Segment malých automobilů se v minulém roce rozrostl o několik zajímavých modelů, které je stále obtížnější mezi sebou srovnávat. Rozdíly jsou totiž často minimální.
To možná zanfunguje u nového auta s GAPem. Ale jakmile auto bude trošičku jeté nebo bez GAPu, pojišťovně vyjde kalkulace ťukance jako totálka na odpis. Ekologie v praxi.
Samozřejmě toho může být víc. Ale jak se říká, peníze jsou až na prvním místě. Podobné to bylo v Belgii, kde byl podíl dieselů nejvyšší. Snížili daňové zvýhodnění nafty (nezrušili jej úplně, pouze jej snížili) a už se tam prodává více benzíňáků než dieselů.
Hlupak nepochopi, ani ked mu este raz napisem :-) Predpokladam par rokov ZS mate a nikde vas neposielam, pravdepodobne by to nepomohlo. Zase pokus o zbytocne hadky o nicom.
Škoda je usedlá a nudná?
Občas ano ale někomu to nevadí..a lidi si je kupují .
Design jiných aut je zajímavější a je aspoň na výběr.
208 a Corsa vypadají lépe než Fabia i Polo. Asi snad jen Ibiza je designem srovnatelná a pro mne i Fiesta.
Která navíc i nejlépe jezdí.
Holt už to není bráška Grande Punta..to bylo rozměry super auto a Corsa na tom dřív dost vydělala.
208 je vzadu snížený prcek..s tim Opel už nic nenadělá. :no:
Ale design je pěkný u obou..Corsa i Clio vypadají dobře. :-)
A prečo by nepatril? Dnešné autíčka tejto triedy dosahujú rozmery kompaktov z nedávnej minulosti, vo vnútornom priestore a jazdných vlastnostiach ich prekonávajú - prečo by teda nemohli byť aj náradím na mimomestské a diaľničné trasy? Tam už je nafta doma.
Jeden z prodejců vystavil novou Corsu v obchodním centru, kde jsem měl možnost si tuto novinku Opelu pořádně prohlédnout.
Nová Corsa má, jak je vidět i na společných fotografiích s Cliem, všechny aktuálně moderní prvky designu.
Jenže má smůlu v tom, že v reálu tyto prvky absolutně nefungují, jsou na karoserii dost podivně poskládané a Corsa vypadá strašně nudně, nebál bych se srovnání s tím, jak kdysi nudně vypadala korejská auta, i když se snažila o "modernu" ......
Celkem by mne zajímalo, jaké jméno nosí šéfdesignér Opelu a rád bych viděl jeho předchozí práce.
Clio působí vedle Corsy jako elegantní, hezké auto.
A hned si "přihřeji" i svou názorovou "polívčičku"....
Vzhledem k tomu, jak nudně a až fádně vypadají aktuální sériové modely VW, hlavně aktuální generace VW Polo, mám obavy o další vývoj škodovky... Oliver Stefani, aktuální šéfdesignér Škody, byl totiž designérem exteriérů u VW......
Konkrétním příkladem je budoucí Škoda Enyaq. Z nádherného původního konceptu elektrické Škody, který měl "díky" Kabaňovi kabát v duchu "italské módy", se stal těžkopádný "traktor" s černými "ozdobnými" prvky, které mají už několik let sériová auta a který na mne působí jako "vlhký sen" německého tunera.....
Velmi mi taky vadí, že Stefani porušil DNA škodovky, kterou nosily Spartaky a Octavie v padesátých a šedesátých letech a na kterou navázala moderní Octavia a další škodovácké modely. Stefani "zrušil" charakteristický "nos" na kapotě Enyaqu a nahradil jej nějakou prohlubní......
Škoda, že se Kabaň nevrátil do Škodovky.
Já taky,. Jenom kdyby tento jinak skvostný hot-hatch nekazila samořiditelná zadní náprava! Měl jsem možnost to auto pořádně vyzkoušet a na limitu jsem byl překvapen tou nejistotou a značnou nevyzpytatelností, jak se to auto chová... :-( Proč Renault nevyrábí ostrý Megane i s normální zadní nápravou? Mohl by být navíc i levnější a určitě by se prodával víc, než teď! :-(
Já mám u nové Corsy přesně ten stejný designový problém, jako u nové 208 - absurdně krátké zadní boční dveře (ve srovnání s těmi předními). To je fakt proporční tragédie, který jinak velmi pěkné designy těchto vozů hrozně sráží! :-(:-(:-(:no:
Co se týče dieselů v malých autech, už je tu několik vláken. Ale cena náhradních dílů v malých autech, nad tím zůstává rozum stát. Ťukanec na předek (LED světla, nárazník, čelní sklo, plus pár dalších věcí) už je cca polovina ceny nového auta.
Souhlas, hned po přečtení nadpisu jsem se také hned podíval na SDA, kolik že se těch dieselů v malých autech prodá. Ale přiznám se, že jsem nečekal, že ta testovaná dieselová Corsa je jedna jediná.
V tomhle s iuxedem taky nemůžu souhlasit, v některých částech Brna větším autem než subkompaktem (někam ke sloupu) po desáté večer nezaparkuješ, ani kdybys kroužil až do rána.
Corsa presne ukazuje, ako by 208 vyzerala bez všetkých tých wow prvkov ako i-Cockpit, 3D displej, tlačidlá á la klávesy, ale aj zaujímavé LED svetlá. Keď toto všetko dáte preč, stále máte zaujímavé auto, ale zároveň ničím výnimočné. Presne taká je Corsa a nemusí to byť vôbec na škodu, PSA spravilo super krok, pretože osobne poznám prípad, kde miesto Clia či 208 padla voľba na Corsu lebo dotyčný francúzskym autám neverí a je mu fuk komu dnes patrí Opel.
Osobne som bol z interiéru Corsy dosť sklamaný. Tvrdé plasty, dizajn prístrojovky už dnes mierne out, ale jazdí to fajn, čo by za to Fabia dala.
Pre mňa je Clio ukážka, ako má vyzerať medzigeneračná evolúcia. "Páči sa vám náš dizajn? Okej, ten veľmi nezmeníme a zameriame sa na to, kde sme zaostávali." Ten interiér je super, taký minimalistický, solídne spracovanie, pomaly začína pripomínať Mazdu. Musí byť ale vo vyššej výbave, aspoň teda Intens, inak sa tento dojem nedostaví.
Peugeot sa mi zdal trochu živší, ale aj tak by som si vybral Clio. Už teraz som presvedčený, že lepšie zostarne, prešlo si už fázou klavírového laku, ktorý je hneď zapatlaný a doškriabaný. Ale zároveň rozumiem prečo Auto roka vyhrala 208-ka. Stále ide cestou wow efektu, že čo nová generácia, to úplne iné auto. Clio už také nie je.
Nesouhlasím s tím parkováním ve městě, v Praze je velikost B dost velká výhoda :D ono jde i o to, že mezi velká SUV už další velké auto nenapasujes. Já dnes po delší době vyrazil Mondeem a u obchodů jsem musel na konec parkoviště, s Bckem to narves i vedle ***a co parkuje křivé :D
To cabrio by mohlo byt zaujimave pri elektrickom pohone, lebo odpada hluk od motora a clovek moze byt vo vacsom kontakte s okolim. Novy Fiat 500e bude aj bez strechy, keby bola cena podobna ako u citiga, uprednostnim :-)
A je to pravda, ze pohyb ide do uzadia, ale zase auto je na cestovanie. Aj na kolobezke sa da prejst cele mesto a pri minime pohybu. Preto musim pridavat do denneho manazmentu aj chodzu a iny pohyb. Mozno zacnem behat :-)
Že to tobě nedává smysl, ještě neznamená, že někomu jinému ne. Např. v minulém roce jsem bydlel v oblasti s kritickým nedostatkem parkovacích míst, ale o víkendech jsem lítal stovky km po dálnicích a okreskách. Klidně bych to jezdil béčkem v naftě, těch pár krátkých tras v týdnu by snad přežilo. Druhá věc je, zda najedu tolik, aby se to vyplatilo proti benzínu se spotřebou do 6 litrů, jakože asi ne, ale čím širší výběr, tím lepší.
No, já nejezdím s malým autem. Ale mluvil jsem o té pověře, že s dieselem musíš při každý jízdě najet buhví kolik desítek km aby to ta auto dlouhodobě mohlo fungovat. Moje zkušenost je jiná.
Ani vo vesmíre som nebol a vraj je nekonečný. Vychádzam z článku. Aj som to spomínal v pôvodnom príspevku. Hádať sa ďalej nejdem, dokonca ja som ani nezačínal tému vŕzgania Renaultov. Ale ľudia to už majú v podvedomí :-) Inak tie zvukové fenomény som nevyskúmal, aj keď som sa snažil, proste to hučí, vibruje a vŕzga ako žiadne iné auto.
Tebe to treba vysvetlit ako na osobitke vzdy,... pokial si v cliu nesedel, nemozes vediet, ci je hlucne, alebo nie a teda nemozes vediet ani to, ze corsa je tiez hlucna pripadne PSA tj 208 ako sam tvrdis, ze sa nepolepsili... pretoze ak je clio velmi dobre odhlucnene, stale to moze znamenat, ze su tiche aj tieto PSA modely ako 208 a corsa...
vibrovanie, nie je vŕzganie, neviem co ti na tomto mam vysvetlit ? v tomto ponimani je vibrovanie odvodene od nedostatocneho tlmenia ´´sport´´ silentblokov/ulozeni motora a hrubeho chodu motora samotneho, tj frekvencia je odvodena od frekv spalovania a intenzita je omnoho vyssia ako pri beznych podmienkach - na co interier bezneho clia nie je stavany...
vŕzganie, ma povod zvukov v ohybe/trení plastov ci uz vplyvom krutenia karoserie, spatneho uchytenia, spracovania, zleho materialu, dizajnu, opotrebovania... vzajomnym trenim vznika rezonancia istej casti materialu, pravdepodobne dana strukturou povrchu, rychlostou trenia, tlakom a vlastnostami materialov, prostredia ako aj zdroja i vyslednice fyz. sil vyvolavajuci tento jav :D TVL..
To je blbost a pověra rádobypetrolheadů. Jezdím dieselem několik let trasu 25 km do práce ráno a večer zase zpět. Přes město 30- 50 min z toho max. 10 min na výpadovce (80km/h). A za tu dobu po mě DPF chtěl nucenou regeneraci pouze 1. Ale je rozdíl jestli jezdíš za 5,5 nebo za 7,5. Asi tak.
akoze uz z principu, preco by ta mali ostatni vodici vnimat na zaklade TVOJHO vlastneho nazoru na urcitu znacku ? :D to bude chlapec za idiota vlastne len sam pred sebou
Ale to je pravda, mňa cudzí ľudia zastavovali na parkovisku, keď som mal jeden z prvých Scenicov a chytali sa za hlavu, že aj oni mali renault kedysi (a vždy to bolo v servise a pod.). Druhý problém je rodina a známi, keď sa začnú čudovať, prečo som kúpil Renault. A najväčší problém, že všetko sa vyplnilo a v podstate mali pravdu. Inak mne až tak nevadí, čo si ostatní myslia. Ale niekomu môže aj toto vadiť.
Neviem kde je problém. Mal som starú 208 a tá hučala na diaľnici poriadne. Ale nevrzgalo nič :-) Tak som dúfal, že novú odhlučnia lepšie. Ale v testoch sa sťažujú aj na novú 208 a tu na Corsu. Ja som myslel, že viete, že opel už patrí pod PSA a že sú to približne rovnaké autá. Renault podľa článku hučí menej a to si ilúzie o odhlučnení nerobím (ale to je môj subjektívny predsudok).
Inak čo je vibrovanie plastov? Ja to dobre poznám zo Scénicu, je to druh vrzania. Mne všetky plasty vibrujú, sedadlo spolujazdca vŕzga a pod.
´´Co sa hucania tyka, tak podla clanku Corsa huci viac ako Clio. Ja som kedysi mal 208 a podla vsetkeho sa PSA vobec nepoucilo/nezlepsilo, ked este aj Clio sa zda tichsie.´´ - v tom cliu si vobec nesedel a uz vytvaras sudy o odhlucneni PSA aj ked ide o opel, kt moze mat uplne ine odhlucnenie... tomu vravim vecnost na urovni homelessaka
´´Jazdim dve 3kove clia, jedno 1.2 uplna socka grandtour (nevrze a neklepe nic aj ked je z vnutra priserne lacne) a druhe da sa povedat v top specifikacii aka sa vyrobila a tiez s tym nie je problem...´´ - kde spominam vrzanie ? pisal som, ze vibruju niektore plasty kvoli silentblokom a nie ze vrzá...
debaty s tebou mi niekedy pripominaju nesvojpravnych jedincov, nieco napises a potom to popieras a vymyslas si blbosti, mas to tam jasne napisane o com tocis zase ?
Ja súdy vytváram? Veď to je v článku napísané, že Corsa sa zdala hlučnejšia. No vidíte, vám vŕzga 50% renaultov, ja mám jeden a aj ten vŕzga. Mne je jedno, z akej príčiny to vŕzga, ale je to nepríjemné v každom aute.
teda si kupil citigo cabrio hybrid bez spalovacieho motora, kt ste nahradili dierou v podlahe aka flinstone mobile, aby si zachoval vsetky benefity pobytu na cerstvom vzduchu a pohybovej aktivity (elektrobike)
je fajn, ze vzadu je primerene prostoru, ale jak se tam sedi, tzn jake jsou sedaky(nizko , vysoko) a operadla. Kupr sedak vzadu u Clia je o 2cm delsi..ma to nejaky vliv? Zase tak me nezajima jestli mam o 1cm ci dva vice prostoru na kolena, kdyz tam pak sedim jako na zidli...
jinak asi bych sel do Clia kvuli pohodli
v tom cliu si vobec nesedel a uz vytvaras sudy o odhlucneni PSA aj ked ide o opel, kt moze mat uplne ine odhlucnenie... tomu vravim vecnost na urovni homelessaka
Jazdim dve 3kove clia, jedno 1.2 uplna socka grandtour (nevrze a neklepe nic aj ked je z vnutra priserne lacne) a druhe da sa povedat v top specifikacii aka sa vyrobila a tiez s tym nie je problem... rezonuju niektore plasty v istych otackach a teplotach motora, ale to je z velkej casti silentblokmi powerflex a vysoko otackovym motorom, ktory pod 1200ot bezi tvrdo a hrubo... tj volnobeh a pohynacky na 1tke inak nevibruje nist ani nevrze
O tom není sporu. Pokud nové auto, tak samozřejmě ne francouzské. Pokud už francouzské, tak samozřejmě ne rendlík. Kdo by chtěl být před ostatními řidiči za idiota?
Nie nie, ale ked som uvazoval elektrobicykel za 2000€ pre kazdeho clena rodiny, tak som radsej objednal rovno Citigo a mozeme ist vsetci spolu za 10 000 €. To ilustruje nezmyselnu predrazenost elektrobicyklov a lepsich kolobeziek.
To sa prave hovori, ze Clio vrze uz na vyrobnej linke :-) Ja by som uz asi neriskoval, aj ked moze to byt dobre auto. Zase vpredu ma isofix :-) Inak volume tlacitka nie su zbytocne, len netreba precenovat. Rovnako, ako ovladanie automatickej klimatizacie.
Co sa hucania tyka, tak podla clanku Corsa huci viac ako Clio. Ja som kedysi mal 208 a podla vsetkeho sa PSA vobec nepoucilo/nezlepsilo, ked este aj Clio sa zda tichsie.
Ale o tom se nepřu. Já jen napsal, že např. ve Francii je spousta llidí, co v týdnu dojíždějí z vesnic do měst. A to o hodně víc, než 20 - 30 km, protože např. okruh kolem Lyonu je celkem super štreka... A jim se prostě ta nafta vyplatí. Nevím, jaký jsou rozdíly v ceně benzín/nafta třeba v tý Francii, ale tady v ČR vzhledem ke mzdám se to většině nevyplatí. I já jsem přemýšlel a počítal do C segmentu a vzal jsem benzín...
A ten vzorek, co se prodá tady, fak nevypovídá o ničem...
V taliansku, alebo francuzku si ten diesel kupia aj do mesta a neriesia ziadnu zivotnost ani zahrievanie, predtym nez sa to stihne vysypat to davno predaju a dovezie sa to sem... taliani jazdia ako prasce (prej) studeno nestudeno, potom to predaju... fiataci vravia, ze t-jety z talianska su tou najhorsou kupou :D
veru pridu na to, ze maju spinave bocne okna, pri dazdi a taktiez, ze auto velmi huci na dialnici okolo stlpikov a zrkadiel... ako kazdy reanult (scénic)
Zena pouziva jeden diesel v meste a zatial celkom drzi, dokonca aj baterku stihne dobit. O co vacsie riziko je pri dieseli, ako pri benzine, ze bude riedit olej beznzinom? :-) Male auto nemusi sluzit len v meste. Aj ked na dialnice ich predpokladam neodhlucnili.
Nuz, ja si stojim za tym, ze tam nafta naozaj nepatri. Aj ked niekto dochadza denne 20-30km tam a naspat, stale je velke riziko ze budu problemy s vypalovanim DPF (obzvlast ak polovicu z tej trasy sa clovek pomaly posuva v zapche). To uz skor benzin, hybrid, alebo aj elektromobil. Nafta ma v urcitych pripadoch zmysel, ale v malych autach nie...
Navyse nastartovanie naftoveho motora (aj maleho) si viac potiahne z baterky. A potom tych 20-30km jazdy nestaci na to, aby sa bateria stihla "vratit" aspon na rovnaky stav, aky mala pred nastartovanim.
Chápu, já taky níž píšu, že bych si vybral benál. Jen si myslím, že kategoricky napsat, že nafta v B je nesmysl, bych si nedovolil. A věřím, že ty automobilky mají spočítané, jestli se jim to vyplatí, ať už finančně, nebo i v rámci snižování flotilových emisí...
Neviem sa vyjadriť nad rámec dizajnu, ale z hľadiska výzoru to u mňa v danej triede vyhráva Clio, videl som naživo v tej testovanej oranžovej a veľká paráda, zrejme najkrajšie auto v triede. 208 v žltej zvonka drží krok, interiérom to ale zabíja. A tí, čo jazdili, si nové Clio dosť pochvaľovali, takže sa zdá, že sa fakt podarilo.
Samozrejme máš pravdu, každý trh je iný a dochádzať do Paríža autom znamená iné priority ako u nás. Ale z pohľadu našich trhov je skutočne subkompakt v nafte zbytočnosť, nikde u nás nie je taký priestorový problém, aby tam nevošiel povedzme kompakt (naopak sa zdá, že v mestách máme len veľké SUV) a ak človek dochádza viac, tak aj z hľadiska komfortu, priestoru atp. je kompakt v dízli lepšou voľbou. Naopak na poskakovanie po meste a v okolí je to Béčka dízel zbytočný, na takých trasách sa ani nezahreje.
No a zbytočnosť dízlu v segmente B u nás dokumentujú aj tie predaje, ako dal kolega nižšie.
Přesně. Dost často jsou tato auta využívána na delší cesty, já mám několik známých, co dojíždějí za prací denně několik desítek km od svých domovů ve vesnicích do měst (Marseille, Monaco), a ti mají Béčka v naftě. A na víkend mají v garáži A6, dokonce i 911. ;-) A jestli se tady v diskuzi brečí, jak Brusel reguluje motory, pak nehaňme naftu, ať je kdekoliv.
Takže pokud je výběr, proč ne. Je to stejný, jako když se pod některými auty hořekuje nad absencí manuálu. A tady je hned nafta nesmysl? Ať si každej vybere, Evropa nekončí za Rozvadovem.
Jooo, v Béčku je pěkně nabito, zákazník má z čeho vybírat. A to dokonce i v naftě. Já bych ale vybral benzín. No a k testu: mně se moc Corsa nelíbí, přední maska mi přjde jak 10 let stará myšlenka, boční pohled mi kazí malinko C sloupek, ale co mi přijde jako hrůza je zapracování tabletu. Tohle https://www.auto.cz/…lba-mezi-diesely?… fakt nevyšlo. A nejde o černou plochu. Celkově do šestihranu zapracovat obdelník, to je matematika. Tady bych volil "sa frère" 208 i s jeho I cockpitem. Mně nevadil. Clio je vyspělejší, a jestli se dříve (5-10 let zpátky) vychvalovala Fabia a její motorová paleta, pak dneska si člověk může vybrat u Clia. Tří, čtyřválce, benzín, nafta, bude hybrid, LPG. Hurá. Snad to neořežou.
Ale je pravda, že dneska v B segmentu asi člověk vedle nešlápne.
Presne tak, myslel jsem ze v nafte uz takove auta nikdo nevyrabi.... mala auta patri do mesta a tam diesel nema co delat.... je hezky ze moderni diesely emise celkem minimalizovaly, ale porad jim dyl trva nez se ohreji a do te doby je to proste humus 8-s
Zkoušel jsem obě, jednoznačně bych volil Clio. Je lépe zpracované a i teriér i exteriér mi sedí víc, bohužel Corsou jsem nejezdil, jen Cliem a za mne je to nejlepší Bcko na trhu za super peníze. Každopádně ani já bych tady nevolil dci...