Jako první zavřelo svoji továrnu Lamborghini. Tento týden budou následovat i další evropské závody skupiny VW Group, včetně těch automobilky Škoda Auto.
Asi před deseti dny jsem měl příležitost si poklábosit s jedním vrcholovým manažerem z VW Group a byl jsem hodně překvapen, jaká jistota z něj vycházela. Všechno je v pohodě, nic se neděje a nic se nebude dít dalších nejméně deset let. Samozřejmě mu přeji (v dobrém) ty budoucí týdny dovolené, aby si trochu přebral své dosavadní nastavení a trochu jednostranný pohled, který velmi tvrdě "cpal" všem okolo. Už kdysi dávno (asi 1993) jsem se v IBM účastnil školení Total Quality Management a jednu základní tezi tam všichni prezentující zdůrazňovali: "Jedinou jistotou je, že všechno bude jinak."
Tak to jsi před deseti dny klábosil nejspíš s vrátným nebo uklízečkou z Vlkohradu a ne s vrcholným manažerem VW, protože před deseti dny měl vrcholný management VW zkušenost se zavíráním provozů v Číně už před čtvrt rokem (v prosinci 2019) a vyhlášení, že s dalšími uzavírkami provozů se musí počítat v závislosti na tom jak bude nákaza postupovat po světě a to nejen kvůli nakažení vlastních lidí v provozech VW, ale i u subdodavatelů, třeba výpadek dodávek italského Bremba řeší VW i další automobilky také už více než měsíc, protože Brembo je dominantní dodavatel pro většinu automobilek ve světě a takových příkladů je hromada (subdodavatelé z Čína také zdaleka ještě nenaběhli na původní kapacity a výpadek je mnohdy kvartální produkce).
To bezesporu, nicméně tvrdit, že před 10 dny si nejvyšší management VW myslel, že "je všechno v pohodě" jak tvrdil Xylo je nesmysl. Už dlouho vědí, že mají velké výpadky v dodávkách subdodavatelů, které jim dělají velké problémy ve vlastních provozech a když definitivně dochází zásoby některých dílů, tak to rozhodnutí je celkem "jednoduché". Není z čeho vyrábět, takže i kdyby měli zdravé své zaměstnance, tak stejně musí odstavit výrobu. Celosvětově tento domino efekt začal už před mnoha týdny a byla jen otázka času kdy se zřítí i česká kostička.
u nas v eu je to same prekvapko... v tomto je eu fakt uzasna no jo ;-)
okrem vw uz v europe zatvaraju aj dalsi https://www.autoviny.sk/…-europske-zavody .... a som zvedavy dokedy to takto bude... lebo podla mna ten virus "neodide" len tak za tyzden ani za dva... 8-s
No, tadyhle https://zpravy.aktualne.cz/…d470cc47ab5f122/?… se spekuluje, že pokud by všechny státy / všichni lidé dodržovali drakonické bezpečnostní opatření, mohla by epidemie opadnout v červnu.
Pokud ne (což je, obávám se, o dost pravděpodobnější), tak to bude trvat déle. A z následků se budeme shrabávat... tak 2-3 roky
PSA už všechny továrny zavřelo, ted to půjde v rychleém sledu - BMW, Mecedes, Jaguar/Land Rover, Renault, a za chvíli se začnou zavírat továrny v USA a Kanadě
Všichni si užívají jízdu a někteří si ještě nevšimli, že v nádrži došlo palivo. A den zúčtování přišel. Vážené odbory a dělníci, tohle je konec montoven. Je na čase tento segment trochu upozadit a orientovat se jinam.
Do toho problémy s vývojem - nejen že VAG neumí vyrobit konkurenceschopný elektromobil, oni neumí ani vyrobit moderní auto. Software, software, software. Na tom to stojí a padá. Zrovna mozky tam nezaměstnávají a i kdyby je zaplatili, mezi tu bandu vylízaných idiotů z VW/Škody opravdové kapacity ani nepáchnou.
Viz ten průser s Matrix světly, které brutálně oslňují ostatní. Ani takhle "jednoduchý" software nejsou schopni udělat tak dobře jako ostatní. Ostatní asistenti také roky za konkurencí. Vyvíjet mohou co chtějí, ale ostatní už jsou mnohem dále.
Konec VAG v přímém přenosu a všechno to zabijou manažeři špatně nastavenou firemní kulturou. Základ restrukturalizace je vyházet ten "materiál", co tam máte teď a najmout skutečné profíky. Ti ale již dávno pracují pro konkurenci v zahraničí.
Koncern Spojení předražení podvodníci, Vlkohrad už je mimo řadu let, jen někteří zoufalci si toho ještě nevšimli a dál nakupují jejich předražené a nespolehlivé plečky :-)