Také mám ten pocit, že ten článek je v podstatě hoax - kupujte, nebudou. Automobilky budou šponovat ceny tak dlouho, dokud budou lidi ochotni platit. Pak budou muset dolu. 40% aut na elektriku do 10let je tak maximálně zbožné přání. Nikdo, kdo má mozek v hlavě do toho za aktuálních podmínek - 2x dražší pořizovací cena, mizerný dojezd a mininální infrastruktura, nepůjde. Jen nadšenci...
Dopadne to tak, že lidi si nechají ty auta, co mají, o dost déle, než je obvyklé a prostě nechají automobilky vydusit, dokud nebudou ceny přijatelné ;-) A dobře jim tak...
Je to zoufalej pokus jak primet lidi koupit si auto. Popira to veskery ekonomicky zakonitosti. Poptavka po novych autech jde od ledna drasticky dolu kvuli nesmyslum kolem emisi a ted jeste prodeje paralyzuje epidemie Covid 19. Kdyz klesa poptavka v radech desitek procent tak nemuze rust cena. Je to hovadina. Alespon v roce 2020 ceny aut neporostou.
Kdyby si mel odstudovanych alespon par hodin ekonomie tak vis ze kdyz prudce klesne poptavka pri stejne nabidce tak cena rozhodne nemuze stoupat. Zjevne to nevis tak ti to laskave sdeluji.
Ja vzdelanym lidem veril a verim stale. To ze nesouhlasim s tvyma hypotezama ma jen jeden jasnej zaver :D
Ty POPÍRÁŠ co pamatuju všechny obory a vzdělání = jedno jestli zrovna ekonomii nebo klimatologii nebo se vysmíváš lidem z ČVUT atd. atp. :-)
Že když se ti to hodí vysmíváš se kupní síle a teď zrovna NAOPAK = to je to viz první věta ;-)
No nikdy nic neposloucháš ale tady velmi pravděpodobně ZASE VEDLE = článek je spíš v pořádku a auta viz i další důvod kterej sem zmínil KURZ kč/euro auta prostě spíš fakt ZDRAŽEJ
No tak alespon s tou nabidkou a poptavkou to uz snad chapes :yes::-)
Vliv kurzu roli hrat muze. Ovsem soucasny vykyv povazuju spis za chvilkovou anomalii, ktera dlouhodobe vliv mit nebude. Za krize 2008 a 2009 byl propad ceny aut desitky tisic a vlady zavadely srotovne aby si lidi auta vubec kupovali. A takova krize nas ted ve 2020 jiste ceka, takze zvysovani cen fakt neni aktualni.
No právě že NE = poučka je SPRÁVNĚ, její použití tady BLBĚ ;-)
To je to VZDĚLÁNÍ vs VYMEJŠLENÍ :D
Se slevou možná koupíš výprodeje dealerů možná i něco ze skladů automobilek = dál je místní popírání rádobyodborníků vs relativně rozumně pojatej článek redaktora = klasická amatérština :-)
Počkej já nemluvil o slevách. Já mluvil o tom, že při rapidně snížený poptávce není prostor na zdražování. Živě si vybavuju, když v letech 2009/2010 vlády horečně cpaly lidem peníze, aby si kupovali ty auta, který by si ty teď házel ekologicky do šrotu. protože je ani po slevách nikdo nechtěl. Natož aby se auta zdražovala. BTW jak si mě nedávno přesvědčoval o tom, že propad v prodejích 2-3 % je strašnej průser a já se ti smál, že to není pro zdravou firmu vůbec nic, tak se ukázalo, že jsem měl zase pravdu. Teď je to teprve průser. Propad prodejů o desítky procent v řádu měsíců.
Ale automobilky za to nemohou. Politici je nechtěli poslouchat a vše si udělali dle sebe. Pokud za to chceš dusit automobilky, tak uškodíš hlavně sobě.
Ano, automobilky za to nemohou s výjimkou 3. A to primárně VW, BMW a Mercedes.
Tihle tři spolu s představiteli EU to upekli s vědomím toho, že oni to zvládnou a tak odstaví veškerou konkurenci... Oni za to mohou a docela mne mrzí, že se na to zapomíná. Ještě Marchionne na to upozorňoval, že to je nesmysl a tehdy ještě Piech se mu stihl vysmát, že oni problém nemají, že oni jsou připraveni... To bylo ještě před aférou Dieselgate...
Když sem slyšel plakat toho skopce Mayera a další v TV, jak jsou do toho hození a jak natahují pracky vstříc k veřejným penězům na infrastrukturu, otvírá se mi kudla v kapse...
Skopec zůstane skopcem, a jinak to nebude.
Usvědčení podvodníci..., Proto s tím souhlasili, o nějakém aktivním odporu nemůže být řeči, oni jsou autoři, kdyby s tím nesouhlasili a aktivně to nepodporovali, nikdy k tomu co se teď děje nedošlo. V rozporu s právem se domluvili, tak ať teď trpí. A nula podpora z veřejných peněz, námezdních dělníků z východu a jejich plechovek se obejdeme...
Zase nic nerikajici reakce. Jaké reakce? Rok dva staré... A nebo ty o kterých píšu já, kdy se to peklo a kdy byl šéfem již zmíněný Marchionne..., který se tomu prokazatelně sec mohl snažil zabránit a dávno před tím varoval, leč upekl to někdo jiny?
Které reakce mas na mysli...? Já z doby, kdy tahle zrůdnost vznikala...a o těch píšu...
A halvně při současných cenách paliv, takové Citigo EV vs Citigo na benzín předělané na LPG, tam se rozdíl v pořizovačce + náklady na palivo zaplatí asi po 160 000 km. To než najede Mána z Lhoty, tak je to 13 let :-):-)
Tiez si myslim, ze tento clanok je tu predcasne, ked europa sa iba zacina izolovat a nik nevie na ako dlho. Sukromny sektor je uz teraz zadlzeny, vatsina podnikatelov bude ratat straty, takze si nemyslim, ze je cas na obnovu vozoveho parku. A ludia co maju cash pockaju na krach, aby mohli lacno investovat do akcii, nehnutelnosti etc, takze automobilovy sektor dostane tento rok riadne cez papulu. A napriklad v UK sa uz rozbieha financna pomoc od statu, takze si osobne myslim, ze ludia a firmy, ktore ju vyuziju na konsolidaciu ani nebudu moct moct nakupovat auta a ine nepotrebne statky a stat si to postrazi
No osobně bych nebyl takový optimista, vzhledem k tomu, že Trumpeta hodlá nalít do ekonomiky více než bilion usd, což jsou čistě inflační peníze, tak stejný krok budou muset udělat evropské, japonské, čínské a další centrální banky. Výsledkem nemůže být zlevňování, ale maximálně stagnace cen (drtivou většinu aut v EU kupují firmy, do těch se nalijí inflační peníze ty udrží nějakou poptávku po nových autech, to že spadne poptávka soukromníků je z globálního pohledu nezajímavé a ceny to nijak neovlivní). Navíc poslední 3-4 měsíce je tady pokles prodejů nových aut v EU, v USA i v Číně a přesto se auta zdražují a třeba německý a britský trh s ojetinami hlásí růst cen ojetých aut. To všechno poklesu cen nenapovídá. Další holá skutečnost je, že zisky řady automobilek za rok 2019 jsou záporné, někde nulové a těm dosud profitabilním se zisky hodně ztenčily, takže není z čeho brát a s nějakým velkým zlevňováním bych rozhodně nepočítal.
Auto je spotřební zbytné zboží a firmy i soukromé osoby teď budou řešit úplně jiné problémy, než řešit náhradu vozového parku, k tomu budou moc opatrní na náklady. Takže pokud velká část potenciálních zákazníků odsune náhradu o rok nebo o dva, což není problém, to už automotive sakra pozna. Už za první 2 měsíce je v Evropě pokles přes 7 procent. Teď to bude pár měsíců možná o 60-80%. A některým firmám se už od loňska hromadily neprodana auta na parkovistich a salonech, kdy si člověk mohl auto koupit a odjet na jeden telefon.
Cenu aut sice automobilky můžou dělat nákladově, ale pokud to poptávka nebude akceptovat, což logicky za současné situace nebude, tak růst nebo stagnace cen je iluzorní, o prodejích EV nemluvě.
Že klesnou prodeje o to se nepřu, ale to neznamená, že automobilky automaticky sníží ceny, nesníží, protože řada z nich je ve ztrátě nebo na nulovém zisku a nemá snižovat kam. Že jako první odpadnou EV hračky, na kterých nikdo neumí vydělávat ani v době konjunktury a dotují se z výroby ICE na což v recesi nebudou zdroje, o tom žádná. A vzhledem k nižší poptávce některé značky zavřou krám, resp. je pohltí jiní výrobci.
Kurz koruny záleží do značné míry na ČNB, ta roky intervenovala proti koruně, takže sedí na velké hromadě deviz, které může klidně začít odprodávat a intervenovat nyní roky ve prospěch koruny. Co udělá samozřejmě nevím.
Nemyslím, že intervenovat ve prospěch koruny by nyní byla nutně debilita, ostatně hlavní úkol centrální banky je udržovat inflaci v nějakém rozumném koridoru a oslabení koruny na inflaci samozřejmě tlačí.
No zrovna v této chvíli to podle mého názoru až tak špatně nevychází. Páteční kurz je 27.19 a asi se dá předpokládat, že zase bude "trochu" oslabovat. Doufejme, že správce balíku Eur pro ČNB neuvalil většinu do akcií a dluhopisů, ale spíše do něčeho více likvidního. Pak máme k dispozici ten bilión kaček aniž bych stát musel nabízet dluhopisy ostatním státům nebo občanům. Zdá se mi, že by se ty Eura, která se nakoupila v rámci udržení slabší úrovně koruny mohla hodit a možná se bude dát i smazat ztráta ČNB, která byla předpokládána díky posilování koruny ....
To je v takovýhle situaci normální volatilita = normálně denní tak o desetník eště dlouho to bude lítat klidně i přes korunu za den = momentálně se propad trochu zmírnil ale to asi nebude konec = směr klidně nad 28 kč/euro je dost pravděpodobnej
Protože by to byly DOSLOVA vyhozený peníze = co myslíš že by se stalo, až ty peníze postupně všechny utratíš? :-)
Viz Michl = prostě tohle JE REALITA. Tim že vyházíš miliardy případně biliony na to abys jí na chvíli popřel = dosáneš jedinýho: Na chvíli jí popřeš
Na konci megagigautrácení ten kurz STEJNĚ spadne tam kam to odpovídá. Jen ty budeš mít o bilion a něco míň. Což je mimochodem ca výše našeho státní rozpočtu = prachy na ROK na VŠECHNO
Takže samozřejmě má pravdu Michl + já :-!
A samozřejmě NE ty co si prostě PŘEJOU aby byl kurz takovej jakej populisti slibovali. No to bych chtěl i já a určitě i ten Michl, rozdíl je že my víme co by to znamenalo se o to pokoušet
Michl říká : "Vyprodávají se pozice z té doby." Přečti si o tom něco (jak se prováděli intervence, co se děje s Eurama, který ČNB nakoupila atd.) pak si projdi, co říká v rozhovoru Aleš Michl a taky to co píše Ham.
Sakra to sem než sem o tom začal psát = a pak dal odkaz na rozhovor kterej vzniknul DÁÁÁÁÁVNO PO TOM co se tohle probírá v ekonomickejch kruzích = netušil :-!
Intervence proti nebo ve prospěch vlastní měny dělají všechny centrální banky světa počínaje FEDem a konče ČNB. ČNB v době intervencí proti koruně nekupovala devizy za moje nebo tvoje peníze, ale za nově emitované koruny. Nevidím nic proti ničemu, kdyby nyní za nakoupené devizy z období intervencí proti CZK v současnosti nakupovala koruny a tlačila tak proti velkému oslabení měny (kdyby hrozilo, pokud se výkyvy budou pohybovat v desetnících, tak to samozřejmě nemá smysl). Taková intervence zase nejde z mých ani tvých peněz a nakoupené koruny skončí jenom v bilanci centrální banky. Když ve výsledku udrží stabilní inflaci pro spotřebitele a nepůjde v posilování do extrému aby nepoškodila vývozce, tak v tom nevidím problém.
Sorry ale je FUK jak to vidíš TY = zrovna tak tu další viděj že auta budou muset zlevnit. Nicméně pravdu má samozřejmě Michl https://www.e15.cz/…es-michl-1367712 a já :-!
Vážně = někdo by CHTĚL levnější auta někdo korunu = no a někdo jako Michl VÍ že tohle by byl prohranej boj = vyhazování miliard z okna
Je fuk jak to vidí Michl a ty, podstatné je, jak to vidí 6 ostatních členů bankovní rady, při minulých intervencích proti koruně to bylo 4:3 ve prospěch intervenci, posléze při prodlužování 4:2 ve prospěch a jak to bude nyní se uvidí.
No ty mluvíš o politice = já o tom co je SPRÁVNĚ :-)
Politik co NESMÍ bejt v radě ČNB a u nás je v čele stejnej tejden kdy asi už každej ekonomicky vzdělanej chápal že sazba MUSÍ jít dolu = ostatně byl a dodnes je NEJVYŠŠÍ ze všech vyspělejch zemí blábolil https://www.kurzy.cz/…ema/5733662.html nejen poslední ale poslední DVĚ navýšení už byly kravina
Je to PROTOŽE Rusnok se chová jako politik https://www.ceskenoviny.cz/…-hypotek/1864679 samozřejmě díky rozhazování stovek miliard v době konjunktury připravená neni = bude to sekera stovek miliard. Nejen 100 jak předevčírem řekla ministryně financí a asi ani ne 200 jak včera slovák co nám vládne
A sazba bude nejspíš MUSET jít dál dolu = a to přinese další zbavování se koruny. Ostatně ta nejvyšší sazba byla TEN důvod proč korunu dál investoři drželi.
Takže přání otcem myšlenky že auta zlevní = asi NE
A přání že koruna neoslabí = asi NE
Zapojme selský rozum: Výrazně klesne poptávka po nových autech, na tom se asi shodneme. Mimo jiné i proto, že firmy budou muset peníze, co jěště mají, nasměrovat do lidí a výrobci také do výroby. Automobilky budou muset zajistit přísun peněz, nebo zbankrotují, a to zdražováním skutečně nezajistí. Budou tedy rády, když alespoň něco prodají a to bude jen za cenu snižování cen. U EV jsou již nyní ve ztrátách, takže je přestanou vyrábět a prodávat, což povede k platbám emisních sankcí. A aby automobilky nezkrachovaly, EU upustí od ekoterorismu a s EV bude konečně definitivní konec. Druhá varinta je, že se EU pomate a začne přímo dotovat EV tiskem nových peněz, tudíž ten nesmysl zaplatíme celkem krvavě všichni. Budoucnost nic moc.
Zajímavý KOLIK lidí tu zmiňuje dotování EV = že určitě skončí. A několikaNÁSOBKY dotování nafty = nikdo = asi tu budou všichni ekonomicky vzdělaný makroekonomové = teda kromě mě :-!
Pokud to vezmeme v kostce, tak výtah z toho článku je, že pán - ted pozor NEPOPIRA VLIV CLOVEKA NA KLIMA, ale říká, že klima není stabilní, jinými slovy, když ted zabiješ všechny lidi na planetě , není vylouč že se za 50 let oteplí třeba o 1,5 stupně.
A to je to, co popíraj vaši "vědci", pracující za peníze neziskovek nebo lobbistů, mající zájem na to vytvořit onu apokalypsu a na základě této iluze apokalypsy vnutit lidem myšlenku, že je potřeba vytvořit nový lepší svět, novou jinou a lepší společnost , protože ta současná je špatná.A patřičně se na tom nakapsovat a udělat z lidí stádní ovce. Viz to co jedou němci, že není škoda že covid-19 zabije staré, protože stará generace je špatná - přeloženo do češtiny - nedá se snadno zmanipulovat myšlenkou apokalpsy jako mladší generace.
To byla ale přesně myšlenka KOMUNISTU a BOLSEVIKU, ti chtěli změnit společnost na beztřídní, bez vykořistovatelů, bez soukromého majetku a tihle novodobí boleševici chtěj společnost takovou,kde budou ve výhodě menšiny, která bude promíchaná rasově a nádronostně, v podstatě chtěj vytvořit světový národ, potlačit role jednotlivých států a jejich tradice, potlačit principy kapitalismu, potlačit faktor ekonomické výhodnosti a nadřadit ho názorem, že je jedno co je ekonomicky výhodné, že hlavní je co chrání přírodu at to stojí co to stojí, změnit myšlení lidí, udělat z nich ovce , které věří všemu co jim nabulíkují média a vědci a politici a slepě se nechat vodit za provázky Takto zmanipulované ovce jsou pak snadno ovladatelnou loutkou v ruce nadnárodních korporací a multimiliardářů.
A tito novodobí eko bolševici tvrdí stejně jako tvrdili původní bolševici že ta současná/tehdy současná společnost je špatná a potřebuje přetvořit. Metody stejné, akorát jiný cíl
Kdo nevidí paraely je bud slepej nebo totálně blbej.
Automobilky budou řešit aktuální cash flow, aby udržely provoz, zisk nebo ztráta jsou v takovém krátkém období naprosto bezpředmětné. Můžeš vyrábět ziskove, ale když neprodávás, je to k ničemu. Naopak se ztrátou dokážeš klidně fungovat roky (viz. Tesla). Ostatně uvidíme tak za půl roku.
Já osobně rozhodně nevidím žádný důvod pro růst cen aut, pro pokles mraky, poptávka teď dostává těžce na frak a oživení v tomto segmentu moc rychle nebude, protože zopakují, jde o zbytné zboží, kde lze nákup odložit klidně i několik let.
Roky se ztrátou může fungovat jenom ten, kdo má akcionáře, kteří jsou ochotní lít do automobilky další a další kapitál a ztráty cálovat. Vyjma Tesly takové akcionáře u ostatních automobilek nevidím. Takže rok, dva ztrát a mašlička, klobouček a jdeš do frcu. Já netvrdím, že ceny porostou, ani netvrdím, že poroste poptávka, naopak poptávka klesne, ale tvrdím, že ekonomicky je nulový prostor pro masivní zlevňování na které se tady někteří natěšují.
Protože jeho akcionář měl dostatečné zisky z jiných značek a jeho ztráty byl ochotný hradit z těchto zisků, když se sám dostal do tenkých, tak poslal Opel do světa.
Ve ztrátě můžeš fungovat dlouhé roky. Omezis vývoj, investice, nabízené portfolio, osekas vše, co není core business. U aut budeš používat starší techniku a platformy.
A jak píši, o ekonomickém prostoru pro pokles si povíme za půl roku.
Jak dlouho můžeš fungovat ve ztrátě záleží čistě a jenom na akcionářích a jejich trpělivosti jak dlouho jsou ochotní platit tvé ztráty a nemít ze svého vloženého kapitálu ani cent.
Tak ja nie som ekonóm a netrúfam si na jednoznačné súdy, ale nejeden argument pre pokles cien vidím. Proste ide kríza a v čase krízy ceny spotrebného tovaru nezvyknú rásť, naopak. Rovnako ak v rámci prípravy na krízu spotrebitelia odkladajú nákupy nie nevyhnutných tovarov (a nákup nového auta - ak sa ti staré nepokazilo a nutne nepotrebuješ náhradu - je možné odložiť na neskôr), teda klesá dopyt, tak trh musí hľadať ekvilibrium, teda opäť argument pre pokles cien. No a napokon plné sklady áut už vyrobených, čo s nimi? Buď tvrdohlavo trvať na pôvodných cenách a predať málo alebo nič, alebo zlacniť a predať ich.
Na druhej strane beriem Tvoje argumenty o rastúcich fixných nákladoch (mzdy, energie), k tomu legislatívou nariadená každým rokom rozsiahlejšia bezpečnostná výbava a najmä emisné predpisy a pokuty za nadlimity (ktoré sa týkajú v podstate všetkých výrobcov) nedávajú veľa priestoru na pokles cien. Takže je kľudne možné, že niektorí nebudú mať priestor na pokles cien aj napriek klesajúcemu dopytu a keď sa nebudú autá predávať, tak proste zbankrotujú, alebo ich kúpi niekto silnejší.
Neprodava se? A proc taky. Dejte oktavku holotu za 2kila a bude se prodavat. A nebo vite co, dejte si to do salamu. K cemu mi je kchar za pul mega kdyz ted vsichni musíme sedet doma na vyliždíře a na tu cestu do prace a na nakup stačí auto za 50tis a muzu to zahodit kdekoli a nestve mi ze jsem si koupil auto za ranec a stát ani neumi zajistit misto k parkovani. A tim mistem myslim normalni místo kde normalne otevřu dveře a vylezu jako člověk, ne jako postiženej abych neorval auto vedle. Aby mi to orval prave tenhle tatar až dotoho poleze protože má bachor jak dement. A pak zavolam policii aby pachatele našla? Dobrý. Co tam máte dál?
Prečo máte toľko mínusiek je mi divné... Osobne mám skúsenosť, že ľudia naozaj kašlú na majetok toho druhého. Zaparkujte pred supermarketom a niekto, vám hneď obúcha dvere. A nemusí to byť objemnejšia osoba. Niekedy je to tenká panička, inokedy menšie dieťa... Preto parkujem tam, kde je málo áut - ďaleko od vchodov = tu lenivý ľudia neparkujú...
A že ľudia vyžadujú výbavu a nepozerajú na cenu... Nezmysel. Ak by bola možnosť kúpiť lacné dobré auto, tak to ľudia kúpia. Dnes už nie je pomaly na výber. Potom človek musí kúpiť vybavené auto a vypínať rôzne asistencie, ktoré ani nechcel...
Presne! Keď budú chcieť automobilky prežiť, tak budú musieť zlacňovať.
Ide o to, ktorá automobilka začne prvá - ostatné sa potom veľmi rýchlo prispôsobia :-)
A nech prestanú vyrábať na sklad drahé modely!
P.S. A nenažraní akcionári nech sa vzdajú dividend, lebo si budú môcť s akciami vytrieť...
Jste první, kdo "trochu" pochybuje o tom, jak vysoké náklady (či nízké ziskové marže) prezentují výrobci. Z Vašich čísel vyplývá, že výrobní náklady včetně vývojových nákladů a odpisů výrobního zařízení by se mohly pohybovat při prodejní ceně 500.000,- vč DPH někde okolo 170 tisíc Kč. Mohu se zeptat na zdroj Vašeho odhadu? Klidně mi to pošlete Soukromou zprávou, nikde informace od Vás uvádět nebudu. Děkuji.
Uvedu jen pro zajimavost. Onehda mel dodat Hyundai cca 800 aut policii. Kolik jich nakonec bylo nevim. Ale sleva byla cca 75 procent z ceniku. Otazka je jestli sel H hluboko pod naklady u 800 aut (a prodelal miliony) nebo sel na hranici vyrobnich nakladu.
To je zajímavá informace. Pokud se nemýlím, tak tehdy šlo o typ ix35 (zřejmě s motorem 2,0 GDI), takže ta předpokládaná sleva 75 % z ceníkové ceny cca 580 tisíc Kč, by finální prodejní cenu srazila někam k 140.000,- Kč včetně DPH, tedy prodejní cena pro Hyundai (minus DPH) cca 114.000,- Kč. Co se týče poznámky Futuristy, že se jim to vrátilo na servisu, to není příjem pro výrobce, ale pro servis (tedy s výjimkou nakoupených origodílů).
Videl jsem to cerne na bilem. 😉 jednalo se o Tucsony ruznych specifikaci (motor, 4x4, 4x2, atd) bylo pozadovano cca 600 vozidel. Hyundai nabidl ze doda za stejnou celkovou cenu cca 800 vozidel tohoto modelu. Jestli si dobre pamatuji. Na některou specifikaci byla sleva o par procent mene na nekterou vic. V prumeru 75 procent. Tenkrat to myslim nejak nedopadlo a plny pocet nebyl odebran. Rikal jsem se s kolegou ze to meli nabidnout zamestnancum (policistum) a ti by ten kontingent urcite vycerpali 😀 (s tou zamestnaneckou slevou)
V dobovém tisku najdeš info o slevě 60-72% z ceníku. Ale má to pár háčků. Hyundai, hlavně dražší typy a s výbavou se rozhodně za ceník neprodávají.
Nikde nebylo uvedeno, jaké tam byly další platby mimo pořizovací cenu, ty jsou totiž naprosto beznou součástí takových velkých kontraktu a schová se do nich nemálo peněz jen tím, že nejsou na očích a platí se na rozdíl od jednorázové investice průběžně.
Bylo uvedeno, že policejní výbava aut je až za 200tKc za auto. AŽ!!! Takže u některého auta minimální a i u toho nejdražšího možná za polovinu udávané ceny, protože tyhle speciálky si samozřejmě každý "naceni" extra.
Takže ve finále dojdeme k tomu, že ta cena reálně byla někde o 25-30% levnější proti tomu, co si každý ukeca na salonu.
Lidi prosím vás mějte rozum a nečtěte články hlupáků, kteří si myslí, že když je krize a lidé nemají práci, že si půjdou koupit auto. A logicky když auta nikdo nechce tak jejich cena co? no samozřejmě, že klesá.
Ak ľudia nebudú mať autá, nebude treba ich také množstvo vyrábať. Ak nebude výroba, nebude práca, nebudú zisky, nebudú dane, nebude nič. Len ***í ľudia. To nikto nedopustí, tak netrep kraviny.
...několik věcí:
1) nové vozy půjdou s černou dolů, a výrazně
2) EU bude donucena uvolnit/odložit nesmyslné ekolimity
3) praktický konec elektromobilů, jejich prodeje půjdou na nulu
4) na pitomost jménem uhlíková neutralita do 2050 můžou pošahaní ekofašisté zapomenout. Naštěstí
Pokud to vezmeme v kostce, tak výtah z toho článku je, že pán - ted pozor NEPOPIRA VLIV CLOVEKA NA KLIMA, ale říká, že klima není stabilní, jinými slovy, když ted zabiješ všechny lidi na planetě , není vylouč že se za 50 let oteplí třeba o 1,5 stupně.
A to je to, co popíraj vaši "vědci", pracující za peníze neziskovek nebo lobbistů, mající zájem na to vytvořit onu apokalypsu a na základě této iluze apokalypsy vnutit lidem myšlenku, že je potřeba vytvořit nový lepší svět, novou jinou a lepší společnost , protože ta současná je špatná.A patřičně se na tom nakapsovat a udělat z lidí stádní ovce. Viz to co jedou němci, že není škoda že covid-19 zabije staré, protože stará generace je špatná - přeloženo do češtiny - nedá se snadno zmanipulovat myšlenkou apokalpsy jako mladší generace.
To byla ale přesně myšlenka KOMUNISTU a BOLSEVIKU, ti chtěli změnit společnost na beztřídní, bez vykořistovatelů, bez soukromého majetku a tihle novodobí boleševici chtěj společnost takovou,kde budou ve výhodě menšiny, která bude promíchaná rasově a nádronostně, v podstatě chtěj vytvořit světový národ, potlačit role jednotlivých států a jejich tradice, potlačit principy kapitalismu, potlačit faktor ekonomické výhodnosti a nadřadit ho názorem, že je jedno co je ekonomicky výhodné, že hlavní je co chrání přírodu at to stojí co to stojí, změnit myšlení lidí, udělat z nich ovce , které věří všemu co jim nabulíkují média a vědci a politici a slepě se nechat vodit za provázky Takto zmanipulované ovce jsou pak snadno ovladatelnou loutkou v ruce nadnárodních korporací a multimiliardářů.
A tito novodobí eko bolševici tvrdí stejně jako tvrdili původní bolševici že ta současná/tehdy současná společnost je špatná a potřebuje přetvořit. Metody stejné, akorát jiný cíl
Kdo nevidí paraely je bud slepej nebo totálně blbej.
Rád bych s Vámi ve všem souhlasil, ale realita bude bohužel jiná :-(
1) nové vozy půjdou s černou dolů, a výrazně
- velmi nepravděpodobné, protože auta jsou a budou stále složitější a výrobně náročnější (díky nesmyslným ekolimitům a různým více či méně nesmyslným asistentům)
2) EU bude donucena uvolnit/odložit nesmyslné ekolimity
- nebude, protože europoslance, kteří to mohou udělat volí euroovčané, kteří oproti všem proklamacím volí už několik desítek let stále stejné lidi - strany, takže pochybuji, že najednou změní názor.
3) praktický konec elektromobilů, jejich prodeje půjdou na nulu
- vzhledem k bodu 2 a k tomu, že automobilky budou (opět vzhledem k budu 2) nuceny ukončit výrobu aut se spalovacími motory, nepravděpodobné protože nic jiného na trhu nebude. Takže budeme muset jezdi buď v elektromobilech, které jsou a budou luxusní zboží a nebo tak možná na koloběžce.
4) na pitomost jménem uhlíková neutralita do 2050 můžou pošahaní ekofašisté zapomenout. Naštěstí
- a kdo je k tomu donutí (opět viz bod 2)??
Řešením je podle mne jen totální převrat při kterém poteče spousta krve.
Odpoved je jednoducha mily Watsone - budou uplne jine priority a na picoviny nezbudou penize. Nastesti.
Tobe pouze nedochazi, ze jsme v upne jine situaci nez pred sesti tydny.
Scarabe, číst či reagovat na příspěvky Hamuny je ztráta času a zbytečnost. Jedná se o osobu, která tu vystupuje pod dvěma (možná i více, než jen dvěma) jmény. Jako Hammunasakra píše jakože za kluka, jako Kylie jakože za ženskou.
Hamůňa tady loni v létě přiznal/přiznala/přiznalo, že trpí psychickou chorobou (autistická psychopatie, od r. 1981 označovaná jako Aspergerův syndrom) a na jeho/ jejích příspěvcích to je vskutku vidět.
Diskuse s hamuňou a očekávání racionálních odpovědí podobá se známé snaze Augusta Strindberga zjistit, zda vyfukováním cigaretovéého kouře do vody náhodou nevznikne zlato :D
Osobně si dovoluji doporučit zařadit hamuňku i s kylií na "ignore-list"
To ne, ale pán to napsal dobře - "dle výše zisku". Pokud by člověk vzal výsledky (EBIT nebo EBITDA) hospodaření před zdaněním a vydělil získanou sumu počtem vyrobených vozu, pak se může dobrat k nějakým takovým výsledkům (já to tedy nepočítal). Problémem je to, že i v ČR je spousta firem, jejichž vlastníci používají auta s pořizovací hodnotou v milionech korun, ale výsledek hospodaření jejich firem je někde okolo nuly nebo v červených. Pro velké firmy působící celosvětově není samozřejmě žádný problém své zisky "optimalizovat", anglicky se tomu říká tax avoidance a je to naprosto legální.
No řada automobilek dnes rovná se skutečně charita. Jen tak z hlavy, podívej se na "zisk" Renaultu, Nissanu, Fordu nebo JLR a ti skutečně vyrábí bez zisku. Asi to jejich záměr/koníček úplně není, protože akcionáři po nich dupou a chtějí dividendy, ale v současné situaci jim nezbývá než se tvářit, že to je jejich koníček, protože zisky rozhodně nemají.
V roce 2013 jsem kupoval auto v ceně 560 tis. Kč včetně DPH. Bylo to v době krize kdy ceny aut byly u dna. Prodejce se podřekl, že těch 70 tis., co z toho má, dostane zpětně až auto zaplatí v plné ceně.
Když Škoda Auto uplatňovala pojistné na nově vyrobená a tuším ukradená / zničená auto, bylo průměrné plnění cca. 360 tis.
Díky za informace. Takže tvé auto stálo něco okolo 467 tis. bez DPH. Minus marže prodejce (70 tis.) je 397 tisíc. Z toho lze odvodit, že přirážka prodejce je cca 17,5 %, což mi připadá poměrně uvěřitelné. Pojistka, si myslím, s výrobníma nákladama nemá žádnou spojitost - spíše to vypadá na prodejní cenu od výrobce/dovozce na prodejce.
No to ale BOLO = dneska sklízíme skrytou inflaci vyrobenou způsobem kterym sme řešili krizi před 12ti lety https://www.e15.cz/…sic-lidi-1359187 a zdražuje zjednodušeně VŠECHNO. Teda ROSTOU výrobní náklady = někdo to řeší sníženim kvality změnou složení zmenšenim objemu. U aut je to naopak = výbava a nároky se zvyšují = ale lidi by chtěli aby současně byly levnější
Takže recese nerecese krize nekrize koronavir z Číny nebo cokoli = prostor pro snižování cen víceméně NENI
Zrovna tak je nesmysl vyhodit další biliony na udržení kurzu = což při posunu kurzu třeba o 3 koruny za euro nebo dolar = prostě zvýšení cen u nejdražšího spotřebního zboží, teda u aut = prostě asi PŘINESE :-|
ČNB má k dispozici devizový rezervy, který teď určitě rozpouštět nebude. Jedinou intervenci, kterou by mohla udělat, je vrhnout na trh koruny, ale obávám se, že v této situaci by o české koruny nebyla až tak velká pranice :D
No bohužel i v ČNB se najdou NEekonomové ale politici bohužel dokonce i na místě guvernéra a nebylo by to poprvé kdy dělá OPAK než by měl = a zájem Babiše bude držet korunu. Propad do nejčernějšího scénáře kterej sahá až k 36 kč za euro = by asi politicky neustál
Takže stejně jako Rusnok věděl že MÁ SNIŽOVAT sazbu i viz odkaz ve chvíli kdy to popíral tak teď je docela dost tlaků aby korunu drželi. Doufám že nezvítězí populismus a politici ale rozum a ekonomové
Lidi nechteji, aby byli levnejsi... Dokonca aj zdrazenie o 30000 Kč akceptuju, lebo lepsia vybava, inflacia, atd. Ale ked stoji novy model o 100000 Kč viac, tak to uz veru neakceptuju.
Najvacsiu stratu budu automobilky mat, ked nebudu vyrabat - rezijne naklady na zamestnancov a tovarne musia platit alebo ked vyrobia auta a nepredaju - tie auta stracacu casom exttremne na hodnote a aj ich skladovanie je drahe.
Predavat so stratou je v case krizy omnoho rozumnejsie ako nepredavat vôbec, toto je masova vyroba, kde sa nemoze pretrhnut retazec...
No ono to jsou ale minimálně DVA vlivy který se tu smotávaj = ten problém s cenama vzniknul byl existoval dávno PŘED timhle sajrajtem z Číny co nás bude stát biliony
A to co popisuju rsp. je v článku by platilo i bez viru co číňan přes varování lékařů neřešil a nechal vzniknout pandemii. Prostě nový generace aut sou stejně jako všechno ostatní zboží i BEZ COVIDu-19 dražší nebo ošizenější https://www.autoforum.cz/…elne-nedostatky/ případně oboje současně :-!
Podle clanku rostou ceny rocne o 3-4% rocne. Inflace je ročně 2-3,5%, rust prumerne mzdy 3-6% rocne, kupni sila 2018/2019 rostla o 5%.
Autor tyhle faktory uplne ignoruje a klasicky se to snazi hodit na zly Brusel.
Až na to, že za těch posledních 20 let výrazně zdražilo skoro všechno (tedy kromě spotřební elektroniky, ale to nejsou základní životní náklady), takže tato poznámka je dost mimo mísu. ;-\
Nojo a člověk čekal že to bude růst NAVĚKY = že těch ca 100 milionů aut co ročně vyrobíme a daleko míň jich sešrotujeme že to bude dál a Dál a DÁL :D
Popravdě mj spadnutím železný opony se začal do neřešitelna lámat problém POČET AUT vs km silnic a dálnic. A postupně se ZHORŠUJE
Přechod na přibližovadla který nejezděj na z logickej důvodů limitně DEFINITIVNĚ OMEZENÝ množství odumřelech rostlin a těl = je z VÍC DŮVODŮ řešení = i tohohle problémku
když polovině nedochází jednoduché fakty. Prodeje půjdou prudce dolů a Evropa je na autech dost závislá a Česko ještě více. Lidi nebudou mít na EV náhradu Golfa za milion a na dotace taky nebude.
Autoprůmysl sou JEDNOTKY procent HDP EU = to co ty tu psal tuhle i pogo a další = sakra KAM na ty ekonomický blbosti furt chodíte? Ptám se vážně! Fakt mě to zajímá
Mas neskutocne dobry pocit.
To decko svojich rodicov doteraz nikdy nepracovalo,lebo nemuselo.
Rodicia mu vybavili strednu aj vysoku skolu,zaplatili mu ich a teraz si toho schizofrenickeho transexuala doma vydrziavaju a debatu o tom,ktore pohlavie nakoniec unho zvitazi a ci ho nakoniec doma budu volat Kylie ,alebo Hamuno.
Hele, já jeho/její rodiče a příbuzné mohu akorát politovat. Znal jsem kdysi jeden takovej případ, kdy tomu dotyčnému bylo mentálně neustále +- 13, i když mu podle občanky už bylo 60. A rodiče se o něj museli neustále starat :(
Ty si můžeš zapnout funkci "ignoruj blba" - ale hamůňino příbuzenstvo ne. Mají ho/ji na očích 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 52,5 týdne v roce... třeba už 20 či více let.
Tohle si fakt nechceš ani představovat :(:(:(:(:(
Spodina = se řiká když už tak těm lidem BEZ tý maturity = teda asi tobě
Co JEN popíraj = a maj to v hlavě tak OBRÁCENĚ že dobu absolutního propadu všeho https://www.facebook.com/…152963423674009/?… od vzdělání po zdravotnictví maj za tu LEPŠÍ dobu a dobu růstu všeho = teda po revoluci maj za tu špatnou
A na to léčení nejspíš nepomůže = na blbost lék neni :-)
Já maturitu mam, šašku marixistickej. Otázka je jestli jí máš ty.
Jak funguje moderní evropské zdravotnictví je vidět v Itálii, Španělsku a brzo bude vidět i v Británii vid :-) To jejich zdravotnictví je horší než korejský a je na úrovni japonského a švýcarského, bohužel z let 1985-1990 :-):-)
Bariku, že se ti chce s Muňkou rozčilovat... Zasportkuj si kolonku IGNOROVAT DUŠEVNĚ NEMOCNÉHO a máš svatej pokoj.
Muňka je duševně nemocná, trpí psychickou poruchou - a ty , i kdyby jsi se na bradavky postavil a ušima od země odstrkoval, na tom nezměníš nic. To musí jeho / její ošetřující lékař. Muňka / Kylie je prostě duševně nemocný jedinec, jehož žbleptům není nutno věnovat ani ten nejmenší čas
Víme, paranoidní schisofrenie a rozdvojení osobnosti je prevít no.
A ještě utkvělá představa že rozumím ekonomice.
Už se korona rozjíždí v Africe a Jižní americe, takže dobrose*ové z EU budou muset nalít prachy i tam, to nemůžou nikdy dát, krach je zcela nevyhnutelný nebo je umlátí lidi motyčkama :-):-)
Z tych jednotiek percent to bude cez 10 percent, pretoze sa to nabaluje ako snehova gula - ked vyrazne trpi autopriemysel, dotkne sa to aj subdodavatelov, strojarstva, hutnictva, reklamného priemyslu - noviny, sportove podujatia - kto sponzoruje napr. ligu majstrov atd., v neposlednom rade aj marketingove agentury, prekladatelia (navodov), atd. Vsetci dotknuti budu menej minat - co sa dotkne restik, cestovania, spotrebnej elektroniky atd. A do toho korona. Jednoducho ide kriza...
budu musiet predavat so stratami a byt radi, ze mozu byt radi... Srotovne, fuzie, prepustenie, bude este veselo... Ak sa Brusel nespama, mozno nam tu aj nejake EU automobilky skrachuju.
Kupujuci v EU ukazali cervenu zdrazovaniu uz pred koronou. Masovo predavat auta od istej ceny jednoducho nejde. Napr. nad 20000 EUR u nizsej strednej (triedy C) v poskomunistickych krajinach je masaker a sialenstvo. Dopyt a ponuka sa nestretnu a nedojde k predaju/kupe. A to pri normálnom stave, v case krizy to je omnoho horsie. Ano, vzdy plati, ze 20 percent ludi vlastni 80 percent bohatstva, takze nejake predaje budu, ale tych 80 percent je nutenych sa spravat racionalne pri zaobchadzani s peniazmi. A firmy to nepotiahnu, ich straty budu obrovske.
P.S.
Ja si pamatam, ze zakladna mazda3 s klimou a tempomatom sa dala okolo roku 2010 pocas minulej krizy kupit za 12000 EUR, to bolo uplne cenove dno vtedy, kam vedeli ist. Ja som kupoval za cca. 16500 v 2014. Teraz bola nova od 20000 EUR a od marca od 21200, pricom s automatickou klimou od 22500 - to je skoro 100 percent viac ako pred zopar rokmi.
Mazda je cenově mimo, v ČR určitě, koukám i u vás. Je ale potřeba oddělit zdražení inflační, o náklady a za účelem vyššího zisku. Stoupala inflace, ztrácela se hodnota peněz, všichni chtěli vyšší výplatu, do toho povinné asistenty a i akcionáři nejdou se svými penězi do risku (každá investice je risk), aniž by na tom nechtěli vydělat.
Teď je čas všem Grétám i těm, co se jim nevejdou na fotku, říct "sorry děcka, sranda skončila, běžte si hrát Fortnite, teď to zase vezmou do rukou dospělí". Především si to musí uvědomit všichni voliči, vykašlat se na budelíp slibovače, a že v každé zemi jich je dost, a uvědomit si, že teď není čas hrát si na zachránce planety. I ty EV a různé zbytné senzory si musejí počkat.
Vyšší zisk ani omylem = naopak marže se snižujou a automobilky viz odkaz už nějakej rok marně bojujou. No nejen automobilky
No a je čas POSLOUCHAT rozum teda i tu malou mladou Grétu a její: POSLOUCHEJTE VĚDCE a vzdělaný a NEVYMEJŠLEJTE kraviny = jako že víte víc a líp = FAKT NEVÍTE ;-)
Ono právě že JDE o udržitelnej rozvoj = a právě TEĎ. Moc prostoru pro další a další odkládání asi neni. Na snižování emisí makáme asi 60 let = právě teď tu křivku zlepšování zastavit = by byla asi VELKÁ blbost
Prostě Čína nám ekonomicky a teď s bonusem koronaviru přinesla recesi dost možná krizi. No tak jí NORMÁLNĚ řešme = VÍME jak
ŽE přijde recese víme minimálně tak rok a půl = kdy všechno zpomaluje. Tohle vždy bylo důvod pro OPAK než tu lidi v diskuzi vymejšlej = teda naopak NEDĚLAT všechno dál postaru do poslední chvíle co de
Ostatně ty před 5ti milionama let odumřelý rostliny a tkáně POTŘEBUJEME na jiný věci než na pohon aut. A neni problém pár sportovních aut na fosilní paliva = problém je těch ostatních 2 miliardy přibližovadel = co aktuálně denně spotřebujou o 4 miliony barelů víc JEN proto, že sou v módě SUV místo aut z principu lepšíma jízdníma vlastnostma a nižší spotřebou :D
Ono sou vědci a vědci..... ti rozumní tvrdí něco trochu jiného. Jako Petr Pokorný.
Problém je přelidněnost planety, jak říká Pokorný, čím víc bude afričanů a čím víc si jich pořídí další kozu,krávu atd, tím víc bude CO2 a ubydou zdroje.
A průmysl, letecká doprava a lodě udělají tolik splodin co 200 miliard aut :-)
Takže nějaké auta v Evropě jsou malina ve stromovce, naprosto nepodstatná věc z hlediska světových emisí.
Ty seš trapnej, Pokorný jasně říká že je to o cyklech, že když vymřou všechny lidi, stejně se planeta může oteplit.
A že zásadní problém je přelidnění, nadměrná spotřeba zdrojů a čím víc lidí je tím víc je zvířat a tím větší CO2. Nikdo to neřeší, jenom pořád auta, větrníky atd.
Prostě spolek neomarxistických hovad a šašků. Politickcýh aktivistů ala teta Gréta atd
Nic si nepřeposíláme, jsou to veřejně dostupné články z médií jako je Reflex, z facebooku a dalších stránek, každý kdo se zajímá o skutečně objektivní informace musí na na Pokorného narazit, je to jeden ze seriozních vědců co na rovinu říká fakta, nehrozí koncem světa a nesvaluje všechno na činnost lidí na na nějaké CO2.
A taky nevidí spásu světa ve větrnkách a fotovoltaice . Tak kolem sebe kopej eko bolševiku a dělej že nejsi eko fanatik, ale je to marný, už dávno ses odkopal jakej si zelenej mozek a fanatik
Navíc, a to jsme opět u populačního boomu, lidí je čím dál tím víc a jejich počet roste rychleji, než roste množství zdrojů, alespoň zdrojů tradičních, jako jsou fosilní paliva, zdroje všelijakých surovin. A prostor na této planetě je omezen. Takže myslím, že je to kombinace generačního konfliktu v prostředí, ve kterém pomalu začíná jít do tuhého, ale ne proto, že se mění klima, ale z úplně jiných důvodů, kterých je mnoho a jsou velmi závažné.
Ano, toto jsou přesně typy špatných rozhodnutí, která se dělají v hysterické atmosféře, ve strachu jedněch a pod tlakem druhých. Myslím tím tlak aktivistů, kteří jednají v iracionálním strachu. Toto nás čeká, a pokud se to nezmění a budeme dělat rozhodnutí, která jsou špatná, destruktivní, tak o to rychleji se do toho domnělého pekla, domnělé apokalypsy, pokud existuje, budeme řítit. Nejsou to jen biopaliva, jsou to jiné způsoby výroby energie, takzvané alternativní, kde se nepočítá nejen s finančními, ale ani s environmentálními náklady u větrných elektráren, fotovoltaiky a podobně. Nebo se sociálními, když jste zmínila auta, tedy u elektromobility. Zmínila jste Žluté vesty, tak to pak budou nějaké Oranžové vesty? Protože to se dotkne těch nejchudších, odnesou to jako vždy nejchudší, protože mají menší finanční polštář. Takže ano, myslím, že nás čeká velká série špatných rozhodnutí, pokud se něco zásadně nezmění.
To je všechno hezký, ale jiný rozumný pohon než odumřelé rostliny nemáme, proto ani žádný jiný nemůžeme bez rozmyslu nařizovat. Zvlášť když EV krmíme uhlím a plynem.
EV krmíme řekněme z poloviny uhlím = ale JAK JINAK bys to chtěl vymyslet? :*)
Než prostě POSTUPNEJ přechod = to NEJDE všechno během roku. Popravdě ani 10 let = to vás odmítačum který argumentujete všichni PŘESNĚ TAKHLE = nenapadlo? ;-)
Ostatně emise u aut snižujeme asi 60 let = to je CELEJ aktivní LIDSKEJ ŽIVOT :-)
Data 2018, zdroj: REDAKCE EURO.CZ, VHZ, 25. 3. 2018
TŘI PROCENTA ZAMĚSTNANCŮ V AUTOMOBILOVÉM PRŮMYSLU TVOŘÍ 9 PROCENT ČESKÉHO HDP
Automobilový průmysl stále drží pozici tahouna české ekonomiky. Podle aktuálních čísel Sdružení automobilového průmyslu (SAP) se na průmyslové produkci u nás podílí bezmála jednou čtvrtinou (24,7 procenta) a na celkovém HDP je 9 procent. Přímo poskytuje zaměstnání 150 tisícům lidí.
Pro srovnání v celé EU v automobilovém průmyslu pracuje podle Eurostatu 12,6 milionu lidí, což představuje 5,7 procenta všech pracovních míst a sektor se podílí 6,8 procenta na HDP Evropské unie.
Je tedy jasné, že automotive má v EU podíl cca 16% na průmyslové produkci. Zcela jistě pak generuje další procenta návazných činností, služeb, stavebnictví, finančních služeb, školství, obchodu.
Bude to dohromady k 20% DPH v EU. Tolik k Hamunovým jednotkám procent.
Re: jak je to s podílem automotive na ekonomive EU
Ta čísla jsou nesmysly. Vždycky záleží jen na tom, co tam reálně započítáš. Teoreticky tam nemusíš dát jen lidi placené státem. Ale jen teoreticky. Prakticky nejde žít pořád jen na dluh.
Re: jak je to s podílem automotive na ekonomive EU
Tak nesmysl je silné slovo, ale je to hodně obecné a jde to interpretovat různě. Jo, taky se mi více líbí podíl na průmyslové výrobě, více o podílu na ekonomice oblasti vypovídá.
Mně se líbí spíše to, jak Hamuna sám ukazuje, že absolutně nerozumí tématu (ekonomice, autům, energetice). Ale o to více je slyšet..:-)
Re: jak je to s podílem automotive na ekonomice EU
Ze 160 příspěvků tu Ha-Muňka-sakra stihla nahnojit 85...
To myslím hovoří za vše
Jak říkali juž staří Římané - Vacua vasa maxime sonant - neboli prázdý sud nejvíc duní. A to Muňka zase jako jo :D
BTW, vzpomínám si na scénu popsanou v I. dílu románu Winnetou (jak se psávalo v dobách meziválečných ;-);-);-) ) kde Oldřich Šetrný jakéhosik indiánského načalnika krásně osočí, že ty by jsi se neměl jmenovat (co já vím, třeba) Kadící pes, ale Avaj-Ta, to jest Velká huba :D:D:D
Takže jak vidno, Ha-muňčina "sláva" prochází napříč časem i prostorem. Prostě vždycky a všude se najde agresivní tlachající 6l6 :-):-):-)
Z druhé strany, těžko mu/jí to lze mít za zlé... S takovým psychickým postižením, které má, ani nemůže jinak :(
Re: jak je to s podílem automotive na ekonomive EU
A přijít o 20% DPH by byla rána :-!
Fakt zajímavý jak OBŘÍ ODPOR je k realitě :-)
Fakt platí to Vaculíkovo o autech OBECNĚ o VŠEM = buď věci rozumíš nebo ne a VYMÝŠLÍŠ si a pak je to zajímavý = místo abys realitu trefil tak nějak půl na půl, tak v drtivý většině vymyslíš PŘESNEJ OPAK
Plus muj dodatek = fakta ti zní jako blbost a žvásty jako pravda. PROTO se hoaxum a kecum tak daří = a tohle je https://manipulatori.cz/ fakt sisyfofská práce
Prostě článek je asi vcelku ok rozhodně na základě dostupnejch faktů správně pojatej = no a pod nim banda namyšlenejch břídilů co se nějak ROZHODLI SE že sou vlastně makroekonomové a jak řiká ryccardo ONI na to nepotřebujou tisíce hodin studia ale VÍ to tak nějak sami od sebe = tu plácaj kravinu za kravinou
No a krom toho v článku ceny aut tady u nás zřejmě eště posune KURZ KORUNY = kterej oproti výhledum politicky řízený ČNB už delší dobu nestoupá ale padá a teď s koronavirem pád přidal na tempu. A vono u auta jestli je euro za 24 něco nebo 27 něco JE už trochu rozdíl. A nemusí zůstat u 3 korun = takže jo AUTA velmi pravděpodobně ZDRAŽÍ
Re: jak je to s podílem automotive na ekonomive EU
Ha-Muňku-sakra, ba ani jeho/její alter ego Kylii není nutno brát vážně. Jejich společná tvorba má hodnotu čerstvě použitého toaletního papíru.
Když si vezmeš, kam všude automotive business u nás prorůstá a co všechno zasahuje, tak každému příčetnému člověku je jasno, že křížovým tažením proti automobilům si evropská unie kope svůj vlastní hrob :no::no::no:
Re: jak je to s podílem automotive na ekonomive EU
T\ se díváš na data OECD a nezajímá tě, ci opravdu myslí lidé, kteří je dávali dohromady. To číslo ti skoro nic neřekne a není moc složité se k němu dopočítat.
Re: jak je to s podílem automotive na ekonomive EU
Tak to je snad JASNÝ že lidi co sbíraj a zpracovávaj data pro 36 nejvyspělejších států planety = sou proti tobě..
TAKHLE si to myslel? No a teď vážně = evropskej autoprůmysl neni maličkost, ale EU na něm FAKT NESTOJÍ. Ostatně furt si neřek JAK si to vymyslel ODKUD to zpochybnění máš? Je to VLASTNÍ výmysle nebo si to někde čet?
Trochu horší případný velký změny oboru můžou bejt pro NÁS = ať z důvodů kurzovejch který PŘINESOU velmi pravděpodobně obecný možná i nepříjemně velký ZDRAŽENÍ tak z důvodu že dík socialismu sme furt do jistý míry JEN montovny
Elektromobilita znamená, že startovací čára pro nové a tradiční automobilky se posouvá na podobnou úroveň. Klasické know-how a umění jde do kopru, automobilka začíná vyrábět elektrospotřebič.
Pryč je umění motorařiny, úpravy povrchů, atp. Pryč je umění naladění mechanických komponent pohonu. Pryč je spousta věcí.
Elektromobily levně vyrobit nejdou a nepůjdou, protože vstupy jsou drahé. Jediné co lze, je ovlivnit cenu výroby. A ta je v Číně jinde. Tradiční evropská automobilka je schopna vyrobit použitelný elektromobil za cenu kolem 700t. ... Čína to udělá ani ne za polovinu.
Tedy je otázkou, co cla atp. ... Ale evropské automobilky se zaprodaly s čínským ďáblem, ten se naučil od evropských automobilek co potřeboval, protože evropské automobilky byly nenažrané a chtěly prodávat v Číně... Neprodaly tam však statisíce modelů, prodali tam především svoje znalosti a leta vývoje.
Dnes čínský automobilový průmysl produkuje vozy, které kvalitativně cca už odpovídají těm evropským. Je otázkou času, kdy dojde k masovějšímu rozšíření. Čína sem nejdřív poslala COVID, následovat budou čínské auta :-!:-!
Klasický know-how = samozřejmě do žádnýho kopru NEJDE. Mění se JEN pohon
A ten se popravdě částečně mění už dlouhý roky = během nich sme došli k tomu že pro pohon běžně velkýho auta hravě stačí litrovej 3válec. Tenhle běh dějin co mu řikáme obecně evoluce = prostě BUDE dál a dál a dál pokračovat. Aktuálně třeba do tý elektřiny = pohonů menších levn ějších míň poruchovejch efektivnějších https://www.autoforum.cz/…-polovicni-cene/
A to je TO co se děje taky celou historii = prostě věci se zmenšujou zrychlujou zlevňujou. Zkuste chlapi furt NEVYMEJŠLET a jak řiká ta oblíbená Gréta: Dejde na vědce a odborníky a vzdělání a NEVYMEJŠLEJTE furt že všechno víte bez studia nejen stejně ale dokonce LÍP :-)
Ano, a pohon je srdcem auta že... Ono auto totiž světe div se slouží k pohybu a ten zajišťuje právě ten motor, převodovka... Tohle byla vždy alfa a omega a oddělovala zrno od plev. Dnes vyrobit jednostupňovou redukční převodovku a trakční motor je mnohem jednodušší. Tohle se lze naučit velmi snadno.
Vážně se snažíš argumentovat tvrzení, že motor je okrajová záležitost, tím, že litrový tříválec dnes bohatě stačí na běžný provoz? (Jo, protože obsahuje techniku a materiály, o kterých se čtyřválcovým atmosférám ani nesnilo).
Ještě jednou. Mně stojí jeden litrový R3 před domem, takže mě nemusíš přesvědčovat, že stačí. Mimo město tvému hybridu ujede a vezme si možná o litr více v kombinaci. Ale nebylo by tomu tak, kdyby se při jeho vývoji neuplatnily špičkové materiály a postupy, které dříve v této kategorii nepřicházely v úvahu. Tudíž bych nepoužíval spojení "okrajová záležitost."
Grétě Thunbergové bych vyčítal ten velmi nesmířlivý, ostrý postoj, který neustále ventiluje a který vypadá až téměř jako zahánění spousty lidí do slepé uličky. Plus ještě kombinováno s apelem na politiky s představou, že problémy, na které poukazuje, by se měly řešit nějakým globálním rozhodnutím, tedy autoritativně svrchu. To mi přijde velmi nebezpečné, protože to už se skutečně ocitáme na prahu jakési orwellovské éry, a bůh ví, jestli v ní už pomalu nežijeme.
. Komu to prospívá, to skutečně nevím a umím si představit, že v okolí Gréty je to celkem jednoduché: Když chci něco prosadit, tak si na to utvořím úzký kruh věrných – a pokud mi někdo s tímto prosazováním nepomáhá, tak ho odstrčím a vezmu si někoho jiného. To není žádná konspirace ani žádný div, každý máme takový okruh přátel, se kterými si notujeme a případně společně něco prosazujeme.
Každý politik, a to je důvod, proč jsem říkal, že Gréta je politik, politická postava, nejen aktivista, tedy politik-aktivista v tomto pořadí, především politik a pak aktivista, má okruh poradců, to je normální, nemůžeme po ní chtít, aby to všechno dělala sama.
Gréta je trapný manásek voděný za drátky, za které tahaj jiní.
Poslouchám vzdělaný, Pokorný je vzdělaný až moc ale říká poněkud něco iného než loutka Gréta
Petr Pokorný (47) je biolog, paleoekolog a environmentální archeolog. Zabývá se proměnami světa od poslední doby ledové po současnost. Výsledky výzkumů publikoval ve stovkách vědeckých prací a v desítkách knih, odborných i popularizačních. Je ředitelem Centra pro teoretická studia, společného pracoviště Univerzity Karlovy a Akademie věd ČR. Učí na přírodovědecké fakultě UK.
Dobře píše Pokorný, takováto vzepětí iracionálního flagelantství tu už byla několikrát - a vždycky se stejným výsledkem.
Je to až směšné, jak se (řečeno slovy klasika) na jevišti dějin hraje neustále stejný příběh se stejnými postavami, jenom kulisy se občas mění
* Ve středověku se za vědu všech věd považovala teologie, definující správný vztah člověka k Bohu
* Dnes se je jako věda všech věd protlačována ekologie a klimatologie.
* Tehdy táhly Evropou průvody flaglantů, které hlásaly, že se lidé mají oprostit od všeho materiálního a obrátit se k duchovnu
* Dnešní mládežnící, demonstrující na akcích Frííííídajz For Frííííí Fucking hlásají prakticky totéž
* Tehdy se vyrojily zástupy lokálních proroků a náboženských blouzniců, kteří hlásali blížící se konec světa
* Dnes se jim říká klimatičí aktivisté
* Tehdy mělo lidstvo shořet ve výhni pekelné
* Dnes nás má zabít "globální oteplování"
* tehdy se našly desítky parchantů, kteří vyvolávali, šířili a přiživovali paniku a nabízeli lidem "možnost odpuštění hříchů za peníze"
* dneska máme klimatické a emisní povolenky
* těch nemnoho vzdělaných teologů, kteří proti všeobecnému trendu "zejtra bude konec světa" dokázali veřejně protestovat a racionálně argumentovat, bylo ukřičeno a prohlášeno za kacíře
* zatímco dnes... je to stejné
A takhle by se dalo pokračovat ještě dlouho
Prostě gauneři, křiváci a parchanti jsou ve všech dobách stejní
Krásný kousek z rozhovoru: Nepochybování je „conditio sine qua non“ aktivismu. Nutná podmínka. Aktivista musí mít svou jasnou pravdu, protože pokud ji nemá, nemá co obhajovat.
Chudák Pokorný kdyby věděl jaký paka se snažej jeho závěry překroutit a používat jako argument pro svoje ustrnutí tmářství a stagnaci = prostě NECHÁPÁNÍ co se to děje kam jim to zase ujíždí vlak :-O:*):D:-!
Nechápeš nic ty, a snažíš se překrucovat to co Pokorný říká, to že jste spolek fanatiků snažící se namluvit světu že se blíží apokalypsa a že jí zavinil člověk a jestli se od základu nezmění společnost, že bude konec světa.
To samé co tvrdili pánbíčkáři, že zatmění slunce je hněv boha a že když se neobrátí na cestu víru a nezaplatí odpustky, tak je smete jeho hněv. A to samé když nepršelo atd atd.
Jerry to vystihnul naprosto přesně. A je to jak píše Barik. Absolutně nechápající pako seš tady ty, byť se sám považuješ za ohromnýho myslitele, který všemu rozumí. Já furt jen přemýšlím jestli máš v tý hlavě skutečně tak na-srá-no nebo to jen úspěšně předstíráš, protože tě baví se s někým dohadovat. Takhle blbej a navíc nepoučitelnej snad nemůže nikdo bejt. Natož, aby měl snad nějakou školu vyšší než základní. Že ty toho totálního blbce jen schválně hraješ a máš srandu, že na tebe vzdělaný a normální lidi podrážděně reagujou?
Nová auta kupovaly většinou firmy, a organizace, podíl soukromých osob byl s bídou 20-25%.Když teď klesá výroba a kšefty nebudou , málokdo si dovolí koupit nová auta když bude muset platit doma sedící lidi.Soukromé osoby budou kupovat co nejlevnější ojetiny v bazarech.A nebýt půjček,tak se neprodá téměř nic
Ak pojdu ceny dole nebude lepsia doba ako kupit auto. Ak by som mal teraz volne peniaze siel by som si v blizkej dobe po nejaku hracku - predajcovia budu cenovo "ochotnejsi". Naopak, clovek co ma hlboko do vrecka nakup aj jazdeneho auta odlozi, alebo bude zjednavat z rovnakeho dovodu. Cize velmi zla doba na predavanie auta pre kohokolvek.
A co sa poziciek tyka, dlh je len nastroj. Nie je dobry ani zly, je len na kazdom ci s nim dokaze narabat.
No MŮŽE bejt chvíle kdy automobilky rsp. spíš dealeři budou vyprodávat nějaký zbytky, ale to bude spíš chvilka obecně to spíš bude s autama jako se VŠIM ostatnim a propadne-li kurz koruny eště o víc a už teď sou to asi 3 koruny k euru a skoro totéž k dolaru = tak auta prostě ZDRAŽÍ šmidlec fidlec
TAK jak je v článku = kterej se tu tolik lidí snaží zpochybnit = a vysvětlit že ONI přece ekonomice rozumí LÍP :*)
Vážený pane nejlepší ekonome zkus se podívat co udělala koruna při poslední krizi v 2008 a pak se zamysli nad tím co udělaly ceny aut. Situace je teď úplně stejná koruna oslabila v řádu několika korun. Nejdůležitější ovšem je, že se propadla poptávka v řádu desítek procent a to je mnohem důležitější než kurz koruny. Takže prostor pro zdražování aut není.
Už ti taky došlo jak moc ses mýlil, když si tvrdil, že propad prodejů 2-3%, který ty si viděl jako velkej průšvih byl nic jak jsem ti tvrdil já? Jen přitroublejm ekonomům to nekreslilo hezkej graf v tabulkách jinak šlo o prd. O existenci jde těm firmám teď a propad prodejů 50% to už je pane ekonome sakra průser. Pochopil si to už ty nejlepší ekonome?
Souhlas. Bude to pro automotive těžká rána. Vidím to tak, že spousta OEM a TIER1 krachne nebo se dostane do vážných finančních problémů. Celý automotive průmysl bude na dlouhou dobu otřesený. Jestli si soudruzi v Bruselu nevytáhnou hlavy ze zadku a nepřestanou si hrát na záchranu planety v souvislosti s nesmyslnýma požadavkama na emise, tak automotive spadne na držku totálně. To jejich ***ský nařízení 95g/km by měli trochu rozvolnit. Navrhoval bych z toho udělat tak 115-120 g/km, ať to umožní automobilkám se trochu finančně zmátořit. Utáhnout šrouby můžou zkusit znova za 2 roky. Stejně je to celý komedie, tak proč ji nezačít hrát o něco později.
Záleží od značky. Sú značky, ktoré firmy veľmi nenakupujú a aj preto nie sú na vrcholoch predajných rebríčkov. Každopádne z okruhu ľudí, ktorých osobne poznám kupuje veľa ľudí nad cca 40 rokov nové autá a mladší kupujú jazdené.