Jízda v tom slabém autě mne naučila, že musíš jinak využívat situace a pak i na okrese budeš první... Třeba předjíždět, když ostatní brzdí a zásadně využívat profil trasy a převýšení, to je klíčové :D:D Jinak souhlas se vším.
Ale jo to chápu, souhlas. V jakémkoliv autě je bezpečnost hlavně o mozku řidiče a ne o motoru v autě. Ale každopádně když už teda předjíždím ten kamion, tak ho radši předjedu tak, že nebudu mít čas si prohlédnou jestli má dobrej vzorek a nepřečtu si v klidu reklamu na plachtě a nebudu mít čas si okousat nervózně nehty (pokus o vtip :D)
Ale asi jsem jenom rozmazlenej.. :-)
Zvažoval jsem už před 2 lety, ale za ty prachy mi to teda nepřišlo nic extra. Nová generace se mi líbí hlavně zevnitř fakt hodně.
Chtěl jsem lovit v prémiových vodách, ale uvidíme, co udělá korona krize, provoz ordinace omezen, obrat cca 10% normálu... Abych nebyl ještě rád za kiu 😀
Lidovka to nebyla ani v současné generaci, aby to mělo nějakou výbavu, tak cena byla 1.2mil 😉 A to je na Kiu hodně, proto se taky moc dobře u nás neprodavala...
Já spíš mířím trochu někam jinam, tady se dost často skloňuje, že výkon je prvek aktivní bezpečnosti, což určitě kvituji, ale hodí se většinou v případě, že potřebuješ rychleji předjet, protože se blíží překážka/auto a já nevím co. Jenže, pokud znáš své auto, nikdy by si se neměl dostat do situace, kdy "riskuješ" a spoléháš se na ten výkon a předjíždíš na těsno. Vůbec by si pak neměl ten manévr začít. Stejně jako třeba to, že nevjedeš do křižovatky, když víš, že tvé auto nezrychlí dostatečně (což zase se silným autem a třeba s AWD je mnohem lehčí,než se slabým FWD a ještě na mokru :D).
Takže výkon ti spíš usnadní některé manévry, ale přeceňovat by se to zase nemuselo, jak jsem psal, dost najezdím v slabém autě (43kw) a i na dlouhé trase (vyjma dálnice, tam už to žere extra, ale 170 to jede :D) dokážu držet krok s většinou provozu a s trochou přemýšlení i předjedu všechny kamiony a pomalé strejdy s kloboukem a bezpečně .. jen nebereu 3 kamiony naráz před zatáčkou :D
Ano, tedy v pružné dynamice ve vyšších rychlostech bych si vsadil spíš na Mondeo, ale rozdíl nebude dramatický. Navíc já s tím Mondeem jezdím a předjíždění i v kopcích je celkem bezpečné, protože pořád je to nadprůměrně dynamické auto, oproti většině toho, co jezdí po našich silnicích, ale i tak musíš před předjížděním přemýšlet...
Ale jo, jasně, spíš jen tak přemýšlím ‘nahlas’ :D
202ps a 440nm to určitě nebude úplně lenoch, tou hranou jsem myslel tak akorát na normální jízdu ať už s bagáží a rodinkou na palubě nebo prázdnej, Sorento neznám a obecně Kiu taky ne tak fakt jenom polemizuju podle tabulek ;-)
Navíc se tam podle článku toho odehrálo víc, lehčí tohle, lehčí támhleto, novej motor..
Podvozek a auto celkově bude lazený zjevně na komfort, takže neříkám, že tam musí bejt přes 300koní, ale nějakej šestivál do zálohy by tomu prostě slušel.. :-)
...se mi tento korejský stroj vůbec nezamlouvá. Ten předek bych snad ještě zkousl, ale to napojení třetích bočních oken na D sloupek je fakt zoufalé a to samé platí o zadních rozdělených lampách, který vypadají, jakoby je tam dodatečně nalepil nějaký obdivovatel starých Mustangů.... :-(:no::no::no:
Nebo prostě nebudeš rychle předjíždět a pockas si :) Je fajn mít výkon, ale zase pokud ho nemas a víš, co tvé auto umí, tak nebudeš riskovat a vždy si nakonec najdeš místo na předjetí. Jezdím s o dost pomalejším autem a i na okreskach a s trochou přemýšlení se dá jezdit v reálném provozu skoro stejně rychle a bezpečné, jako se silným vozem a v Praze, tam už tuplem :D Tohle je rodinná krabice, kdo nemá na prémiové SUV s brutální dynamikou, tak holt ví, že s tím bude muset chvíli přemýšlet, než předejde a nebude riskovat. Mně to přijde adekvatni na zaměření auta :)
Nikdy jsem Kiu neřídil ani nejel, ale tohle vypadá na solidní rodinné auto, které mi zepředu přijde trošku bez duše, ale zadek se mi celkem líbí :yes:
Otázka je co ty motory, takové auto vidím ideálně s naftou a šestiválcem, nevim kolik to váží, ale 149kw je podle mě hrana hlavně co se týče potřeby rychle předjet atd..
Ale jinak bych se docela svezl, za milion to může bejt zajímavá nabídka pro rodiny :-)
Presne tak, ceny budu zacinat niekde cez milion, alebo tesne pod v najnizisch motorizaciach a vybavach. Mozno, ale sucasna globalna situacia stlaci ceny novy aut dolu... Neocakaval by som, ale ze nove Sorento bude "ludovka"...
Hybrid sice moze prekvapit, ale Kia zatial s hybridmi dieru do sveta neurobila... Hybrid s 1,6 T-GDI asi nebude nic moc v tak velkom a tazkom aute. Od toho mottore, necakajte ziadne zazraky - uz dnes je uzraty a na rozmery takehoto vozu treba predsa len nieco vacsie. Urcite 2,2 CRDi...
Súhlas, je tam trochu tej rangeroverovskej hranatosti v linkách a to vyzerá dobre. Interiér tiež pôsobí hodnotne (to už Kia od nového Ceedu a Stingeru vie), v tejto verzii až luxusne:
https://media.autoexpress.co.uk/image/private/s--ZVZKwreN--/t_content-image-full-desktop@2/v1582031254/autoexpress/2020/02/sorento-int1.jpg takže predpoklady dobré, len teraz to nezabiť cenou a je tu solídna alternatíva ku Kodiaqu.
Ad hybrid: presne aj mňa zaujal ten krútiak, na kombo turbomotoru s baterkami je to nejak málo.
...nejsem jistý zadní částí, která jakoby chtěla být Cadillacověrangeroverová a úplně se to nepovedlo, tak zbytek je mix evropské střídmosti s pohodovými tvary předchůdce.
Interiér je pak velmi pěkný a už z obrázků je jasné, že Kodiaq i Tarraco tu hrají druhé housle.
Jsem zvědav na dynamické parametry motorů, benzínový hybrid má podezřele nízký točivý moment a slušel by mu větší objem motoru. Jinak to vypadá na solidní auto za nějakých 800-900k. ;-)
Tak já mám teď už jinné priority a to je hlavně bezpečnost a pohodlí... a právě to pohodlíčko mělo už teď Sorento parádní a teď bude snad ještě lepší :yes:
suhlas.. paradna masinka ( aj vizualne ) .. u nas bude prave ta 2,2 dizlova motorizacia urcite najziadanejsia... kupou sorenta ako rodinneho korabu urcite nespravis krok vedla... navyse tento motor je uz aj podstatne lahsi ako predosla 2,2ka co by sa mohlo pozitivne prejavit aj na zlepsenej ovladatelnosti a hadam aj na lepsej dynamike... aj ked uz aj to predosle sorento v 2,2 dizli malo slusne dynamicke parametre ( na rodinne potreby uplne ok ) ... :yes:
tak toto vyzera byt silny hrac v danom segmente ... aj dizajnom aj technicky a motoricky... pacia sa mi aj tie hranate tvary.. teda nie zeby predchodca bol nejake vajce .. to nie.. ale zase je to este hranatejsie a akesi vyrysovanejsie s vyraznejsimi rysmi a linkami... dizajn za mna super... spociatku som sa bal akehosi masivneho zadku ( ktory vytvara pocitovo ten dohora rozsirujuci sa D-tlpik ) ale nakoniec je snad ten zadok este kratsi ako u predchodcu... vyzera to hmotou nakoniec vcelku vyvazene a to aj pri pohlade zboku .. co je fajn
PS: takze tu mame benzinovy hybrid... klasicky dizel... a mozeme sa tesit uz aj na pripravovany plug-in-hybrid... zakaznik bude mat z coho vyberat ... kto je vlastne priamy konkurent sorenta v eu? predpokladam ze nieco asi ako tarraco by to mohlo byt .. a prave sorento vs tarraco bude nakoniec este asi paradny duel... :yes: