Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Doba elektrická? V lednu tvořila elektrifikovaná auta 13 % evropských prodejů

David Bureš David Bureš 11. 3. 2020 • 07:46
34
58
Zobrazit náhledy (34)
V lednu tvořila elektrifikovaná auta už 13 % evropských prodejů Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe Renault Zoe

Kategorie elektromobilů za leden v Evropě hlásí 38.600 registrovaných vozů. Žádanější tak zatím zůstávají hybridy, ty dosáhly na 71.400 registrací.

Rok 2020 si jednou budeme pamatovat jako rok nástupu elektromobility. Přísnější emisní normy, respektive vysoké pokuty za jejich nesplnění, znamenají, že automobilky letos v Evropě musejí rozšířit svoji nabídku elektrifikovaných aut. Trend byl znát hned první měsíc roku, počet registrací elektrifikovaných aut v lednu 2020 meziročně vyskočil o neskutečných 72 %. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

Za leden 2020 tudíž elektrifikovaná auta, s hybridním a čistě elektrickým pohonem, měla na svém kontě 150.100 registrovaných kusů, což znamenalo, že tvořila neskutečných 13,3 % trhu. Před rokem činily evropské registrace takových vozů 87.100 exemplářů, s tržním podílem 7,1 %.

Pozitivní vliv na růst tržního podílu elektrifikovaných automobilů měl každopádně i fakt, že se evropský trh s novými auty v lednu meziročně propadl o 7,6 % na 1,138 milionu kusů. Pokles tentokrát hlásí také SUV, 452.900 registrovaných SUV byl meziroční pokles o jedno procento.

„Evropský trh stále vykazuje známky síly i přes obtížné podmínky. Věříme, že se trh dokáže přizpůsobit novým předpisům a hrozícím výzvám. Příkladem toho je nárůst registrací elektrifikovaných vozidel, což bylo v lednu pro mnoho výrobců záchranné lano. Ještě před dvěma lety by mnoho lidí v tomto odvětví nepředvídalo tak vysokou úroveň poptávky po elektrifikovaných vozidlech,“ komentuje lednové výsledky globální analytik společnosti JATO Dynamics Felipe Munoz.

Elektrifikovaná auta jsou nadále nejpopulárnější v severských zemích, v Norsku tvoří dokonce už 77 % všech tamějších registrací. V sousedním Švédsku je to pak 38 %. I na největším evropském trhu, v Německu, už tvoří desetinu trhu.

Nejžádanějšími elektrifikovanými vozy zůstávají hybridy, jejichž registrace meziročně vyskočily o 36 % na výsledných 71.400 kusů. Nejžádanějším vozem této kategorie je Toyota Corolla s 13.500 lednovými registracemi. Hybridní verze tak tvoří naprostou většinu jejích evropských prodejů – celkem tento kompakt dosáhl v Evropě na 16.264 registrovaných exemplářů.

Největší skok však zaznamenaly plug-in hybridy – meziročně o 173 %, s 34.200 registracemi však zůstávají nejméně žádanou kategorií elektrifikovaných aut. Elektromobily je v lednu překonaly, s 38.600 registracemi (+91 %). Nejprodávanějším elektrovozem v rámci Evropy zůstává Renault Zoe (9.522 evidovaných kousků), Tesla Model 3 se tentokrát nedostal ani do top 5 elektrických modelů. Hned za Zoe mimochodem následuje žhavá novinka v podobě Peugeotu e-208 s 3.889 registrovanými kusy.

A jak vypadá lednová tabulka vůbec nejprodávanějších aut v Evropě? V čele se nic nemění, vede Volkswagen Golf, navzdory meziročnímu propadu 23 %, způsobenému nepochybně čekáním na novou generaci. Druhý následuje Renault Clio (-10 %), na třetí příčku se tentokrát nečekaně vyšvihnul Ford Focus s meziročním nárůstem o osm procent na výsledných 20.711 kusů. Škoda Octavia je s 16.942 registrovanými exempláři devátá, s meziročním propadem o 18 %. Podobně jako Golf čeká na rozjezd prodejů nové generace.

Evropský trh v lednu 2020: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř. Model Prodej 1/2020 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. VW Golf 26.303 -23
2. Renault Clio 21.615 -10
3. Ford Focus 20.711 +8
4. Peugeot 208 20.348 +10
5. VW Polo 20.037 -21
6. Opel/Vauxhall Corsa 18.769 +7
7. Toyota Yaris 17.634 -14
8. Ford Fiesta 17.627 -1
9. Škoda Octavia 16.942 -18
10. Fiat Panda 16.763 -8
11. Toyota Corolla 16.264 -
12. Nissan Qashqai 16.163 -4
13. Peugeot 3008 15.935 -12
14. VW T-Roc 15.098 -16
15. VW Tiguan 14.915 -20
16. Ctroën C3 14.900 -18
17. Dacia Sandero 14.085 -23
18. Mercedes-Benz A 13.147 -13
19. VW T-Cross 12.880 -
20. VW Passat 12.771 +38
21. Fiat 500 12.723 -9
22. Renault Captur 12.676 -6
23. BMW 3 12.623 +94
24. Opel Crossland X 11.230 +17
25. BMW 1 10.549 +39

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
12. 3. 2020 11:00
Re: Co se tam počítá?
ve meste mas nizsi prumernou rychlost nez 50km/h na kterych jsem do zjednodusene uklazoval, takze tam doba na ujetych 100km, po kterou motor muze byt vypnuty je delsi, a uspora tak bude logicky vyssi
12. 3. 2020 10:51
Re: Co se tam počítá?
100Wh je rozdil mezi kinetickou energii auta o hmotnosti 1500kg jedouci rychlosti 100km/h vs 60km/h. to vubec neznamena, ze tech 100Wh narekuperujes a budes moct znovu pouzit. budes rad, kdyz ve vysledku pouzijes polovinu, tedy budes mit energii na 300m. kdyz to udelas 20x behem 100km, tak ses na 6 kilometrech, tedy na uspore 6%. pritom i klasickej hybrid setri minimalne dvojnasobek, takze rekuperace v tom zasadni podil nema ani nahodou
12. 3. 2020 05:01
Re: Co se tam počítá?
Tvoja matematika moc nevychádza. Okrem toho, že asi polovicu času v meste motor nebeží, tak pri zrýchľovaní sa využije energia z akumulátorov. Máme v rodine 2 Yarisi. Hybrid a 1,33 benzín. Pri jazdení v tom istom režime. Teda okolo komína v obci a dve blízke stredne veľké mestá. Má hybrid o 1,5 litra nižšiu dlhodobú spotrebu 4,5l vs 6l.
Plug in by mi nevadil, ale aj keď môžem nabíjať doma, tak podobne ako EV zatiaľ nemá ekonomickú návratnosť.
12. 3. 2020 04:55
Re: Co se tam počítá?
0,1kWh je pri typickej spotrebe EV asi 600 metrov na elektriku. To je energia ktorú by si spálil brzdením, ale trením pri spomaľovaní motorom. V oboch prípadoch by to bola nevyužitá tepelná energia.
A aj keby spaľovák vyrábal elektriku ktorú využiješ v obci, tak si na tom istom kde dnešné EV. Teda eliminoval by si lokálny zdroj znečistenia a emisie by si vypúšťal mimo husto osídlenej oblasti.
12. 3. 2020 00:33
Re: Pochybuje ešte niekto o autách na elektrinu?
Na komoru! :D :D :D :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku