tak ale ukol znel jasne... na konci musi za kazdu cenu byt Q a meno musi zniet zaroven co najzvlastnejsie... neviem ako ty ale ja doslova "milujem" tieto "pokrokove" riesenia asi tak ako polarny medved miluje vyprahnutu pust .... 8-s ... proste zbohom zdravy rozum .. ten tu uz fakt nehladajme
PS: inak na tom pocitacovom obrazku to teda vobec nevyzera na SUVecko . .ale skor nejaky zdvihnuty hatch... nazvime ho ze "skoro-crossover"
To zas byly kecy. PR jak vyšitý, ale co taky na ACZ čekat. Ze mne:
1) ..."bude mít hodně dynamicky střiženou siluetu střechy s velice nízkým zadním oknem". Tak to jsou poslední dobou všechny kombíky a snad i Crossovery a SUV. Takže Óda na radost v podání ACZ.
2) Cena někde 800 až 900 kolíků??? Tak to se vsadím, že bude sakra vejš,
3) Dvě karosářský varianty, z toho první je úplně jiná, než koncept. No a ta druhá, která by byla podobná a vypadala jako koncept, počítám, nepřijde. Takže klasika: Nabídneme koncept, kterej má ke škodovkám daleko, a vytvoříme... Kodiaka na baterky. Hurááá
Při dělení federálního majetku jsme si bohužel rozdělili i tyto... A evidentně spravedlivě, protože v CZ i SK panuje jeden hlas, že "ale u nás jej jich teda fakt ale víc" :D
Tak tak... přijde doba, přijde den...
Ba co dím, přímo Erst kommt der tag! :D
Z časopisu ABC - rok 1960
Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru. To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd. To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět. Bledne sláva kapitalistické techniky a výroby. Vždyť za deset let předstihne SSSR Spojené státy americké dvaapůlkrát a v roce 1980 bude jeho náskok sedminásobný. Je krásné žít v takovém světě! V prvé větě naší poznámky jsme vlastně napsali chybu. Přečti si tu větu znovu, milý Vláďo, Květo, Přemku, i vy ostatní. Našel jsi nesprávnost? Budeš se do nového světa teprve probouzet? Jistě znáš odpověď: Všichni se musíme přičinit!
Učit se a pracovat. I mimo školu ve svých pionýrských oddílech, v kroužcích i ve speciálních kolektivech. Pusťte se všichni do technické a přírodovědecké činnosti, nebojte se usilovné práce nad funkčními modely, zamilujte si pěstitelskou či chovatelskou práci v pionýrských zemědělských hospodářstvích. Velkolepá budova světa - komunistická společnost - potřebuje všestranně připravené lidi, vládnoucí elektřině, jaderné energii, složitým mechanismům, chemickým látkám, přírodě na Zemi i v kosmickém prostoru. Komunismus potřebuje lidi odvážné, čestné, muže a ženy, kteří umějí žít v kolektivu a pro kolektiv.
-------------------------------------------------
No a přesně v té době, tak nějak v noci z outerka na středu, budou u toptenů do elektromobilu "tankovat" 500 km dojezd za 150 korun ;-);-);-);-);-)
tys tem komunistickym pohadkam ve stylu "vsichni podle svych schopnosti, vsem podle svych potreb" veril?
i pote se komunisti u nas v 50 letech 250 lidi povesili, 5-10tis zavrazdili pri vyslesich, v komunistickych koncentracich a pri pokusu zdrhnout na Zapad, a 200tis zavreli do komunistickych koncentraku, a zivotni uroven v porovnani se Zapadem se u nas zacala propadat??
mozna to nebude 150kc/500km jako dnes, ale co by se asi muselo stat, abych cenu elektriky v NT nemel za 1.10kc/kWh + 0.60kc/kWh na OZE (ktery za 10 let konci), ale na mnohonasobku, jak naznacuje klaudius ???
kazdopadne, cestovani se za poslednich 30let hodne zlevnilo, super v 1989 za komousu stal 9kc, takze jsi z prumerny vejplaty koupil nejakych 250 litru, dnes z prumerny vejplaty skoro 4x tolik
jeste k tomu prihod mesicni poplatek operatoroj 5.08kc/mes, stalou platbu operatoroj za prikon (pro domacnost v rozsahu bezne 100-300kc mesicne) a 60kc mesicne jako stalou platbu CEZu. (vse plus DPH)
Nemaz si med kolem pusy, vrat se na zem Tady mas porovnani cen energie https://kalkulator.tzb-info.cz/…orovnani-nabidek
Zadej si tam svoje parametry, tarif, oblast, do VT 1200 do NT 800 a nebudes se stacit divit. Musis si rocni cenu vydelit 2000 a vyjde ti cena za 1 kWh.
Rozklikni si detail, tam mas porovnani. Cim min odeberes energie, tim draz ti vyjde prumerna cena 1 kWh.
Ja mam na baraku CEZ D35d a na druhem PRE D35d oboje s dvouletou fixaci a v celkovem nakladu (prumerna cena na 1kWh vcetne vsech nakladu) odhaduju pod 3 koruny. Rozdil mezi VT a NV je asi jen 30 haliru. Za elektrinu platim skoro 100 litru rocne a muzes mi verit, ze o tom trochu neco vim.
Kdyz se mi odstehoval chlapecek a vyply se vsechny ty servery a podobny koniny, klesla rocni spotreba asi o 1,5 MWh.
Ja se neurazil. Taky jen tise zavidim ty nizkoenergetaky s spotrebou digitalnich hodinek. Nicmene ty moderni kraviny jako auto, bazen, virivka, sauna a tri zadele domacich spotrebicu proste zerou. A ten druhy domek na ten prvni vydelava. Staci?
no vidis, to uz je lepsi, v prumeru jsi pod 3 korunama, ja v NT na 1.70 (letos 1.75), zadny dalsi poplatek za distribuci..
za lonskej rok 17MWh, celkem placeno 38tis, tedy 1kWh v prumeru 2.24 (NT+VT+stale platby).
D35d (AKU16) ve 3 lety fixaci v 2018, kdy jsem si delal rozbor NT za 1.93, VT za 2.62 (D26d za 1.69 vs 2.93).
rozdil v D35 70hal VT vs NT, pochybyju, ze to letos je jen 30, u primotopu (D45) to bylo v 2018 40hal...
Toptene,
žádný příčetný člověk nikdy nemůže podporovat jakýkoli druh socialismu - nacionální, internacionální nebo klimatistický. Chceš-li to v barvách - socialismus hnědý, socialismus rudý a socialismus zelený.
Socialismus hnědý začínal "skvělými a smělými vizemi" na rozvoj ekonomiky a zlepšení života pro všechny, což se mu na krátkou dobu i dařilo - byť samozřejmě nikoli pro všechny. Pokračoval ostrakizací odpůrců a jejich zavíráním, což doprovázelo ekonomické zaostávání a skončilo to hekatombami mrtvých a miliony živých, kteří těm mrtvým skoro až záviděli
Socialismus rudý začínal "skvělými a smělými vizemi" na rozvoj ekonomiky a zlepšení života pro všechny, což se mu na krátkou dobu i dařilo - byť samozřejmě nikoli pro všechny. Pokračoval ostrakizací odpůrců a jejich zavíráním, následovaly hekatomby mrtvých a miliony živých, kteří těm mrtvým skoro až záviděli, aby skončil totálním hospodářským krachem
Socialismus zelený začínal "skvělými a smělými vizemi" na rozvoj ekonomiky a zlepšení života pro všechny (viz kupříkladu https://cs.wikipedia.org/…%C3%A1_strategie ) - no a teďka je ve fázi ostrakizace svých odpůrců či lidí, kteří nehýkají dostatečně nadšeně. JEDINOU otázkou zůstává, zda přijdou dříve ty mrtvoly nebo hospodářský krach. K OBOJÍMU máme našlápnuto velice usilovně
Tak tak... několik milionů elektroaut
A víš ty, že počet lidí, kteří si dobrovolně koupí nedotované elektroauto je obdobný jako počet mužů, kteří pro ... intimní život preferují ovce? :D
Diskutují-li dva rozumní lidé, názor toho druhého si vyposlechnou či přečtou.
Ale buď prosím ujištěn, že u tebe podezření na to, že bys snad mohl být rozumný, vskutku nemám ;-)
Ano, také mám pocit, že být heterosexuální chlap s manželkou a dětmi, který má rád "obyčejná" auta bez eko-curwítek, bude progresivními mlamoji (MLAdými MOderními Jinochy) považováno za úchylku
He he, pokud bys sledoval nejnovější vývoj, tak bys věděl, že novým, tentokrát už skutečně čistým dieselům je v západní Evropě prorokována velká budnoucnost. Kvůli absurdně přísným flotiovým limitům CO2! ;-)
mas pravdu jen zcasti, vetsina dyzlu je dnes skutecne velmi cista, a zejmena diky tlaku z bruselu.
uvidime, jak se dyzly (ale samozrejme i benzinaky) poperou s poplatkem na CO2 ve vysi 0.5E/litr + samozrejme DPH ...
co ti prinasi zavislost na rope, tedy v nasem pripade hlavne zavislost na nevypocitatelnym rusku, z kteryho neprislo nikdy nic dobryho a asi jeste hodne dlouho nic dobryho neprijde?
CR potrebuje 50mil barelu ropy rocne jen na pohonne hmoty, tedy pri dnesnich velmi optimistickych $50 za barel $2.5bil (tech americkych bilionu). a nemysli si ze tech dnesnich $35 nebo kolik vydrzi, neni tak davno co barel stal $150 a $100 byla dobra cena a realne dlouhodoba cena je ted $60-$80.
a za penize, co behem nekolika let kazdorocne vyhodime za ropu, postavis jadernou elektrarnu ...
vybodni se na ohaneni se ekosocialismem a ekofasismem, a koukej dal nez jen na spicku svyho nosu. jestli je realna moznost nebyt na rope tolik zavislej, tak ja kazdopadne volim tuhle nezavislost.
me nekdy prijde, ze vy co se vymezujete vuci elektromobilite, jste nastrceni rusti trolove, protoze rusko elektromobilita ohrozuje podobne, jako ho ohrozuje tezba ropy a plynu z bridlic, a jeste par let nazpet tady jela kampan proti bridlicim
... a za peníze, které vyhodme za ropu...
A ona se u nás nějaká nová jaderná alektrárna staví?
Pokud vím, o renovaci či rozšíření se už asi 10 či 15 let jedná... ale skutek zatím utek. Jednotlivé vlády a "experti" se handrkují, bijí v prsa a jednají, prachy tečou - a výsledkem je, že se se hodně mluví, ale SAKRA málo děje.
Aktuální stav je ten, že Dukovany se prý začnou rozšiřovat v roce 2029 a dokončeny prý budou vo roce 2034. PRÝ.
To vše za tichého předpokladu, že územní rozhodnutí bude vydáno do roku 2021 a dodavatel bude vybrán do roku 2022.
U vědomí toho, co všichni zelení ekopošuci dělají proti JAKÉKOLI větší stavbě, tato PRÝ lze považovat spíše za zbožné přání než za reálně dosažitelné termíny. Co bude teď, až odezní epodemie koronaviru, to ví jenom Pánbůh a svatej Václav - ale dá se přepokládat, že se věci spíše jetě více zpomalí, než že by se urychlily...
BTW - vy, zaťatí elektrofilové, mi zase připadáte jako blouznivci, kteří se ženou za přeludem fata morgány, popohánějí ty ostaní - a cílevědomě odmítají vzít na vědomí, že směřují přímo do propasti plné sraček