Pokud takove ztraty opravdu nastavaji, tak je kazda pneu na aute po ujeti 1000km o 1,5kg lehci a po ujeti par tisic km se da pouzit na pouti misto balonku plnenych heliem.
Jsem dost zvedav na detailni informace z te zpravy.
tiež som sa čudoval. A ono z toho vychádzajú zaujímavé čísla. Ak mi jedna sada plášťou vydrží na aute 40.000 km tak počas jazdenia mi z auta (pneu, bŕzd) zmizne 232 kg materiálu ! Tu sa niekto sekol pomaly o 2 rády
Vzhledem k tomu, že studii jako takovou nezveřejnili, pak se jen těžko můžeme dobrat toho, co skutečně napsali. Zda "vznikne" nebo "dostane se do ovzduší". Pak by se prach dal brát vážně.
Ja som nepísal, že je to chrípka, ale porovnával mortalitu. Mechanizmus poškodenia organizmu je irelevantný pokiaľ končí tým istým výsledkom.
Denne sa stretávam a diskutujem s ľudmi ktorý sú z povahy svojej profesie v prvej línii. Dostávajú relevantné informácie a na rozdiel od teba im rozumejú a vedia ich správne interpretovať. SARS a MERS mali vysokú mortalitu aj u ľudí v produktívnom veku. Tam by som mal obavy. Ale pri SARS-CoV-2 víre nie je vylúčené, že s ním prídem do kontaktu, keďže v spádovej oblasti jedného člena rodiny je už potvrdený. No nekupoval som kvôli tomu pol tony potravín. Jedine preventívne opatrenie je obmedzenie stretávania sa s rizikovou skupinou ľudí.
Chrípka každý rok zabije rádovo viac ľudí a nik nevyhlasuje mimoriadny stav. Ale vysvetľovať to tebe je ako hádzať perly sviniam. Ty sa zacyklíš vo svojom mikrosvete mimo ktorý sa nechceš pozrieť.
Protože moderní pneumatiky vydrží daleko méně než dříve, mají nižší vzorek, někteří výrobci už rovnou u nové mají 6 mm místo 8. Nižší valivý odpor a lepší brždění pneumatiku opotřebovává daleko více. Takže výsledek je takový, že každou sezonu vyhazujeme víc a víc pneumatik. a to bez ohledu na to, že aut je víc.
:D To je sranda. Pokud vím, děláš v pneuservise, což je patrné nejen z tvých příspěvků, ale i z nicku. Popíšeš tu něco ze svého oboru, ze své každodenní zkušenosti, zcela k věci, a přesto se najdou íkváčci, kteří mají potřebu za to mínusovat.
S tim IQ opatrně = sou tací co tu začátkem tohohle týdne popisovali covid-19 jako chřipku a opatření jako naprostej nesmysl. Tipnul bych si že dneska po 14:00 změnili názor = nebo furt ne? ;-)
klasicka pneu obvod 2m, sirka 20cm, ojetelna hloubka dezenu 5mm, tedy celkem 2dm3 gumy.
guma ma hustotu cca 1300kg/m3, tedy z 1 pneumatiky se ojede dejme tomu necely 3 kila gumy
4 pneu = 12 kilo na 30tis km = 0.4g/km
u brzdovejch desticek to bude o nekolik radu min
kazdopadne to ale vychazi o 2 rady vic nez limit sazi u naftaku, kterej je od euro5 0.005g/km
otazka je, jak co skodi, na saze je navazano spousta vselijakyho sajrajtu
Propaganda je něco, co je systematicky řízeno, nebo ovlivňováno, takže jediná propaganda, která v tomto kontextu reálně existuje, je ta pro-EV. Názory proti jsou normální obrannou reakcí a nesplňují její obecně přijímané definice.
Takže zakážeme všechny auto neomarxisti? Protože tohle se týká i EV pleček
Navíc se naplno ukazuje, kolik emisí dělaj letadla, lodě, jak klesaj emise, když půlka letadle a lodí stojí, když půlka číny nejede na plnou kapacitu a k tomu brzy třetina Evropy.
To najednou padaj emise co, i když jezdí auta. Holt to bude chtít aby letenka do Milána nestála 900 ale 3000, letenka do newyorku nestála 8 ale 14 a letenka do sydnes stála 45 a do dubaje a na seyychely 30 a takovej výlet do brazílie aby stál rodinu se 4 členy tak 400 táců. A kdo naléta soukromě víc jak 15000 km ročně a obchodně víc jak 25000 km, tak přirážka k letence +30%.
A nevozily se tuny cetek z asie do Evropy a USA a začlo se vyrábět v Evropě a v USA. Pak nám klesnou emise z letecké, lodní a kamionové dopravy o 40% dlouhodě i bez nesmyslných EV
A emise z průmyslu o 30% díky modernější a ekologické výrobě mimo asii.
koho večer svědí zadek, tak tomu ráno smrdí prst. Člověk není bytost do sterilního prostředí, tělo si poradí s chlastem, kouřením, drogama a prachem taky. Takový havíř toho nadýchá tolik za šichtu, že normální člověk to nedá za celý život.
Ty jseš taky chytrej jak rádio. Ano, krátkodobě si s tím tělo poradí, což ty chápeš jako vystřízlivění anebo vykašlání dehtu. Dlouhodobě si s tím tělo samozřejmě neporadí. Na to, cos vyjmenoval, stavěný není, vídám to dennodenně. Ti havíři trpí na respirační nemoci mnohem více než obyčejná populace. Zajímalo by mě, odkud jsi ty myšlenky čerpal...asi jenom takovej ten dojem, co?
kdybys nebyl to co jsi, uměl bys nejen číst ale i chápat text, pak bys nemusel plácat kraviny. Rozhodně jsem nekritizoval ŽÁDNÁ opatření. Kritizoval jsem, že lidi už před několika týdny dělali nálety na potraviny a nakupovali po metrácích. A kritizoval jsem média, která šíří jen paniku a už týdny informují pomalu o každém novém nakaženém ve světě. S opatřeními vlády nemám nejmenší problém.
Já vím že tohle si PAK psal = nicméně ten tvůj úvodní příspěvek diskuze = holt vyzněl a viz diskuze NE JEN pro mě trochu jinak :-)
No viz realita i tvá současná formulace = informování o pomalu každym novym nakaženym byla rozhodně správná = je to poprvé v historii kdy máme PANDEMII = ale vono zaspala a nechápala i vláda https://www.novinky.cz/…olitiku-40316501 viz odkaz na Schillerovou takže v poho :-) Někomu to holt došlo už dřív jak moc je to vážná věc, někomu až dneska po 2hý odpolední https://www.novinky.cz/…-utokem-40316495 to nemluvim prostim tě o tobě :-)
Pokud tě to zpravodajství nebaví = přece neni problém to nesledovat. Ale je to NEJ věc tohohle typu v historii = informovat je naopak naprosto správně. Náhodou sem viděl někdy kolem oběda mluvit na ČT24 nějakýho kněze a ten řikal přesnej opak než ty
Nemám problém ani s dřívějšíma ani současnejma opatřeníma a už vůbec ne s precizní informovaností = trochu s blbostí lidí a nákupy stovek kil potravin = ale ať si to užijou až to budou jíst = eště za rok :-!
Prý poprvé v historii... To je vůl.
Každoročně je pandemie chřipky, ale na tu si všichni už tak zvykli, že ji neřeší. Loňská "sezónní chřipka" 900 tisíc hospitalizovaných a 80 000 mrtvých... A manévry nikde žádné.
Takže zakážeme všechny auto neomarxisti? Protože tohle se týká i EV pleček
Navíc se naplno ukazuje, kolik emisí dělaj letadla, lodě, jak klesaj emise, když půlka letadle a lodí stojí, když půlka číny nejede na plnou kapacitu a k tomu brzy třetina Evropy.
To najednou padaj emise co, i když jezdí auta. Holt to bude chtít aby letenka do Milána nestála 900 ale 3000, letenka do newyorku nestála 8 ale 14 a letenka do sydnes stála 45 a do dubaje a na seyychely 30 a takovej výlet do brazílie aby stál rodinu se 4 členy tak 400 táců. A kdo naléta soukromě víc jak 15000 km ročně a obchodně víc jak 25000 km, tak přirážka k letence +30%.
A nevozily se tuny cetek z asie do Evropy a USA a začlo se vyrábět v Evropě a v USA. Pak nám klesnou emise z letecké, lodní a kamionové dopravy o 40% dlouhodě i bez nesmyslných EV
A emise z průmyslu o 30% díky modernější a ekologické výrobě mimo asii.
Heled Bariku, ja v zasade nejsem proti.
A tato opatreni mluvi Grete z duse :-)
Jen to nejak ideologicky nekoresponduje s tvym dalsim prispevkem.
Kde regulace oznazujes za "neomarxisticke".
A timto vlastne sam sebe radis do kategorie "zeleny bolsevik" :-)
Je potřeba si stanovit priority co je největší znečištovatel na planetě. A to rozhodně nejsou auta, ale průmyslová výroba, zemědělství a letecká a lodní doprava.
Takže než tvoji zázrační experti vymyslí Boeing pro 300 lidí na baterky(třeba se tvoje vnoučata v roce 2090 dočkaj) tak asi bude potřeba, pokud chceš řešit světové, nikoliv NESMYSLNÉ EVROPSKÉ emise tohle řešit. Stejně tak, aby nabíječka za 3 dolary neměla free shipping
Vazne s temi cca 10% CO2 automobilove dopravy nebudeme delat nic?
Co by ti na to asi rekly letecky dopravci??
Nas tady likvidujou ekofasisti a auta (ktera produkuji vice CO2) nechavate na pokoji...
Ano prioritou je jednoznacne energetika, prumysl, budovy.
Ale dopravu (ani tu automobilovou) jednoduse nezanedbas.
Proc bys to proboha delal? Protoze Barik ma rad V8?
PS Myslis si, ze prioritami se jeste nikdo nezabyval?
https://cor.europa.eu/en/news/Documents/3894-brochure-ENVE-COP24-V6-LR.PDF
Protože to co navrhuješ ty znamená v současnosti ekonomický krach EU :-):-) To co navrhuju já, znamená že se přestanou vozit tuny cetek, zbohatlíci omezí lety nebo se víc prohnou a nadnárodní korporace si holt sníží zisky a přesunou fabriky zpět do Evropy a USA :-)
Nic co by položilo ekonomiku. Naopak přesunutí firem podpoří zaměstnanost v Evropě a USA.
Pro zajímavost, kolik si myslíš že bude potřeba nalejt do ekonomik Itálie, Španělska, Řecka a Portugalska aby tam nenastal naprostý rozklad a tím konec EU? A k tomu chceš ještě narvat stovky miliard do obnovitelných zdrojů, elektroaut a další stovky do migrantů?
V době, kdy firmám padly zisky o 30-60%?Kdy státy vyberou méně na daních a budou mít raketově vyšší výdaje na soc. systémech a zdravotnictví a bezpečnostních složkách?
To seš frajer kámo, ti co myslej podobně jako ty, tak navrhuju roční podmínku za velezradu, ohrožení národních ekonomických, bezpečnostních zájmů a suverenity národa. Třeba se Vám rozsvítí v té zelené makovici.
Budou se muset přeškolit a dělat něco jiného, běžná rada místních podnikatelů a i diskutérů, když tu brečeli lidi že si málo vydělaj.
Nedělejte, recepční, prodavačky, ostrahu a hlídače , číšníky a běžte dělat něco jiného.
Tak holt bába z kanclu co prodávala letenky a druhá co vodila turisty půjdou do skladu třídit brambory, venca co jezdil dodávkou a vozil čínany půjde řídit traktor a ten kdo třídil limetky, mango a banány půjde pěstovat brambory, jabka a kedlubny. A i další půjdou do zemědělství, kde budou muset nahradit výpadky exotických potravin, nesmyslně vozících se přes celý svět a kvůli nimž se spálí stovky milard tun paliva :-)
A kdo to dělat nebude chtít, bude muset zdechnout hladem. Princip kapitalismu, že :-)
Nejde o mereni, jde jen o PR ve prospech dieselovych aut.
Co na tom, ze se nasledne vysledky ukazou jako zmanipulovane.
O tom uz acz nic nenapise...
PS K tomu cisteni vzduchu - u dieselu vysel z vyfuku pri zamorenem vzduchu pri studenem motoru! nizsi pocet castic nez vstupoval do sani. Jak toxicke rakovinotvorne spaliny (s o neco nizsim poctem castic) plne oxidu dusiku a uhlovodiku atd. jdou v tu chvili z vyfuku se nepise. Titulek znel: dieselovy motor cisti vzduch :-O
Odporny PR, odporny metody, odporna manipulace, odporny big auto ktery tyhle lzi plati
Proti komu ze to je namirene?
T E S L A - drzim palce skutecne BEZemisnimu (to je to na co utoci!!!) vozu
Nucení Ev aut lidem, vyřvávání o zákazu spalovacích motorů, zákazu vjezdu aut s těmito motory do center měst, strašení emisními daněni, to není nechutná propaganda?
Dotování aut, co výrobě stojí 400 tis aby stály po dotaci 150?
To je nechutná bolševická propaganda a omezování svobod lidí a ZNOVU OPAKUJU nevidím rozdíl mezi tím, DOTOVAT panelák a guláš jako do dělal KOMUNISTA a mezi tím dotovat větrníky, solár, Ev auta, vodík jako to dělá EVROPSKY NEOBOLSEVIK, co si říká LIBERAL a SOCIALSNI DEMOKRAT, ale je to POUZE ZELENY BOLSEVIK!
NIC NA SVETE není bezemisní, to je totální pitomost a účelově ohnutá propaganda na úrovni Goebbelse!
Na výrobu a produkce EV auta musí vypustit do vzduchu tuny škodlivin, protože těžba, zpracování, výstavba továren, distribuce, výroba zařízení, výroba auta, výroba energie....
Pokud těžbu v africe a rusku provádí 30 let starej Caterpillar nebo Belaz na naftu, vzniká při tom měsíční krajina a továrny v číně chrlí hustý dým tak to asi nemůže být bezemisní lháři a manipulátore :-)
Ty války se brzy povedou i o strategické suroviny :-) Jaký rozdíl je v tom mít ropné pole anebo ložisko kobaltu, kterej za 30 let dojde. Nebo vzácných kovů :-)
Rozdil je ten, ze tady obhajujes neco prokazatelne horsiho - ropu.
Kobalt a vzacne prvky potrebujes u EV jen male mnozstvi na vyrobu (narozdil od spalovaku, kde potrebujes ropu porad a ve velkem) a pak uz muzes jezdit, jak jsem psal bezemisne :yes::yes:
A skodlivost EV oduvodnujes SVYMA nicim nepodlozenyma predstavama a vymyslama!!!!!!!!!!!!!
Ty tady predpovidas valku o kobalt za 30 let :-o Wtf. Ty jsi vestec :-)
Mne se detska prace nelibi, ale LFP baterky se treba obojdou bez kobaltu!
Takze uz dnes se obejdes v EV bez kobaltu. https://techbox.dennikn.sk/…rie-bez-kobaltu/
Co ty na to? Jj bude valka o zelezo, vid....
Železné rudy je na světe nejvíc ze všech prvků, ale co třeba obyčejný stavební písek, třeba v situaci čr, kdy se už 30 let neotevřela jediná pískovna vid,kamenolom, pak třeba měd, lithium, platina atd
Toho má svět zásoby na 500 let vid, HAHAHA
Realita je trošku jinde.
Znovu opakuju, že veškerá infrastruktura na težbu ropy, distribuci a zpracování a distribuci pohonných hmot je všude vybudována, není potřeba nic stavět, maximálně opravovat a modernizovat.
To je hlavní rozdíl, emise které jsou navíc u ropy tak ti u EV ze 40% sebere výstavba nových závodů na jejich výrobu, na baterky, na recyklaci, na dobíječky, na větrníky a fotovoltaiku, na jejich přepravu a umístění a zapojení do systému a při současném mixu tvořených uhelkama ti dalších 30% sežere neekologická výroba elektriky.
A kvůli 30% eko se dělá tahle šaškárna, to je flusnutí do stromovky v kontextu světových emisí.
Hammunově slovníkem, národní rozpočet zachranuješ tím, že ti někdo daruje 100 mega :-)
Druhá Válka v Iráku byl uměle vykonstruovaný proces vlád a tajných služeb USA a GB, s tím že Hussajn má údajně zbraně hromadného ničení a chemické zbraně, ovšem tyto zbraně nebyly nikdy nalezeny a ukázány, byla to je trapná záminka k sesazení diktátora od moci.
Nechci tu hájit Saddáma Husajna, to rozhdoně ne, zklikvidoval hodně lidí, ale to co přišlo po něm zlikvidovalo za 5 let tolik lidí, co on za 30 :-) V Libyi je to dokonce 2x tolik :-)
Takže z to nemůže ropa ale USA a Velká Británie a jejich zahraniční politika vid :-)
Lodě už dávno nemusely jezdit na mazut, mohly už 20-30 let jezdit na modernější palivo nebo ty největší a kdo chtěl být nejvíc eko na atom jako ruské ledoborce.
Nebyla vůle. To je, jako kdyby ti děti do školy vozil v roce 1995 ještě autobus škoda 706 rto.
A tys pak v roce 2000 začal brečet, že svět je v tahu, že je ekologická nouze a že se musí za 10 let zakázat všechny autobusy na spalovací motor, a že maj děti chodit nejlíp pěšky.
Dobrá absurdita, 100 let nic nedělat a pak přijít s radikálními návrhy že :-)
Asi ne vid, paraelu autobusy vs lodě, který ještě donedávna jezdily na mazut nepochopil.
Njn. - "Rotmistr Nusle rozlišoval věci a lidi podle barvy, kdo byl zelený byl dobrý, kdo nebyl zelený byl špatný. "
Šimek Grossman, Jak sem rukoval, jak trefné a nadčasové že:)
Tak polopaticky pro 1 třídu a pro milovníky zelené- ty autobusy od dob 706 RTO zažily 20 modernizací motorů a mají emise jinde než rto, kdežto ty lodě byly od dob RTO furt to samý.
Nikdo s tím nic nedělal, a ted to budeme zachraňovat radikálními řešeními? Fakt?
Kyby ses v tom náhodou poznal: "Hezký obrázek, který jsem si o vojně vytvořil, pokazil i rotmistr Rudolf Nusle, náš soused. I když jsem se snažil mít ho rád, musím přiznat, že jej vojenská služba poznamenala. Výložky neodložil ani ve vaně a vyznamenání si přilepoval leukoplastí na nahou hruď. Ze zásady odmítal pít mléko, neboť se mu zdálo málo zelené. Rotmistr Nusle vůbec rozeznával kvalitu podle barev. Kdo byl zelený, byl dobrý. Kdo měl barvu jinou, byl lump. My jsme měli protekci, neboť se jmenujeme Zelenkovi, zato lékárník Černý z druhého patra nacházel často před svým prahem rozbušky, dvakráte pak pod rohožkou minu. I jinak si soudruh Nusle počínal jako správný voják. Na Štěpána rozehnal koledníky útokem na bodák, v pokoji měl zákop, kde přijímal hosty, a po uzavření domu si otevíral dveře granátem. Do schodů se pohyboval pouze přískoky. Ve volných chvílích shromáždil rodinu a promítal zpomalené válečné filmy, a vrhaje se co chvíli k plátnu ukazoval naběračkou chyby vojevůdců. Přes tuto úpornou snahu nebyl však již deset let povýšen, a proto zatrpkl a snažil se sestavit vlastní armádu.
S tím mlíkem to taky sedí, krávy jsou přeci NE EKO, nejlepší je pít přeci nemléko. A vono vlastně mlíko není zelený a krávy spásaj zelenou trávu, to musí ekobolševikům nutně vadit, že mi to hned nedocvaklo :-):-)
Tvy prispevky mi pripominaji obstrukce v parlamentu :-)
No tim uryvkem jsi alespon pobavil :yes:
Mohl jsi vynechat posledni dve vety...
Presto to bylo jednoznacne nejlepsi, co jsi sem napsal :-)
tlak na zákaz moderních spalovacích motorů je evidentně nesmyslný, ale úředníci EU to nechtějí slyšet.
Největší nesmysl = elektromobil s nulovými emisemi. Dle norem EU však realita!
Asi mě nad tímto tématem nikdy nenapadlo takto přemýšlet, ale dává to skutečně smysl. Jen mě nenapadá nějaká reálná varianta, která by se dala v dnešní době použít. Samozřejmě jsem také majitel vozidla, zrovna včera jsem si objednal nové pneumatiky z obchodu https://www.pneuok.cz/ , ale rád bych také pomohl přírodě...