Tak aby sa CNG rozšírilo, potrebuje tú všeobecne nenávidenú politickú podporu. Ale aj potom je CNG komodita skôr pre autobusy a nákladiaky ako pre osobné autá. Trucky a diaľkové autobusy tak skoro na elektrinu nebudú a CNG sa vždy javil ako slušná náhrada nafty - veď v mnohých mestách dnes funguje MHD na zemný plyn. Holt chlapci nemeckí na to išli zle. Rozbehli vývoj, ale nezabezpečili si na to prostredie a trh. A koncern so silou ako VW Group na to, myslím si, páky má.
Prostredie na to maju, ved skoro kazdy ma doma plyn. Rovnako, ako kazdy ma doma elektriku. Lenze ked k autu nedaju plnicku za 300 €, tak si to nikto nekupi, ked musi tankovat niekde mimo.
Majitelé CNG od VW s ním byli spokojení, ale měl malou nádrž a tudíž malý dojezd. Výhoda pro ty co jezdili hodně šla ruku v ruce s častým tankováním. Jestli oni to tak trochu nezabili i samotnou cenou. O3 před faceliftem a po něm rozdíl okolo 100 000.
Tak trochu od dlouhodobého uživatle CNG. Mám služební Octavii G-Tec z roku 2015, tj mám jí 5tým rokem a 175tis km. Auto bylo stejně drahé jako 1.6TDi, protože FL šel koupit pak už jen s Automatem, tj byl o cca 60 tis dražší. V CZ je plniček poměrně dost, cca 250-300, jsou v každém, větším městě a při dojezdu 300-350km je není drama a navíc stále ještě máte 50l benzinovou nádrž. Cena CNG stoupá, reálně je dnes za 24-28Kč/kg, tedy při průměrné spotřebě 4.2kg/100km a ceně 26kč/kg jste na 1,1Kč/km, což je pořád super poměr. Jezdím tak 2-3 týdně i delší vzdálenosti 200-400km, někdy tankuji i 2x za den, ale stejně bych stavěl na kafe nebo toaletu, plění je do 5min 13-15kg, takže v pohodě... Za mě je to zatím asi nejlepší alternativa ke konvenčním palivům :yes:
S CNG zkušenost nemám, ale přijde mi to jako výborný způsob ve chvíli kdy se tlačí na snižování emisí NOx, prachových částic atp. Naprosto mě zaráží, že to VW chce odpískat. Malý dojezd by se dal vyřešit zvětšením nádrží, ale 300-350 km mi přijde naprosto v pohodě s ohledem na délku tankování. To EV jsou na tom diametrálně hůř.
zajizdet 2x tejdne k benzince, kde stravim minimalne 5 minut, s CNG mozna dyl, me zadnym nadsenim nenaplnuje.
to je mnohem lepsi prijet domu, strcit do zasuvky a jezdit na elektriku kilometr za 40hal.
že tebe schválně ne, aby si mohl nadávat je ale celkem irelevantní. Normální člověk 5 minut u pumpy vůbec neřeší. Čímž nechci tvrdit, že dát auto přes noc do zásuvky je problém. Jenže to musíš mít barák a ne bydlet v paneláku a používat auto jen na provoz do 100 km kolem baráku.
5 minut to je ale pro lidi, kteří to mají přímo po cestě, kde obvykle jezdí. Obávám se, většina lidí kvůli tomu bude muset kus zajíždět, případně tankovat, když kolem nějaké zrovna pojedou, třeba ještě s půlkou nádrže, protože jsou oblasti, kde CNG stanice nejsou vůbec.
Já když jsem ještě dojížděl do práce autem (nutno dodat, že s firemní kartou, se kterou jsem nemohl na MOL), tak jsem musel často zajíždět i na normální čerpačku, s CNG to je ještě násobně horší.
Jasně pokud bydlíš v nějaký zapadlý vesnici a máš to desítky kilometrů k nejbližší čerpačce, tak asi nejsi cílová skupina pro CNG. Já jim mám kousek od domu.
ja bydlim pobliz 5tis mesta a ani tam cng ani lpg neni.
a jezdit pravidelne 2x tydne na benzinku by me fakt moc nebavilo, navic tam dnes muzes chytit ten korooonavirus
Prostredie maju dobre, na rozdiel napr. od vodika ma plyn skoro kazdy a elektriku kazdy. Suhlasim, ze na to isli zle a medotiahli to. Naco im je politicka podpora? Na plynofikaciu zapadnutych obci? Tam uz by asi velke predaje neurobili.
Ty si fakt pako. Čo je to za debilinu, že plyn má skoro každý? Ty si kotol a varnú dosku zapájaš sám, že chceš tankovať plyn doma? Alebo ti má každému tankovaniu domov príde vyškolený pracovník? Benzín a naftu tiež tankuješ doma na dvore? A čo s tou plynofikáciou zapadnutých obcí, rozmýšľaš vôbec?
Že nepripravili prostredie, to znamená, že na väčšie rozšírenie cng nevybudovali zázemie a neprispôsobili ceny. Prečo by kto chcel jazdiť na cng, keď tankovanie umožní len jedna z desiatich čerpačiek alebo ešte menej, alebo keď mu to neopravia v každom servise? Technicky založení na to prišli a niektorí na cng jazdia, laici z toho majú obavu. VW dokáže urobiť skvelý marketing, prečo sa na to v prípade cng vykašlali, je otázne.
Za jak dlouho natankuješ dojezd 300 km na CNG a za jak dlouho to tam narveš po nabíjecím kabelu?
Nemluvě o tom, že když ti dojde CNG a nemáš kde ho doplnit, většinou máš ještě nádrž na klasický benzín.
Když ti dojde šťáva v elektromobilu a nemáš kde ji doplnit, máš smůlu
Ved by cerpacku na plyn zapojil technik :-) Rovnako, ako zapoji kotol a varnu dosku. Hadicu uz pripojit snad viem. Vtedy by to malo zmysel. Ceny neviem ake su, nikdy som cng neriesil, ked je draha cerpacka.
eletrika sice také nedává smysl ale je to moderní..já bych elektrické auto nechtěl ani zadarmo,mám elektrokolo a když vidím jak mi klesá baterka jsem dost nervozní,pocit s klesající baterkou v autě musí být něco strašnýho a pak někde osm hodin nabíjet a nedej bože aby někdo nabíjel přede mnou to se to "tankování"elektriky může proměnit na zábavu na dvacet hodin...
CNG a LPG je ekologické, ale nesplní limit 95 g/km, automobilky za to budou platit pokutu. Ty co jezdí na uhlí to mají za nulu, ale skutečnost je naopak.
Hýbať sa s tým dá už len kozmeticky a za 5 rokov kým by prišla nová generácia, tak bude latka ešte nižšie. Toyotácke hybridy sú na tom lepšie ako CNG, ale ani to na rok 2025 nebude stačiť.
No jo, ono se to musí někde zastavit technicky. EU je schopná vyžadovat naprostý nesmysly, jejich rozhodování o emisích nemá reálný základ a nulovou znalost problému. A pak se diví, že podpora tohoto politického projektu pořád klesá. Jsou od reality značně zdáleni, mají své ideály a teplá místa, tj co lidi chtějí je naprosto nezajímá... :-(
Hele já si taky myslím, že to s těma 65 g za 5 let nebo kolik to chtějí tou dobou mít, budou muset přehodnotit. To nemá absolutně reálný základ. Do toho tenhle rok je prodejně v háji, takže žádný rozvoj elektromobility se konat nebude. Lidstvo bude rádo jestli se z tohodle kopance do podzima vyhrabe a ekonomiky států začnou normálně fungovat. Na tuhle hru na ekologii se jim každej vys-ere. BTW Z čehou jsou ty desítky milionů roušek a respirátorů vyrobený? Nebude to plavat zase v oceánech? Já jestli to těch 100 tun brček, který přestaneme používat dokáže dostatečně vykompenzovat?
Asi tak nějak, taky si myslí, že spousta lidí přehodnotí nákup nového auta během tohoto roku, možná i ten příští. Taky mě to napadlo, plán mám až na příští rok - výměnu druhého auta do rodiny. Nicméně ví bůh, co bude ;-)
65g zvlada plug-in hybrid uz davno s velkou rezervou.
takze ja predpokladam, ze za 5 let bude podil nasledujici:
1/5 elektro
2/5 plug-in hybrid
1/5 full hybrid
1/5 mild hybrid
full a mild hybrid hlavne maly auta
takze prumer 65g uplne vpohode
Plug-in môže fungovať na moje súkromné jazdenie, ale naše firemné autá robia 600km za 6-7 hodín. Takže toto meranie len bude zväčšovať rozdiel medzi papierom a realitou.
Firmy už masivně propouští, v čr už přišlo o práci odhadem 5000 lidí, v Itálii údajně kolem 100 000 lidí.....Propouští samozřejmě i Německo, hlavně Španělsko a bude propouštět i Nizozemí, Francie, Británie
Lidi za týhle situace nic nekupujou, auta letada ojetiny do práce, v podmínkách čr plečky do hodnoty 100 tis kč
Možná, že o tom jim jde. Tak by to skočilo ve šrotu a dostali by pár EUR. Tak to pošlou do bývalého východního bloku. A my se tady o to ještě popereme.
Budeš se divit ale nejsou ekologické. Metan má 30x větší oteplovací schopnost než CO2.
Při tankování metan uniká do ovzduší a při jeho spalování vzniká CO2, opravdu to není nic moc, k těm cca 95 g si připočítej hodně za úniky metanu do ovzduší při tankování.
I benzín se dost odpařuje a taky to řeší nové emisní normy, odpar se měří a homologuje.
Jako majitele CNG auta by mě zajímalo, jakým způsobem metan uniká při tankování do ovzduší? Můžeš mi to prosím vysvětlit? S ohledem na přidaný merkaptan bych přímý únik při tankování rozhodně musel cítit (a navíc by mě docela štvalo, kdybych měl platit plyn, který mi neskončí v nádrži).
Montáž LPG do TSI je noční můrou. Buď velmi nákladná instalace PRINS, nebo dodatečné vstřikování benzínu s plynem. A to je již špatná úspora. Proč VW nemá nepřímé vstřikování a turbínu jako Renault nebo Fiat?
Tak do aut s přímým vstřikem je to nesmysl, nikde to nefunguje jak má. Plynař co mi dělal LPG a co je opravdu takový profík, že tam jezdí půl republiky říkal že do přímovstřiku to nikomu nedoporučuje.
s nim ja stlacim spotrebu z 8-9 litru benzinu na polovinu. to uz je u dvou aut s najezdem 35tis rocne dohromady docela znat.
a nemusim kazdej rok na technickou a 2x tejdne na benzinku jako s cng a lpg.
dojezd cng 300km, tedy 35tiskm/300km= 116x za rok, tedy v prumery vic jak 2x tydne.
rozhod jsem se, ze nebudu vulgarni, proto te dal komentovat nebudu, ale priste zkus zapojit mozek ...
.... škoda škoda, ve firmě mám dvě Octy na CNG, ještě ty před FL (víceprvek, velká nádrž i na benzín). Za mě geniální auto v poměru cena/výkon/ekologie.... Emise CO2 celkem v pohodě, emise NOx apod. mizivé.... využitelnost jako běžné fosilní auto....
Bohužel postupné zvyšování daňové zátěže (cena za kg za posledních 5 let z 24 na 28 Kč) souběžně s tím, že zlevňuje benzín, posílá tuhle technologii do kopru.... přitom jako městské auto pro někoho, kdo nechce elektromobil (ať už z principu nebo na něj nemá) je to fakt skvělé.....
Zvlášť pro země kde elektřinu dělají z uhlí bylo CNG skvělou volbou....
To je politika. Pokud by automobilky dál vyráběly auta na CNG, padla by US idea dodávat do EU zkapalněný zemní plyn a prosadil by se ruský Nord stream... Proto ten tlak na ukončení výroby aut na CNG.
Nakonec se ale CNG stejně prosadí, protože na světě je přebytek metanu, ale nedostatek ropy. A vítězem bude diesel na CNG - možná ve verzi mild hybridu. Stačí si pár let počkat. Pokud se toho samozřejmě dožijeme...