O budoucnosti mondea se už nějaký čas spekuluje, prý ho možná nahradí crossover. Pokud bych se mohl přimluvit – zvlášť po testu verze ST-Line 2.0 EcoBlue, zůstaňte prosím u normálního mondea.
Martine, nevím, jak funguje AWD v pofl verzi, ještě na podzim, kdy jsem to zkoušel sehnat na projetí, nebyly jiné predvadecky, než HEV, ale právě to dost pomáhá v zatáčkách, protože se připojuje dost aktivně hlavně ve sportovním režimu.
Pokud tedy někdo testoval opravdu FWD Mondeo, chápu lehké zklamání před faceliftem, ale toto kompenzovala AWD verze tehdy a bude i dnes.
Já srovnání FWD pofl a AWD predfl mám a nebude rozdíl v faceliftu, ale v pohonu a znatelný. Proto bych si opravil tu tvrzení, že je to nejlépe jezdící predokolka střední třídy :D
Pohon se pak chová intuitivně (už jsem si toto potvrdil) a učí se během jízdy. Když nastane zásah stabilizace a auto zaznamená smyk (sníh, led, mokro, nebo to zesrandy hodíte naplno do zatáčky), tak pak i při sebemenším plynu jede na 50:50.
S testem souhlas, menší je, a správně jsi citoval přítelkyni (která mi dodnes nezapomněla, že jsem prodal mk4) a ano.. Ještě jsem nestačil požádat, takže přítelkyně :D.
Škoda, že si nedal vědět, pro srovnání s predfl. Parametry jsou totožné, otočný volič převodovky je příšerný (HEV zůstal klasický), ale spotřeba je dost vysoká. Když se ne hlídám, jedu taky za 8, ale umim i za 5.5 na sto. Možná to přijde s kilometry, aktuálně mám necelých 90 tisíc a přijde mi, že se zvládnu dlouhodobě pohybovat kolem 7, v létě jsem dal Španělsko za 6.8 průměr.
Zajímalo by mne, v čem je tato inovace... Jediné plus vidím v hezčí ST line masce a asi do budoucna mozna HDM bude spolehlivější.
Mondeo jezdí se stejnou spotřebou jako X3 20d ;-) Předchůdce jsem měl rád víc, tvoje verze je geniální na dálnice, ale okresky už nedává s nějakou přidanou hodnotou. Nicméně jede hezky a podvozek se nenechá rozházet ničím. Tam je vidět každý cent vývoje. ;-)
Jo, na dálnici je král, to se musí nechat... Ale AWD v zatáčkách dost změní hru a poznas to pravé v přímém srovnání s FWD a to ta naše FWD měla těžiště proklatě nízko :D
Zrovna jsem chtěl říct, že překáží jen do chvíle, kdy před Mondeem jedoucí nadupané Toyoty v levém z toho levého uhnou ve 180 za brutálního sportovního ryku motoru s CVT.. 😂
Jj, štvorka Mondeo je stále parádne jazdiace auto. Včera som bol v horách, išiel ráno po totálne prázdnych okreskách a vymretých dedinách, teda som si mohol dovoliť íšť "zľahka" nad limit (rozumej čo to dalo :D ) a to auto na dané rozmery jazdí parádne, nebojím sa napísať zábavne a znova som si to pripomenul a bude mi ľúto, keď odíde z domu.
Pokud si ještě nestačil "požádat", tak to ani nedělej, protože se dnes dost často stává, že bývalá přítelkyně později manželka, tě za pár let prostřednictvím soudů "požádá" o všechen tvůj majetek plus alimenty............ jo, a neříkej, že tobě se to stát nemůže............ :-!:-(
O tom moru radši doma neříkej, byť by se z toho v budoucnu mohla stát zajímavá šifrovaná hláška před capartem, když by mělo dojít na "velké prádlo". :-)
mne nepride, ze by ten FWD po FL jazdil nejak blbo oproti AWD, ten rozdiel, kt. popisujes je hlavne v istote s trakciou a prenosom vykonu na cestu, ovsem chassis ako taky je aj na FWD vyborne meniaci smer, stabilny, blbovzdorny aj ochotny... vacsie rozdiely boli na margo makksieho naladenia hybridu po FL... chcelo by to lepsie vyskusat FWD v podobnej konfig s AWD na vynasanie sudov ako moc tomu pomaha prave AWD a hlavne na tvrdenie, ze FWD v tej istej konfig je tazkopadny a jazdi spatne
Pozor, já nerek, že jezdí fwd špatně, to vůbec ne, pořád je to auto s výborným podvozkem. Já jezdil s tdci 110kw kdysi a chvíli, ale i tak se mi to líbilo.
...Machi, srovnávat nejdědkovější verzi 3er vybavenou komfortním podvozkem s ST sportovním odpružením neee. Obě auta znám a G20 bych si vzal vždy se sportovním spodkem. Bez něj je to klasický cesťák, kterého se právě i díky tomu prodá násobek Mondea.
Předchozí Mondeo jsem najel něco přes 3tkm, se současným o něco víc a řízení nového je ulepené a úplně jiné. Nejsem spokojen s tím, jak mnichovští naladili posilovač u G20, když C-Klasse, XE nebo Giulia to umí mnohem líp, nicméně určitě lepší než Mondeo. Dokonce bych řekl, že i Passat je dnes v tomto ohledu Fordu vyrovnaným soupeřem (to se o pohodlí podvozku napsat nedá).
Každopádně je toto Mondeo prostorově na úrovni německé prémie a ceníkový náklad ne nepodobný. To je škoda, za testovaný vůz bych byl ochoten vyndat z kapsy 800k, ale ne přes milion.
Pájo zadokolkové? Já teda nevim kde přesně Ozzy jezdí, ale předpokládám, že když byl ve Španělsku a bůh ví kde všude autem, tak nevim.. Chápu, že zima už dnes je jaká je, ale já jezdim přes hory dost často a moc si to nedokážu představit, když nakydá nesmysl během chvilky tak je to o nervy kór s rodinou.. 320d xdrive nebo 220d xdrive by byla určitě lepší volba.. :-)
Abych byl upřímný, já původně 4x4 nehledal, prostě se naskytlo, chtěl jsem klasiku - 110kw 2.0 Tdci FWD a MT. Dnes z pohledu jízdy a komfortu bych to za tuto verzi neměnil, minimálně ten automat bych si rád zachoval :D
Obecně 90% jízd odjezdím ve FWD v Praze a okolí, pak do toho pár desítek tisíc za rok ve služebních FWD a zbytek (převážně dlouhé trasy na dovolené a výlety) s Mondeem.
Jako další hlavní auto (zatím nemám důvod a snad ještě pár let nebudu) bych se klidně spokojil opět s kombíkem v naftě s FWD a MT, ale pokud finance dovolí, určitě bych rád AT a i 4x4. Pokud BYCH někdy kupoval BMW a někdo mi nabídl Xdrive nebo RWD, beru Xdrive, ta jistota za zhoršených podmínek tam prostě je a není to jen, když napadne sníh.
Ozzy co se týče asfaltu tak jsem taky vždycky dojel s předkem, akorát mě pak vždycky se*rou ty výjezdy z místa do kopečků kdy občas musíš třeba na dvakrát/třikrát :D a je pravda, že některé auta jsou diametrálně lepší 4x4 jízdně než s jednou hnanou nápravou např. Audi a i tohle Mondeo jak říkáš..
Pájo tohle mě hodně zajímá, protože třeba BMW, když má rozložení hmotnosti 50 na 50 tak by to logicky s dobrýma pneu neměl bejt takovej problém a hele na youtube je tam toho milion a ne vždy to asi bude fake.. Ale tak po rovinatějších profilech asi no problem, nevím nemám zkušenost..
který řemen ten olej rozmočí? Chtěl bych stejně vidět ten olej, který gumu rozmočí a druhý ne. Jinak ten motor mám 2x svolavačka pro ředění oleje a zabírá od 1500ot.
Jako FWD mě asi pořád nejvíc bavila Mazda... ale nezkoušel jsem ji v naftě a naopak nové Mondeo neznám v benzínu, tak to není úplně fér.
A pak Insi... tu mám projetou v různých verzích a i obyč 2.0d nebo 1.5t FWD MT bez adaptivu jezdí moc hezky. Za mě asi o kousek líp než Mondeo... ale nevylučuju, že to je syndrom garáže :-)
Když já zas takový rozdíl mezi MK4 TDCi a MK5 TDCi nevidím, měl jsem obě 3 měsíce doma společně a přesedal.
Ale zase, ono je těch verzí víc a každá je trochu jiná. Takže MK4 STline s Ecoboostem asi pojede jinak, než kombík s těžkou naftou a podobně je to i u MK5, kde je verzí ještě více, od "lehkých" FWD s 1.5EB po hybrid, či testovaný skoro dvoutunový AWD TDCi kombík.
Jj, nafťák s automatom a štvorkolkou sa bude asi správať inak ako ľahký benzín s manuálom a FWD. Možno veľkú časť čara môjho Mondea robí práve tá hmotnosť, podľa papierov pod 1,5 tony a to dosť pomáha.
Btw. ja som skúšal aktuálne Mondeo práve v mojej "ľahkej" konfigurácii, teda 1,5EB FWD M/T a tú miernu stratu "ľahkonohosti" a agility som tam cítil, aj keď to zase nebolo nič dramatické.
Mne se líbí, že u nás, na okraji Prahy, se vůbec nikoho karanténa netýká :D Ráno jsem se šel projít, nakoupit, všude lidi, roušky nikdo, pohoda, klídek, sluníčko :D Akorát mne štve, že na 14 dní mám nucený homeoffice a nemužu do hospody :D
Njn, já to mám jako inspektor Trachta se svým obvyklým podezřelým... vždycky si jdu Mazdu projet a vždycky to nakonec neklapne. Zato iudex... zvedne telefon, objedná, hotovo. Jako fanoušek Mazdy se stydím :-)
Mně se teda co do řízení nejvíc líbil ten dvoulitr s manuálem. 2.5G AT má pár kilo navíc, což by až tolik nevadilo... ale manuál je výborný a pak se dostaví i nějaké to jinba ittai. Akorát to zas nejede :-D
Jsem Emel a jsem závislý.
Začalo to nenápadně, to když jsem si kdysi dávno uvědomil, že u turbodieselu mám rád to turbo a ne ten diesel.
Říkal jsem si, že můžu kdykoli přestat a zase jezdit třeba Felicií. Postupně jsem tomu ale propadl úplně. Opustil svou milovanou Mazdu, vykašlal se na manuální převodovku, přivíral oči před dvoucifernou spotřebou. Ničí mě to, ale nemůžu přestat. Potřebuju výkon!
Turbo je silne návykové. Ale skúsime to aj bez neho, turbo objemom nahradíme. :D
A budeme točiť. :D
Aj keď úplne najlepšie riešenie dilemy veľký objem alebo turbo je... veľký objem s turbom. :-[]
... veľký objem s turbom.
Áno to je správne riešenie. Lepšie do toho skočiť hneď ako sa postupne k tomu dostavať cez menšie motory. Stojí to čas a peniaze. :D
Já vycházím z mnohem skromnějších poměrů. Několik mých prvních aut mělo objem 1,3l a jediná cesta k tomu, abych byl vůbec schopen s autem bezpečně vyjet z vedlejší ulice na hlavní, bylo právě turbo... možná proto se jeho zvuk ne nepodobný startu proudového letounu stal tak návykovým...
Poděkujme Emelovi za upřímná slova. Přiznat si svůj problém je počátkem ozdravného procesu.
Já jsem woody-alien a jsem taky závislý. Naivně jsem se domníval, že můj dlouholetý problém vyřeší nízká hmotnost a malé rozměry. Vrátil jsem se k manuální převodovce a skutečné ruční brzdě, zanevřel na atmosférické plnění ale nestačí to. Denně s hrůzou sleduji, jak se na spritmonitoru propadám na další a další stránky. Ke všemu všechny ty zprávy o končících motorech, o omezeních, o nástupu sofistikovaných řešení poplatných době a trhu. Děsím se zítřka. V noci už vůbec nespím a okupuji webové stránky tunningových společností ve snaze najít vhodný chip. Už jednou na mě manželka zavolala policii, protože si špatně vyložila moje poznámky u počítače - posílit, přehlušit, vykuchat. Se mnou je konec, ale rád bych,aby si zejména mladí vzali z mé situace ponaučení - věnujte se konektivitě, hýčkejte si asistenty a vyhlížejte autonomní řízení. Jedině tak se snad můžete ještě zachránit.
Taktéž bych se rád přiznal, jmenuji se Ozzman a jsem závislý.
Od té doby, co jsem získal řidičské oprávnění a poprvé usedl za volant otcova Seatu HTP jsem věděl, že atmosférický benzinový motor není to pravé ořechové. Po pár jízdách v kamarádově Ventu 1.9 TDI jsem tiše záviděl ten zátah a spotřebu 4 litry na sto a věděl jsem, že mé srdce má čirou radost z krásně dunící a vibrující naftové bestii. Po pár letech se mi poštěstilo osedlat své první turbodieslové auto, pak přišlo další a dnes mohu říct, že jsem na 2/3 svého snu. Jelikož 90 % jízd obstarávám v malém atmosférickém motoru s předpotopní manuální přeovodvkou a hnusnou mechanickou ruční brzdou, tak se nemohu doškat na ty 2-3 dni v měsíci, kdy vyndám svůj naftový klenot s automatem a mohu si dopřát ten pocit zátahu vodspodu, když zrovna opouštím křižovatku, nebo přijde série zatáček a já se nemusím otravovat s ohavným klackem kdesi po pravé ruce. Po nocích občas pošilhávám po absolutním stropu a dieselheadové extází - V6 TDI... to by mi pro můj skromný život stačilo ke štěstí. Vím, že jednou budu vystaven jako exemplář v muzeu, nenáviděn greenpeace a Hamunasakrou, ale nafta je nafta.... a chutná 2x tak dobře, jako je 2x dotována !
Taky jsem se pousmál, když jsem četl, že ve střední třídě není lepší předokolky. Protože u testu šestky mají, že je to s přehledem nejlépe jezdící předokolka ve střední třídě. A když se podívám na stále obří váhu Mondea, relativně pomalé zrychlení a další drobnosti, nemohu se ubránit pocitu, že autor buď na šestku zapomněl, nebo s ní nejel.
Ono Mondeo má opravdu výborný podvozek v rámci třídy, to jen dost zdejších diskutérů haní auto, v kterém nikdy nejelo a jen díky tomu stejnému, co píšeš (váha, rozměry) papouškují, že je to auto k ničemu.
Já ho mám 1,5r a 30 tisíc km, není to sportovní auto, nebylo ani MK4 sportovní, to kouzlo je ve spojení komfortu a jízdní stability a řízení (i když Mazda může mít citlivější, já ji taky nejel). V tom se podle mne u střední třídy rozhodují kvality a pak může být na pomyslném vrcholu, projel jsem mimo Mazdy skoro všechnu konkurenci a taky to tak vnímám.
Akorát je blbost u testované 4kolky psát, že je to nejlepší předokolka, zvláště, když vím, jak moc 4x4 do jízdy u Fordu zasahuje a v porovnání s FWD verzí pomáhá jízdním vlastnostem.
No u nás v práci právě Mondea byla a postupně mizí protože už je nikdo nechce. Šestku 2.5i má můj brácha takže tu znám dobře. A prostě za mě je šestka řidičsky někde úplně jinde než Mondeo. Mohu srovnávat jen s naftovým Mondeem ale nepředpokládám, že by benzínové bylo výrazně lepší. Šestka je pocitově mrštná, Mondeo je daleko víc těžkopádný. Já to chápu, že se to špatně poslouchá ale Mazda si na řízení zakládá a je to sakra znát.
jsem nějaký čas vlastnil a nikdy jsem nepochopil, co je tak skvělého na tom podvozku. Při přejetí nerovností se auto rozhoupalo ze strany na stranu jak houpačka, dost nepříjemné. Celkem rázy od přední nápravy a v zatáčkách dost brzo opouštělo stopu. Fakt nevím, to je moje zkušenost...
No napíšeš, že si jedno měl, nenapíšeš jaké a a i jiné info... To je důvěryhodné :D viz já koment dole, tuto verzi jsem měl 7 let a najel skoro 300 tisíc km.
to bude asi pripad ´´buracka´´ na lacnych olovenych 19kach s dobre vydrbkanymi tlmicmi .. auto v regulernom stave a setupe, take veci nerobi, to neplati len pre mondeo, ale vseobecne...
Já měl 7 let tuto verzi a ani skoro po 300 tisících km a ani po tom, co se nesahlo na nic na podvozku až na zadní silentblok, to auto moc neztracelo z původních vlastností.
Zatím jen s jedním autem jsem nalítal od nova téměř 300kkm bez větší údržby podvozku (s původními tlumiči) a to byla A4 předchozí generace. U ní byla ještě ta výhoda, že i uvnitř vypadala jako mainstream po 80kkm a jednom majiteli ;-)
Já to koupil jako dvouleté a se 140tis km, ale tam bylo ještě vše původní a vydrželo.. Dodnes je Mk4 mezi doporucovanymi ojetinami.. V interiéru se pak už něco osoupalo, volant, řadící paka, sedačky... Klasika.. Mainstream no..
Já měl 7 let Ford Capri GT koupené nové v roce 1970 a jako jedno z prvních Fordů s Mc Phersons struts mělo velký problém s "shimmy steering". Každých cca 300 miles jsem jezdit na seřízení a vyvážení kol. To mě sice trochu sralo, ale kára to byla na tehdejší dobu parádní..... http://upload.wikimedia.org/…439276012%29.jpg
Ano, koupeno jako nové. No mě to přišlo divný a kvůli té nápravě jsem tehdá byl i v servisu a prej bylo vše ok. Třeba když jsem i pomalu přejížděl zpomalovací práh tak v tom tak luplo... ale abych jen nehanil, ve štychu mě nikdy nenechal...
Tohle mě zkoušeli nakukat u XF, kdy na zatravňovacích dlaždicích nebo sérii malých nerovností bylo slyšet od přední nápravy polepování. Až šéf servisu přiznal, že to slyší taky a byly to nějaké mističky na tlumičích. vyměněno a klid.
Nikdo jiný si prý nestěžoval.
U A4 mi po sérii projížděk nakonec vyměnili po 3kkm přední ramena, protože tam byly v odlitku bublinky a auto mezi 120-140kph jemně vibrovalo. Vždy jsem to důsledně dotahoval. Snaží se ulehčit si práci. ;-)
rok a půl jsem na aurisov řešili, že na drobných nerovnostech při dobržďování vrzala přední náprava. Každej technik tvrdil, že nic neslyší. Je to asi všude.
Tak treba to vnímať v kontexte triedy, teda mainstream, predokolka a pomerne veľká krava. V uvedených limitoch to ale jazdilo výborne, taká kombinácia komfortu a agility sa v danej triede a veľkosti nevyskytovala. Obzvlášť to vyniklo v porovnaní s najpredávanejšou strednou triedou tých čias: dvojkovým Superbom, ktorý jazdne Mondeu nesiahal po členky.
Buď v klidu. O nic jsi nepřišel. Měl jsem ho asi na 2000km a bylo to utrpení. Na hladké dalnici super, ale nesměl přijít hrbol nebo zatáčka, zlatej sup2.
Pamatuju, měl jsem ho zrovna když trochu nasnezilo, jel jsem v serpentynach za náklaďákem, on jel rychleji a já měl co dělat se udržet na silnici jak lítal zadek. Pneu to mělo sice barum polaris, ale tohle bych nečekal.
U Aurisu jsem řešil zadní nápravu, která bouchala na nerovnostech (multilink) a tam mě odbývali slovy, že je to vlastnost tlumičů. Vzhledem k tomu, že šlo auto na prodej jsem to už nedotáhl.