - tie su doslova na kazdom rohu. Ked som bol rok v BA, tam samozrejme jazdilo vsetko, ale najviac som si vsimal, kolko mestkych aut tam bolo - aygo, swift, tipo, mazda2, co vnimam velmi pozitivne, pricom na vychode som najnovsieho swifta ci aygo snad ani nevidel.

P.S.
existuje nejaka psychologicka hranica, napr. clanky ako "rodinne auto do 300000 Kč", ja osobne si fakt neviem predstavit kupit kompakta za 20+, alebo male auto za 18...
3. 3. 2020 06:37
Re: najviac mizne
To je maly rozptyl. Kompakt za 20+ je uplne standardna cena a po aktualnych zmenach cenikov by som povedal, ze az vyborna ak je auto slusne vybavene. 18 za male auto by som nedal ani ja, ale viem si predstavit, ze svojich zakaznikov si najde. Naviac staci aj u maleho auta mat poziadavku automat a cena ide velmi rychlo hore.
Co si ale ja neviem predstavit je dat ~20k za jazdene auto, ked mozem mat nove. Chapem, ze vzdy plati rovnaky princip, ale v tejto cenovej kategorii mi to pride pozerske. Hrat sa na to, ze mam na premiu (aj ked nemam), ked mozem mat slusny novy kompakt.
3. 3. 2020 15:51
Re: najviac mizne
Co si ale ja neviem predstavit...
cca. 20 tisíc das za jazdenu premiu rad, ked zistis, ze je to 2-3rocne zanovne auto priamo z dealerstva a stoji cca. polovicu ceny noveho. Ked ho o 3-4 roky vymenis za dalsie zanovne, tvoja "ujma" na cene hodnoty bude minimalna. Este vies mat aj original zaruku, akurát havarijna bude draha.

Dat 20+ za uplne novy mainstream - ak ho chces mat 10+ rokov, tak to este dava zmysel, ale ak ho predas po styroch, akurát pre niekoho urobis dobry skutok a zaplatis tu najvacsiu stratu hodnoty...
Avatar - xxc
2. 3. 2020 15:48
Re: najviac mizne
Praveze stredna trieda vraj oziva vdaka Tesle 3. Niekde nedavno bol clanok.
2. 3. 2020 16:41
Re: najviac mizne
Ano, tam kde jí brutálně zadotují a spalováky naopak zatíží daněmi.
Avatar - xxc
2. 3. 2020 17:27
Re: najviac mizne
Áno, ale aj tak stredná trieda ožila a predaje sa zväčšili. Či už to dotovali, alebo nie.
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2020 10:42
Úpadek malých MPV má logiku
Kdo ho nepotřeboval šel do SUV a komu se ten prostor zalíbil, šel do většího. A osobní verze malých dodávek taky nemají chybu. Už to není těžký kompromis.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
2. 3. 2020 10:53
Re: Úpadek malých MPV má logiku
klasicke MPV uz zacinaju hrat coraz viac aj na styl a neraz uz nahanaju dokonca aj crossovery takze aj ja som toho nazoru ze osobne verzie dodavok budu uz coskoro prave tymi skutocnymi praktickymi MPV-ckami.. a hadam som uz tu aj neraz pisal ze za mna dnes uz radsej nejake berlingo alebo doblo ako vajce grand scenic.. tu po praktickej stranke uz ani nie je o com spekulovat ... :yes:
Avatar - xxc
2. 3. 2020 15:50
Re: Úpadek malých MPV má logiku
Tak hocico radsej, ako Grand Scenic :-) Ale to nie je velmi dobry priklad.
2. 3. 2020 10:56
Je to škoda
To je zajímavé, píšete že o ně není zájem. Bežte si koupit třeba Peugeot Traveler 8 míst... není???
Prodejce vám odpoví, zájem zákazníků je, výrobce je stáhl z trhu kvůli emisním pokutám, Citroen stejně tak, Toyota se obává. Tak kde je pravda? Jezdím v několikátém MPV více než 15 let a jiné auto nikdy nechci. :'-(
Rozbalit vlákno
3
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2020 11:10
Re: Je to škoda
To je úplně na hlavu, zákazníci by si připlatili za Traveller jak nic, protože po slevě stojí půlku co Caravelle a přitom Peugeot jezdí skvěle. I s pokutou by byli na dobré ceně.
2. 3. 2020 11:48
Re: Je to škoda
Za vším je to šílenství z Bruselu, ale většina lidí to nechce slyšet. 95g/km CO nesplní bez pokuty ani Fábia. Už to není úplně o tom, co chce zákazník, ale skupina diktátorů. Výrobce to musí dobře marketingově zabalit a přesvědčit zákazníka, že je to to, co vlastně chce. :-(
Avatar - KANKUNEN
2. 3. 2020 13:53
Re: Je to škoda
95 nesplní v reálu ani plug in, jízda na elektriku se nepočítá, ale jedeš na uhlí.
2. 3. 2020 11:05
Je to škoda
Neuvedl jsem výše ideální MPV, které dnes suplují menší, či větší dodávky. MPV typu Sharan apod. je svébytná kategorie a nedá se komfortem srovnávat s Berlingem například. :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
2. 3. 2020 11:28
malá auta
Už zase nejsou tak malá, jak to bývalo a spousta lidí ho využívá i jako jediné auto v rodině a to i kvůli zvyšujícím se cenám aut. Navíc pokud má člověk rozum, žije ve větším městě a zase tak moc necestuje, tak je malé auto ideálním společníkem, než se někde promotávat v Q7 a podobně.
A bude "hůř" ceny aut díky emisím půjdou ještě nahou a ti, co si mohli dovolit větší auto se budou muset spokojit s menším.
Divím se, že MPV tolik netáhnou, protože na prostor a variabilitu jsou nejlepší. Bohužel je to mód jezdit v SUV, lidé se cítí "bezpečněji", považují to za IN a s tím, jak lidé lenivý, jim to vyhovuje ještě více.
Rozbalit vlákno
11
2. 3. 2020 11:50
Re: malá auta
Zase naopak půjdou cenově dolů elektroauta. Auta se spalovacím motorem budou samozřejmě dražší, protože mají obrovské množství "výhod" oproti elektropohonu. A v mezidobí tady je spousta ojetin, v kterých se mohou lidé přepravovat. Díky webpajově poznámce jsem přišel na to, že ojetý kombík Mercedes C je při stáří 4-5 let levnější než předfaceliftové Octávky 3.
2. 3. 2020 11:53
Re: malá auta
V Německu stouply ceny benzínových starších ojetin o 17% meziročně. Lidi nejsou blbí a vědí co funguje, stejně tak vědí, že už to dlouho nebude k mání a zřejmě nikdo už nic takového nikdy nevyrobí.
2. 3. 2020 12:12
Re: malá auta
Dražší budou i proto, že je třeba z něčeho dotovat elektroauta.
Avatar - kari.laz
2. 3. 2020 13:35
Re: malá auta
tak místo milionu za malé téměř nepoužitelné auto dají lidé 800000? Elektro je k ničemu. Drahé, problémové nabíjení pro spoustu lidí. To bude maximálně doplněk k normálním autům.
2. 3. 2020 15:26
Re: malá auta
To jsou trochu nadsazené ceny, ne ? Tesla 3 je od 1,225 milionu Kč a to je samozřejmě elektroprémie. CITIGOeiV je za 450 tisíc. Podle článku z 19.2.2020 https://www.auto.cz/…-v-zeneve-133362 by měla být Dacie za 11 500 Euro, tedy snad už něco po 300 tisíc Kč a to už začíná být někde na úrovni normálního auta pro normální lidi ...
Avatar - twistedTSD
2. 3. 2020 16:01
Re: malá auta
Citigo je městské mini a jeho cena je možná ještě dotovaná výrobcem. Tomu bych se nedivil ani u té čínské Dacie, která se tu původně prodávat neměla. Podívej se na ceny Leafu, MX-30, Ioniqu...to jsou normální kompakty se spíše podprůměrným dojezdem.
2. 3. 2020 16:06
Re: malá auta
Dotace elektroaut výrobcem je realita.
2. 3. 2020 16:12
Re: malá auta
Mohu se zeptat na zdroj tvého tvrzení ?
2. 3. 2020 17:20
Re: malá auta
Tohle jsou tři články, ale všechno je zdrojováno na základě vyjádření Dr. Christiana Dahlheima (Director Group Sales, Volkswagen AG). Tohle bych označil jako: "Neslyšíme ani tak to, co kdo skutečně říká, ale spíše to, co chceme slyšet. To se někdy také nazývá „přání otcem myšlenky“. Shodou okolností jsem v sobotu trávil odpoledne s jedním poměrně vysokým managerem VW Group a mají to všichni dobře naučené, což není divu, protože jim jde o jejich místa.
2. 3. 2020 17:44
Re: malá auta
VW je docela důležitý a Dahlheim to řekl na plnou hubu. To, že hrozí kolaps celého trhu, je známo docela dlouho a každý to ví.
2. 3. 2020 14:19
MPV
Jak by taky mohli MPV táhnout, když dementní PSA má x pseudoSUV a zruí i ty pislední. Např. z krásné Zafiry udělají dodávku, která je přeznačkovaný Péžóó. že
Rozbalit vlákno
0