Novinky
Simi_79
2
Ado, ty si fakt asi dost na hlavu. Že prý francouzské zrůdy tehdejší doby - R16, Peugeot 504 ... Dej se konečně vyšetřit, už dost svými příspěvky lezeš na nervy.
Přejít do diskuze
tak u Testarossy bych asi pěkných pár minut postál i dneska.... pro mě jedno z TOP aut všech dob.... 😄
Bylo to první auto, které jsem řídil rychlostí 200km/h. Na dálnici D1 s kopce dolů do Mirošovic. Kamarád ho měl půjčené od svého otce z Motokovu. Jinak dodnes opravdu hezké auto - neporovnatelně pěkné s těmi francouzskými zrůdami tehdejší i dnešní doby. Psal se rok 1974.
Tak ono to v SM alebo STOPe nevyzeralo ani omylom také nízke a také široké. Keď si dobre pamätám tak väčšina fotiek z tej doby boli z predo očného pohľadu a trochu zhora,. O to väčší šok človek zažil keď to niekde uvidel naživo. A ten zvuk vytočeného motora čo prenikol do vnútra cez otvorené okná mi znel ešte veľmi dlho v ušiach. 🙂
Ja som niečo podobné zažil o zhruba rok neskôr ako ty keď sme s folklórnym súborom boli na zájazde v NSR. Na diaľnici nás švihlo niečo červené placaté a o pár km keď sme zastavili na odpočívadle tam stála Testarossa. Nikomu sa naspäť do autobusu veľmi nechcelo a dodnes ľutujem že neboli vtedy mobily s foťákmi 🙂
Počas "socíku" som asi v poriadnom aute (inom ako štandard) ani nesedel. Ale v roku 1992 kúpil známy Mazdu 626 a to bol ŠOK 😊. Vtedy som mal ďaleko do ukončenia vzdelania a počas štúdia, keď som zavítal do nejakého bazáru, zdali sa mi ceny áut ASTRONOMICKÉ = to sa nedalo našetriť 😊. Vtedy sme mali doma Škodu 100. V tom čase som sa akosi už zmieril s tým, že nové auto nikdy mať nebudem, vlastne ani niečo lepšie. A doba sa zmenila, autá išli dole, platy hore... Ale znova sa to mení a autá zdražujú... Dnes mi ale autá už tak žily netrhajú 😊.
Teraz ak by som mal možnosť previezť sa napr na nejakom modernom skvelom aute, prípadne na Chrysler-y z článku, tak volím Chrysler 😉. Tie nové autá sú skvelé, ale sú zároveň aj také dosť sterilné, dokonalé... Staré auto má také špeciálnu atmosféru...
Teraz ak by som mal možnosť previezť sa napr na nejakom modernom skvelom aute, prípadne na Chrysler-y z článku, tak volím Chrysler 😉. Tie nové autá sú skvelé, ale sú zároveň aj také dosť sterilné, dokonalé... Staré auto má také špeciálnu atmosféru...
...keď ma za boľševika na ňom kamarát odviezol.
Max pohodlie, ticho, palubovka, čalúnenie, výkon...
Max pohodlie, ticho, palubovka, čalúnenie, výkon...
Ford Scorpio Cosworth V6, 2.9i 24v, sedan v barvě "půlnoční modř", ve výbavě Ghia z roku 1991
Ford do "Skopků" dával dvě třílitrové V6
V6 EFI - cca 110 kW = +- 140 HP
a V6 Cosworth 143 kW = +- 191 HP
No a já měl jednoho z (dvou-tří tuctů), který byl osazen tou V6 od Cosworthů, která byla navíc opatřena nenápadnou plaketkou "Tuned by Cosworth Engineering" a mělo to (alespoň podle měření ve zkušebně) nějakých 185 kW?
Ono už je to 20 let, co jsem ho prodal, takže ta čísla ber jako orientační 😊 Ale bylo to moje první SKUTEČNÝ AUTO - a já byl ztracen 😁 😁 😁
Jak řekl kamarád Petr, když jsem se mu s ním přijel pochlubit - "tohle nejsou žádný zasraný výlisky, to je frézované z plného" 😉 😉 😉
Ford do "Skopků" dával dvě třílitrové V6
V6 EFI - cca 110 kW = +- 140 HP
a V6 Cosworth 143 kW = +- 191 HP
No a já měl jednoho z (dvou-tří tuctů), který byl osazen tou V6 od Cosworthů, která byla navíc opatřena nenápadnou plaketkou "Tuned by Cosworth Engineering" a mělo to (alespoň podle měření ve zkušebně) nějakých 185 kW?
Ono už je to 20 let, co jsem ho prodal, takže ta čísla ber jako orientační 😊 Ale bylo to moje první SKUTEČNÝ AUTO - a já byl ztracen 😁 😁 😁
Jak řekl kamarád Petr, když jsem se mu s ním přijel pochlubit - "tohle nejsou žádný zasraný výlisky, to je frézované z plného" 😉 😉 😉
...už jsem to tu psal, ale klučičí sen se mi splnil někde kolem 1987, kdy jsme hráli na jedné z ulic mezi domky v České Lípě líný tenis a po hlavní přejelo něco placatého a červeného. Nechali jsme plácání a běželi se podívat kam jede. Bylo to asi o kilometr dál, tam už srocení pod stromy v klidné čtvrti, kde na kraji silnice stála zaparkovaná švýcarská Testarossa. Dodnes obdivuji majitele, že se nezalekl tolika dětí i dospělých kolem a nechal tam auto do druhého dne stát. Nechtělo se mi jít ani domů. Seděli jsme pod stíny dubů a buků a snad hodiny snili o tom, jaký to musí být mít Ferrari Testarossa. 😉
Pak mi přes něho jedné červnové noci přeběhly kroupy zvíci pingpongových míčků, sesypala se mi na něj eternitová střecha z baráku a hospodářské budovy... a bylo
Já ho tam měl taky, myslím, že Kamei. Ale u tmě dávalo houby a ne smysl 😒]
Tak to byla parádní strojovna, kdyby člověk v telecích letech tušil, jakou cenu to bude mít. Sakra, s tím bych se rád projel! 😉
https😐/www.mobile.de/…r/294878176.html
Tak to byla parádní strojovna, kdyby člověk v telecích letech tušil, jakou cenu to bude mít. Sakra, s tím bych se rád projel! 😉
https😐/www.mobile.de/…r/294878176.html
Já zažil podobný kulturní šok, když jsem v roce 1997 ze Škodovky 105 přesednul do cca 16 roků starého Taunuse... A bylo vymalováno a začal jsem šetřit prachy na Scorpia 😁 😁 😁
Dnešné deti to už nepoznajú - na ulici je toľko rôznych áut, že ich to ani nezaujíma... Pamätám si ako sme snívali o rôznych autách a obzerali ich v časopisoch.
Čo sa doby týka - z osobnej skúsenosti nemôžem nadávať, keďže som bol vtedy dieťa až čerstvý "teenager".
Čo sa doby týka - z osobnej skúsenosti nemôžem nadávať, keďže som bol vtedy dieťa až čerstvý "teenager".
Ta doba stála úplně za hov*o ale to oblézání "lepších" aut na ulici a dívání se kolik má na tacháči, to je prostě nostalgie.... 😄
Tiež si pamätám tieto autá ako dieťa - na naších cestách to bol celkom "zjav".
A potom mi ostalo v pamäti, keď sme po 89 išli do Rakúska (ako všetci) a videli tam občas aj Porsche, neskôr aj Ferrari... Dnes ma už nejaké auto až tak nezaujme - skôr pekný veterán. Naposledy som bol hotový z Concord-u v múzeu - síce lietadlo, ale je to vrchol techniky 😊.
A potom mi ostalo v pamäti, keď sme po 89 išli do Rakúska (ako všetci) a videli tam občas aj Porsche, neskôr aj Ferrari... Dnes ma už nejaké auto až tak nezaujme - skôr pekný veterán. Naposledy som bol hotový z Concord-u v múzeu - síce lietadlo, ale je to vrchol techniky 😊.
Jj, z tohodle auta jsem byl taky vzdycky hotovy kdyz jsem ho v 80.tych letech nekde videl.... :yes:
Tak to si dovedu dobře představit. Já jsem takový podobný šok coby odrostlejší dítě zažil, když mě známý svezl nástupcem tohoto modelu, Simcou 1308. Naše rodina v té době jezdila Škodou 100... ;-\
A takovýmto (a podobným) západním lákadlům chtěli soudruzi konkurovat svými debilními ideologickými kecy! Bez šance! 😁 😁 😁
Pamatam tieto vozy u nas to malo par doktorov ktory museli minut niekde nakradnute uplatky. Este sa dalo zarobit aj tvrdou pracou ako napr. moj nebohy otec ktory staval cesty v Lybii pre WTB tam platili slusne komunisti davali bony pre ktore trebalo sobne ist do Prahy do banky, myslim nejak 40 000 bonov doniesol za rok + okolo 2000 USD diety + doma isla nej. vyplata z Doprastavu . 80 te roky, Ja som poriadne auta uvidel az v Kanade ked som v r 1992 skusil zivot na zapade a za par tyzdnov som jazdil na jazdenke od Pontiacu ale uz aj vtedy sa mi viac lubil Mercedes ako GM... :-!
Howno howno, slavnej soude. 4°automat s kick-downem.
Převodovka byla (prý) "émerická" - při zařazené (4) a 2.000 RPM to jelo 60 mil (96 km) / hod. Pokud mne paměť neklame, červené pole začínalo na 6.500 RPM?
A výbavy tam bylo ... HAFO 😁 Včetně originálního rádia s kazeťákem, kdy na středovém tunelu před zadními sedadly byly zdířky, do nichž si člověk mohl zapojit sluchátka a pustit si muziku přímo "do ouška" 😁
A je pravda, že u tohohle auto to (decentní) přítlačné prkno na kufru fakt DÁVALO smysl 😁
Převodovka byla (prý) "émerická" - při zařazené (4) a 2.000 RPM to jelo 60 mil (96 km) / hod. Pokud mne paměť neklame, červené pole začínalo na 6.500 RPM?
A výbavy tam bylo ... HAFO 😁 Včetně originálního rádia s kazeťákem, kdy na středovém tunelu před zadními sedadly byly zdířky, do nichž si člověk mohl zapojit sluchátka a pustit si muziku přímo "do ouška" 😁
A je pravda, že u tohohle auto to (decentní) přítlačné prkno na kufru fakt DÁVALO smysl 😁
Hmmm, tak to byla nálož. Já si 96-tém připadal ve Scorpiu coby mladý kluk jako pán světa 😉
Ale Cosworth verze to muselo být něco. Gumy tehdy neměly přilnavost jako teď, rozložení hmotnosti rozhodně nebylo 50/50 a zadek bez různých asistentů uměl tancovat i s polovičním výkonem. To byl manuál?
Ale Cosworth verze to muselo být něco. Gumy tehdy neměly přilnavost jako teď, rozložení hmotnosti rozhodně nebylo 50/50 a zadek bez různých asistentů uměl tancovat i s polovičním výkonem. To byl manuál?