Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Group zavře všechny své evropské továrny kvůli koronaviru. Až na tři týdny

David Bureš David Bureš 17. 3. 2020 • 14:39
28
17
Zobrazit náhledy (28)
Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden

Jako první zavřelo svoji továrnu Lamborghini. Tento týden budou následovat i další evropské závody skupiny VW Group, včetně těch automobilky Škoda Auto.

Německá automobilová skupina Volkswagen Group uzavře své evropské závody, a to na dva až tři týdny. Největšího evropského výrobce automobilů k tomu vede pandemie způsobená novým typem koronaviru a s ní související odbytové potíže. Poslední směna ve většině provozů bude tento pátek, oznámil koncern.

„Vzhledem k významnému zhoršení odbytu a zvýšené nejistotě, co se týče dodávek dílů do našich závodů, zastavíme v nejbližší době výrobu v závodech, které provozují značky koncernu,“ uvedl k tomu generální ředitel VW Group Herbert Diess.

Zavírání továren německého koncernu odstartovala už minulý týden značka Lamborghini, která je součástí VW Group od roku 1998. „Toto opatření je v mimořádné situaci, v níž se právě v Itálii nacházíme, aktem sociální odpovědnosti a vysoké vnímavosti vůči našim lidem,“ komentoval rozhodnutí zavřít provoz až do 25. března přímo generální ředitel Lamborghini Stefano Domenicalli s tím, že situaci bude firma nadále pečlivě sledovat, aby mohla flexibilně reagovat a ve správné chvíli opět rozběhnout výrobu.

Zavřít musel i Seat domovský závod v Martorellu nedaleko Barcelony, Španělsko totiž patří mezi nejvíce zasažené země koronavirem v Evropě. Následně po uzavření závodů značky Škoda volaly odbory mladoboleslavské automobilky, a to poté, co se u jednoho ze zaměstnanců skladu dílů Škoda Parts Center prokázalo onemocnění koronavirem. Automobilka sice dezinfikovala tamější pracoviště a společné prostory a do karantény poslala kolegy nemocného, kteří s ním přišli do styku, přesto to podle odborů nestačilo. Nakonec na jejich výzvu vedení reagovalo, i v důsledku rozhodnutí vedení koncernu závody Škoda Auto zahájí odstávku tuto středu, ve 22:00.

K podobnému kroku se již dříve uchýlila konkurenční Skupina PSA. Také její vedení se rozhodlo uzavřít veškeré evropské továrny, a to z důvodu nárůstu počtu vážných případů nakažení nemocí COVID-19 v blízkosti některých výrobních závodů a výpadků dodávek ze strany klíčových dodavatelů a prudkého poklesu poptávky na automobilových trzích.

Minimálně do 27. března tak zavřou veškeré závody značek Citroën, Peugeot a Opel ve Španělsku, Francii, Německu, Velké Británii, Portugalsku, Polsku a na Slovensku, přičemž výroba bude postupně zastavována během tohoto týdne. Konkrétně trnavský závod zastaví produkci ve čtvrtek 19. března.

Své evropské továrny se už rozhodl také zavřít italsko-americký koncern Fiat Chrysler Automobiles, a to nejen ty v domovské Itálii, ale také v polských Tychách a srbském Kragujevaci.  

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
18. 3. 2020 11:35
Re: Budíček
Koncern Spojení předražení podvodníci, Vlkohrad už je mimo řadu let, jen někteří zoufalci si toho ještě nevšimli a dál nakupují jejich předražené a nespolehlivé plečky :-)
18. 3. 2020 10:30
Re: Budíček
Meleš nesmysly a o montovnách píšeš jako malé děcko.
18. 3. 2020 09:41
Budíček
Stejné jako v roce 2008.

Všichni si užívají jízdu a někteří si ještě nevšimli, že v nádrži došlo palivo. A den zúčtování přišel. Vážené odbory a dělníci, tohle je konec montoven. Je na čase tento segment trochu upozadit a orientovat se jinam.

Do toho problémy s vývojem - nejen že VAG neumí vyrobit konkurenceschopný elektromobil, oni neumí ani vyrobit moderní auto. Software, software, software. Na tom to stojí a padá. Zrovna mozky tam nezaměstnávají a i kdyby je zaplatili, mezi tu bandu vylízaných idiotů z VW/Škody opravdové kapacity ani nepáchnou.

Viz ten průser s Matrix světly, které brutálně oslňují ostatní. Ani takhle "jednoduchý" software nejsou schopni udělat tak dobře jako ostatní. Ostatní asistenti také roky za konkurencí. Vyvíjet mohou co chtějí, ale ostatní už jsou mnohem dále.

Konec VAG v přímém přenosu a všechno to zabijou manažeři špatně nastavenou firemní kulturou. Základ restrukturalizace je vyházet ten "materiál", co tam máte teď a najmout skutečné profíky. Ti ale již dávno pracují pro konkurenci v zahraničí.
Avatar - xxc
17. 3. 2020 19:54
Re: To bude inflace
Nezavru v lete, kedy su dovolenky a bude :-) V lete byvaju celozavodne dovolenky a ziadna ekonomika sa nezruti.
17. 3. 2020 16:01
To bude inflace
Nic se nevyrábí a lidé berou prachy. Co s těma nadbytečnýma prachama? Budou se muset stopit inflací a záporným úrokem u bank.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku