Obyvatelé pražských Jinonic si stěžovali na nedostatek parkovacího prostoru. Výsledek? Pod okny jim vyrostla elektronabíječka a další místa ubyla. A to zdaleka není vše.
ktery nekdo musi udrzovat a pak se rozcilujou, kdyz je nekdo vyzene.
ja abych moh parkovat, musel jsem si pozemek koupit, zaplatit dan z nabyti nemovitosti, zpevnit, kazdou zimu vyhrnuju a kazdej rok z toho platim dan z nemovitosti
dle toho co se delo po predchozi ekonomicke krizi, to s elektromobilitou nijak nezamava, ale tim ze jde ted o krizi s vicero faktory kde jednim je i omezovani kontaktu s dalsimi lidmy, tak je pravdepodobne ze to elektromobilite jeste pomuze, spousta lidi pro ktere jsme v minulosti navrhovali dum se nam ted oziva ze jestli pujde dodelat to OZE ktere jsme jim predtim navrhovali a ktere by jim dum prodrazilo minimalne v te celkove investici, a dotazi mame i prave na to jak to resime s dodavateli tech systemu OZE s backupem ohledne moznosti nabijeni auta, lidi si zacinaj uvedomovat ze cim mene budou zavisli na statu, tim pro ne lepe i v takovychto situacich ;-)
Ano čím méně budou závislí na státu, tím líp, takže to chce nakoupit kamna na tuhá paliva, les, motorvky, traktor, vlastní studnu, rybník atd.
Protože tím že si napojený na elektrickou sít a obecní vodovod si naopak na státu plně závislý :-) A fotovoltaika na streše, která v podmínkách čr dává od listpadu do února nula nula nic ti v tom být nezávislý faaakt nepomůže :-):-)
Myslím, že by mohlo. Pravděpodobně v současné hysterii spadneme do velký hospodářské krize, takže nebude moc prostoru na luxusní věci. Zvláště, když je prožírali na dluh celou dobu, když se dařilo a u toho zvládli rozpustit i rezervy.
Očekává se , že o práci ve světě přijde tak 12-20 milionů při optimistické verzi a 25-60 milionů při pesimistické verzi. Světové ztráty ekonomiky a nutné investice do zdravotnictví v řádech bilionů euro :-)
Kdo přežil Kalouskovu hospodářskou krizi, přežije všechno. Horší je, že po kalouskonečasovském režimu zůstal dluh téměř 700 miliard, nikdo neví kam se ty prachy ztratily, a navíc je teď budeme muset splatit.
Ale v tomhle věřím panu premiérovi Babišovi, nevím o nikom, kdo by nás tím provedl lépe.
No tak se nám pan mluvčí i společnost PRE pěkně odkopali, doufám, že to všichni jejich stávající i potenciální zákazníci - odběratelé plynu i eletřiny vezmou v potaz a zařídí se podle toho.
tak tomuhle hovadu bych přikurtoval rypák ke komínu uhelné elektrárny Tušimice. A k němu by vedl žebřík, po kterým by každej mohl vylízt a nakopat mu koule.
Tady máte toho rypáka! http://www.cesky-goodwill.cz/…etr-holubec-pre-„mam-radost-kdyz-se-dobra-vec-podari-treba-i-jen-zdanlive-mala-a-bezvyznamna-“/
kdo ho potká.... ;-)
Firma postavila na súkromnom pozemku nabíjačky. To je teda agresivita... A vedľa ostal na pozemku ktorý patrí niekomu inému trávnik - zločin. Za všetko zlo sveta môže elektromobilita. Proste úžasný článok - navrhujem pokračovanie - ako invalidovi vyčlenili parkovacie miesto a ako si Honzik kúpil pozemok vybavil stavebné povolenie, postavil dom a Maruška tam už nemôže chodiť venčiť Punťa. To budú isto strhujúce príbehy.
.... no hrůza, divím se že tak skandální případ neřeší parlament!!!! Dyť tam mohla parkovat další skvělá Octávia TDi, která mohla místním emitovat pod nosík spoustu vůně.... Ale tak co, lidi na článek kliknou, ještě stříknou do diskuse, autor může být spokojený.... :yes:
V článku se píše, že jde o pozemek třetí strany, nikoli obyvatelů domu, a PRE tam má zřízeno věcné břemeno. Vyjádření mluvčího je dost arogantní, ale jinak mi na té situaci nepřijde nic skandálního. SM plete v hov.a bič.
Jestliže tady hromadně kritizujeme EV, protože pro ně není infrastruktura, tak snad nebudu nadávat, že ji někdo staví.
Vyjádření je opravdu dost nevhodné, i když veskrze pravdivé. Bohužel i zde je potřeba udržovat určitou "korektnost".
Jinak na tom také nevidím nic špatného, obzvlášť když je to soukromý pozemek a SVJ to není.
Když by to bylo jejich, ať si tam udělají třeba přístav ( s nadsázkou samozřejmě ).
Co je zle na tom, ze pomenovali realitu presne? Aj male dieta sa stazuje, ze auto smrdi, ked presiel nedavno nejaky starsi diesel. Male deti velmi uz tie prave smradlave auta nezazili, ale aj tak si to vedia vsimnut.
50 - 60 km za dvě hodiny je spodní odhad pro auta s dvoufázovou palubní AC nabíječkou (7.4 kW) a velkou spotřebou, v reálu např. ten EQC. Ale třeba e-Up! taky dobíjí 7.4 kW, ale na těch 14.8 kWh potom reálně ve městě ujede 100 km.
Spousta aut (Kona, ID.3, Mini, Model 3, a všechny prémie jako Taycan...) dobíjí třífázově, tedy 11kW. Na 22 kWh se dá ujet hodně přes 100 km, s Konou a Teslou po měste klidně ke 200 kilometrům.
Zoe má 32Ampérovou třífázovou palubní dobíječku, takže za dvě hodiny na této nabíječce dobito 44 kWh, tzn. minimálně 250km.
Další věc jsou plug-in hybridy, který i přes malý elektro dojezd díky těmto parkovacím stáním zvládnou jezdit po městě komplet bez emisí.
A na dvě placatý baterky z Plzně do Ostravy a zpatky...
Normální auto na baterky při normální jízdě 140 na tachometru dálnice 100 na tachometru mimo dálnici a po městě 55 vyžere z akumulátoru 24kWh na 100km. Pokud je zima a musíš topit tak ještě víc. A pokud je na silnici rozbředlý sníh, tak přes 30kWh/100km. Když to přepočteš na účinnost akumulátoru (kapacita in/out) a ztráty v rozvodné síti + energetickou účinnost elektráren, je proti tomu z hlediska energetického obyčejný diesel úplný zázrak!
Můžeš mě dát zdroj tvrzení že elektromobil má ve městě a na okreskách spotřebu 24kWh/100km? Ano na dálnici je to možné ,ale zas hlavně u velkých aut a to ne u všech.... http://www.hybrid.cz/…-je-hyundai-kona
"Za dvě hodiny na této nabíječce se střídavým proudem s maximálním výkonem 22 kW zvýšíte dojezd běžného elektromobilu nanejvýš o 50 až 60 kilometrů"
Ano, to je totální kec, naopak je to naprosté minimum u auta s vysokou spotřebou a slabou palubní nabíječkou.
Jinak stát se tam dle mých informací dá i déle, akorát PRE si pak po dvou hodinách účtuje nějaký minutový poplatek, který to dobíjení zdraží. Ale ne zásadně, že by se to vůbec nevyplatilo. Jen to donutí člověka si rozmyslet, jestli to opravdu potřebuje nabíjet víc.
Omamně krásné!
Takže Upu, jako symbolu elektromobilty, stačí 1,2 minuty dobíjení na 1 km jízdy... ve městě ten kilometr ujede asi tak za... 1,2 minuty!
To je mazec - poměr 1:1, jak dlouho chceš jet, tak dlouho musíš nabíjet.
Ano, to je u AC nabíječky na sídlišti normální a je to dokonce přímo záměr. Při cestování se používají DC nabíječky 50+ kW, které se staví u hlavních tahů.
Záměr?
Takže vy už sami připouštíte, že hlavním účelem prosazování EV je znemožnit lidem svobodnou mobilitu na větší vzdálenosti, než do práce a zpátky?!
Ne, jen vám vysvětluji rozdíl v používání AC a DC nabíječky. Slabší AC nabíječky se používají v místech, kde auto dlouho stojí. Typicky všichni, kdo dobíjí doma přes noc, nabíjí AC. To samé v práci, u hotelů atd. Zkrátka všude, kde auto typicky parkuje v řádu hodiny až hodin. A tam je jedno, že nabíjíte třeba kilometr za minutu.
Vedle toho pak existuje síť rychlonabíjecích stanic, které se používají při cestování na delší vzdálenosti a kde chcete ideálně stát co nejkratší dobu. A tam se dá nabíjet třeba už i 15 km za minutu.
A co kamery? Je povinnost nosit roušky a na vrak si můžu dát RZ třeba 20 let starý německý nebo si koupit na netu krásný emerický za 300 a kamery maj velkou smůlu :-):-)
Za pár let to tam už nebude... a budou se vyprávět historky, že byla doba, kdy se našli lidi ochotní koupit tak neefektivní a nefunkční auto, jako je elektromobil... možná mimo malých dodávek, určených pro rozvoz zboží centry velkých a nebo histrorických měst...
Tak mě také rodiče vyprávěli historky že tu byla doba, kdy se jezdilo na páru. Stejně tak já budu jednou svým dětem vyprávět historky že tu byla doba kdy si lidi sraly do vlastních peřin a ještě na to byly hrdý.
A kromě toho elektrika už tady byla... takže dnešní EV jsou vlastně stejně progresivní, jako kdyby někdo začal stavět moderní parní stroj!
Třeba by to šlo...
Jakože když menšina dostane 2 (slovy:dvě) nabíjecí místa, je to schválnost vůči většině? Uff..
Jedna stránka mince jsou pošukové, co se snaží elektromobilitu dávat příkazem, a druhá tací, co by ji zřejmě rádi zakázali, nejlépe včetně hybridů.
Za na druhou stranu, zabrali již 2 existující místa. A místa je v té oblasti evidentně málo, jako všude jinde u novostaveb. Pokud tam nutně chtěli nabíječku, měli k tomu vybudovat 2 nové a nikdo by neřekl ani “n” ;-)
Je to novostavba, takže lidé si ty byty koupili nedávno. Sakra, proč si to tedy kupovali, když veděli, že se tam špatně parkuje? Jak to tam bude vypadat a kolik tam bude prakovacích míst přeci mohli zjistit ještě před koupí...
Karle, ta místa byla parkovací místa pro všechny ostatní uživatele. Nyní pro ty ,,ostatní" nejsou. Jsou zakázány! Jsou zabrána jen pro elektroauta a jen na omezený čas. Čili, ten kdo je pošuk, je ten, který omezuje ostatní řidiče. Jestli jsou navíc na modrých zónách, tak je to protizákonné, protože palivová auta mají ta místa placená!!!
Možnosti parkovania mal vyriešiť developer keď budoval byty. Ja osobne by som si barák bez možnosti zaparkovať nekúpil. Ale stále je dosť ľudí čo čakajú, že to za nich niekto bude riešiť. Ak by tie byty nik nekúpil s odôvodním na nemožnosť parkovania, tak by budúci projekt riešil inak.
Navyše z vyjadrenia hovorcu sa zdá, že tá nabíjačka tam bola plánovaná už pri stavbe.
Souhlasím. Pokud někdo chce ušetřit a doufá, že se někdo o něj postará....
Je to soukromý pozemek a jestli je tam věcné břemeno, nejspíš se o tom uvažovalo už dávno. Nevím, kdy daný projekt postavili, je možné, že s nabíječkou už se počítalo od začátku, jen ji nechtěli zatím stavět.
Toto nie je agresivna elektromobilita, ale nechutny tendencny flamebait clanok, naviac o curakoch, co parkuju, kde nemaju. No a vzhladom na modely aut zrejme su to smradomety.
OT: Dnes som pri vesani pradla :) sledoval dvoch magorov, co si zapalili cigarety pol metra za vyfukom svojho vlastneho nastartovaneho dechtometu. Znacka standardna - strieborny Golf TDI.
Ludia su fakt dementi.
Zbláznili jste se už úplně, Pražští liberálové? Všichni chtějí do Prahy, byty nakoupené bez starostí na hypotéky a protože jim v kapse už nezbyde ani dukát, chtějí extra služby od státu a my jim to máme platit.
Je to váš pozemek ? Není. V tom případě je Vám *** po tom, co si tam kdo staví. Jediný argument je ten s tím nadměrným osvětlením.
Prostě to není vaše a nakoupili jste si byty bez parkování. Tak táhněte do***e a neotravujte slušné lidi. S těmi vašimi firemními dieselovými šroty na operak stejně nikoho nezajimate. My ostatní vám to fakt platit nebudeme.
No, diesely možná smrdí... a do města se nehodí...
Ale vždycky když vidím EV, vidím u toho ty mrtvé děti v zemích, kde se lithium, kadmium a podobné sr_ačky těží...
Zrušte tu nesmyslnou podporu obřích SUV... a najednou bude dost místa, míň smradu, i menší spotřeba fosilních paliv.
Věnujte 1/3 nákladů, co tlačíte do přiblblých aut na baterky do vývoje syntetického paliva, které budou jednoduché spalovací motory polykat... a světu se uleví.
Re: No, diesely možná smrdí... a do města se nehodí...
Mozes prosim ta upresnit, co si predstavujes pod pojmom podpora velkych SUV?
Mozes si napriklad predstavit aj pobrezie po havarii tankeru ci ropnej plosiny.
Neco pro dieselovy ekology, co bojuji proti tezbe kobaltu.
To ze o ropu se vedou valky jim nevadi.
Ze lidi umiraji na ropne znecisteni (viz Niger, Indie) jim taky nevadi.
A to ani nemluvim o lokalnich emisich aut ve mestech.
Oni ale bojuji proti EV s dobrym umyslem. Ja tomu verim, protoze informace cerpaji treba z SM.
Re: No, diesely možná smrdí... a do města se nehodí...
No, třeba už jen nesmyslný přepočet pokuty za CO2? Těžší auto má jednozančnou výhodu = přestávají se malá auta vyrávět, za to nová SUVjsou větší a těžší... aby mohla produkovat víc CO2?
Až to bude naopak, tedy malé auto nebude tak přísně "trestáno" jako to velké... a auto Ti přihlásí když prokážeš, že ho máš kde parkovat, a "silniční daň se bude vypočítávat podle váhy nebo podle zabrané plochy... tak pak uvěřím tomu, že to s tou úlevou planetě myslí vážně.
Jasně, při havárii je to průšvih.
Ještěže při havárii elektrárny je to v pohodě. Tak vysoká spotřeba elektřiny si vynutí stavby jaderných elektráren... jo moment - mám najít nějaké odkazy na Černobyl?
Re: No, diesely možná smrdí... a do města se nehodí...
Ahjo:
naprostá většina kobaltu se netěží samostatně, ale společně s mědí a niklem v rozsáhlých povrchových dolech. Těží je velké firmy pomocí strojů. Světová dodávka kobaltu nestojí na těžbě dětí.
existují i menší doly, kde se těžba provádí ručně. Tímto způsobem se v Kongu těží zhruba pětina kobaltu – ve světovém měřítku méně než desetina. Tyto doly se samospráva snaží kontrolovat a děti tam mají zákaz vstupu. V regulérním „manuálním“ dole tedy kobalt těží rukama dospělí.
nicméně kolem dolů místní na vlastní pěst paběrkují a dělají to s tím, co mají po ruce, včetně dětí, to vše s nulovým ohledem na BOZP. Nutí je k tomu chudoba, ne těžební firmy.
to, co místní takto „bokem“ vytěží, od nich za mrzký peníz vykoupí ilegální překupníci a ti ho pak přeprodají dál, nejčastěji čínským obchodníkům. To je na jednu stranu bídná praxe, na druhou stranu jedna z možností, jak je možné si v chudém Kongu alespoň něco vydělat. https://oze.tzb-info.cz/…-na-detske-praci
Re: No, diesely možná smrdí... a do města se nehodí...
Twl, až se mi zaleskly oči... nutí je k tomu chodoba...
Takže problém tohoto světa, přemnožení agresivního člověka, které se týka zejména a především Afriky, a trochu Asie... tak už má ale kulminaci za sebou, budeme řešit tím, že umožníme chudým v Kongu si něco vydělat...
Nabíječky budou muset být všude, tohle je zcela v pořádku. Tady se lamentuje nesmyslně kvůli dvěma místům. Hysterici. A navíc určitě mají na tom novém sídlišti parkovacích míst mnohem víc než na starých sídlištích, a to včetně podzemních garáží.