Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen ukončuje vývoj aut na CNG. Prý se nevyplatí

Koncern VW Group v minulých letech viděl v pohonu na CNG budoucnost. Situace se však změnila, vývoj této technologie byl ukončen.
Zpět na článek
17. 3. 2020 08:15
17. 3. 2020 08:30
17. 3. 2020 09:03
17. 3. 2020 09:33
17. 3. 2020 13:03
17. 3. 2020 15:17
17. 3. 2020 15:39
18. 3. 2020 00:42
18. 3. 2020 09:07
18. 3. 2020 09:40
18. 3. 2020 14:39
17. 3. 2020 11:40
17. 3. 2020 09:28
17. 3. 2020 09:35
17. 3. 2020 11:09
17. 3. 2020 12:37
17. 3. 2020 12:42
17. 3. 2020 14:06
19. 3. 2020 19:22
17. 3. 2020 10:55
17. 3. 2020 13:07
17. 3. 2020 13:16
17. 3. 2020 15:32
17. 3. 2020 08:40
17. 3. 2020 09:07
17. 3. 2020 14:07
17. 3. 2020 14:48
17. 3. 2020 11:14
17. 3. 2020 11:30
17. 3. 2020 12:40
17. 3. 2020 15:57
Avatar - donPedro
17. 3. 2020 08:11
Quo vadis, Koncerne?
Tam, kde slunce nesvítí a záda ztrácejí svůj slušný název? No tak tedy "šťastnou" cestu ....... :no:
Rozbalit vlákno
0
17. 3. 2020 08:15
CNG
Tak aby sa CNG rozšírilo, potrebuje tú všeobecne nenávidenú politickú podporu. Ale aj potom je CNG komodita skôr pre autobusy a nákladiaky ako pre osobné autá. Trucky a diaľkové autobusy tak skoro na elektrinu nebudú a CNG sa vždy javil ako slušná náhrada nafty - veď v mnohých mestách dnes funguje MHD na zemný plyn. Holt chlapci nemeckí na to išli zle. Rozbehli vývoj, ale nezabezpečili si na to prostredie a trh. A koncern so silou ako VW Group na to, myslím si, páky má.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - xxc
17. 3. 2020 08:30
Re: CNG
Prostredie na to maju, ved skoro kazdy ma doma plyn. Rovnako, ako kazdy ma doma elektriku. Lenze ked k autu nedaju plnicku za 300 €, tak si to nikto nekupi, ked musi tankovat niekde mimo.
17. 3. 2020 09:03
Re: CNG
Majitelé CNG od VW s ním byli spokojení, ale měl malou nádrž a tudíž malý dojezd. Výhoda pro ty co jezdili hodně šla ruku v ruce s častým tankováním. Jestli oni to tak trochu nezabili i samotnou cenou. O3 před faceliftem a po něm rozdíl okolo 100 000.
17. 3. 2020 09:33
Re: CNG
Tak trochu od dlouhodobého uživatle CNG. Mám služební Octavii G-Tec z roku 2015, tj mám jí 5tým rokem a 175tis km. Auto bylo stejně drahé jako 1.6TDi, protože FL šel koupit pak už jen s Automatem, tj byl o cca 60 tis dražší. V CZ je plniček poměrně dost, cca 250-300, jsou v každém, větším městě a při dojezdu 300-350km je není drama a navíc stále ještě máte 50l benzinovou nádrž. Cena CNG stoupá, reálně je dnes za 24-28Kč/kg, tedy při průměrné spotřebě 4.2kg/100km a ceně 26kč/kg jste na 1,1Kč/km, což je pořád super poměr. Jezdím tak 2-3 týdně i delší vzdálenosti 200-400km, někdy tankuji i 2x za den, ale stejně bych stavěl na kafe nebo toaletu, plění je do 5min 13-15kg, takže v pohodě... Za mě je to zatím asi nejlepší alternativa ke konvenčním palivům :yes:
17. 3. 2020 13:03
Re: CNG
S CNG zkušenost nemám, ale přijde mi to jako výborný způsob ve chvíli kdy se tlačí na snižování emisí NOx, prachových částic atp. Naprosto mě zaráží, že to VW chce odpískat. Malý dojezd by se dal vyřešit zvětšením nádrží, ale 300-350 km mi přijde naprosto v pohodě s ohledem na délku tankování. To EV jsou na tom diametrálně hůř.
17. 3. 2020 15:17
Re: CNG
zajizdet 2x tejdne k benzince, kde stravim minimalne 5 minut, s CNG mozna dyl, me zadnym nadsenim nenaplnuje.
to je mnohem lepsi prijet domu, strcit do zasuvky a jezdit na elektriku kilometr za 40hal.
17. 3. 2020 15:39
Re: CNG
že tebe schválně ne, aby si mohl nadávat je ale celkem irelevantní. Normální člověk 5 minut u pumpy vůbec neřeší. Čímž nechci tvrdit, že dát auto přes noc do zásuvky je problém. Jenže to musíš mít barák a ne bydlet v paneláku a používat auto jen na provoz do 100 km kolem baráku.
18. 3. 2020 00:42
Re: CNG
5 minut to je ale pro lidi, kteří to mají přímo po cestě, kde obvykle jezdí. Obávám se, většina lidí kvůli tomu bude muset kus zajíždět, případně tankovat, když kolem nějaké zrovna pojedou, třeba ještě s půlkou nádrže, protože jsou oblasti, kde CNG stanice nejsou vůbec.
Já když jsem ještě dojížděl do práce autem (nutno dodat, že s firemní kartou, se kterou jsem nemohl na MOL), tak jsem musel často zajíždět i na normální čerpačku, s CNG to je ještě násobně horší.
18. 3. 2020 09:07
Re: CNG
Jasně pokud bydlíš v nějaký zapadlý vesnici a máš to desítky kilometrů k nejbližší čerpačce, tak asi nejsi cílová skupina pro CNG. Já jim mám kousek od domu.
18. 3. 2020 09:40
Re: CNG
ja bydlim pobliz 5tis mesta a ani tam cng ani lpg neni.
a jezdit pravidelne 2x tydne na benzinku by me fakt moc nebavilo, navic tam dnes muzes chytit ten korooonavirus
18. 3. 2020 14:39
Re: CNG
No jo tak tomu rozumím, že by si do CNG nešel. To je asi jako pořídit si EV a bydlet v 8 patře v paneláku.
Avatar - twistedTSD
17. 3. 2020 11:40
Re: CNG
Po FL sebrali víceprvek, přihodili povinné DSG a kombi a cena + 100k nebo kolik. To mi přišlo úplně mimo. Navíc radikálně snížili celkový dojezd.
17. 3. 2020 09:28
Re: CNG
Čo nepochopíš, si domyslíš? Skús si to prečítať ešte raz a trochu nad tým porozmýšľať.
Avatar - xxc
17. 3. 2020 09:35
Re: CNG
Prostredie maju dobre, na rozdiel napr. od vodika ma plyn skoro kazdy a elektriku kazdy. Suhlasim, ze na to isli zle a medotiahli to. Naco im je politicka podpora? Na plynofikaciu zapadnutych obci? Tam uz by asi velke predaje neurobili.
17. 3. 2020 11:09
Re: CNG
Ty si fakt pako. Čo je to za debilinu, že plyn má skoro každý? Ty si kotol a varnú dosku zapájaš sám, že chceš tankovať plyn doma? Alebo ti má každému tankovaniu domov príde vyškolený pracovník? Benzín a naftu tiež tankuješ doma na dvore? A čo s tou plynofikáciou zapadnutých obcí, rozmýšľaš vôbec?
Že nepripravili prostredie, to znamená, že na väčšie rozšírenie cng nevybudovali zázemie a neprispôsobili ceny. Prečo by kto chcel jazdiť na cng, keď tankovanie umožní len jedna z desiatich čerpačiek alebo ešte menej, alebo keď mu to neopravia v každom servise? Technicky založení na to prišli a niektorí na cng jazdia, laici z toho majú obavu. VW dokáže urobiť skvelý marketing, prečo sa na to v prípade cng vykašlali, je otázne.
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 12:37
Re: CNG
"Prečo by kto chcel jazdiť na cng, keď tankovanie umožní len jedna z desiatich čerpačiek alebo ešte menej"

Počet veřejných čerpaček na CNG v ČR - cosi okolo 200 http://www.cng4you.cz/…/statistiky.html
Počet veřejných nabíječek v ČR - cosi okolo 450 https://fdrive.cz/…022-pribude-4582

Za jak dlouho natankuješ dojezd 300 km na CNG a za jak dlouho to tam narveš po nabíjecím kabelu?
Nemluvě o tom, že když ti dojde CNG a nemáš kde ho doplnit, většinou máš ještě nádrž na klasický benzín.
Když ti dojde šťáva v elektromobilu a nemáš kde ji doplnit, máš smůlu
Avatar - Barrichello
17. 3. 2020 12:42
Re: CNG
čerpaček na LPG je výrazně víc, aktuální ceny LPG 12,50-12,90 Kč
Avatar - xxc
17. 3. 2020 14:06
Re: CNG
Ved by cerpacku na plyn zapojil technik :-) Rovnako, ako zapoji kotol a varnu dosku. Hadicu uz pripojit snad viem. Vtedy by to malo zmysel. Ceny neviem ake su, nikdy som cng neriesil, ked je draha cerpacka.
19. 3. 2020 19:22
Re: CNG
Proc by mel prijet na tankovani technik? Nabijecku do Tesly taky musi zapojovat elektrikar?
17. 3. 2020 10:55
Re: CNG
Na CNG je mnohem menší spotřební daň a dotace. Co by jsi chtěl víc?
17. 3. 2020 13:07
Re: CNG
Nic takovýho. Nejvíc multi bambilionama je dotovaná jen NAFTA nic jinýho. CNG je v pohodě. To ti vysvětlí každej lepší ekonom :D :D
Avatar - Jerry.Gunman
17. 3. 2020 13:16
Re: CNG
Každej NEJLEPŠÍ ekonom :D :D :D
17. 3. 2020 15:32
Re: CNG
A zrovna my dva bez střední školy si tady z něj děláme legraci :D :D
17. 3. 2020 08:40
disel gate
eletrika sice také nedává smysl ale je to moderní..já bych elektrické auto nechtěl ani zadarmo,mám elektrokolo a když vidím jak mi klesá baterka jsem dost nervozní,pocit s klesající baterkou v autě musí být něco strašnýho a pak někde osm hodin nabíjet a nedej bože aby někdo nabíjel přede mnou to se to "tankování"elektriky může proměnit na zábavu na dvacet hodin...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - xxc
17. 3. 2020 09:07
Re: disel gate
aj nadrz ked klesa, je to strasne :-)
17. 3. 2020 13:08
Re: disel gate
Přesně a pak čekat 2 hodiny u pumpy než tam ten benzín dotankuješ. Hrůza!!!
Avatar - xxc
17. 3. 2020 14:07
Re: disel gate
staci, ze som treti v poradi a ten prvy si zacne umyvat okna :-D
17. 3. 2020 15:34
Re: disel gate
Tak to máš EV na 6 hodin vystaráno :D
Avatar - narona
17. 3. 2020 14:48
Re: disel gate
Však elektrika se vyplatí jen na popojíždění po městě, tam ten dojezd stačí.
Avatar - KANKUNEN
17. 3. 2020 09:30
Důvod je jasný
CNG a LPG je ekologické, ale nesplní limit 95 g/km, automobilky za to budou platit pokutu. Ty co jezdí na uhlí to mají za nulu, ale skutečnost je naopak.
Rozbalit vlákno
15
17. 3. 2020 09:36
Re: Důvod je jasný
G-Tec měl oficiální emise 96-99 g/km, to už není daleko a určitě by se s tím dalo směrem dolu ještě pohnout :-)
17. 3. 2020 09:58
Re: Důvod je jasný
Hýbať sa s tým dá už len kozmeticky a za 5 rokov kým by prišla nová generácia, tak bude latka ešte nižšie. Toyotácke hybridy sú na tom lepšie ako CNG, ale ani to na rok 2025 nebude stačiť.
17. 3. 2020 10:03
Re: Důvod je jasný
No jo, ono se to musí někde zastavit technicky. EU je schopná vyžadovat naprostý nesmysly, jejich rozhodování o emisích nemá reálný základ a nulovou znalost problému. A pak se diví, že podpora tohoto politického projektu pořád klesá. Jsou od reality značně zdáleni, mají své ideály a teplá místa, tj co lidi chtějí je naprosto nezajímá... :-(
17. 3. 2020 13:13
Re: Důvod je jasný
Hele já si taky myslím, že to s těma 65 g za 5 let nebo kolik to chtějí tou dobou mít, budou muset přehodnotit. To nemá absolutně reálný základ. Do toho tenhle rok je prodejně v háji, takže žádný rozvoj elektromobility se konat nebude. Lidstvo bude rádo jestli se z tohodle kopance do podzima vyhrabe a ekonomiky států začnou normálně fungovat. Na tuhle hru na ekologii se jim každej vys-ere. BTW Z čehou jsou ty desítky milionů roušek a respirátorů vyrobený? Nebude to plavat zase v oceánech? Já jestli to těch 100 tun brček, který přestaneme používat dokáže dostatečně vykompenzovat?
17. 3. 2020 14:25
Re: Důvod je jasný
Asi tak nějak, taky si myslí, že spousta lidí přehodnotí nákup nového auta během tohoto roku, možná i ten příští. Taky mě to napadlo, plán mám až na příští rok - výměnu druhého auta do rodiny. Nicméně ví bůh, co bude ;-)
18. 3. 2020 06:18
Re: Důvod je jasný
Ja som plánoval kupovať práve teraz a už prehodnocujem, ale skôr z obavy o kvalitu. Lebo teraz majú automobilky iné starosti.
17. 3. 2020 15:10
Re: Důvod je jasný
65g zvlada plug-in hybrid uz davno s velkou rezervou.
takze ja predpokladam, ze za 5 let bude podil nasledujici:
1/5 elektro
2/5 plug-in hybrid
1/5 full hybrid
1/5 mild hybrid
full a mild hybrid hlavne maly auta
takze prumer 65g uplne vpohode
17. 3. 2020 15:35
Re: Důvod je jasný
No na papíře to vypadá dobrý. Jsem zvědavej jak to bude v reálu :D
18. 3. 2020 06:17
Re: Důvod je jasný
Plug-in môže fungovať na moje súkromné jazdenie, ale naše firemné autá robia 600km za 6-7 hodín. Takže toto meranie len bude zväčšovať rozdiel medzi papierom a realitou.
18. 3. 2020 11:55
Re: Důvod je jasný
Plug-in hybrid může mít emise od 0 do třeba 150. Záleží, jak se s tím jezdí a jak moc uživatel nabíjí ze sítě.
Avatar - Barrichello
17. 3. 2020 15:41
Re: Důvod je jasný
Firmy už masivně propouští, v čr už přišlo o práci odhadem 5000 lidí, v Itálii údajně kolem 100 000 lidí.....Propouští samozřejmě i Německo, hlavně Španělsko a bude propouštět i Nizozemí, Francie, Británie

Lidi za týhle situace nic nekupujou, auta letada ojetiny do práce, v podmínkách čr plečky do hodnoty 100 tis kč
17. 3. 2020 15:51
Re: Důvod je jasný
Přesně. Dotáhne se něco z Německa a na celou elektromobilitu zatím kašlat :D
17. 3. 2020 18:28
Re: Důvod je jasný
Možná, že o tom jim jde. Tak by to skočilo ve šrotu a dostali by pár EUR. Tak to pošlou do bývalého východního bloku. A my se tady o to ještě popereme.
Avatar - WinDiesel
17. 3. 2020 10:56
Re: Důvod je jasný
Budeš se divit ale nejsou ekologické. Metan má 30x větší oteplovací schopnost než CO2.
Při tankování metan uniká do ovzduší a při jeho spalování vzniká CO2, opravdu to není nic moc, k těm cca 95 g si připočítej hodně za úniky metanu do ovzduší při tankování.
I benzín se dost odpařuje a taky to řeší nové emisní normy, odpar se měří a homologuje.
17. 3. 2020 22:18
Re: Důvod je jasný
Jako majitele CNG auta by mě zajímalo, jakým způsobem metan uniká při tankování do ovzduší? Můžeš mi to prosím vysvětlit? S ohledem na přidaný merkaptan bych přímý únik při tankování rozhodně musel cítit (a navíc by mě docela štvalo, kdybych měl platit plyn, který mi neskončí v nádrži).
Avatar - Barrichello
17. 3. 2020 11:14
LPG
je lepší jak nějaké CNG.
Rozbalit vlákno
2
17. 3. 2020 11:30
Re: LPG
Montáž LPG do TSI je noční můrou. Buď velmi nákladná instalace PRINS, nebo dodatečné vstřikování benzínu s plynem. A to je již špatná úspora. Proč VW nemá nepřímé vstřikování a turbínu jako Renault nebo Fiat?
Avatar - Barrichello
17. 3. 2020 12:40
Re: LPG
Tak do aut s přímým vstřikem je to nesmysl, nikde to nefunguje jak má. Plynař co mi dělal LPG a co je opravdu takový profík, že tam jezdí půl republiky říkal že do přímovstřiku to nikomu nedoporučuje.

Naštěstí je pořád dost aute bez přímého vstřiku.
Avatar - Ada je zase tady
17. 3. 2020 11:17
že CNG se nevyplatí?
Pro zážehové motory jistě ne. Je třeba pracovat na dieselech, spalujících CNG! :yes:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - KANKUNEN
17. 3. 2020 11:20
Re: že CNG se nevyplatí?
Ado, diesly na CNG jsou motory zážehové, montuje se tam svíčka.
18. 3. 2020 11:59
Re: že CNG se nevyplatí?
Jsou motory buď plně plynové (tam je třeba svíčka) nebo bifuel, tam se spaluje směs třeba 2/3 plyn a 1/3 nafta.
19. 3. 2020 19:35
Re: že CNG se nevyplatí?
V tom pripade je plyn zazehnuty od nafty, misto od svicky
Avatar - Barrichello
17. 3. 2020 12:41
Re: že CNG se nevyplatí?
Už dávno existuje, dieselgas.

https://www.dieselgas.cz/
17. 3. 2020 13:43
Re: že CNG se nevyplatí?
lidi, ktery maj poskozeny plice diky emisim z dyzlu maj vetsi sanci, ze se do nich koranovirus zakousne…
… a uz nepusti ...
Avatar - Barrichello
18. 3. 2020 11:22
Re: že CNG se nevyplatí?
Podle tebe by je musel mít poškozený celý svět, neb ty diesly jezdí všude. Zkus zapojit mozek :-)
17. 3. 2020 13:42
to uz je fakt lepsi plug-in hybrid
s nim ja stlacim spotrebu z 8-9 litru benzinu na polovinu. to uz je u dvou aut s najezdem 35tis rocne dohromady docela znat.
a nemusim kazdej rok na technickou a 2x tejdne na benzinku jako s cng a lpg.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barrichello
17. 3. 2020 15:39
Re: to uz je fakt lepsi plug-in hybrid
2x týdně na benzínku? Ty najedeš za týden 800-1400 km? :-)
18. 3. 2020 09:11
Re: to uz je fakt lepsi plug-in hybrid
dojezd cng 300km, tedy 35tiskm/300km= 116x za rok, tedy v prumery vic jak 2x tydne.
rozhod jsem se, ze nebudu vulgarni, proto te dal komentovat nebudu, ale priste zkus zapojit mozek ...
Avatar - Barrichello
18. 3. 2020 11:21
Re: to uz je fakt lepsi plug-in hybrid
Já mam na LPG dojezd 450-500 km a to je V8. Kdybych měl V6 měych dojezd 550-600 km a s R4 cca 700-780.

Nesmíš tam holt mít nádrž na 40L., hehehe. Já mam 90L
17. 3. 2020 15:57
RIP CNG
.... škoda škoda, ve firmě mám dvě Octy na CNG, ještě ty před FL (víceprvek, velká nádrž i na benzín). Za mě geniální auto v poměru cena/výkon/ekologie.... Emise CO2 celkem v pohodě, emise NOx apod. mizivé.... využitelnost jako běžné fosilní auto....

Bohužel postupné zvyšování daňové zátěže (cena za kg za posledních 5 let z 24 na 28 Kč) souběžně s tím, že zlevňuje benzín, posílá tuhle technologii do kopru.... přitom jako městské auto pro někoho, kdo nechce elektromobil (ať už z principu nebo na něj nemá) je to fakt skvělé.....

Zvlášť pro země kde elektřinu dělají z uhlí bylo CNG skvělou volbou....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
18. 3. 2020 10:41
Re: RIP CNG
To je politika. Pokud by automobilky dál vyráběly auta na CNG, padla by US idea dodávat do EU zkapalněný zemní plyn a prosadil by se ruský Nord stream... Proto ten tlak na ukončení výroby aut na CNG.

Nakonec se ale CNG stejně prosadí, protože na světě je přebytek metanu, ale nedostatek ropy. A vítězem bude diesel na CNG - možná ve verzi mild hybridu. Stačí si pár let počkat. Pokud se toho samozřejmě dožijeme...