Prodeje nových automobilů na evropských trzích už od začátku letošního roku silně klesají. A to se v lednu a únoru ještě neprojevil vliv pandemie koronaviru.
Aby toho nebylo málo, Tesla rovněž uzavírá svou továrnu v newyorském Buffalu, kde vyrábí solární panely. V činnosti tak zůstává pouze nevadská Gigafactory, kde se vyrábí baterie. Ty po dobu zhruba tří týdnů budou mířit pouze jedním jediným směrem, a sice do Šanghaje, neboť čínský podnik Tesly je od 10. února opětovně v provozu. A od pondělí tak bude jediným, jenž se značce postará o produktivitu, zrovna v Číně ale pro změnu není lehké cokoli prodat.
:-):-)
Na stole jsou totiž i závěry vyšetřovací komise NTSB (National Transportation Safety Board neboli Rada pro bezpečnost národní dopravy), která se zabývala incidentem z 1. března 2019. Toho dne za volantem Tesly Model zemřel padesátiletý Jeremy Banner.
Komise uvádí, že Banner necelých 10 sekund před nehodou aktivoval funkci Autopilot. Systém však nezaregistroval kamion, který mířil napříč rychlostní silnici Highway 441, po které se Tesla pohybovala. Nedošlo tedy ani na aktivaci autonomních brzd, ani na vydání jakéhokoliv varování. Místo toho Model 3 vlétl pod přívěs, který mu odpáral střechu, jež skončila takřka půl kilometru od nehody. Banner byl na místě mrtev.
Z vyšetřování vyplývá, že Tesla výrazným způsobem pochybila v rámci omezení používání systému Autopilot. Ten by mělo být možné aktivovat pouze na takových úsecích amerických silnic, na kterých nedochází na křížení s vedlejšími vozovkami. Na zmiňované Highway 441 se však v rámci osmikilometrového úseku, kde k nehodě došlo, nachází hned 34 křižovatek s vedlejšími cestami.
ale ten skutocny prepad pride az v marci ... potom mozeme ocakavat podobne ako v cine az 80 percentne poklesy .... bude to predajne asi hodne blby rok z pohladu vacsiny ( hlavne tych europsky zameranych ) znaciek
Chování EUro-štras-bruselské věrchušky není nepodobné jednání provozního, který nastoupí do závodní jídelny a rozhodne se, že změní k obrazu svému nejen závodní jídelnu, ale vnutí své "jediné správné" představy o stravování i všem lidem, co v té fabrice pracují.
Takže napřed zdraží obědy a jídelnu nechá nově vymalovat,
- pak zdraží obědy a namísto poctivých dubových stolů a lavic tam nakoupí kavírenské stolíky a sedací polštáře
- pak zdraží obědy a namísto točených limonád a 8° piva šéfkuchaři "milostivě dovolí" prodávat toliko fair-trade ice-tee, vyrobené z vyvážené směsi 68 druhů bylin sbíraných o noci svatojánské na severním úpatí Matterhornu, dodávaných ve značkových dvoudecových lahvích z křišťálového skla, kdy lahvička stojí úchvatných 66 Kč
- pak zdraží obědy a namísto tradičních "dělnických" jídel (vepřo-knedlo-zelo, moravský brabec, svíčková, segedínský guláš, rizoto, čočka s klobásou a podobně, vepřový řízek s okurkou a bramborovou kaší, játra s rýží aj., obedové menu za 100 - 120 Kč) šéfkuchaři pod sankcí ohromné pokuty dovolí vyrábět a prodávat pouze raw eko-bio vege pokrmy typu: čekankový salát zjemnělý chutney z mandragory, blanšírované netopýří vejce se špetičkou sójové odtučněné smetany, batátové placičky plněné kopřivovou nádivkou, kdy jedna malá porcička stojí lidových 468 Kč
V reálném životě by takový greténský provozní brzy skončil s přeraženýma prackama, rozbitou držkou a rozkopanou (_!_)
Tak co myslíte, KDY takhle skončí ti "naši provozní", toho času sídlící v kočovném cirkuse EUro-štrasbruselském? ;-);-);-)
Jestli už ta auta nejsou prostě moc drahá. Např. malé auto skoro není pod 300 tisíc (např. Ibiza je v konfigurátoru Seat od 369 900Kč) a třeba nejlevnější Octavia (trojková) je na stránkách Škody za 533 tisíc, to je o 200 tisíc více, než při uvedení 3.generace. Podobně to platí třeba pro Golf nebo Focus. Takhle by se dalo pokračovat dost dlouho, jen ta i30 se drží. Na to, že teď mají nová auta navíc jen pár zbytečných jízdních asistentů, ale jinak jsou mnohem chatrněji postavené, se složitějšími ale hůře jedoucími motory a čím dál dražšími opravami, jsou současné prodeje ještě úspěchem. Možná i takhle chce EU snížit počet aut, že je lidem nejen zdraží, ale i zprotiví.
Tak němečtí Greténi to říkají otevřeně a upřímně :D
- babička je staré ekologické prase https://www.novinky.cz/…elevizi-40308469
- říkáme koronaviru ano, vymete generaci 65+, která planetě tak ubližovala
No a čeští zelení khmérové samozřejmě nemohou zůstat pozadu ...
Koronavirus je poslední naděje, která nám zbyla https://a2larm.cz/…ktera-nam-zbyla/
BTW, dámy a pánové z redakce... nebylo by možno přidat zvracecí smajlík? Poslední dobou je pro něj stále větší a větší použití...
A ty si viděl vyjádření účinkujících na ARDa ZDF, kteří se sice omluvili ale stojí si za svým?
Tenhle zelenej levičkáckej ksindl by měl skončit v base za útok a pošpinění skupin, rasy a morálky obyvatel a ne exhibovat na TV. Naprosté dno a ukazuje to jen fakt, kam až to došlo. Helmuti sou tracený národ pomatenců, šílenců a zoufalců, který může za všechny průšvihy Evropy za posledních 300 let, tragickej národ. Ti co je stále obdivují jsou magoři!
Hele, done,
ten článek jsem četl a dokonce i studoval, protože jsem se snažil pochopit, jaká zvrácená mysl mohla něco takového vyplodit. Pak jsem si pohledal a přečetl i další autorova "veledíla" z oblasti angažované ekologické tvorby a došlo mi, že pan autor skutečně patří mezi fanaticky zaťaté ekology a "lidi zvláštního ražení"
A protože je mi zcela jasno, jak by se naše diskuse vyvíjela dále, ušetřím ti (i sobě) čas...
NE , SKUTEČNĚ NEMÁM zájem o tvé jakékoli další angažované elektro-eko vyprávěnky o skvělé eko-elektrobudoucnosti
V průběhu tohoto týdne jsem mluvil s cca 50-60 lidmi od 50-60 výrobců plastových dílů, které více či méně intenzivně dodávají i do automobilvého průmyslu. ANI JEDEN z nich nad stávající situací nevrněl blahem, VŠICHNI jako jeden muž a jedna žena tvrdili, že současné křížové tažení proti automobilismu JE cestou do pekel - a hospodářské problémy, které koronavirus odstartuje a způsobí, tuto cestu do ekonomické záhuby ještě zrychlí a zvýrazní.
To, že ty a tobě podobní euro-eko-elektrofanatičtí mašíblové (magoři, šílenci a 6l6ové) přísaháte na elektřinu, to by mi ani tak nevadilo. Každý člověk má právo si se svými penězi dělat, co chce. Ale to, že podle svých choromyslných představ chcete celou společnost dotlačit k ekonomické eutanázii, za to byste si zasloužili drakonické tresty hodné zvyklostí středověkých
Ne, nemusíš mi odpovídat - a ne, tvé příspěvky nehodlám číst ani do budoucna
Vis, Jerry.
Uvedu reakci na tvuj posledni (jako obvykle dehonestujici) odstavec o "euro-eko-elektrofanaticich". A budu v diskuzi reagovat kdykoli na kohokoli. To si pamatuj. Nenecham se kadrovat tebou ani nikym jinym. Jestli s tim mas problem, tak sem nechod! A my prispevky necti. Stejne je nechces chapat...
Ja se snazim (krome Barrichela a jeho sireni poplasne zpravy - viz dole v teto diskuzi) diskutovat vecne a na zaklade verohodnych podkladu.
Neprijdu si se svym benzinovym autem (kteremu se casto posmivas, ze neni elektricke) jako nejaky fanatik.
Naopak mnozi zdejsi odpurci elektromobility nabadajici napr. k niceni nabijecek, jsou mnohem radikalnejsi.
Akoby si chceli všetky automobilky okrem H/K a Dacie nahovorit, ze mensi predaj aut a ekopokuty vykompenzuju vyraznym zdvihnutim cien aut so spalovacim motorom - nieco ako bol maly vyber dani, tak ich zvysime a vyberieme viac.
Ze to nebude fungovat musi byt snad kazdemu jasne. Smola navyse je, ze trh pada celosvetovo - Cina, EU, India, jedine USA su na tom zatial OK, tak ale tam toho EU výrobcovia vela nepredaju, takze sabotovat si domaci EU trh nie je velmi mudra myslienka.
Ja to tipujem na vacsiu krizu v automobilovom priemysle nez v 2008 a srotovne, vypredaje a pod. Predaje by klesli aj bez korony, teraz budu problemy dva - jednak nekupia ti, ktorym vypadol prijem/casti prijmu, jednak ti, ktori budu cakat, kym bude lacnejsie a "osklbu" automobilku o posledne euro. Aj by som s tymi automobilkami mal sucit, keby sa oni nespravali presne rovnako v case hojnosti...
Nebo co mají dle tebe dělat?
V USA si automobilky vylobovali zastavenie tohto elektrického ekosialenstva, lebo sa zdruzili a postupovali koordinovane. Tu mali a este stale mozu ist do verejneho sporu s politikmi a protestovat proti tym ekoteroristickym sci-fi normam a informovat, aby sa kazdy volic dozvedel, co to sposobi pre automobilky, zakaznikov aj ekonomiku. Ide o ich existenciu, sedia v jednej lodi, maju svoje organizacie, zdruzenia...
Mají být ve ztráte?
Radsej sa vzdat marze a spravit v EU nulu ako velke straty.
Maju vediet co si mozu dovolit. Ked ide o predaj nahradnych dielov, tak to maju urcene na haliere - kolko este mozu pytat, aby sa kupujuci sice nastval, ale este kupil. A u novych aut to neriesia? Zdrazim napr. o 4000 EUR, lebo tak by mi to pasovalo, vsak vsetko drazie? Taky postup si mozu dovolit developeri, ale byvat niekde musis, nove auto nie je nevyhnutnost...
P.S.
Chcel by som vidiet napr. krcmara, co skokovo zdrazi pivo z 1 EUR na 1.30. Jasne, stupli naklady, tak to zvysi o 5 centov, max. o 10, ale toto by si nedovolil nikto, pretoze vie, ze nic nepreda a moze zatvorit. Ale automobilka si mysli, ze predavala male auto za napr. 10000 EUR a zrazu to moze byt 13000 a vsetko bude v pohode? No nebude.
https://www.aazdravi.cz/…-ukazala-studie/
...oba léky jsou v ČR registrované, stačí, aby tu kombinaci nějak dovolili lékařům předepisovat, přijde mi to snažší, než používat jedincům na smrtelné posteli remdesivir přepravovaný z USA v množství "jako šafránu"...
Ministerstvo vnitra k dnešku utratilo za ochranné pomůcky 1,5 miliardy Kč, spotřebují se za dva týdny, Každý týden bude stát miliardu, uvedl ministr vnitra Hamáček.
Počítej, to je 10 miliard při varinatě optimist a cca 25 miliard při variantě pesimista. Takže schodek rozpočtu bude na konci roku tak 85 - 110 miliard při verzi optimista a tak 150-260 mliard při verzi pesimista.
Itošku bych šacoval mezi 350-900 miliard, španělsko 200-600 a británii tak někde mezi 200-700 a německo bych viděl, pokud pojedou zároveň migranty a green deal mezi 500 mld-1,4 bilionu. Francii pokud pojede green deal tak 700-1,8 bilionu.
Celou EU bych viděl kolem 40-100bilionů Kč a svět? No to radši počítat nebudu :-)
Já jo, kdyby to zítra krachlo, tak je pozdě. Tenhle ekobolševickej moloch plný pomatenců včele s pomatenými helmuty akorát dovede Evropu ke zkáze. Pokud se nic nestane.
Jinak netem jdou zprávy, že jakmile překročí počet nakažených 1000 lidí, že se vyhlašuje úplná karanténa a zákaz vycházení z domu a prej je to od holky, co má mámu na ministerstvu vnitra, tak se modli aby to byl fake, jinak dřepí skoro celá republika doma.
Já netvrdil že je to pravda, já sem říkal aby sme se modlili aby to byl fake. No tak byl, tak fajn.
Ale co není může být, při odpovědnosti čechů, kteří co je zakázán musí porušit a utíkat lesem ze zavřených vesnic nebo v karanténě chodí na procházky a nakupovat to ještě může přijít.