Novinky
kovv
0
Záleží taky na zavazadlech. Když koupíte (necháte si ušít) zavazadla na míru do např. 400l kufru, tak poberete více věcí než v 500l kufru s zavazadly "každá ves, jiný pes".
PavelK_
2
Nebo vozíte celý rok za prde.. tak velký kufr, že pojme každá zavazadla. A všechna. Ale 340 dni v roce vozíte vzduch. Jako já.
jiras_
1
To je úděl univerzálního auta...
Z praktického hlediska mě v podstatě nezajímají místa a "mrtvé" objemy pod podlahou zavazadelníku.
Vlastně identické auto, které bude mít rezervu zespodu pod podlahou bude výrazně horší než kdyby mělo rezervu ve vaně pod podlahou. Přitom stejný objem kufru...
Na Škodovkách je hezky vidět, kde se "honí litry", obvykle je to právě vyvýšením roletky nebo zadního plata, takže kufry mívá vyšší než konkurenti. Z druhé strany - tuto možnost mají všichni.
Takže ano, Škoda a zavazadlový prostor vč. simply clever řešení u mě bodují. Ale objem jako číslo podle VDA za mě prostě trochu zavádějící. Svým způsobem hodně napoví pro praktické hledisko objem "ideálního kvádru".
Vlastně identické auto, které bude mít rezervu zespodu pod podlahou bude výrazně horší než kdyby mělo rezervu ve vaně pod podlahou. Přitom stejný objem kufru...
Na Škodovkách je hezky vidět, kde se "honí litry", obvykle je to právě vyvýšením roletky nebo zadního plata, takže kufry mívá vyšší než konkurenti. Z druhé strany - tuto možnost mají všichni.
Takže ano, Škoda a zavazadlový prostor vč. simply clever řešení u mě bodují. Ale objem jako číslo podle VDA za mě prostě trochu zavádějící. Svým způsobem hodně napoví pro praktické hledisko objem "ideálního kvádru".
Doplním, že bych zavedl jako povinnost udávat objem "základního" kufru, tj. bez místa pod podlahou nebo kapes, a pak klidně nepovinně uvádět i objem vč. těchto ostatních prostorů. Takový Touareg uvádí kufr přes 800l, a málokdo si všimne, že když si koupí rezervu, přijde o cca třetinu objemu.
Tak či tak, čísla nikdy nepovedia všetko. Krátky a vysoký kufor nebude rovnako použiteľný ako dlhý a placatý, aj keď na litre budú zhodné.
Čísla nemusí říkat všechno. Jasně, že z nich nevyčtu, jestli převezu silniční kolo nebo kočárek. Ale neměly by lhát, viz příklad s rezervou. A přece jen si myslím, že většinu lidí stran max. objemu kufru zajímá, kolik kufrů se vejde na dovolenou. A v tom mi deset bočních kapes po deseti litrech moc nepomůže.
"Klaudius" -presne tak to reálne je 😊. Dlhý a placatý kufor je super. Moje staré auto malo cca rovnaký kufor na litre ako nové. Staré malo kratší a hlboký, nové dlhý, široký a placatý 😉. Kde naložím viac? Do nového auta samozrejme.
Ešte sa kedysi kdesi písalo, že európske litre sú iné ako napr japonské. Hoci má EU auto väčší objem, reálne nemusí byť kufor väčší / použiteľnejší ako ten japonský (ázijsky).
Samozrejme môžu za to rôzne metodiky... Nakoniec, nie každý kupuje auto na základe objemu kufra.
Ešte sa kedysi kdesi písalo, že európske litre sú iné ako napr japonské. Hoci má EU auto väčší objem, reálne nemusí byť kufor väčší / použiteľnejší ako ten japonský (ázijsky).
Samozrejme môžu za to rôzne metodiky... Nakoniec, nie každý kupuje auto na základe objemu kufra.
Problém nastane, když ani v jednom směru není kufr dostatečně dlouhý. Potom se může stát, že kufr, který je kratší, ale dostatečně široký, je vlastně lepší.
Najlepšie je si to vyskúšať. Predpokladám ale, že reálne málokto príde do predajne s kuframi, aby vyskúšal skutočný priestor kufra. Najlepšie je, keď si auto môže človek požičať napr na víkend - to ale umožňuje málokto.
Super je tiež, keď človek nekupuje svoje prvé auto a má tak trochu rozmery v oku.
Super je tiež, keď človek nekupuje svoje prvé auto a má tak trochu rozmery v oku.
"Vlastně identické auto, které bude mít rezervu zespodu pod podlahou bude výrazně horší než kdyby mělo rezervu ve vaně pod podlahou. Přitom stejný objem kufru..." - prečo si to myslíš?
Protože objem té vany na rezervu se ti započítá do objemu VDO.
Tak áno, máš pravdu. Ale zatiaľ som v tej vani, keď v nej nebola rezerva, videl ponajviac zdvihák a výstražný trojuholník, a to by sa do objemu kufra určite počítať nemalo. Zaujímavé, ako máme na všetko nejaké normy a predpisy, a v tomto prípade si výrobcovia robia čo chcú.
V clanku pisete "Výrobci si mohou vybrat, kam chtějí měřit", "do výšky krytu nebo horní hrany zadních opěradel (V210)", "až do stropu(V214)", atd.
V tabulkach uvadzate, ze porovnavate podla V210. To sa v skutocnosti neda zistit, pretoze kazdy vyrobca si udava svoje cisla a mnohokrat to nevysvetli. Priklad za vsetkych😒br />
Audi Q3 - velky kufor podla tab. 530l
v oficialnom katalogu "zavazadlovy prostor 530/1525 l"
podla ADAC Autotest "VDA norma po kryt 385l, po strechu 500l, sklopene sedadla po strechu 1275l" https😐/www.adac.de/…tro_S_tronic.pdf
Lexus UX200 - najmensi kufor podla tab. 334l
v oficialnom katalogu "so sedadlami hore po kryt 334l, so sedadlami hore po strechu 452l"
Ak teda chcete porovnavat a neposkodit rozne znacky, tak cerpajte udaje z jedneho zdroja, ktory meria jednym sposobom pre vsetky znacky, napr. ADAC Autotest https😐/www.adac.de/…test/select.aspx
V tabulkach uvadzate, ze porovnavate podla V210. To sa v skutocnosti neda zistit, pretoze kazdy vyrobca si udava svoje cisla a mnohokrat to nevysvetli. Priklad za vsetkych😒br />
Audi Q3 - velky kufor podla tab. 530l
v oficialnom katalogu "zavazadlovy prostor 530/1525 l"
podla ADAC Autotest "VDA norma po kryt 385l, po strechu 500l, sklopene sedadla po strechu 1275l" https😐/www.adac.de/…tro_S_tronic.pdf
Lexus UX200 - najmensi kufor podla tab. 334l
v oficialnom katalogu "so sedadlami hore po kryt 334l, so sedadlami hore po strechu 452l"
Ak teda chcete porovnavat a neposkodit rozne znacky, tak cerpajte udaje z jedneho zdroja, ktory meria jednym sposobom pre vsetky znacky, napr. ADAC Autotest https😐/www.adac.de/…test/select.aspx
Otázne je, kto využíva objem kufra až po strechu. Tuším, že vodič by mal mať výhľad dozadu, navyše v prípade nehody uvoľnený predmet môže riadne "klepnút" vodiča a posádku po hlave. Ešte som nikdy nešiel tak, aby som mal kufor naložený až po strechu.
Moje auto je určené hlavne na prepravu osôb. Ak potrebujem previezť väčší náklad požičiam si dodávku. Raz za čas ma to nejako neobmedzuje. Lepšie, akoby som si mal kúpiť nejaký nezaujímavý kombík a jazdiť s ním každá deň - ako za trest. Na druhej strane je pravdou, že kombi nepotrebujem.
Moje auto je určené hlavne na prepravu osôb. Ak potrebujem previezť väčší náklad požičiam si dodávku. Raz za čas ma to nejako neobmedzuje. Lepšie, akoby som si mal kúpiť nejaký nezaujímavý kombík a jazdiť s ním každá deň - ako za trest. Na druhej strane je pravdou, že kombi nepotrebujem.