Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Kia Sorento je tady. Stylovější, větší a jako hybrid

David Bureš David Bureš 18. 3. 2020 • 09:45
110
29
Zobrazit náhledy (110)
Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento

Vrchol evropské SUV nabídky značky Kia přichází v nové generaci. Změnilo se toho opravdu hodně, od designu po užitou techniku.

Nová generace Kie Sorento se podle původních plánů měla oficiálně představit na letošním ženevském autosalonu. Po jeho zrušení kvůli epidemii koronaviru však výrobce odsunul premiéru na neurčito, když posléze rozhodl, že se nové Sorento světu představí tento čtvrtek, prostřednictvím přímého přenosu na Facebooku. Nakonec je ale všechno jinak, auto se kompletně odhaluje už nyní.

„Vývoj Sorenta za posledních 18 let odráží vývoj značky Kia jako celku. Zatímco v roce 2002 bylo auto uvedeno na trh jako terénní model, čtvrtá generace Sorenta se proměnila tak, aby byla žádanější,“ říká šéf evropského zastoupení Kia Emilio Herrera.

video

Výraznější a větší

Design automobilu se opravdu výrazně proměnil, což dokázaly už dříve zveřejněné první fotografie. Obliny nahradilo více hran, díky čemuž novinka působí sebevědoměji a zraleji. Tvary, na nichž spolupracovala různá designérská centra Kie po celém světě (jde ostatně o globální model) chce navíc kombinovat eleganci s robustností první generace tohoto SUV.

Příď tvoří nová interpretace charakteristického „tygřího nosu“ tvořeného maskou chladiče, na něž navazuje „tygří obočí“ tvořené diodami denního svícení. Kapota se pak prodloužila, A sloupky se posunuly o 30 mm dále od přední nápravy, díky čemuž má tohle SUV působit jako delší.

Sorento mimochodem opravdu vyrostlo. S délkou 4.810 mm je o 10 mm delší než předchůdce, zároveň se však rozvor natáhl o 35 mm na 2.815 mm, což zkrátilo převisy karoserie. S šířkou 1.900 mm je auto zároveň o 10 mm širší.

Vzadu pak zaujmou vertikální koncová světla inspirovaná u většího Telluride, nabízeného třeba na severoamerickém trhu. Nechybí tu ani výrazný nápis jména modelu, detail převzatý třeba z Proceedu.

Luxus a prostor

Interiér vsadil hlavně na kvalitu, luxusní materiály a pečlivé zpracování, Kia dokonce tvrdí, že je to jedna z nejkvalitnějších kabin, které kdy navrhla. Koncepce pak kráčí v aktuálním trendu, jsou tu hned dvě obrazovky – 10,25“ dotykový displej multimediálního systému doplňuje 12,3“ digitální přístrojový štít. Konvenční tlačítka však bohužel zůstala jen na středovém panelu, infotainment protentokrát doplňují dotykové plochy po stranách.

Sorento opět nabídne prostor až pro sedm osob. Sedmimístná konfigurace přitom nabídne zavazadelník o objemu 187 litrů (179 l v případě Hybridu), respektive 821 litrů po sklopení třetí řady sedadel. U pětimístné varianty pak výrobce udává objem 910 litrů.

Měnil se i technický základ, jelikož Sorento stojí na nově vyvinuté platformě určené pro středně velká SUV. Navržena byla pro co největší vnitřní prostor – převisy karoserie se proto zkrátily a motorový prostor je co nejkompaktnější. Díky tomu Kia slibuje více prostoru ve všech třech nabízených řadách. Architektura navíc byla přizpůsobena zástavbě hybridního pohonu, který je dnes nutností.

Přijde i plug-in hybrid

Právě příchod Sorenta Hybrid automobilka hodně vyzdvihuje. Takové provedení vsadí na kombinaci přeplňovaného benzinového čtyřválce 1.6 T-GDI s šestistupňovým automatem, elektromotorem o výkonu 44,2 kW, čerpajícím svoji energii z lithium-iont-polymerových baterií o kapacitě 1,49 kWh. Umístěny jsou pod podlahou, aby neomezovaly vnitřní prostor. Systémový výkon Sorenta Hybrid činí 169 kW, točivý moment pak vrcholí hodnotou 350 N.m.

Komu by hybrid nevyhovoval, bude tu tradiční naftová varianta. Ta se spolehne na nově vyvinutý turbodiesel řady Smartstream o objemu 2,2 litru, naladěný na 149 kW a 440 N.m, který bude spárován s novou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Motor je díky hliníkovému bloku o 38,2 kg lehčí než dosavadní agregát s litinovým blokem.

Na konci roku 2020 pak doplní nabídku také blíže nespecifikovaný plug-in hybrid.

Kdy přijde na trh?

Nová platforma ale má poskytnout rovněž pohodlnější jízdu, která má být zároveň zajímavější. Povést se to mělo díky zcela přepracovanému nezávislému zavěšení. Konstruktéři vylepšili jeho odhlučnění, tužší skelet z hliníku a oceli pak má zajistit méně vibrací. Torzní tuhost díky rozsáhlejšímu využití vysokopevnostní ocele vzrostla o 12,5 %, zároveň je však skelet o 21,3 kg lehčí než u předchůdce. K dispozici bude také pohon všech kol, který díky novému terénnímu módu má vylepšit i schopnosti Sorenta mimo silnice. A vlastně připomenout, že původně šlo o SUV s rámovou konstrukcí.

Kia Sorento je součástí nabídky značky už od roku 2002, od té doby automobilka prodala více než tři miliony tohoto SUV, z toho 300.000 kusů v Evropě. Nastupující čtvrtá generace Sorenta se na starém kontinentu má začít prodávat v třetím čtvrtletí letošního roku. Výrobu bude mít nadále korejský závod Hwasong, pro USA ale bude vůz vyráběn v americkém West Pointu ve státe Georgia.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - Ozzman
19. 3. 2020 14:49
Re: Kia
Jízda v tom slabém autě mne naučila, že musíš jinak využívat situace a pak i na okrese budeš první... Třeba předjíždět, když ostatní brzdí a zásadně využívat profil trasy a převýšení, to je klíčové :D :D Jinak souhlas se vším.
Avatar - Alf1k
19. 3. 2020 13:15
Re: Kia
Ale jo to chápu, souhlas. V jakémkoliv autě je bezpečnost hlavně o mozku řidiče a ne o motoru v autě. Ale každopádně když už teda předjíždím ten kamion, tak ho radši předjedu tak, že nebudu mít čas si prohlédnou jestli má dobrej vzorek a nepřečtu si v klidu reklamu na plachtě a nebudu mít čas si okousat nervózně nehty (pokus o vtip :D)
Ale asi jsem jenom rozmazlenej.. :-)
19. 3. 2020 12:42
Sorento
Zvažoval jsem už před 2 lety, ale za ty prachy mi to teda nepřišlo nic extra. Nová generace se mi líbí hlavně zevnitř fakt hodně.
Chtěl jsem lovit v prémiových vodách, ale uvidíme, co udělá korona krize, provoz ordinace omezen, obrat cca 10% normálu... Abych nebyl ještě rád za kiu 😀
19. 3. 2020 07:49
Re: Jakkoliv si...
Lidovka to nebyla ani v současné generaci, aby to mělo nějakou výbavu, tak cena byla 1.2mil 😉 A to je na Kiu hodně, proto se taky moc dobře u nás neprodavala...
Avatar - Ozzman
19. 3. 2020 06:55
Re: Kia
Já spíš mířím trochu někam jinam, tady se dost často skloňuje, že výkon je prvek aktivní bezpečnosti, což určitě kvituji, ale hodí se většinou v případě, že potřebuješ rychleji předjet, protože se blíží překážka/auto a já nevím co. Jenže, pokud znáš své auto, nikdy by si se neměl dostat do situace, kdy "riskuješ" a spoléháš se na ten výkon a předjíždíš na těsno. Vůbec by si pak neměl ten manévr začít. Stejně jako třeba to, že nevjedeš do křižovatky, když víš, že tvé auto nezrychlí dostatečně (což zase se silným autem a třeba s AWD je mnohem lehčí,než se slabým FWD a ještě na mokru :D).

Takže výkon ti spíš usnadní některé manévry, ale přeceňovat by se to zase nemuselo, jak jsem psal, dost najezdím v slabém autě (43kw) a i na dlouhé trase (vyjma dálnice, tam už to žere extra, ale 170 to jede :D) dokážu držet krok s většinou provozu a s trochou přemýšlení i předjedu všechny kamiony a pomalé strejdy s kloboukem a bezpečně .. jen nebereu 3 kamiony naráz před zatáčkou :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku