Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Ford Mondeo kombi ST-Line 2.0 EcoBlue 140 kW 8AT AWD – Snad přežije
146 komentářů
Vylizdiruasx
1
Snad prezije a my taky
Ozzman
Martine, nevím, jak funguje AWD v pofl verzi, ještě na podzim, kdy jsem to zkoušel sehnat na projetí, nebyly jiné predvadecky, než HEV, ale právě to dost pomáhá v zatáčkách, protože se připojuje dost aktivně hlavně ve sportovním režimu.
Pokud tedy někdo testoval opravdu FWD Mondeo, chápu lehké zklamání před faceliftem, ale toto kompenzovala AWD verze tehdy a bude i dnes.
Já srovnání FWD pofl a AWD predfl mám a nebude rozdíl v faceliftu, ale v pohonu a znatelný. Proto bych si opravil tu tvrzení, že je to nejlépe jezdící predokolka střední třídy :D
Pohon se pak chová intuitivně (už jsem si toto potvrdil) a učí se během jízdy. Když nastane zásah stabilizace a auto zaznamená smyk (sníh, led, mokro, nebo to zesrandy hodíte naplno do zatáčky), tak pak i při sebemenším plynu jede na 50:50.
S testem souhlas, menší je, a správně jsi citoval přítelkyni (která mi dodnes nezapomněla, že jsem prodal mk4) a ano.. Ještě jsem nestačil požádat, takže přítelkyně :D.
Škoda, že si nedal vědět, pro srovnání s predfl. Parametry jsou totožné, otočný volič převodovky je příšerný (HEV zůstal klasický), ale spotřeba je dost vysoká. Když se ne hlídám, jedu taky za 8, ale umim i za 5.5 na sto. Možná to přijde s kilometry, aktuálně mám necelých 90 tisíc a přijde mi, že se zvládnu dlouhodobě pohybovat kolem 7, v létě jsem dal Španělsko za 6.8 průměr.
Zajímalo by mne, v čem je tato inovace... Jediné plus vidím v hezčí ST line masce a asi do budoucna mozna HDM bude spolehlivější.
P. S. Šedá Mondeu nesluší
Pokud tedy někdo testoval opravdu FWD Mondeo, chápu lehké zklamání před faceliftem, ale toto kompenzovala AWD verze tehdy a bude i dnes.
Já srovnání FWD pofl a AWD predfl mám a nebude rozdíl v faceliftu, ale v pohonu a znatelný. Proto bych si opravil tu tvrzení, že je to nejlépe jezdící predokolka střední třídy :D
Pohon se pak chová intuitivně (už jsem si toto potvrdil) a učí se během jízdy. Když nastane zásah stabilizace a auto zaznamená smyk (sníh, led, mokro, nebo to zesrandy hodíte naplno do zatáčky), tak pak i při sebemenším plynu jede na 50:50.
S testem souhlas, menší je, a správně jsi citoval přítelkyni (která mi dodnes nezapomněla, že jsem prodal mk4) a ano.. Ještě jsem nestačil požádat, takže přítelkyně :D.
Škoda, že si nedal vědět, pro srovnání s predfl. Parametry jsou totožné, otočný volič převodovky je příšerný (HEV zůstal klasický), ale spotřeba je dost vysoká. Když se ne hlídám, jedu taky za 8, ale umim i za 5.5 na sto. Možná to přijde s kilometry, aktuálně mám necelých 90 tisíc a přijde mi, že se zvládnu dlouhodobě pohybovat kolem 7, v létě jsem dal Španělsko za 6.8 průměr.
Zajímalo by mne, v čem je tato inovace... Jediné plus vidím v hezčí ST line masce a asi do budoucna mozna HDM bude spolehlivější.
P. S. Šedá Mondeu nesluší
Mondeo jezdí se stejnou spotřebou jako X3 20d ;-) Předchůdce jsem měl rád víc, tvoje verze je geniální na dálnice, ale okresky už nedává s nějakou přidanou hodnotou. Nicméně jede hezky a podvozek se nenechá rozházet ničím. Tam je vidět každý cent vývoje. ;-)
Jo, na dálnici je král, to se musí nechat... Ale AWD v zatáčkách dost změní hru a poznas to pravé v přímém srovnání s FWD a to ta naše FWD měla těžiště proklatě nízko :D
Na dálnici je král, pokud zrovna nepřekáží v levém pruhu. :D
Jj, štvorka Mondeo je stále parádne jazdiace auto. Včera som bol v horách, išiel ráno po totálne prázdnych okreskách a vymretých dedinách, teda som si mohol dovoliť íšť "zľahka" nad limit (rozumej čo to dalo :D ) a to auto na dané rozmery jazdí parádne, nebojím sa napísať zábavne a znova som si to pripomenul a bude mi ľúto, keď odíde z domu.
Pokud si ještě nestačil "požádat", tak to ani nedělej, protože se dnes dost často stává, že bývalá přítelkyně později manželka, tě za pár let prostřednictvím soudů "požádá" o všechen tvůj majetek plus alimenty............ jo, a neříkej, že tobě se to stát nemůže............ :-! :-(
O všechen váš majetek, to ano. Ne tvůj ;-)
No, dnes už jsme ve fázi, kdy nás do konce měsíce spojí něco většího, než podpis na matrice takže už je to fuk :D
Registruješ se ještě s jejím milencem?
Nene spojí nás karantena :D
Noba ne... Budem 3..
Noba ne... Budem 3..
No ba...ty, manželka a milenec :-[]
P.S.: že ty jsi myslel na ptačí chřipku?!
P.S.: že ty jsi myslel na ptačí chřipku?!
To "budem 3" si chtěl nebo "náhoda"...?
Chtěl... Na náhody nevěřím :D
...ok....pak congratulation...and a lots of luck....you gone need it..... :-!
Potrebuju úlevu na dani :D díky..
mne nepride, ze by ten FWD po FL jazdil nejak blbo oproti AWD, ten rozdiel, kt. popisujes je hlavne v istote s trakciou a prenosom vykonu na cestu, ovsem chassis ako taky je aj na FWD vyborne meniaci smer, stabilny, blbovzdorny aj ochotny... vacsie rozdiely boli na margo makksieho naladenia hybridu po FL... chcelo by to lepsie vyskusat FWD v podobnej konfig s AWD na vynasanie sudov ako moc tomu pomaha prave AWD a hlavne na tvrdenie, ze FWD v tej istej konfig je tazkopadny a jazdi spatne
webpaja
...Machi, srovnávat nejdědkovější verzi 3er vybavenou komfortním podvozkem s ST sportovním odpružením neee. Obě auta znám a G20 bych si vzal vždy se sportovním spodkem. Bez něj je to klasický cesťák, kterého se právě i díky tomu prodá násobek Mondea.
Předchozí Mondeo jsem najel něco přes 3tkm, se současným o něco víc a řízení nového je ulepené a úplně jiné. Nejsem spokojen s tím, jak mnichovští naladili posilovač u G20, když C-Klasse, XE nebo Giulia to umí mnohem líp, nicméně určitě lepší než Mondeo. Dokonce bych řekl, že i Passat je dnes v tomto ohledu Fordu vyrovnaným soupeřem (to se o pohodlí podvozku napsat nedá).
Každopádně je toto Mondeo prostorově na úrovni německé prémie a ceníkový náklad ne nepodobný. To je škoda, za testovaný vůz bych byl ochoten vyndat z kapsy 800k, ale ne přes milion.
Předchozí Mondeo jsem najel něco přes 3tkm, se současným o něco víc a řízení nového je ulepené a úplně jiné. Nejsem spokojen s tím, jak mnichovští naladili posilovač u G20, když C-Klasse, XE nebo Giulia to umí mnohem líp, nicméně určitě lepší než Mondeo. Dokonce bych řekl, že i Passat je dnes v tomto ohledu Fordu vyrovnaným soupeřem (to se o pohodlí podvozku napsat nedá).
Každopádně je toto Mondeo prostorově na úrovni německé prémie a ceníkový náklad ne nepodobný. To je škoda, za testovaný vůz bych byl ochoten vyndat z kapsy 800k, ale ne přes milion.
Zkoušel si i pofacelift? Nebo jen původní MK5? Zajímalo by mne srovnání stejných verzí.
Jen ten původní, ale jak FWD s MT, tak AWD s AT ;-)
Ale mezi nimi je fakt rozdíl... Zajímá mne, jestli někdo jel i AWD pofl :)
Asi jen kluci z redakce ;-)
Nutně totiž potřebuji vědět, jestli si ho mám napsat na wish list :D Ale vadí mi, že ST line nemá chromované listy a liziny :D
Dej si na wish list oba německé zadokolkové prémiové kombíky. Prostorově už nic neztrácí a jezdí krásně. ;-)
Btw: mohou mít i chromované lišty :-[]
Btw: mohou mít i chromované lišty :-[]
Prémie je holt dal... Na ford klubu to řeší tak, že kupují titania a mění jen ten přední Grill :D
Pájo zadokolkové? Já teda nevim kde přesně Ozzy jezdí, ale předpokládám, že když byl ve Španělsku a bůh ví kde všude autem, tak nevim.. Chápu, že zima už dnes je jaká je, ale já jezdim přes hory dost často a moc si to nedokážu představit, když nakydá nesmysl během chvilky tak je to o nervy kór s rodinou.. 320d xdrive nebo 220d xdrive by byla určitě lepší volba.. :-)
Abych byl upřímný, já původně 4x4 nehledal, prostě se naskytlo, chtěl jsem klasiku - 110kw 2.0 Tdci FWD a MT. Dnes z pohledu jízdy a komfortu bych to za tuto verzi neměnil, minimálně ten automat bych si rád zachoval :D
Obecně 90% jízd odjezdím ve FWD v Praze a okolí, pak do toho pár desítek tisíc za rok ve služebních FWD a zbytek (převážně dlouhé trasy na dovolené a výlety) s Mondeem.
Jako další hlavní auto (zatím nemám důvod a snad ještě pár let nebudu) bych se klidně spokojil opět s kombíkem v naftě s FWD a MT, ale pokud finance dovolí, určitě bych rád AT a i 4x4. Pokud BYCH někdy kupoval BMW a někdo mi nabídl Xdrive nebo RWD, beru Xdrive, ta jistota za zhoršených podmínek tam prostě je a není to jen, když napadne sníh.
Obecně 90% jízd odjezdím ve FWD v Praze a okolí, pak do toho pár desítek tisíc za rok ve služebních FWD a zbytek (převážně dlouhé trasy na dovolené a výlety) s Mondeem.
Jako další hlavní auto (zatím nemám důvod a snad ještě pár let nebudu) bych se klidně spokojil opět s kombíkem v naftě s FWD a MT, ale pokud finance dovolí, určitě bych rád AT a i 4x4. Pokud BYCH někdy kupoval BMW a někdo mi nabídl Xdrive nebo RWD, beru Xdrive, ta jistota za zhoršených podmínek tam prostě je a není to jen, když napadne sníh.
Myslím obecně platformu, nicméně jsem v zimách jezdil od 2007 do loňska v zadokolkách i hodně výkonných a bez trablů. ;-)
Ozzy co se týče asfaltu tak jsem taky vždycky dojel s předkem, akorát mě pak vždycky se*rou ty výjezdy z místa do kopečků kdy občas musíš třeba na dvakrát/třikrát :D a je pravda, že některé auta jsou diametrálně lepší 4x4 jízdně než s jednou hnanou nápravou např. Audi a i tohle Mondeo jak říkáš..
Pájo tohle mě hodně zajímá, protože třeba BMW, když má rozložení hmotnosti 50 na 50 tak by to logicky s dobrýma pneu neměl bejt takovej problém a hele na youtube je tam toho milion a ne vždy to asi bude fake.. Ale tak po rovinatějších profilech asi no problem, nevím nemám zkušenost..
Pájo tohle mě hodně zajímá, protože třeba BMW, když má rozložení hmotnosti 50 na 50 tak by to logicky s dobrýma pneu neměl bejt takovej problém a hele na youtube je tam toho milion a ne vždy to asi bude fake.. Ale tak po rovinatějších profilech asi no problem, nevím nemám zkušenost..
KANKUNEN
který řemen ten olej rozmočí? Chtěl bych stejně vidět ten olej, který gumu rozmočí a druhý ne. Jinak ten motor mám 2x svolavačka pro ředění oleje a zabírá od 1500ot.
Emel
Jako FWD mě asi pořád nejvíc bavila Mazda... ale nezkoušel jsem ji v naftě a naopak nové Mondeo neznám v benzínu, tak to není úplně fér.
A pak Insi... tu mám projetou v různých verzích a i obyč 2.0d nebo 1.5t FWD MT bez adaptivu jezdí moc hezky. Za mě asi o kousek líp než Mondeo... ale nevylučuju, že to je syndrom garáže :-)
A pak Insi... tu mám projetou v různých verzích a i obyč 2.0d nebo 1.5t FWD MT bez adaptivu jezdí moc hezky. Za mě asi o kousek líp než Mondeo... ale nevylučuju, že to je syndrom garáže :-)
Já zas nezkoušel 6tku, jinak Insi vs Mondeo vnímám jako plichtu s tím, že je mně Ford sympatictejsi... Vlastni garáž :D
6ka je ako štvorkové Mondeo, asi topka triedy, parádny podvozok a hlavne výborné riadenie, Insi aj aktuálne Mondeo sú v riadení tupšie.
Když já zas takový rozdíl mezi MK4 TDCi a MK5 TDCi nevidím, měl jsem obě 3 měsíce doma společně a přesedal.
Ale zase, ono je těch verzí víc a každá je trochu jiná. Takže MK4 STline s Ecoboostem asi pojede jinak, než kombík s těžkou naftou a podobně je to i u MK5, kde je verzí ještě více, od "lehkých" FWD s 1.5EB po hybrid, či testovaný skoro dvoutunový AWD TDCi kombík.
Ale zase, ono je těch verzí víc a každá je trochu jiná. Takže MK4 STline s Ecoboostem asi pojede jinak, než kombík s těžkou naftou a podobně je to i u MK5, kde je verzí ještě více, od "lehkých" FWD s 1.5EB po hybrid, či testovaný skoro dvoutunový AWD TDCi kombík.
Jj, nafťák s automatom a štvorkolkou sa bude asi správať inak ako ľahký benzín s manuálom a FWD. Možno veľkú časť čara môjho Mondea robí práve tá hmotnosť, podľa papierov pod 1,5 tony a to dosť pomáha.
Btw. ja som skúšal aktuálne Mondeo práve v mojej "ľahkej" konfigurácii, teda 1,5EB FWD M/T a tú miernu stratu "ľahkonohosti" a agility som tam cítil, aj keď to zase nebolo nič dramatické.
Btw. ja som skúšal aktuálne Mondeo práve v mojej "ľahkej" konfigurácii, teda 1,5EB FWD M/T a tú miernu stratu "ľahkonohosti" a agility som tam cítil, aj keď to zase nebolo nič dramatické.
FWD Ma6 projedu doufám, až nám znovu zprovozní hranice s SK a navíc v atmo benzínu ;-)
Moc sa neteš, pre koronu je predajňa Mazdy zatvorená, takže tak skoro nebudem mať čím prísť. :D
Mne se líbí, že u nás, na okraji Prahy, se vůbec nikoho karanténa netýká :D Ráno jsem se šel projít, nakoupit, všude lidi, roušky nikdo, pohoda, klídek, sluníčko :D Akorát mne štve, že na 14 dní mám nucený homeoffice a nemužu do hospody :D
Krčmy sú aj tak zatvorené. Jedine že by si prisiel ku mne a dáme pivo na “tajňáka”.
Škoda, že nebydlíš blíž :D
Njn, já to mám jako inspektor Trachta se svým obvyklým podezřelým... vždycky si jdu Mazdu projet a vždycky to nakonec neklapne. Zato iudex... zvedne telefon, objedná, hotovo. Jako fanoušek Mazdy se stydím :-)
Mně se teda co do řízení nejvíc líbil ten dvoulitr s manuálem. 2.5G AT má pár kilo navíc, což by až tolik nevadilo... ale manuál je výborný a pak se dostaví i nějaké to jinba ittai. Akorát to zas nejede :-D
Mně se teda co do řízení nejvíc líbil ten dvoulitr s manuálem. 2.5G AT má pár kilo navíc, což by až tolik nevadilo... ale manuál je výborný a pak se dostaví i nějaké to jinba ittai. Akorát to zas nejede :-D
Tell me somethin', boy
Is this "jinba ittai" really joy ?
Or do you need more?
Is there somethin' faster you're searchin' for? ;-)
Is this "jinba ittai" really joy ?
Or do you need more?
Is there somethin' faster you're searchin' for? ;-)
Jsem Emel a jsem závislý.
Začalo to nenápadně, to když jsem si kdysi dávno uvědomil, že u turbodieselu mám rád to turbo a ne ten diesel.
Říkal jsem si, že můžu kdykoli přestat a zase jezdit třeba Felicií. Postupně jsem tomu ale propadl úplně. Opustil svou milovanou Mazdu, vykašlal se na manuální převodovku, přivíral oči před dvoucifernou spotřebou. Ničí mě to, ale nemůžu přestat. Potřebuju výkon!
Začalo to nenápadně, to když jsem si kdysi dávno uvědomil, že u turbodieselu mám rád to turbo a ne ten diesel.
Říkal jsem si, že můžu kdykoli přestat a zase jezdit třeba Felicií. Postupně jsem tomu ale propadl úplně. Opustil svou milovanou Mazdu, vykašlal se na manuální převodovku, přivíral oči před dvoucifernou spotřebou. Ničí mě to, ale nemůžu přestat. Potřebuju výkon!
Turbo je silne návykové. Ale skúsime to aj bez neho, turbo objemom nahradíme. :D
A budeme točiť. :D
Aj keď úplne najlepšie riešenie dilemy veľký objem alebo turbo je... veľký objem s turbom. :-[]
A budeme točiť. :D
Aj keď úplne najlepšie riešenie dilemy veľký objem alebo turbo je... veľký objem s turbom. :-[]
... veľký objem s turbom.
Áno to je správne riešenie. Lepšie do toho skočiť hneď ako sa postupne k tomu dostavať cez menšie motory. Stojí to čas a peniaze. :D
Áno to je správne riešenie. Lepšie do toho skočiť hneď ako sa postupne k tomu dostavať cez menšie motory. Stojí to čas a peniaze. :D
Já vycházím z mnohem skromnějších poměrů. Několik mých prvních aut mělo objem 1,3l a jediná cesta k tomu, abych byl vůbec schopen s autem bezpečně vyjet z vedlejší ulice na hlavní, bylo právě turbo... možná proto se jeho zvuk ne nepodobný startu proudového letounu stal tak návykovým...
Poděkujme Emelovi za upřímná slova. Přiznat si svůj problém je počátkem ozdravného procesu.
Já jsem woody-alien a jsem taky závislý. Naivně jsem se domníval, že můj dlouholetý problém vyřeší nízká hmotnost a malé rozměry. Vrátil jsem se k manuální převodovce a skutečné ruční brzdě, zanevřel na atmosférické plnění ale nestačí to. Denně s hrůzou sleduji, jak se na spritmonitoru propadám na další a další stránky. Ke všemu všechny ty zprávy o končících motorech, o omezeních, o nástupu sofistikovaných řešení poplatných době a trhu. Děsím se zítřka. V noci už vůbec nespím a okupuji webové stránky tunningových společností ve snaze najít vhodný chip. Už jednou na mě manželka zavolala policii, protože si špatně vyložila moje poznámky u počítače - posílit, přehlušit, vykuchat. Se mnou je konec, ale rád bych,aby si zejména mladí vzali z mé situace ponaučení - věnujte se konektivitě, hýčkejte si asistenty a vyhlížejte autonomní řízení. Jedině tak se snad můžete ještě zachránit.
Já jsem woody-alien a jsem taky závislý. Naivně jsem se domníval, že můj dlouholetý problém vyřeší nízká hmotnost a malé rozměry. Vrátil jsem se k manuální převodovce a skutečné ruční brzdě, zanevřel na atmosférické plnění ale nestačí to. Denně s hrůzou sleduji, jak se na spritmonitoru propadám na další a další stránky. Ke všemu všechny ty zprávy o končících motorech, o omezeních, o nástupu sofistikovaných řešení poplatných době a trhu. Děsím se zítřka. V noci už vůbec nespím a okupuji webové stránky tunningových společností ve snaze najít vhodný chip. Už jednou na mě manželka zavolala policii, protože si špatně vyložila moje poznámky u počítače - posílit, přehlušit, vykuchat. Se mnou je konec, ale rád bych,aby si zejména mladí vzali z mé situace ponaučení - věnujte se konektivitě, hýčkejte si asistenty a vyhlížejte autonomní řízení. Jedině tak se snad můžete ještě zachránit.
Taktéž bych se rád přiznal, jmenuji se Ozzman a jsem závislý.
Od té doby, co jsem získal řidičské oprávnění a poprvé usedl za volant otcova Seatu HTP jsem věděl, že atmosférický benzinový motor není to pravé ořechové. Po pár jízdách v kamarádově Ventu 1.9 TDI jsem tiše záviděl ten zátah a spotřebu 4 litry na sto a věděl jsem, že mé srdce má čirou radost z krásně dunící a vibrující naftové bestii. Po pár letech se mi poštěstilo osedlat své první turbodieslové auto, pak přišlo další a dnes mohu říct, že jsem na 2/3 svého snu. Jelikož 90 % jízd obstarávám v malém atmosférickém motoru s předpotopní manuální přeovodvkou a hnusnou mechanickou ruční brzdou, tak se nemohu doškat na ty 2-3 dni v měsíci, kdy vyndám svůj naftový klenot s automatem a mohu si dopřát ten pocit zátahu vodspodu, když zrovna opouštím křižovatku, nebo přijde série zatáček a já se nemusím otravovat s ohavným klackem kdesi po pravé ruce. Po nocích občas pošilhávám po absolutním stropu a dieselheadové extází - V6 TDI... to by mi pro můj skromný život stačilo ke štěstí. Vím, že jednou budu vystaven jako exemplář v muzeu, nenáviděn greenpeace a Hamunasakrou, ale nafta je nafta.... a chutná 2x tak dobře, jako je 2x dotována !
Od té doby, co jsem získal řidičské oprávnění a poprvé usedl za volant otcova Seatu HTP jsem věděl, že atmosférický benzinový motor není to pravé ořechové. Po pár jízdách v kamarádově Ventu 1.9 TDI jsem tiše záviděl ten zátah a spotřebu 4 litry na sto a věděl jsem, že mé srdce má čirou radost z krásně dunící a vibrující naftové bestii. Po pár letech se mi poštěstilo osedlat své první turbodieslové auto, pak přišlo další a dnes mohu říct, že jsem na 2/3 svého snu. Jelikož 90 % jízd obstarávám v malém atmosférickém motoru s předpotopní manuální přeovodvkou a hnusnou mechanickou ruční brzdou, tak se nemohu doškat na ty 2-3 dni v měsíci, kdy vyndám svůj naftový klenot s automatem a mohu si dopřát ten pocit zátahu vodspodu, když zrovna opouštím křižovatku, nebo přijde série zatáček a já se nemusím otravovat s ohavným klackem kdesi po pravé ruce. Po nocích občas pošilhávám po absolutním stropu a dieselheadové extází - V6 TDI... to by mi pro můj skromný život stačilo ke štěstí. Vím, že jednou budu vystaven jako exemplář v muzeu, nenáviděn greenpeace a Hamunasakrou, ale nafta je nafta.... a chutná 2x tak dobře, jako je 2x dotována !
Taky jsem se pousmál, když jsem četl, že ve střední třídě není lepší předokolky. Protože u testu šestky mají, že je to s přehledem nejlépe jezdící předokolka ve střední třídě. A když se podívám na stále obří váhu Mondea, relativně pomalé zrychlení a další drobnosti, nemohu se ubránit pocitu, že autor buď na šestku zapomněl, nebo s ní nejel.
Ono Mondeo má opravdu výborný podvozek v rámci třídy, to jen dost zdejších diskutérů haní auto, v kterém nikdy nejelo a jen díky tomu stejnému, co píšeš (váha, rozměry) papouškují, že je to auto k ničemu.
Já ho mám 1,5r a 30 tisíc km, není to sportovní auto, nebylo ani MK4 sportovní, to kouzlo je ve spojení komfortu a jízdní stability a řízení (i když Mazda může mít citlivější, já ji taky nejel). V tom se podle mne u střední třídy rozhodují kvality a pak může být na pomyslném vrcholu, projel jsem mimo Mazdy skoro všechnu konkurenci a taky to tak vnímám.
Akorát je blbost u testované 4kolky psát, že je to nejlepší předokolka, zvláště, když vím, jak moc 4x4 do jízdy u Fordu zasahuje a v porovnání s FWD verzí pomáhá jízdním vlastnostem.
Já ho mám 1,5r a 30 tisíc km, není to sportovní auto, nebylo ani MK4 sportovní, to kouzlo je ve spojení komfortu a jízdní stability a řízení (i když Mazda může mít citlivější, já ji taky nejel). V tom se podle mne u střední třídy rozhodují kvality a pak může být na pomyslném vrcholu, projel jsem mimo Mazdy skoro všechnu konkurenci a taky to tak vnímám.
Akorát je blbost u testované 4kolky psát, že je to nejlepší předokolka, zvláště, když vím, jak moc 4x4 do jízdy u Fordu zasahuje a v porovnání s FWD verzí pomáhá jízdním vlastnostem.
No u nás v práci právě Mondea byla a postupně mizí protože už je nikdo nechce. Šestku 2.5i má můj brácha takže tu znám dobře. A prostě za mě je šestka řidičsky někde úplně jinde než Mondeo. Mohu srovnávat jen s naftovým Mondeem ale nepředpokládám, že by benzínové bylo výrazně lepší. Šestka je pocitově mrštná, Mondeo je daleko víc těžkopádný. Já to chápu, že se to špatně poslouchá ale Mazda si na řízení zakládá a je to sakra znát.
Ale já věřím, že je to klidně možné, nehadam se, ale zkoušel jsem pofl. Ma3 vs Fofo4 a tam mi přišel Fokus o fous lepší.
Alfonz666
jsem nějaký čas vlastnil a nikdy jsem nepochopil, co je tak skvělého na tom podvozku. Při přejetí nerovností se auto rozhoupalo ze strany na stranu jak houpačka, dost nepříjemné. Celkem rázy od přední nápravy a v zatáčkách dost brzo opouštělo stopu. Fakt nevím, to je moje zkušenost...
Poslední Mondeo a rázy od přední nápravy? Nestabilita? Tak buď naprosto vadný kus s vadnými pneu a navíc rozhozenou geometrií z výroby nebo nevím ;-)
To zní jak verohodnotna recenze :D
a co jako ?
No napíšeš, že si jedno měl, nenapíšeš jaké a a i jiné info... To je důvěryhodné :D viz já koment dole, tuto verzi jsem měl 7 let a najel skoro 300 tisíc km.
Ale já s ním najel tady dost (bohužel už si nepamatuju ale přes 100 tis určitě), jen nechápu ty ódy na podvozek.
A s čím konkrétně srovnáváš ten podvozek?
Byl to ročník 2010 ale už tehdy se pěly chvály na podvozek...
A koupeno jako nové? To auto jsem měl na firmě a kolega si ho nedovedl vynachválit, až tak, že si dlouho zvykal na novou generaci.
Já měl 7 let tuto verzi a ani skoro po 300 tisících km a ani po tom, co se nesahlo na nic na podvozku až na zadní silentblok, to auto moc neztracelo z původních vlastností.
Zatím jen s jedním autem jsem nalítal od nova téměř 300kkm bez větší údržby podvozku (s původními tlumiči) a to byla A4 předchozí generace. U ní byla ještě ta výhoda, že i uvnitř vypadala jako mainstream po 80kkm a jednom majiteli ;-)
Já to koupil jako dvouleté a se 140tis km, ale tam bylo ještě vše původní a vydrželo.. Dodnes je Mk4 mezi doporucovanymi ojetinami.. V interiéru se pak už něco osoupalo, volant, řadící paka, sedačky... Klasika.. Mainstream no..
Já měl 7 let Ford Capri GT koupené nové v roce 1970 a jako jedno z prvních Fordů s Mc Phersons struts mělo velký problém s "shimmy steering". Každých cca 300 miles jsem jezdit na seřízení a vyvážení kol. To mě sice trochu sralo, ale kára to byla na tehdejší dobu parádní.....
http://upload.wikimedia.org/…439276012%29.jpg
http://upload.wikimedia.org/…439276012%29.jpg
Ano, koupeno jako nové. No mě to přišlo divný a kvůli té nápravě jsem tehdá byl i v servisu a prej bylo vše ok. Třeba když jsem i pomalu přejížděl zpomalovací práh tak v tom tak luplo... ale abych jen nehanil, ve štychu mě nikdy nenechal...
A bytl to ford? Bouchal podvozek a vždy dojel do cíle a zpět... S tím se přeci jezdí zpátky vlakem... :D:D
Tohle mě zkoušeli nakukat u XF, kdy na zatravňovacích dlaždicích nebo sérii malých nerovností bylo slyšet od přední nápravy polepování. Až šéf servisu přiznal, že to slyší taky a byly to nějaké mističky na tlumičích. vyměněno a klid.
Nikdo jiný si prý nestěžoval.
U A4 mi po sérii projížděk nakonec vyměnili po 3kkm přední ramena, protože tam byly v odlitku bublinky a auto mezi 120-140kph jemně vibrovalo. Vždy jsem to důsledně dotahoval. Snaží se ulehčit si práci. ;-)
Nikdo jiný si prý nestěžoval.
U A4 mi po sérii projížděk nakonec vyměnili po 3kkm přední ramena, protože tam byly v odlitku bublinky a auto mezi 120-140kph jemně vibrovalo. Vždy jsem to důsledně dotahoval. Snaží se ulehčit si práci. ;-)
rok a půl jsem na aurisov řešili, že na drobných nerovnostech při dobržďování vrzala přední náprava. Každej technik tvrdil, že nic neslyší. Je to asi všude.
Asi jo, blbý je, že už bych kvůli tomu mondeo nechtěl a třeba nevim o co přicházim :-)
Iudex má stále tuhle generaci a z hlediska toho co můžeš chtít od velkého FWD sedanu/combi to je fajn ;-)
Tak treba to vnímať v kontexte triedy, teda mainstream, predokolka a pomerne veľká krava. V uvedených limitoch to ale jazdilo výborne, taká kombinácia komfortu a agility sa v danej triede a veľkosti nevyskytovala. Obzvlášť to vyniklo v porovnaní s najpredávanejšou strednou triedou tých čias: dvojkovým Superbom, ktorý jazdne Mondeu nesiahal po členky.
Superb 2 je nejhorší auto střední třídy, co do jízdních vlastností, co se v té době objevilo na trhu... s I40 jsem nejel, abych byl fér teda :-[]
Já těm legendám o MK4 taky nevěřil, až když jsem se svezl..
Já těm legendám o MK4 taky nevěřil, až když jsem se svezl..
Buď v klidu. O nic jsi nepřišel. Měl jsem ho asi na 2000km a bylo to utrpení. Na hladké dalnici super, ale nesměl přijít hrbol nebo zatáčka, zlatej sup2.
Pamatuju, měl jsem ho zrovna když trochu nasnezilo, jel jsem v serpentynach za náklaďákem, on jel rychleji a já měl co dělat se udržet na silnici jak lítal zadek. Pneu to mělo sice barum polaris, ale tohle bych nečekal.
Pamatuju, měl jsem ho zrovna když trochu nasnezilo, jel jsem v serpentynach za náklaďákem, on jel rychleji a já měl co dělat se udržet na silnici jak lítal zadek. Pneu to mělo sice barum polaris, ale tohle bych nečekal.
Známy syndróm tajomných zvukov. V servise a s technikom na palube sa zásadne neprejavujú. :D
Tenhle syndrom funguje i u bolavého zubu :-[] Problém je, že já to slyšel a vnímal i při zkušební jízdě, ale oni už ze zásady ne ;-)
U Aurisu jsem řešil zadní nápravu, která bouchala na nerovnostech (multilink) a tam mě odbývali slovy, že je to vlastnost tlumičů. Vzhledem k tomu, že šlo auto na prodej jsem to už nedotáhl.
U mne to dopadlo stejně. Než se to vyřešilo, už byl pryč. U mne to dělalo jen když bylo více nez 12 stupňů. Takže přes zimu nic, v létě pořád.
o tomto by ste mi mohli napisat, jedneho aurisa 2018 (v zaruke do 2022) v hybride sme kupili do baraku, ako sa prejavuju tie zadne tlmice ? obaja ste mali problem len v lete a v zime nie ?
diky
diky
Já si myslím, že mne to dělalo předek, ale možná to byl jen klam.
U mne to bylo při lehkém dovrzdovani na malých pricnych nerovnostech, neskutečně to vrzalo od podvozku. V zimě prakticky vůbec, v létě hodně.
Na zličíně, nebo spíš u řepích vím o místě, kde mi to dělalo vždy. Takže když budeš mít chuť, můžeme se tam nekdy projet.
U mne to bylo při lehkém dovrzdovani na malých pricnych nerovnostech, neskutečně to vrzalo od podvozku. V zimě prakticky vůbec, v létě hodně.
Na zličíně, nebo spíš u řepích vím o místě, kde mi to dělalo vždy. Takže když budeš mít chuť, můžeme se tam nekdy projet.
urcite ho niekedy donesiem na nejake to povozenie,, zatial su prve dojmy dobre, posobi ako solidne auto, pohon je tichy, nepride mi ze by to hucalo ako sa o 1,8 vravi... ma iste rezimy kedy je hlucnejsi, pripajanie na dialnicu je jeden z nich, ale ze by to bolo nieco co ma odradit to nie... za vsetkych inych okolnosti ma prijemny zvukovy doprovod... prekvapivo
uvidime co nam donesie korona a kedy vobec bude real, zase slobodne sa pohybovat...
uvidime co nam donesie korona a kedy vobec bude real, zase slobodne sa pohybovat...
Nepsal, že bylo nové ( takovou výrobní vadu by asi nepustili ven ). U fordu bych to tipnul buď na auto po bouračce bůhví jak opravené, nebo jen na čistou imaginaci.
Cital som v poslednej dobe nejke testy kde porovnavali skusenosti novych majitelov aut podla znaciek. Najviac sklamani udajne boli majitelia Ford Mondeo, hned potom Ford Kuga a potom vsetci ostatni. Skusenost mam s predchadzajucou generaciou v 1,6 eco benzin a tak dobry podvozok a riadenie ma snad len Mazda 6, ktoru som tiez skusal v benzine.
No my v rodině mám jak Mondeo tak Kugu už podruhé :D
No jo, někteří jsou prostě nepoučitelní. :-!
Nehaňte Ford môj, že on má vady,
klebetárski posmievači!
V mladom sa veku ide do vlády,
starému sila nestačí;
keď spoľahlivosti nemal — a či ju nemal,
keď Ozzymu neprežil čas zlatý?
čo bys’ sa mu ty zato posmieval?
Na jazdné radosti on bohatý.
klebetárski posmievači!
V mladom sa veku ide do vlády,
starému sila nestačí;
keď spoľahlivosti nemal — a či ju nemal,
keď Ozzymu neprežil čas zlatý?
čo bys’ sa mu ty zato posmieval?
Na jazdné radosti on bohatý.
Petrko
někdy po sobě co píšete?
" Rozvodový řetěz je máčený v oleji, což přináší jedno omezení – navěky věků musíte používat schválené oleje, jinak hrozí rozleptání řemene."
" Rozvodový řetěz je máčený v oleji, což přináší jedno omezení – navěky věků musíte používat schválené oleje, jinak hrozí rozleptání řemene."
Pomineme-li, že používat schválený olej je tak jako tak doporučeníhodné, u Fordu zvlášť a vždycky stával pár korun. Žádné omezení bych v tom tedy neviděl.
To jistě. Měním Ford Formula F vždy po 15 tisících a můj zde tolikrát odsuzovaný 1.6TDCI má už bez jakýchkoliv problémů najeto 381 180 km. Jen jsem spíše chtěl poukázat na to že v jedné části věty píšou o řeťezu který se mávnutím kouzelného proutku mění na řemen. ;-)
fOE
Tohle me na fordu dneska desne stve, clovek prijde na prodejnu a nejak si nevi vybrat. Ne, s najezdem 40k km rocne to na mustang vazne nevidim, sorryjako. SUV pro me jako cloveka jezdiciho mesto / dalnici postrada smysl, focus je "jen focus"... Vsechny hloupe poucky o tom jak je stredni trida out a crossovery a SUV in stranou, ja chci proste cestak. A tak nakonec vzdycky skoncim v rohu, u za Pumou a Kugou schovaneho mondea. Nakonec proc ne, objektivne tomu autu neni moc co vytknout. Teda, je tomu co vytknout a hodne, jako vetsine aut, ale furt by to plusminus slo. Kdo si ale koupi kdyz si to nese kriz skoro dekady stareho auta? Kdo krom Ozzmana? :-[]
Jeste pochopim kdyz nekdo jde na konci zivotniho cyklu do premie, kolikrat doprodavane s 35% slevou a misto v passatu si chrochta ve vicevalcove 3er, ale kdyz on se ford tady snazi hrat na to ze nedoprodava, ze je to porad aktualni model, s aktualnim cenikem.
Zatim jsem nikdy nemnel 2x za sebou auto od stejne znacky. Ford byl tomu ale nejbliz: nejspolehlivejsi auto co jsem kdy mel, nejprijemnejsi / nejkvalitnejsi / nejprofesionalnejsi servis co jsem kdy zazil...
...a stejne budu muset hledat jinde. Skoda forde, skoda. ;-\
Jeste pochopim kdyz nekdo jde na konci zivotniho cyklu do premie, kolikrat doprodavane s 35% slevou a misto v passatu si chrochta ve vicevalcove 3er, ale kdyz on se ford tady snazi hrat na to ze nedoprodava, ze je to porad aktualni model, s aktualnim cenikem.
Zatim jsem nikdy nemnel 2x za sebou auto od stejne znacky. Ford byl tomu ale nejbliz: nejspolehlivejsi auto co jsem kdy mel, nejprijemnejsi / nejkvalitnejsi / nejprofesionalnejsi servis co jsem kdy zazil...
...a stejne budu muset hledat jinde. Skoda forde, skoda. ;-\
Nejak cítim, že píšeš aj o mne, tak sa ozvem. Tiež som samozrejme bol pozrieť ako starý zákazník vo Forde. Ale popravde 8 rokov staré Mondeo ma neoslovuje (hoci oni ho vnímajú ako stále aktuálne, toť nedávno faceliftované a na moju tézu, že je to 8 rokov starý model nechápavo čučali, Amerika sa im neráta) a pozeral som nový Focus. A ono ma jazdne (ako Ford obvykle) presvedčil, a to som šiel ten predsudkami opradený trojvalec, podvozkovo (v ST-line a na 18kach) to jazdilo skoro ako hotheč, nádhera. Aj som našiel peknú skladovku v červenej ruby, ST-line, 18", 8°automat, parádna výbava, len cena presahovala 30t. eur. WTF? Vyše 30 tisíc za trojvalcovú nižšiu strednú? Ono som to stlačil na 29 rovných, ale aj tak, za nižšiu strednú (nie HH) také prachy je proste priveľa. A testované Mondeo s jeho šialenou cenou je rovnaký prípad. Takže rovnako ako Ty, hoc spokojný s Mondeom, som hľadal a skončil inde.
Ford je dost drahy aj tu v UK, Fiesta kludne atakuje £ 20K , Focus kludne £ 30K mna to volakedy tiez poslalo prec od Mondea :-(
Alfonz666
jedna věc. Teď koukám na tu cenu a tady se asi někdo zbláznil ???
Klouzan
Tohle Mondeo se mi opravdu nelíbí, když se chystalo na trh, těšil jsem se, že bych si konečně Mondeo koupil. Jak se objevilo, rychle jsem skočil do SIII nebylo, co řešit. Kéž by ford udělal klasický pěkný sedan zase někdy😉
Hmm... já bych řekl, že je Mondeo (víc než jiná auta ve třídě) závislé na konfiguraci. Karoserie je taková... řekněme barokní... a nutně potřebuje větší kola, pak je všechno v pořádku. Ta kola v testu jsou tak akorát... mimochodem, moc hezká kola :yes:
https://img2.auto.cz/…ull/6238911_.jpg
PS: chromové lišty mi vůbec nechybí, ale šel bych do jiné barvy.
https://img2.auto.cz/…ull/6238911_.jpg
PS: chromové lišty mi vůbec nechybí, ale šel bych do jiné barvy.
Modrá či červená metla... pár baráků ode mne si nějaký parchant koupil to mé vysněné vínové, každé ráno kolem něj jezdím.... :'-( :-[]
Jj... vybavuju si dva odstíny modrý a jednu hezkou červenou metlu.
Jedna je tmavá ve stylu tvé ex Octy RS, ta druhá je světlejší, ta mne tolik nebere, chvíli otec přemýšlel o Kuze v této barvě, ale nebyly skladem moc. Červená je topovka, zvláště v kombinaci s ST předkem.
Tmavě modrá celkem ok, odstín Race blue se mi ale líbí víc...
Červená je asi fakt nejlepší... navíc červená dobře snáší kombinaci s černými doplňky, která naopak moc nesedí modré (proto jsem i nechal na RS chromovou masku, zatímco se zelenou nebo červenou bych asi šel do black paketu). Jen teda mám pocit, že už je jí v poslední době trošku moc...
Ta světlá modrá je něco jako ta jeansová na Octaviích a Passatech (denim se myslím jmenuje), možná trošku víc do šedé... mně se celkem líbí, k Mondeu se hodí - obecně mám pocit, že ta červená třeba sluší spíš menším autům jako Cliu a u větších aut ty výrazné barvy jsou někdy trošku moc. Šestce teda červená taky sluší - no, budu o tom ještě přemýšlet :-) .
Červená je asi fakt nejlepší... navíc červená dobře snáší kombinaci s černými doplňky, která naopak moc nesedí modré (proto jsem i nechal na RS chromovou masku, zatímco se zelenou nebo červenou bych asi šel do black paketu). Jen teda mám pocit, že už je jí v poslední době trošku moc...
Ta světlá modrá je něco jako ta jeansová na Octaviích a Passatech (denim se myslím jmenuje), možná trošku víc do šedé... mně se celkem líbí, k Mondeu se hodí - obecně mám pocit, že ta červená třeba sluší spíš menším autům jako Cliu a u větších aut ty výrazné barvy jsou někdy trošku moc. Šestce teda červená taky sluší - no, budu o tom ještě přemýšlet :-) .
Focusu tá vínová červená tiež veľmi svedčí, toto je tá skladovka, o ktorej som uvažoval a podľa mňa vizuálne paráda: https://www.fordskladom.sk/…les/863/main.jpg
Len tá cena... https://www.fordskladom.sk/…/863-novy-focus/
Len tá cena... https://www.fordskladom.sk/…/863-novy-focus/
Neviem o ktorom Cliu hovoris, ale napr 3 RS co mam opozerane, tak je uplne jalove v cervenej... jedno z asi mala aut, ktoremu skodi. Mne sa prave lubia velke cervene sedany, nie len preto ze som mal cervenu primeru P11 GT v sedane, ale aj Giulia, Alfy, Mazdy, ani Passik do konca nevypada spatne, alebo Octavia... Nevravim, ze malym nepasuje, taky Swift od 2g vyssie je uplne prirodzeny v rej farbe...
Londonbridge
Dnes som nahodou siel okolo Forda mam ho asi 10 min peskom kupoval som tam raz davno Fiestu a skoro som to menil za Mondeo . Je to pekne auto vlastne kus autiska a ked vidim Vignale tak sa pozrem aj 3 x... Cervena vyzera naozaj super ale mne sa este lubi ta pekna hneda metla / som zabudol ako to volaju... / :yes:
Jaros71
Kombíky vč Mondea už nefrčí jako dříve.
Tady je to zcela patrné , dlouhé a nízké auto , kufr plitký ..nic moc. :no:
Pěkný je interier , žádný tablet , fajn volant , bohužel bez řadící páky..kolečko je děs.. :'-(
Radio ok..ale klima sice dobře s tlačítky jenže místo otočných tam je + - :no:
A cena je úplně mimo ;-)
Lidi pak koukají raději na SUV , většinou do milionu.
Tady je to zcela patrné , dlouhé a nízké auto , kufr plitký ..nic moc. :no:
Pěkný je interier , žádný tablet , fajn volant , bohužel bez řadící páky..kolečko je děs.. :'-(
Radio ok..ale klima sice dobře s tlačítky jenže místo otočných tam je + - :no:
A cena je úplně mimo ;-)
Lidi pak koukají raději na SUV , většinou do milionu.