Modernizovaný Renault Kadjar podle vnějšího vzhledu možná ani nepoznáte. Větší změny se totiž udály pod kapotou, kde se objevuje nový turbodiesel 1.7 Blue dCi. A je hodně povedený.
Vysoka spotreba je nieco cez 6 litrov, kde ostatne auta jazdia pod 6. Rovnako pri pokuse o uspornu jazdu BMW islo za 5 l/100 km a mierne tazsi Grand Scenic 5,8 l/100. Ono by to az taky problem nebol, keby to novinari neospevovali ako usporny motor.
Nie pri každej pesničke ale hodne často počas jazdy.Veľa krát aj vypnem rádio a užívam ticho, to si ty ale nemôžeš dovoliť pretože máš uši ako netopier. :-[]
Ale to boli tie starsie, tie sa kazili. Zase az tak na spici nebude po skusenostiach s 1.2 tce. Inak 1.5 dCi mam aj ja a zatial pohoda, som spokojny, az na vysoku spotrebu :-)
A co ma s tym robit? Ja asi tiez budem mat jeden Renault naviac, ale nove auto nevyhodim, ked celkom funguje a predat ho nepredam, lebo by som kupujucemu sposobil zivotnu traumu :-)
Ale hlasitost rastie s rychlostou. Ja to mam na najvyssom stupni. Aj tak nepocut radio na dialnici. Zase potom pri spomaleni hrozne hlasne :-) Ale problem nie je v radiu, ale v aute.
Podle statistik spolehlivosti je Renault v motorech opravdu nejlepší nebo mezi nejlepšími. A to pravidelně za posledních několik let. Mezi nejhoršími jsou pravidelně motory VW.
1,5 dCi je motor, který má nespočet modifikací. Ano, od prvních problémových kusů po naprosto spolehlivé. Přidírání určitých verzí je známou věcí, stačilo pohlídat a zavčas vyměnit.
"Renault prostě dělá skvělé motory". Ty máš asi horečku. Zajdi si na infekční...
Skvělé motory... jo znám to... 1,5DCI - měli jsme ve firmě 2 ks, oba zadřené na klice po 80-90tis km. To jsou motory TDI právě tak po záběhu. Nehledě na to, že rendlíkovské motory žerou v průměru o litr víc, než 2.0TDI. :no:
Stávající je sice super, ale některé kompromisy jde cítit. Prostě provázanost s Qashqaiem jej docela sráží.
A nový Captur, Clio... jsou výrazně dál. Proto je hodně cítit jak Kadjar morálně zestárnul. Ale rozumím Renaultu že zbytečně nepřepracovával výhledově neperspektivní model. Naopak cením, že i do "starého železa" dal nové srdce.
A opět se potvrzuje jediné - Renault prostě dělá skvělé motory!
Mám playlist, kde mám všetky obľúbené :-) Ja som to neskúšal, ale žena občas zosili jej "obľúbený song" a nemám pre to pochopenie. Keď musíš zosiliť jeden song, tak to znamená, že ostatné boli potichu. Zase keď to treba po obľúbenom songu stíšiť, tak to znamená, že bol nahlas :-)
Veď áno, volume si nastavím, ale za jazdy už do toho nebabrem podľa pesničiek. Rovnako, ako klimatizáciu si nastavím a drží to teplotu aj o pol roka. Jedine v Renaulte nepočuť rádio pri vyššej rýchlosti, kvôli hlučnosti, na to som trošku narážal :-) Pri dopravných info sa to automaticky zosilní a prekričí aj deti.
Znovu ti nabízím (ale vážně už naposledy) členství v Klubu šťouralů v nose. :D
Na některé diskutéry nic jiného neplatí. Tvl, na co u audia ovládat hlasitost... :-[]
Třeba proto, že jinak se poslouchá Master of Puppets od Metalliky a jinak Madeleine Peyroux.
Suhlasim, ze Renault ma dobre ovladanie :-) Ale naco je volume davat hore? Zeby kvoli hluku nebolo pocut vo vyssej rychlosti nic? :-D Ja vyuzivam len prepnutie zdroja a sem tam mute, ked sa ozve nove vrzganie, ze odkial to moze ist.
Nesouhlasím, u Renaultu je to po ruce a nemusíš lovit malá tlačítka mezi dalším ovládáním všeho možného. Je to o vkusu, ale já tohle reseni mám rád... Akorát si v druhém autě občas místo volume nahoru, přeřadim :D
Konzole mi přijde trochu upravena, dle fotek, ale čert to vem, Renault má nejgenialnejsi ovládání audia pod volantem, zatím pro mne nenašlo pokořitele... Za to jim i odpustím i jiné špatně tlačítka.
Alespoň vidíš, jak působí nemožnost si vybrat. Jako pro nás, milovníky klasiky, manuálu, kdy nemáme šanci téměř nikde. Buď jen základ, nebo limitka. Ale manuál s nějakým rozumným motorem je v dnešní době k nesehnání.
Já mám megane v manuálu už 6 let. Nemám s tím problém. Ale nový auto v manuálu už si kupovat nehodlám. Nespatruju v tom ani jednu výhodu. Možná levnější servis, ale co už.
Proč? Kolik by stál navíc? Jestli dám za auto 700 nebo 730, to mi přijde jako daleko menší rozdíl, než kvedlat vs nekvedlat. A v dnešní line době to prrodejum nepřidá. Dyt kazdej ví, že suv, v dyzlu 4x4 automat je Topka do města.
Reálná cena bude pod 700. Za to dostaneš málokde podobně vybavený kombík.
Spíš mě překvapuje, že byl Renault i při přípravě FL natolik spokojen s provedením středové konzole a otřesných budíků, že je nerevidoval.
O umístění tlačítek vyhřívání sedadel se radši ani nevyjadřuji! ;-)
1) 842 000 je cena testovaneho kusu, co uz tradicne byva TOP vybava so vsetkymi moznymi aj nemoznymi priplatkami, ktore v tomto pripade navysili cenovku o +100 000. Plus je to cennikova cena bez akejkolvek zlavy.
Zakladna cena danej kombinacie vybava+motor je 742 000, pricom vo vybave dostane bezny vodic vsetko potrebne plus usporny motor plus 4x4.
S vyuzitim bonusov a zliav je cena uz iba 622 000, co uz je zaujimave cislo.
2) pre toho, kto si chce kupit SUV, je porovnanie s kombikom irelevantne.
ale 842 tisíc za kompaktní SUV není přijatelná cena. A to tak že ani náhodou. Za to se při troše snahy dá v pohodě sehnat kombík střední třídy a nebude to úplný holátko.