Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Doba elektrická? V lednu tvořila elektrifikovaná auta 13 % evropských prodejů

58 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
teď z ní ubírá. Norsko prodá tolik ropy, že si to může dovolit a má tolik vody, že ty auta uživí bez CO2. Jenže obecně máme limit 95 g na km a ten se dá splnit jen podvodem ze zákona, protože se nezapočítávají kilometry ujeté na elektriku. Jsme už tak daleko, že samotné automobilky dotují vlastní elektrifikované auta. Úplně to připomíná finančně negramotné lidi, kteří si berou půjčku na zaplacení půjčky.
Othello
Uhlíkovou nerovnováhu způsobují především ti, co uhlík z hlubin země tahají na povrch. Těžbou uhlí, ropy, plynu apod. Ať žije zelené Norsko
Avatar - pradeda777
pradeda777
...ať žije zelené Norsko? Máme tam několik známých....mají Norska plné zuby..... :-!
Othello
Však já to taky myslel ironicky, Norové tu ropu těží ve velkém a pokrytecky na tom byznysu parazitují
Arese
A jejich zločinecká orientace Barneberd za bohorovného příhlížení norského státu krade děti... 😒 :no:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kdybys to aspoň uměl napsat správně, ty ***.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Tak přesně toto jsem čekal. Chytil ses! 😁 😁 😁 Jako kdyby na tom správném pravopisu této zločinecké organizace nějak záleželo! 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Coronavirus a elektroauta.

Proti hybridum nic nemam. Dobre udelanej hybrid lepe vyuziva energii a tim snizuje spotrebu.
Proti tomu nic.

Nicmene chovam s k planete zodpovedne: prodal jsem 500X a objednal Tipo.
😉
Avatar - speedfred
speedfred
Nechcem rýpať ale nebolo by ekologickejšie si nehať stávajúce auto ako nehať vyrobiť nové?
Arese
Gratulace, skvělá volba! 😉 :yes: :yes: :yes:
P.S. Těším se na recenzi!
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Blahopřeji k vynikající volbě značky i typu (Tipu??) vozu :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
quasimoto
Problem v statistiakch zacina byt a asi aj bude zapocitavanie MHEV (mild hybridov) medzi elektrifikovane auta - tu napr vidime Evoque medzi HEV, avsak Evoque existuje len ako MHEV a ako PHEV.

Tym, ze MHEV bude onedlho v kazdom druhom aute, tak tieto statistiky stratia vypovednu hodnotu. (masovo ho zavadzaju nielen znacky ako VW ale aj Suzuki, Fiat, ....).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
MHEV se započítávají vždy když je potřeba napsat bombastické titulky o NEUVĚŘITELNÉM NÁRŮSTU POČTU ELEKTRIFIKOVANÝCH VOZIDEL - zapamatujte si rok 2020 !!!!!!
DIESEL - dá se koupit jako PHEV, MHEV
BENZÍN - dá se koupit jak PHEV, MHEV, FULL HYBRID

takže ta elektrifikace je dobrý zmatek
A TA ČÍSLA KTERÁ TADY AUTOR UVÁDĚL JSOU NAPROSTO ZMATEČNÁ, POKUD JE NEDOPROVODÍ DETAILNÍM ROZBOREM. Pouze plácnutí DO VODY.
luki.xyx
Mě by zajímalo, co všechno se počítá mezi elektrifikovaná auta.
Je mi jasné, že jsou tam elektrická auta, plug-in hybridy a full hybridy (jako třeba ta Corolla), ale jak je to s mild hybridy. Třeba takový Suzuki Ignis, který už je myslím možné koupit pouza jeko "hybrid" s úžasnou pomocí dechberoucích 2,3 kW. U Vitary je to ve spojení se 48V systémem už 10 kW.

Jako další příklad třeba mild hybrid v Hyundai Tuscon s kapacitou baterie 0,44 kWh.

A u dalších mild hybridních systému je to obdobné.

Takže je možné někde dohledat čísla prodejů podle systémů? Já tomuto trendu fandím a jsem rád, že se elektrifikovaná auta začínají prodávat ve velkém, ale myslím, že je důležité si v těch číslech udělat pořádek, aby se v tom dalo orientovat.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je v tom úplný bordel, ale jestli něco skutečně prospívá tak 1,8ka h od Toyoty ve městě. EV se cenou nechytá, PHEV jezdí na uhlí a na dálkové si pak benzínu přihne a Mild je jen zbytečně komplikované šidítko.
ATS Servis v.o.s.
........
Arggon
s tím mildhybridem nesouhlasím, nahrazuješ startér a alternátor elektromotorem který startuje auto daleko komfortněji než postaru, vyrábí proud a ještě je schopný trochu vypomoci, já to vidím jen jako další evoluci ICE která je podle mě správná, ale souhlasím že fullhybrid by mělo být to na co by se automobilky měli soustředit protože si to energii vyrábí samo jízdou a šetří tím palivo, brzdy a navíc elektromotor pomáhá spalováku přesně tam kde je spalovák nanicovatej a to je rozjezd a obecně nízký otáčky kde krouťák není.
luki.xyx
Přesně jako ty vidím mild hybrid jen jako další vylepšení ICE - proto bych je neřadil mezi elektrifikované auta.

Zajímal by mě právě poměr čísel. Tak trochu tipuju, že mild hybridů bude tak polovina z těch 71.400 ks prodaných hybridů.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
MHEV se započítávají vždy když je potřeba napsat bombastické titulky o NEUVĚŘITELNÉM NÁRŮSTU POČTU ELEKTRIFIKOVANÝCH VOZIDEL - zapamatujte si rok 2020 !!!!!!
DIESEL - dá se koupit jako PHEV, MHEV
BENZÍN - dá se koupit jak PHEV, MHEV, FULL HYBRID

takže ta elektrifikace je dobrý zmatek
A TA ČÍSLA KTERÁ TADY AUTOR UVÁDĚL JSOU NAPROSTO ZMATEČNÁ, POKUD JE NEDOPROVODÍ DETAILNÍM ROZBOREM. Pouze plácnutí DO VODY.
Arggon
A je fakt nezbytný to za každou cenu dělit? Mild-Hybrid rozhodně patří do "doby elektrifikace", splňuje veškerý podmínky, je tam elektromotor a baterie do které se ukládá energie z rekuperace která následně opět vypomáhá s pohonem vozidla v různých režimech tak jako u ostatních hybridů, prostě vývoj jde tímhle směrem a dává to smysl, má to jasné výhody protože nahrazuje podle mě přežitý systém startérů a alternátorů který na motoru jen visej jako zátěž, tohle ale dokáže přinést komfort navíc a využít k pohonu i nějakou energii pohybu vozidla. Proč se bránit za každou cenu evoluci pohonu aut tím že budem dělat u mild-hybridů že je to starý konvenční řešení a vyřadíme ho z čísel aby se skeptikům a konzervativcům lépe spalo protože pak můžou říkat "vidíte elektrifikovaný pohony se neprodávaj".
topten
pak ale muzes zavest jeste "weak"-hybrid, kterej pri brzdeni nebo jizde s kopce pres alternator rekuperuje do klasickyho AKU, kterej pak urcitou dobu tahne elektrospotrebice a alternator nezatezuje motor, cimz taky (teoreticky) snizuje spotrebu. co na tom, ze zase trpi AKU... prepodkladam, ze tenhle system ma vetsina aut x-roku nazpet..

pro me elektrifikovany pohon zacina az plug-in hybridem
Arggon
a proč zrovna plug-in Hybridem? Má principově stejnou sadu dílů jako mild či full hybrid, jen jiný napětí, výkon, kapacitu. Proč by zrovna tohle mělo být určujcí, jako bych tvrdil, že pro mě je spalovací motor až od 1.6l nebo 80kW, to ostatní není spalovák, mě to teda moc smysl nedává dělit to dle výkonových parametrů.
topten
plug-in samozrejme s podminkou, ze je schopny ujet aspon 50km ciste na elektriku ze zasuvky. jinak mi nedava smysl zarazovat ty auta do kategorie aspon castecne elektro, kdyz jedinym zdrojem energie je benzin nebo nafta
Arggon
tohle ale není přece pravda, třeba fullhybrid má baterii do který se ukládá energie při brždění(rekuperace), přesně ta energie co se za normálních okolností ztratí v podobě tepla v brzdovém kotouči a ta energie se poté zase použije k pohonu vozidla vpřed a takto neustále dokola, dnešní generace ti ve městě odejede víc než 70% času na elektriku kterou si to samo vyrobí z energie která by jinak přišla na zmar(přebytky výkonu spalováku a rekuperace).
topten
zbrzdenim 1.5t auta ze 100km/h na 60km/h, tedy typicke zpomaleni na okresce pred obci ti prinese jen 100Wh energie a to kdyz zanedbam zpomalovani diky aerodynamickymu odporu, s odporem budes tak na pulce. takze kdyz to takle na 100km udelas 20x, ziskas pouhou 1kWh energie, tedy mozna 0.2litru benzinu usporu. to uz ma podle me vetsi prinos vypinani motoru kdyz neni potreba a tedy nutnost pohonu systemu jako posilovace, klima… primo elektrikou a ne spalovacim motorem, ale zas ti vyvstava otazka jak se caste startovani motoru projevi na jeho zivotnosti, a mozna, ze ani ty emise v okamziku startu nejsou uplne OK...
Arggon
no tak tohle ani vyvracet nebudu hele, to je fakt úplně zcesty
topten
tech 100Wh??
jen pro pripomenuti😒br /> E = 0.5mv^2
zkus dosadit spravny cisla a vyjde ti tech idealnich 100Wh ze 100 na 60km/h bez aerodynamickyho a jizdnich odporu
Arggon
tu energii ti vyrábí motorgenerátor kterej rekuperuje, podle intenzity brždění se do zpomalování zapojuje místo brzd, ty znáš jeho parametry že tu umíš spočítat kolik toho vyrobí a víš přesně jak maj konstrukčně vyřešenou citlivost rekuperace na pedál?
topten
no tyd jo, jenze jedinym zdrojem energie je ten benzin nebo nafta. a nedelej si velky iluze ucinnost maly spalovak-aku-elektromotor nijak zarna nebude, tam jediny plus ve meste je v tom, ze motor bezi a smrdi treba jen polovinu doby. a rekuperaci toho moc neziskas, ve meste tuplem ne, jestlize teda jezdis aspon trochu s rozumem a ne stylem brzda plyn.
Arggon
běž do autosalonu Toyoty a půjč si na víkend Corollu Hybrida, zapni si na display toky energií a něco s tím najezdi, pak myslím že bude ta naše diskuze vypadat lépe a bude bavit i mě. Ono totiž už ta poslední věta jasně naznačuje že netušíš jak to funguje, totiž styl brzda-plyn = téměř nulová rekuperace a obecně něco co ti z fullhybrida udělá nejzbytečnější kus techniky na silnici.
topten
samozrejme sem to nemyslel tak, ze stojis na brzde, ale ze nevyuzivas zpomalovani jizdnima odporame.
z fyzikalnich zakonu to je jednoznacny, rekuperaci zpomalenim moc energie neziskas.
Niemand
0,1kWh je pri typickej spotrebe EV asi 600 metrov na elektriku. To je energia ktorú by si spálil brzdením, ale trením pri spomaľovaní motorom. V oboch prípadoch by to bola nevyužitá tepelná energia.
A aj keby spaľovák vyrábal elektriku ktorú využiješ v obci, tak si na tom istom kde dnešné EV. Teda eliminoval by si lokálny zdroj znečistenia a emisie by si vypúšťal mimo husto osídlenej oblasti.
topten
100Wh je rozdil mezi kinetickou energii auta o hmotnosti 1500kg jedouci rychlosti 100km/h vs 60km/h. to vubec neznamena, ze tech 100Wh narekuperujes a budes moct znovu pouzit. budes rad, kdyz ve vysledku pouzijes polovinu, tedy budes mit energii na 300m. kdyz to udelas 20x behem 100km, tak ses na 6 kilometrech, tedy na uspore 6%. pritom i klasickej hybrid setri minimalne dvojnasobek, takze rekuperace v tom zasadni podil nema ani nahodou
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tak to ti muzu rict skoro presne 😉 - pri typickem zpomaleni z 90 na 50 km/h pred obci mi na palubnim pocitaci poskoci indikator elektrickeho dojezdu o 0,3 az 0,5km, podle podminek. Takze pak tou obci jedu par set metru s vypnutym motorem - ostatne ten je vypnuty uz od okamziku, kdy jsem sundal nohu z plynu a zacal brzdit. Pokud ta obec tech par set metru nema, tak se ta ulozena elektrika zase pouzije na zrychlovani za obci (spalovak nemusi tolik pracovat).

EDIT: " zas ti vyvstava otazka jak se caste startovani motoru projevi na jeho zivotnosti, a mozna, ze ani ty emise v okamziku startu nejsou uplne OK... " - Toyota a Honda ty hybridy delaji 20 let, myslim ze tahle otazke uz je docela zodpovezena. Totez s emisemi v okamziku startu.

Toyota ty hybridy dela 20 let -
topten
vsak pisu, hlavni plus je v tom vypnutym motoru, kterej ma spotrebu typicky 0.8l benzinu za hodinu na volnobeh.
s autama v drevnich dobach se dalo jezdit s vypnutym motorem treba po rovine nebo s kopce dolu a takhle se spotreba dala zajimave srazit. ale ze bys toho nejak moc narekuperoval, to fakt ne, tu energii jednoduse spocitas z rozdilu rychlosti a z hmotnosti a kdyz jeste zahrnes ztraty, tak ti toho fakt moc nezbyde

kdo meri emise v okamziku startovani ???
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Proc do toho pletes volnobeh? Ty jezdis po meste a vesnicich na volnobeh?
topten
tech 0.8 l/hod je zakladni spotreba motoru aby se vubec tocil na volnobeh, aniz by poskytoval nejakou mechanickou praci.
kdyz pojedes 2km, z toho 1km pod plynem a 1km bez plynu tedy brzdis motorem, tak motor jen pro prekonani svych ztrat potrebuje v prumeru ty 0.8l na hodinu, a to v pripade volnobeznych otackacek, takze v realu vic.
s hybridem ten druhej kilometr pojedes s vypnutym motorem. kdyz bys to rozpocital na vzdalenost 100km, tak pri rychlosti 50km/h pojedes 1hodinu bez motoru a usetris tech 0.8l, tedy v prumeru budes mit o ty 0.8l/100km mensi spotrebu (jedes jen 50). v realu to bude vic, protoze pojedes na vyssi nez volnobezne otacky.

hlavni uspora klasickyho hybridu je v tom, ze motor nebezi celou dobu kdy jedes, rekuperace je z fyzikalni podstaty jen velmi mala cast, alespon v pripade beznyho provozu.
hlavni uspora plug-in je naopak v tom, ze nejaky vyznamejsi usek (dnes typicky 50km) muzes jet plne na elektriku ze zasuvky. a kdyz budes jezdit hlavne kolem komina, tak muzes velkou cast kilometru najezdit jen na elektriku, to s klasickym hybridem ani nahodou.

samozrejme, ze I klasickej hybrid znamena znatelnou usporu, ale kdyz uz tam ta technika je, tak je skoda nemit plug-in, alepon pro ty co muzou nabijet doma. ja se v takovym pripade dostanu z 8-9l benzinu na nejaky 4, s klasickym hybridem pochybuju, ze pod 7.
Niemand
Tvoja matematika moc nevychádza. Okrem toho, že asi polovicu času v meste motor nebeží, tak pri zrýchľovaní sa využije energia z akumulátorov. Máme v rodine 2 Yarisi. Hybrid a 1,33 benzín. Pri jazdení v tom istom režime. Teda okolo komína v obci a dve blízke stredne veľké mestá. Má hybrid o 1,5 litra nižšiu dlhodobú spotrebu 4,5l vs 6l.
Plug in by mi nevadil, ale aj keď môžem nabíjať doma, tak podobne ako EV zatiaľ nemá ekonomickú návratnosť.
topten
ve meste mas nizsi prumernou rychlost nez 50km/h na kterych jsem do zjednodusene uklazoval, takze tam doba na ujetych 100km, po kterou motor muze byt vypnuty je delsi, a uspora tak bude logicky vyssi
Niemand
Mild hybrid, je z principu menej ucinny, lebo pri spomaleni vzdy brzdis motorom a len prebytocna energia sa uklada a aj tam si limitovany vykonom slabeho generatora.
quasimoto
ako pisem vyssie, davaju tam aj MHEV (aspon niektore), vid vyse 3000ks Evoque medzi HEV, pricom Evoque existuje len ako MHEV a PHEV (ten pride v lete).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tak ať v tom udělají pořádek a dávají tam všechno - všechny typy mild hybridů a nebo ať tam mild hybridy nedávají vůbec.
Takhle je v tom jen chaos, někteří výrobci to nahlásí, někteří ne.
Já bych je tam klidně dával.

Dám příklad😒br /> Diesel - mild hybrid - registruje se do hybridů a neregistruje se jako diesel. Diesel byl sice vyroben a prodán ale vypadá to jako kdyby byl vyroben mild hybrid (to jestli to byl diesel nebo benzín se neregistruje).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
MHEV se započítávají vždy když je potřeba napsat bombastické titulky o NEUVĚŘITELNÉM NÁRŮSTU POČTU ELEKTRIFIKOVANÝCH VOZIDEL - zapamatujte si rok 2020 !!!!!!
DIESEL - dá se koupit jako PHEV, MHEV
BENZÍN - dá se koupit jak PHEV, MHEV, FULL HYBRID

takže ta elektrifikace je dobrý zmatek
A TA ČÍSLA KTERÁ TADY AUTOR UVÁDĚL JSOU NAPROSTO ZMATEČNÁ, POKUD JE NEDOPROVODÍ DETAILNÍM ROZBOREM. Pouze plácnutí DO VODY.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Co se tam počítá? To je přece jasné....máš v autě baterku? Tak je to elektrifikované.... :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No nevím ty tam jsou snad od začátku automobilizmu
nebo když byla klika baterie nebylo třeba?
😁
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ne, baterie nebyla třeba...pouze dynamo.... :-!
Arese
...která ve skutečnosti nemohou zakrýt, že elektrovehykly dobrovolně kupuje jen pár pomatenců! 😉
Arese
https😐/www.autoforum.cz/…stali-jeden-typ/
P.S. Tato zpráva je jen dalším potvrzením smutné pravdivosti mého předchozího příspěvku! 😄 😄 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
to že mají tato autíčka kolem 200 g CO2, nehraje roli
Zelené mega-P O K R Y T E C T V Í
Arese
Ha, ha, ty čutálisti se v tom elektrokrumplu určitě ukážou jen párkrát za rok cestou na stadion (aby splnili spnzorskou smlouvu) a pak si stejně přesednou do svých vysokovýkonných parádních aut s pořádnými spalovacími motory a neomezeným využitím! 😉 :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Protože nezřízeně (byť řízeně) prosazovaná elektrodebilita + 100x přefouknutá panika z koronaviru, to nemůže skončit ničím jiným, nežli ekonomickou krizí á la 2008
Avatar - xxc
xxc
Ale usetri sa priroda. Ved jasne, kto by myslel ekologicky, ked treba biznis a peniaze su vsetko 😁
Arese
Ještě si zapomněl na novou uprchlickou krizi. 😢
Avatar - jozephko
jozephko
Nájde sa ešte niekto, kto pochybuje o tom, že budúcnosť cestnej dopravy bude elektrická?
Trend je jasný - predaje sa zvyšujú a technológia sa zlacňuje. Lacnejšia technológia znovu zvýši predaje, čo opäť zníži cenu. A o 5 rokov budú spaľováky také moderné ako parná lokomotíva v porovnaní s japonským Shinkansenom...
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Jožko, ty tu mluvíš (tedy píšeš) jak tajemník KV KSČ o světlých zítřcích komunismu.
Tytéž fráze, tatáž dikce, ta jistá odtrženost od reality, ta jistá zadubenost...
Arese
Na komoru! 😁 😁 😁 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Elektromobily mají ZÁSADNÍ EKOLOGICKÝ PŘÍNOS. Spočívá v tom, že lidi přestanou kupovat nová auta a jak všichni vědí, nejekologičtější je to auto, které se NEVYROBÍ (=NEPRODÁ).

Zkrátka řízená sebevražda automobilového průmyslu. Kdo přežije? Automobilky ze zemí jako je Indie, Čína...