Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda 1203 iV? Známý užitkáč by byl prima retro elektromobilem, prohlédněte si jeho návrh

Dlouhá léta šlo o nedílnou součást tuzemských cest, dnes je setkání se Škodou 1203 malým svátkem. Před dvěma lety oslavila půlstoletí, a kdyby se měla v budoucnu vrátit, pak určitě coby elektromobil.
Zpět na článek
7. 3. 2020 18:32
7. 3. 2020 21:11
7. 3. 2020 21:46
7. 3. 2020 21:57
8. 3. 2020 12:22
7. 3. 2020 19:25
7. 3. 2020 21:39
7. 3. 2020 21:52
8. 3. 2020 15:30
8. 3. 2020 19:16
8. 3. 2020 19:34
8. 3. 2020 19:45
8. 3. 2020 19:54
8. 3. 2020 20:07
8. 3. 2020 20:13
8. 3. 2020 20:25
8. 3. 2020 19:27
8. 3. 2020 19:52
8. 3. 2020 08:33
9. 3. 2020 11:38
9. 3. 2020 13:02
9. 3. 2020 13:42
8. 3. 2020 12:38
8. 3. 2020 14:30
8. 3. 2020 16:42
9. 3. 2020 12:47
7. 3. 2020 17:57
Užitkáč od Škody
Niečo také na trhu citeľne chýba, a musím povedať, že tentoraz sa grafikovi jeho výtvor vcelku podaril. Odkaz na Š1203 tam určite je, a naviac sa trafil aj do medzery v portfóliu VW - niekam medzi Caddy a Transporter. Keby mala byť nová Škoda Roomster (alebo jej nástupca s Q na konci mena), predstavoval by som si ho práve nejak takto. Akurát mi nie je jasné, prečo by to nutne musel byť elektromobil...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2020 18:32
Auta legendy
Jsou auta, které se staly legendou protože je všichni chtěly. A jsou auta, které se staly legendou protože je nikdo nechtěl. Š1203 je auto, jehož největším přínosem bylo to, že zmizel z trhu a ze silnic :-! :-!

Prostě auto, které bychom si možná měly připomínat, ale ne oživovat... I když je pravda, že spolehlivost elektromobilů VAG na spolehlivost Š1203 zdá se plynule navazuje...
Rozbalit vlákno
12
7. 3. 2020 20:41
Re: Auta legendy
Ale v tom sa mýliš. Nemôžeš na auto z konca šesťdesiatych rokov minulého storočia, ktoré vzniklo pod ťažkou a nemotornou taktovkou komunistických pánov, pozerať dnešným pohľadom. To auto skutočne legendou je, mnohých sprevádzalo celý život - sanitka z pôrodnice a občas aj pri chorobe či zranení, mikrobus na výlet alebo služobnú cestu, skriňové verzie a valníky pri zásobovaní trhov a obchodov, pri rôznej drobnej doprave a službách, a nakoniec aj pohrebné auto pri poslednej ceste.
Škoda 1203 bola vo svojej dobe spásou, napriek mnohým nedostatkom a slabučkému motoru zvládala svoju rolu výrazne lepšie ako predchádzajúca Škoda 1202. Naviac, iné možnosti veľmi neboli. Na cestách si mohol stretnúť ešte poľský užitkáčik Žuk, ktorý na tom technicky lepšie teda nebol, prípadne východonemecký Barkas s dvojtaktným motorom. Das is vsjo.
Že sa Škoda 1203 nakoniec udržala tak dlho bolo dôsledkom neschopnosti alebo skôr neochoty nahradiť ju modernejším autom, neskôr to bola hlavne otázka peňazí. Náhradníkov bolo dosť, žiadny sa ale nepodarilo dostať až do sériovej výroby. Preto si myslím, že by sme nemali byť príliš kritickí - Škoda 1203 robila v rámci svojich možností čo mohla a napriek svojim nedostatkom si svoje miesto vždy zastala.
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2020 21:07
Re: Auta legendy
Ano, tyhle pohádky jsou všeobecně známé.

Ale za mě prostě ani doba vzniku nedělá ze Š1203 legendu. Prostě to byl krám už od prvopočátku a s lety to jen narůstalo exponenciálně.

Prostě ani potřeba socialistického státu mít laciný, jednoduchý vůz pro všechno ze Š1203 nedělá nic víc, než hromadu železa do šrotu. A jestli to v Rusku byla Buchanka, v NDR Barkas či v Polsku Žuk, a v ČSSR právě Š1203, je mi jedno. Byla to prostě jen z nouze ctnost.
Re: Auta legendy
Si to trosku nepochopil, vsetci tvrdime co ty, ze to bol kram, ale neslo to zmenit, museli sme s tym autom fungovat a zit, lebo sme museli, nemali sme na vyber.
Re: Auta legendy
Pod toto sa podpisem. Bolo to nedokonale auto, ale v podstate priestranne, ved to bola tzv. dodavka, motor vpredu, zadny nahon, cele zle. Ale nasi mladenci z podniku dokonale poznali tieto auta a napr, za tuhej zimy, krasne brali zakruty na ceste kde to poznali bokom-smykom. Bezne v zime sa davali do kufra dve vrecka strku, aby lepsie sedelo. A aby sa vobec v kopci pohlo. Stravil som na sedadle spolujazdca vela hodin a auto nas nikdy nenechalo. Veta, ze bolo dosledkom neschopnosti nahradit ju modernejsim autom je spravna. Ved v tej dobe auto kupovali tisicky podnikov a museli ju kupovat, tak z pohladu vyrobcu na co to menit. Ved konkurencia nebola. Mali sme komancov, co riadili vsetko, aj nase zivoty.
7. 3. 2020 21:36
Re: Auta legendy
Jasne, voči svetu to bolo zastarané auto už v čase uvedenia. Ale tiež som s ním dosť najazdil a napriek všetkému sa s ním dalo žiť a vedelo dobre poslúžiť. Takú rozmernú úložnú plochu na takom malom pôdoryse vedel ponúknuť málokto. Väčšina mala buď kabínu za nápravou, alebo motor prekážajúci vzadu. Škoda 1203 mala dĺžku ložnej plochy 2,8 metra, naviac sa dala spodná časť zadných dverí sklopiť a dlhšie predmety mohli trčať von. To auto mohlo vpohode jazdiť 90 mimo mesta, stačilo sa oň trochu starať. Ale všetci sa k nemu automaticky chovali ako k šrotu.
Avatar - JFK
7. 3. 2020 21:11
Re: Auta legendy
Přesně tak, 1203 bylo zlo a díky industrislizaci Horních Uher hornouherského normalizátora Husáka se už nenašly peníze ani na projekt š720 ani na nic jiného.
V BAZu krom montáže garde a rapdia, který byl navíc v katastrofální kvalitě, lítali inženýři v plaštíkách kolem vyjiskřovacího stroje za stovky milionů Kčs který mělo jen pár automobilek na světě kde jel na 3 směny, a na něm si v BAZu vyráběli nářadí na domácí gril. A v létě kolikrát nepřišli ani do práce, protože dělali sena :)
BAZ následně zachránilo pouze to, že ho Petr Pithart vnutil VW a Karlu Hahnovi, který chtěl pouze Škodu a ne tuhle černou diru.
7. 3. 2020 21:37
Re: Auta legendy
Tak takéhoto imbecila sme tu nemali už dávno. Kým nabudúce niečo napíšeš, tak si láskavo doštuduj fakty.
Avatar - JFK
7. 3. 2020 21:46
Re: Auta legendy
No nazdar, maďare budeš tu poučovat o faktech přitom a sám neznáš ani význam toho slova, kromě imbecila, kterým tě nazývali spolužáci někde v pomocné škole.

Ty ani nic nestuduj, protože tvůj mozek má jisté limity, jak tu dokola dokazuješ. Když nemáš nic k věci, napiš aspoň něco k ovcím, tam se bezesporu vyznáš, BAČO.
7. 3. 2020 21:53
Re: Auta legendy
Vidím, že som sa nemýlil. Nie som bez chyby ale z bezmozgom tvojho typu nemá cenu diskutovať.
Avatar - JFK
7. 3. 2020 21:57
Re: Auta legendy
Tak zkus příště argumentovat, napsat v čem je ten FAKT maďare, pouč nás o opaku. co ses dočetl v příručce pro baču o industrialiuaci slovenska a privatizaci, místo toho Babišovského blábolení o FAKTECH, která prostě nemáš.
Avatar - Ham.
8. 3. 2020 12:22
Re: Auta legendy
Souhlas, to auto byla největší tragédie jakou kdy škodovka pustila na silnice a to ani ne tak technickou koncepcí jako bezpříkladným šlendriánem při výrobě. Jestli bude Škodovka vyrábět nějaký užitkáč tak klidně, ale určitě bych se velkým obloukem vyhnul názvu 1203, to bylo i v socialistických poměrech synonymum šmejdu.
Avatar - rohYpnol
8. 3. 2020 19:19
Re: Auta legendy
=proto se tomu taky říkalo dvanáctsettroska ;-)
7. 3. 2020 19:25
1203
Taková krásný auta ty 1203 - 5 byli. :'-(
Ať žije paskvil 21. století.
Rozbalit vlákno
10
7. 3. 2020 21:39
Re: 1203
Škoda 1203 sa vyrábala v 21. storočí? Trochu si sa pomýlil, nie?
Avatar - JFK
7. 3. 2020 21:52
Re: 1203
Ano, masochisti v Ocelotu HK pohrobek 1203, aka TAZ1500 produkovali v maloserii do roku 2010. To zase až budeš jinde poučovat o faktech, maďare.
8. 3. 2020 15:30
Re: 1203
Myslíš to skladanie áut na kolene z náhradných a repasovaných dielov, ktoré po TAZ-ke zostali? Sakra, to bola teda výroba...
Avatar - JFK
8. 3. 2020 19:16
Re: 1203
Ano, ta maloserie se bere jako výroba. Pokud by to někdo maloval olejem na karton, pak by to byla zase olejomalba.

https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv

https://cs.m.wikipedia.org/…/%C5%A0koda_1203
8. 3. 2020 19:34
Re: 1203
Keď už chceš ísť takto do dôsledkov, tak to už nebola Škoda 1203 ale TAZ 1500. Škoda 1203 sa vyrábala len do roku 1992, a šlo o typ Š1203M. Po rozdelení Česko-Slovenska sa auto nazývalo TAZ1500, pretože značku Škoda už nebolo možné používať a sama Škoda veľmi rada na toto auto zabudla. Ocelot získal nejaké výrobné zariadenia a zásoby vyrobených dielov od TAZ Trnava.
Avatar - JFK
8. 3. 2020 19:45
Re: 1203
Já jsem ale napsal 1203 aka taz 1500. Že se jedná o furt ten samý šrot po modernizaci snad není třeba rozebírat, zrovna jako hloubku vyroby ocelotu. Jde o to, že se ta jebka vyráběla i v 21 století, tečka.
8. 3. 2020 19:54
Re: 1203
Vidíš, to som si nevšimol. Poprel si tým vlastné tvrdenie. Pretože TAZ 1500 v mnohom nebol rovnaký ako Š1203. Ale na to sa musíš pýtať niekoho, kto sa v tom viac vyzná. ;-)
Avatar - JFK
8. 3. 2020 20:07
Re: 1203
Ano, nevšiml sis více věcí, jako že se lehce modernizovaná 1203, jak bylo zmíněno vyráběla i v 21. století. Teď to víš, nemáš zač ;-)
8. 3. 2020 20:13
Re: 1203
O sériovú výrobu nešlo, skôr montáž na kolene. Šlo o TAZ 1500, ku ktorému sa už Škoda nehlásila. Beriem to v úvahu ako tvoj názor, nič viac.
Avatar - JFK
8. 3. 2020 20:25
Re: 1203
Jednalo se o výrobu, jak jsem tu napsal zcela jasně už na začátku.

Že nemáš znalosti, budiž, ale že neumíš číst a pak kličkuješ, aby ses z toho vykroutil, je tvůj problém, klaudiusi ;-)
Avatar - 3_diamanty
7. 3. 2020 19:40
tento navrh
sa mi paci... pekne sklbenie moderny s retroprvkami ... taketo nieco aj ako rodinne auto by iste obstalo.. ale zase len ako ciste elektro z tohto robit by to bolo asi skoda ... viem si to predstavit skor nieco ako HEV a PHEV a popri tom aj s klasickymi motormi... ale chapem no :-(
Rozbalit vlákno
6
7. 3. 2020 21:41
Re: tento navrh
Pravdou je, že Škode užikáč naozaj chýba. Toto by možno bola schodná cesta - nájsť si vlastný spôsob, mimo klasifikácie Caddy a Transportera, mimo Sportsvanu a akéhokoľvek iného modelu VW-Group. Tentoraz ten grafik fakt trafil kliniec po hlavičke.
Avatar - 3_diamanty
7. 3. 2020 22:32
Re: tento navrh
veru.. paradny kusok... snad z toho nieco bude... :yes:
8. 3. 2020 15:32
Re: tento navrh
To ťažko, táto maľovánka, hoci pekná, nemá so Škodou ako výrobcom spoločné nič...
Avatar - JFK
8. 3. 2020 19:27
Re: tento navrh
Ještě že tě tu máme, jinak bysme to nevěděli :D
Avatar - JFK
8. 3. 2020 19:52
Re: tento navrh
Menj szar a magyar :-!
7. 3. 2020 20:26
Zajímavý nápad
Celkem nechápu, proč Škodovka něco takového nedokáže nabídnout, možná by byl zájem i mimo naše území, stejně jako o ostatní modely. Dejte tomu alespoň dva litry v naftě, volitelnou výbavu od plechu po kůži, lepší cenovku než MB V, nebo VW T6 a může vzniknout další výrobní závod a zaměstnat stovky lidí. :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
4
7. 3. 2020 20:44
Re: Zajímavý nápad
Snaha bola, viď pickupy Favorit aj Felicia, a potom Roomster. Mal byť nový Roomster, potom ho chceli odbiť preznačkovaným VW Caddy, a nakoniec to celé zrušili a Škoda ostala bez užitkáča aj vo svojej novodobej histórii. A zišiel by sa jej ako soľ, v tom plný súhlas.
Avatar - Ada je zase tady
9. 3. 2020 16:41
Re: Zajímavý nápad
S motorem 2.0TDI by to byl komerční trhák. Stejně jako Cígo s dieselem :yes:
9. 3. 2020 18:11
Re: Zajímavý nápad
To druhé neviem, ale tá prvá možnosť rozhodne áno.
Avatar - JFK
9. 3. 2020 18:23
Re: Zajímavý nápad
A taky tu tvrdíš, jak "víš", že 1203 dostala o mnoho vice než 14 vyjímek z technických parametrů akorát stále jsi nám neodpověděl kolik jich je a které . Nemáš na to koule, přiznat se, jak jsi byl nachytanej při další lži. Máš pouze koule na palce dolu :D :D

Resumé, nevíš vůbec nic, jenom si vymýšlíš a prudíš ty, kteří o tématu něco znají narozdíl od tebe.
Avatar - Tomogo
7. 3. 2020 20:31
Mě se to líbí...
... opravdu pěkný návrh a chápu, proč by právě toto auto mělo být jen elektromobil. Prostě mi to tak nějak dává smysl, vzhledem k tvaru a vnitřnímu rozložení.
No, škoda, že zůstane jen u návrhu. Ale palec nahoru: :yes:
Rozbalit vlákno
6
7. 3. 2020 20:45
Re: Mě se to líbí...
Užitkáč bez diesla? Odsúdený leda tak na rozvážku po meste. So spaľovacím motorom by rozhodne dával väčší zmysel, a keby ho mali robiť aj ako MPV, tak dvojnásobne.
Avatar - Tomogo
7. 3. 2020 21:01
Re: Mě se to líbí...
To záleží, kolik by to ujelo na jedno dobití, pokud by koncept dovolil třeba i 600km a víc, tak by to nemusel být až takový propadák. Ale chápu, že to asi stejně nebude pro každého.
7. 3. 2020 21:43
Re: Mě se to líbí...
Ale ťažko môžeš v dnešnej dobe čakať, že by EV s takým dojazdom stálo normálne peniaze, a že by mu ešte ostávala nosnosť zodpovedajúca jeho veľkosti. Ale s dojazdom 200-300 km by sa to ako EV podľa mňa v meste uchytilo a s dieslom aj na ostatné použitie. Ale samotný elektropohon by to asi nezaplatil.
Avatar - Emel
9. 3. 2020 14:43
Re: Mě se to líbí...
Podívej se, co řeší Amazon nebo DHL / Deutsche Post... ono to "leda tak" je docela velká cílovka. Zahlédl jsem, že Amazon objednal 100.000 dodávek od Rivianu...
9. 3. 2020 18:18
Re: Mě se to líbí...
Môže byť, ale to je len jedna lastovička (aj keď statočne veľká), a tiež podľa mňa netušia ako to dopadne. Koľko takých zákazníkov ešte poznáš? A koľko je automobiliek, čo EV vyvíjajú? A na ako dlho ich výroba 100 tis. áut uspokojí? Koľko z nich by práve Škoda mohla získať? Nie je jediná na trhu, naviac Rivian je hráč, ktorý tu doteraz nebol. Zákazníkov s požiadavkou na diesel prípadne benzín je zatiaľ mnohonásobne viac, to hádam uznáš.
Avatar - Emel
10. 3. 2020 08:23
Re: Mě se to líbí...
Jo, může to být trošku PR, třeba je to během 10 let nebo tak něco. Ale máš tady Zásilkovnu, Office Depot, damejidlo atd... tady, v malém Česku... a třeba by pár EV dodávek užili taky, s parkováním na modrých zónách atd. Nebo i PRE, DP...
8. 3. 2020 02:25
Původní 1203
byla celkem děs - tak jako všechny auta s výkyvnými polonápravami. Předek strašně měkký, zadek zase tvrdý kvůli nosnosti, jízdní vlastnosti hrozné - styčná plocha vyhnutých kol minimální, hned to šlo do smyku. Slabý motor, strašný hluk uvnitř, koroze. To byl lepší i ten ŽUK. Barkas ani ne, ten byl extrémně poruchový jak se trochu naložil. Souhlasím, že Škodovce užitkáč chybí. Aspoň toho přeznačkovaného Caddyho mohli protlačit, to je v současné generaci dobré auto.
Rozbalit vlákno
1
8. 3. 2020 15:42
Re: Původní 1203
Žuk bol rovnako poruchový, s novým autom sa často predávala aj kopa náhradných dielov, ak práve boli. Tak sa stávalo, že z predajne šlo nové auto naložené náhradnými dielmi, a že nie ledajakými, brali sa celé prevodovky, polnápravy, výfuky, atď... Na Žuk sa náhradné diely kupovali keď boli, nie keď si ich potreboval...
Inak s Š1203 máš vcelku pravdu, aj keď zrovna to, že predok bol mäkký a zadok tvrdý nebola tak úplne pravda. Aj zadok bol mäkký, keď si auto trochu preťažil, kolesá sa rozchádzali a auto vyzeralo ako čaptavá kačica. Ale pruženie bolo tak zle vyladené, že kmitočty predného pruženia vyrušili tie zadné - dôsledok bol, že zadná časť auta "stála" a predná sa hojdala hore-dole na každej jame. Toto sa za celú výrobu odstrániť nepodarilo, resp. podarilo, ale tuhú zadnú nápravu vedenie nepustilo do výroby, s tradičnou výhovorkou na nedostatok financií.
Toho preznačkovaného Caddyho je škoda, asi mali obavu, že by sa predávala len lacnejšia Škoda a značka VW by prišla skrátka.
8. 3. 2020 06:58
Designově povedené
Super jako sériovka a s čímkoli jiným než bateriemi by měla šanci .1203 měla vždy problémy s motorizací .Elektromobilitou by akorát pokračovaly . Zvykněte si na to že přehnaný soucit s ekologií škodí !
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2020 08:33
omezení
Pokud se nepletu, ta Škoda Auto má nějaká omezení v tom, jak velké užitkáče může pod značkou Škoda vyrábět. Proto nikdy nenabídla nic většího než Felicii pickup.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
9. 3. 2020 11:38
Re: omezení
Škoda asi vůbec nemůže přijít s vlastním modelem bez toho, aby to posvětil koncern... tak nevím, jestli má ještě nějaké explicitní pravidlo na užitkáče.

Elektrický užitkáč je určitě zajímavé pole působnosti, lámou si s tím hlavu i "neautomobilky" (DHL, Amazon)... rozvážková služba ve městě na elektřinu dává smysl. Akorát mám dojem, že aktuálně jsou karty rozdané tak, že hlavní vlnu elektrifikace táhne VW, zatímco Škoda se spíš soustředí na klasiku. Takže až VW něco postaví, tak to eventuálně Škodovka může rebrandovat.
9. 3. 2020 11:59
Re: omezení
To omezení neplyne ze strany VW, ale z dohody, kterou uzavřela Škoda Auto se Škodou Plzeň začátkem 90tých let v době privatizace. Tehdy totiž získala práva na značku Škoda pro nákladní vozidla Škoda Plzeň. Jenom je otázka, jak je tam definováno to nákladní auto a jestli tam spadají i dodávky velikosti Transporter.
Avatar - JFK
9. 3. 2020 13:02
Re: omezení
Co to je zase za nesmysl? Jestli škoda auto vyrábí nebo nevyrábí dodávku nesouvisí se škodou Plzeň, ale s rozhodnutím koncernu.

To jsou neskutečný hoaxy tohle, prej škoda Plzeň :D
Avatar - Emel
9. 3. 2020 13:42
Re: omezení
Jo takhle... ne, to je podle mě minimálně 3,5t, do toho by se vešla i mutace Crafteru, natož nějaké variace na Sharan / Multivan.
8. 3. 2020 12:38
Původní 1203
Musím se přiznat, že 1203 pamatuji od začátku výroby a že to byl velmi hezký užitkáč. Tenhle retro výtvor podle mého názoru se s originálem nemůže vůbec srovnávat. Působí na mě velice neproporciálně a značně hrubě.
Rozbalit vlákno
1
8. 3. 2020 15:46
Re: Původní 1203
Čo chceš od grafika, ktorý to nakreslil po večeroch vo voľnom čase? Vzhľadom na okolnosti to vyzerá viac ako dobre. Keby to vzal do rúk skutočný dizajnér, výsledok by bol samozrejme iný.
8. 3. 2020 13:04
Škoda 1203
Za mě má Škoda1203 velké ano když bude i jako elektromobil moc se mi líbí :*) :*) aspoň bych věděla na co do budoucna vydělávat takový pěkný autíčko:)
Rozbalit vlákno
0
8. 3. 2020 14:30
klumpr
tata to mel nejakou dobu jako sluzebak a mnohokrat ho pritahli na lane, protoze se podelal motor. to byla celkem bezna vec, a proto mel doma v garazi druhej a pak to do noci se znamym menili, ten podelanej sel na opravu a pak cekal v garazi na svoji prilezitost, ktera brzy prisla... mam pocit, ze ten nahradni byl napsanej v technicaku nebo v nejakejch papirech, aby to proslo buzeracni policejni kontrolou.
kolem 80-90km/h se to auto cely rozvibrovalo, nejspis od nevyvazeny kardanky a kolem 110 se to zase trochu uklidnilo.
hroznej klumpr, ale co za komousu nebylo, ze ???
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jerry.Gunman
9. 3. 2020 15:42
Re: klumpr
Ale tak celkem dost věcí se dozajista našlo i u nás a zopár srágor se produkovalo i "na západě". Nebylo TAM VŠE skvělé a TADY VŠECHNO špatné, že...
8. 3. 2020 16:42
Adik
Řeknu to asi takhle, je to jen první nákres, kdyby se to trochu vylepšilo ještě bylo by to super, když se může vyrábět Mercedes třídy G, který vypadá také téměř pořád stejně jako před 30 lety, tak proč by škoda nemohla také oživit svého veterána 🤷💪
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JFK
9. 3. 2020 12:47
Re: Adik
Protože 1203 a Gelendawagen jsou dva jiné světy. Přirovnat ten šrot ke Géčku dokáže fakt jenom bezmozek a volič ANO.
9. 3. 2020 04:39
Škoda 1203 kvalita
Francouzi nechávali ve výrobě dodávky z 50 let Citroen H a Renault Estafette až do roku 1980 protože prostě jim vyhovovali i když už vyráběli moderní dodávková vozidla. 1203 zůstávala ve výrobě protože od roku 1975 se k nám jiné dodávky nedovaželi. Jak 1203 měla v technickém průkazu 14 vyjímek z technického stavu , slabé brzdy, topení a i dveře byly v úrovni podlahy 5 cm pod normu.
Rozbalit vlákno
2
9. 3. 2020 12:59
Re: Škoda 1203 kvalita
Tých výnimiek bolo podstatne viac. Nechci vedieť, ako dopadli napr. crashtesty. Veľkým problémom bola karoséria celkovo z pohľadu konštrukcie, lemy na zváranie vyvedené zvonka karosérie boli smutným unikátom, ktorý narobil veľa problémov.
Avatar - JFK
9. 3. 2020 13:08
Re: Škoda 1203 kvalita
Tak když jich bylo podstatně vic jak 14, jak tvrdí weigel, tak nám prozraď zdroj a kolik jich teda bylo, velmi by mne to zajímalo.

A nebo to bude jako obvykle bez zdroje, na základě nejakých tvých domnělých hypotéz mimo mísu transformovaných do hromady nadávek, hejtů atd, místo faktů?
Avatar - Jerry.Gunman
9. 3. 2020 13:26
Dvanáct-set-troska
za socíku skutečně provázela člověka od koleébky až do hrobu, protože urgentní cestu do porodnice, když už maminka byla "na rozsypání", stejně tak cestu poslední člověk absolvoval v tomhle autě.

Jinak její jedinou výhodou za socíku bylo to, že BYLA.
- Dodávky ze SSSR (Buchanky ani jiné) se k nám nedovážely
- Dvoutaktní Barkasy z DeDeRónie smrděly jak bolavá noha a jejich dovoz do ČSSR nebyl boh-vie-aký
- polské Nysy a Žuky byly ještě MNOHEM ohyzdnější a odpornější
- a nikde jinde v "táboře míru a socialismu", pomine-li rumunskou TV-41, se podobně koncipované dodávky (tuším) nevyráběly

Je ale stejně hrozné, že projekt, na němž se pracovalo od poloviny roku 1955 (!!!!!) nakonec vyústil v tak strašnej klumpr, jakým byla 1203. V polovině 50. let to mohlo být velmi uspokojivé lehké dodávkové vozidlo, v polovině 60. to mohlo být ještě ako-tako, ale když si člověk vezme, že sériová rýroba začala koncem roku (20. listopadu) 1968!!!
Zoufalství, hrůza, bída - a projekt "siroteček", který vlastně nikdo pořádně nechtěl, který se rozjížděl "na koleně" a který klopýtal prakticky celou dobu své produkce.
Je signifikantní, že "inovační projekt" na snížení spotřeby PHM (odstranění kšiltu nad čením oknem, který působil jako svého druhu aerodynamická brzda) potřeboval snad 3 roky, než se prosadil

Je dobře, že je ta doba a tyhle "auta" pryč
Rozbalit vlákno
8
9. 3. 2020 14:12
Re: Dvanáct-set-troska
Výstižne zhrnuté. :yes: Ostala už len nostalgia a ľútosť za mnohými snahami a nerealizovanými novšímí projektami užitkáčov, jak na českej, tak na slovenskej strane.
Avatar - JFK
9. 3. 2020 15:07
Re: Dvanáct-set-troska
Přestaň se dojímat a odpověz na zdroj tvého tvrzení o více jak 14 vyjímkách z technického stavu, které to byli? Nebo jsi opět tradičně lhal?
Avatar - Jerry.Gunman
9. 3. 2020 15:38
Re: Dvanáct-set-troska
Hele, Johne Fitzgeralde, nechceš drobátko ubrat plyn?
Avatar - JFK
9. 3. 2020 16:04
Re: Dvanáct-set-troska
Hele pistolníku, ne. Tenhle chytrák křivě obviňuje ostatní z neznalosti faktů ale sám opakovaně blábolí, vymýšlí si a vaří z vody. Když ho člověk přichytne opakovaně při lži, tak se jako srab odmlčí, ale o řádek dál zase vesele rozumuje.

Já od něj očekávám odpověď na jasně položený dotaz k uděleným vyjímkám a je to pouze reakce na to, co si tu sám zasel.

Jinak bych rád doplnil, že ten bezkšilt co zmiňuješ, byl po modernizaci v roce 1985 s hranáčema, tj po předlouhých 17 letech. Dále v lehce zpřáteleném Titově táboře dělali IMV 1000 a licenční Zastavu 1100T, což byla podobná tragedie. Z ostbloku byla asi nejlepší RAF Latvija, která se sem, ale dostala snad pouze v provedení ambulance. Taky GAZ/UAZ v 80.letech vyvinul pěknou dodávku, ale předal ji pak v rámci RVHP do polska a tam z toho vznikl Lublin.
Avatar - Jerry.Gunman
9. 3. 2020 16:55
Re: Dvanáct-set-troska
I tak by se to asi dalo podat nějakým méně ... expresivním způsbem - ale je to na Tobě :D
Avatar - JFK
9. 3. 2020 17:03
Re: Dvanáct-set-troska
To máš tak, sám tu rozhlašuje "na hrubou díru hrubá zaplata", takže jsem na něj ještě velmi velmi mírný.
Avatar - wakantanka
9. 3. 2020 18:43
Re: Dvanáct-set-troska
Ja si ešte pamätám Latviju. V okrese boli tuším až dve. Netuším ako to jazdilo a ani som sa k tomu bližšie nedostal.