Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-AMG A 45 S má za sebou kolo na Ringu. Čas je úžasný, ale na nejlepší hot-hatche nestačí

Mercedes-AMG A 45 S má nejvýkonnější dvoulitrový čtyřválec na světě, který dává výkon 310 kW. Je tedy jasné, že tenhle hot-hatch bude hodně rychlý.
Zpět na článek
23. 3. 2020 21:23
23. 3. 2020 21:58
24. 3. 2020 08:56
24. 3. 2020 09:11
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2020 21:23
Velká ostuda
Na to, že disponuje AWD a má kW tolik jako konkurenti mají koní... Odhadoval jsem, že rychlejším protivníkem bylo RS3.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - iudex
23. 3. 2020 21:53
Re: Velká ostuda
Podľa mňa tie časy sa nedajú priamo porovnať. Uvedený čas s Mercedesom zajazdil novinár v rámci novinárskej jazdy, síce skúsený, ale stále len novinár a nie profesionálny jazdec. Kdežto ofiko časy Meganu RS a spol. spravili profesionáli, pretekári či testovací jazdci s plnou podporou automobilky a možnosťou jazdiť x kôl.
Každopádne je pravda, že samotný výkon nie je všetko, A45AMG je nie úplne najľahšia štvorkolka s automatom, ani pohon 4x4 ani automat nie sú na okruhu nijakou výhodou, naopak hmotnosť je nevýhodou, takže odľahčená predokolka MRS Trophy R napokon spraví lepší čas aj so 100k deficitom.
24. 3. 2020 06:55
Re: Velká ostuda
A přesto...

NS bych si stejně radši odpracoval v 997 GT3 s manuálem, Radicalu nebo něčem podobném. I kdyby to mělo být pomalejší než některá superefektivní auta ;-)
Avatar - speedfred
24. 3. 2020 09:00
Re: Velká ostuda
Tam si to odmakáš aj s automatom. ;-)
24. 3. 2020 09:04
Re: Velká ostuda
No ba, jen pro zajímavost. Ty jsi už si schopný pamatovat tam každý vingl? Kolikrát jsi tam už byl? 20x? ;-)
Běžný okruh si nachodíš za dejme tomu 10 kol, ale NS? To je záběr na paměť... :-)
Avatar - speedfred
24. 3. 2020 09:12
Re: Velká ostuda
40-50 kôl som tam už možno dal, ale keď tam ideš po roku tak ťa stále niečo dokáže prekvapiť pokial netrénuješ medzitým na simulátore (ja nie). Fakt asi najlepší okruh ale ja na to nemám moc gule napr to pustiť naplno do líščej nory či flughplatz.
Niekde som čítal že musíš najazdiť 100 kôl aby si ho poznal ale to mi už príde ako celkom dosť.
Chodia tú aj borci čo to už majú hodne zmáknuté a s MT.
24. 3. 2020 09:23
Re: Velká ostuda
Díky za odkaz, ano...těch 50 kol beru jako minimum na to množství zatáček, profil, obruby atd. ;-)
24. 3. 2020 11:45
Re: Velká ostuda
V reále jsem po něm nikdy nejel, ale v Project Cars na něm mám přes 1300 km :D S jaký autem jsi na něm jezdil?
Avatar - Ham.
23. 3. 2020 21:58
Re: Velká ostuda
Ani bych neřekl, dej ty konkurenty do ruky tomu Sport Autu/Gebhardtovi a budou rádi za čas pod 8 minut. Tovární časy jsou o ničem, to je soutěž bez jakýchkoliv pravidel a s úpravami, které nikdo nekontroluje. U Sport Auta máš alespoň jistotu, že bere auto od dealera tak jak leží a běží, nevyhazuje z něj sedačky, neodstraňuje klimatizace, nezalepuje spáry, neobouvá speciální gumy, nemontuje závodní rámy a to nemluvím o noteboocích na sedadlech spolujezdce napojených na řídící jednotu motoru. Když se podíváš na všechny supertesty Sport Auta, tak tento čas AMG45 je nejlepší mezi všemi testovanými HH za celou historii a že už řádku HH testovali.
Avatar - _Karel_
23. 3. 2020 23:43
Re: Velká ostuda
Pánové a můžete mi vysvětlit, jak může být tahle "plečka" rychlejší než Galardo s 560k? To mi hlava nebere. Lehký placatý auto, daleko výkonější, vzadu salámy 295mm, maximálka 325kmh, to snad odporuje fyzice...
24. 3. 2020 06:40
Re: Velká ostuda
Je to jeden z časů Gallarda, ten další byl 7:40. Záleží na podmínkách, samozřejmě řidiči, ukazuje to jaký vývoj mají pneumatiky atd. ;-)
Avatar - speedfred
24. 3. 2020 08:56
Re: Velká ostuda
Presne tak, pneu tak robí veľký rozdiel. Na NS aj hodne záleží od počasia aké tam vymákneš.
24. 3. 2020 08:59
Re: Velká ostuda
Já ještě osobně žádné počasí nevyhmátl. Moc by se mi líbilo to zkusit s naším "eserkem". ;-)
Avatar - speedfred
24. 3. 2020 09:23
Re: Velká ostuda
Mne by tam stačilo asi iba sedieť ako tandemista. :*)
24. 3. 2020 09:28
Re: Velká ostuda
Tak to bych si nesedl ani vedle Dinara, jakkoliv je to jeden ze dvou lidí, u kterých jsem schopen na sedačce spolujezdce i usnout během jízdy. :-[]
Avatar - speedfred
24. 3. 2020 12:25
Re: Velká ostuda
:-[] Prečo ? Taká zrýchlená kohačka nádhernou prírodou.
Avatar - Ham.
24. 3. 2020 08:56
Re: Velká ostuda
Podívej se na čas nástupce Gallarda Huracánu, který má 6:52, tedy skoro o minutu lepší čas nebo jinak řečeno o vesmír jinde než staré auto. Posun v časech je jak u supersportů, tak u HH. Takže dnešní HH je pořád jenom HH, který se nemůže za žádných okolností rovnat soudobým supersportům. Skutečnost, že se nový HH vyrovná starému supersportu je prostě vývoj, v dnešních chytrých hodinkách máš také lepší výpočetní výkon než jsi měl v prvním IBM PC.
24. 3. 2020 09:01
Re: Velká ostuda
Každopádně je zajímavé vědět, jak to kdo s čím objede. Nakolik je to pak důležité při běžné jízdě, i pro zábavu je úplně jiná věc. ;-)
Avatar - _Karel_
24. 3. 2020 11:50
Re: Velká ostuda
Nástupce nenástupce, beru, že pneu jsou dnes jinde, ale jinak - koně jsou pořád stejný, dnes i včera, a auto stavěný od začátku jako sporťák, se všemi výhodami, vs. téměř mainstreamový hatchback s pár vylepšeními. Nic proti MB, je to skvělý výsledek, jen mě ta vyrovnanost dost překvapuje.
24. 3. 2020 11:46
Re: Velká ostuda
Počasí, řidič, obutí. Ačkoliv Gallardo bude mít už v základu dobrý gumy.
Avatar - Alf1k
24. 3. 2020 02:18
Re: Velká ostuda
Viz. Iudex a Ham. Nemám co dodat. :yes:
A45S je momentálně s 4matic+ strop mezi hothatch, bez diskuze, co se týče jízdy, výkonu, tečka. Shodlo se na tom mnoho testerů a profi jezdců, hodně to sleduju hlavně v zahraničí, protože jsem skoro objednal než jsem zjistil, že čekáme bejby a do toho všeho ještě přišla nejistota s koronou.
Že tě nenapadlo to co píšou kluci přede mnou, že řidič tady hraje zásadní roli + že auto je opravdu sériové - to není “velká ostuda” AMG, ale tvoje, promiň. ;-\
Avatar - Dzakobo
24. 3. 2020 07:56
Re: Velká ostuda
Co vede zákazníky ke koupi A45S? Hej Mercedesi? :D :D Na RS3 se nechytá vzhledem a hlavně zvukem.
24. 3. 2020 09:04
Re: Velká ostuda
Osobní preference? ;-)
24. 3. 2020 09:20
Re: Velká ostuda
Upřímně, po zkušenostech s úplně poslední RS3 s filtrem se už o stáj Audi v rámci HH nezajímám. Pro mě je to zvuková nuda a ospalé reakce na plyn ve všech režimech tomu taky nepřidají. Nechci tady působit jako frajirek v R8, ale když tu atmosféru protáhnu po silnicích za Rakovnikem, tak je to pro mě úplně jiný zážitek. Nemluvím o jiné kategorii aut, ani o podvozku, mám na mysli pocit z gradace výkonu až někam za 8000 otáček a mechanický zvuk.
24. 3. 2020 09:26
Re: Velká ostuda
To co jsi napsal, ale bude samozřejmě platit pro většinu aut a nejen HH. R8 je plnotučný supersport a zážitek je už o něčem jiném.
Avatar - Dzakobo
24. 3. 2020 09:53
Re: Velká ostuda
A proto jste znepřístupnil video s jedovatě zelenou RS3 sedan? To bylo špičkové a je škoda, že už není veřejně k dispozici. Kdo nechce novou RS3 s filtrem, může koupit lehce zajetou bez.
Avatar - Alf1k
24. 3. 2020 09:54
Re: Velká ostuda
Hele Dzakobo klidně takhle pokračuj a nikam se neposunem :-) zkusím ti tvoje znalosti rozšířit zkušeností s oběma auty:
Jediný co je skvělý na rs3 je motor a jeho zvuk, ale prachsprostej haldex označovanej jako quattro je bída, nakonec se to urve a hrne v nedotáčivém smyku ven, vedle a45s s 4matic+ je to směšnej pohled, na technické trati zadupe amg aktuální rs3 do země, to je prostě fakt. Pokud by jsi dal na to áčko stejné pneu a stejné pneu i na veškerou sériovou hothatch konkurenci a stejného řidiče, tak zadupe i ostatní a klidně dveřma napřed.
Takže ano, hej mercedesi, co si vybavíš, když řeknu Dzakobo? - Rád ho vidím ve zpětném zrcátku.... :-[]
24. 3. 2020 10:35
Re: Velká ostuda
Ale ono má Áčko principiálně stejný pohon jako A3, nebo RS3 ne? Pořád je to předkola s připojováním zadní nápravy.
Na suchu rozhodně nikoho zadupat do země nemusí, pokud to nebude závod ve zrychlení, tam je faktorů mnohem víc. A dveřmi napřed bude na suchu jezdit pouze v případech, kdy to většina řidičů už nechce. ;-)
Avatar - Alf1k
24. 3. 2020 13:58
Re: Velká ostuda
Tak popořadě a předem říkám, že vám nehodlám nic urputně vyvracet, neuraz/te se, ale oproti mě jste staří dědci se zkušenostma (sorry jako :D) názory co tu prezentuju jsou čistě moje názory za kterejma si stojím a i když Vás neznám osobně, myslím, že můžu s klidem říct, že Vás pár diskutujících si vážím. K věci, napsal jsi:
,,A dveřmi napřed bude na suchu jezdit pouze v případech, kdy to většina řidičů už nechce.´´ - Ano není to M2, že??? Ale kdo to umí líp anebo vůbec z HotHatch? Starej FocusRs? Nepřijde mi to na krev, přijde mi to super v rámci AWD: https://www.youtube.com/watch?…
Princip je stejný ano spojky, ale 4matic+ je sofistitikovanější a funguje skvěle, poslat 100% na jedno kolo asi není úplně technickej zázrak a něco co vymyslí jen v AMG, ale tohle AWD prostě nechválím jenom já funguje prostě dobře obecně: https://www.youtube.com/watch?… / https://www.youtube.com/watch?…
Nechci to tu zamořovat odkazy jak nějakej Hamuňa, ale snad aspoň takhle.
24. 3. 2020 11:44
Re: Velká ostuda
Princip u A45 je stejný. Nevím, kolik kilometrů si strávil v RS3 a kolik v A45, ale když se podivam na poměry hmotnosti mezi předkem a zadkem u A45 AMG, tak RS3 je na tom ještě docela dobře. Zkoušel jsem sedan v RS3 a tam jsem spíše cítil neutralitu, než nějakou nedotacivost (ale ja jsem řidič na baterky, takže to tak nepoznám).
No chce to vyzkoušet, opakovat věty o nedotacivosti můžeme, důležitý je ale vývoj. Jinými slovy vývoj jde dopředu a my opakujeme naučené fráze.
24. 3. 2020 11:49
Re: Velká ostuda
Tyhle AWD HH jsou koncepčně všechny stejné. Jedinou výjimku mnichovští zařízli. Takže si tu šuškat o tom, že je někdo diametrálně jiný je nesmysl...máš naprostou pravdu.
Avatar - CHerokee
24. 3. 2020 18:46
Re: Velká ostuda
Jiný systém měl Focus RS.
Avatar - Alf1k
24. 3. 2020 15:50
Re: Velká ostuda
Možná jsem to blbě napsal, ale rozhodně jsem to nemyslel tak, že charakter RS3 je striktně nedotáčivej. RS3 na mě působí jako brutálně neutrální, do určitého bodu (na kterej si mimo trať šáhne fakt asi jenom někdo bez pudu sebezáchovy) přesně jak píšeš.
WebPaja naznačuje, že říkám diametrálně lepší, tak bych to teda chtěl objasnit a označit jen za prostě lepší.
Nemám žádnou vyšší technickou abych tady 4matic+ rozebral do šroubku, ale je to ten zásadní prvek, kterej posílá až 100% výkonu dozadu a dělí vzadu mezi koly. Umí to haldex v RS3? Nebo působila na tebe někdy RS3 při výjezdu ze zatáčky jako rear wheel drive? A45S to v režimu race umí. Že jsou awd hothatch koncepčně stejné neznamená, že nemůže jeden nebo druhej fungovat podstatně jinak a jestli se ti naskytne příležitost vzít do testu, udělej to prosím.
Já jsem vděčnej, že s něčím takovým AMG v dnešní době přišlo a nevyklidilo pole.
Avatar - CHerokee
24. 3. 2020 18:52
Re: Velká ostuda
Jel jsem pouze s A35 AMG a ta to auto je těžké na předku i celkově a velmi tvrdé ve všech režimech. Alespoň když srovnám s Type R FK8. Ten čas na ringu je za Hondou o 5 sekund = rozdíl třídy, ale i za Golfem R tuším. Nepochybuju ale, že na rovince to bude velmi rychlé. S AMG mercedesy mám dost zkušeností, osobně jsem měl nejraději atmo 6,2 litru. Mají své kouzlo, charisma. TOP zážitek pro mě pak SLS AMG.
24. 3. 2020 06:53
Re: Velká ostuda
Tohle bych za ostudu považoval asi tak, jako skončit v F1 ze všech lidí třetí :-[]
Avatar - KANKUNEN
24. 3. 2020 08:22
To chce vzít ty auta ze showroomu
a změřit časy. A pak ty časy továrních speciálů smazat jako podvod.
Rozbalit vlákno
1
24. 3. 2020 08:24
Re: To chce vzít ty auta ze showroomu
nandat zadní sedačky a usadit na ně tchyni :-[]
24. 3. 2020 09:11
Je prostě fakt
že 4kolka je na běžné suché silnici při jízdě na čas nevýhoda.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - speedfred
24. 3. 2020 09:14
Re: Je prostě fakt
... tam sa jazdí hodne rýchlo a pomalé vracáky tam ani nie sú kde by si potreboval hodne trakcie.
Avatar - iudex
24. 3. 2020 09:18
Re: Je prostě fakt
Presne. Ono tuším v rámci prezentácie minulého GTI TCR s 290k aj VW hovoril, že na okruhu je rýchlejší ako 310k Golf R.
Avatar - KANKUNEN
24. 3. 2020 09:21
Re: Je prostě fakt
Jenom váha navíc. Platí to i pro rally, viz Xsara kit car.
Avatar - pradeda777
24. 3. 2020 09:57
Re: Je prostě fakt
V dnešní době se x drive přidává do aut s vyšším a vysokým výkonem hlavně k vůli tomu, aby se zajistil efektivní a bezpečný přenos síly na vozovku. AMG A45 S budiž toho dobrý příkladem.
24. 3. 2020 10:36
Re: Je prostě fakt
To ano a přesto to neznamená, že automaticky na suchu a na trati kde není tak důležitá trakce při výjezdu z utahovaček AWD bude rychlejší ;-)
Avatar - Ham.
24. 3. 2020 11:21
Re: Je prostě fakt
Pro rally? Podívej se na časy AWD vs RWD nebo FWD, dvojkolky si ani neškrtnou a to jezdí rally takové stroje jako Porsche GT3 RS s daleko vyšším výkonem než R5 nebo vrcholná WRC a přesto ten Focus R5 nebo Fabka R5 s tím GT3 zametou jak s hadrem. Myslím, že kdybys jezdcům WRC nabídl, že mohou jezdit s dvojkolkou místo čtyřkolky se stejným výkonem, tak se ti vysmějí.
24. 3. 2020 11:47
Re: Je prostě fakt
Myslím, že Kankunen zmínil Loeba na RMC, který s Kitcarem vyklepl kdysi konkurenci. U asfaltových rallye ta výhoda AWD není zase taková. Samozřejmě při výkonu WRC a soustavou elektronických difů se už náskok projeví.

P.S.: Ale myslím, že kdyby jsi se zeptal Pecha, se kterým autem se nejvíc na českých rallye bavil, tak by odpověděl právě 997 GT3 ;-)
Avatar - Ham.
24. 3. 2020 12:03
Re: Je prostě fakt
Viděl jsem na vlastní oči Pecha, což není žádný votroubek, s GT3 RS, bylo to efektní, ale rozhodně ne efektivní, Kopecký mu na R5 se směšným výkonem nařezal úplně všude, na asfaltu, na šotolině, na hladké okresce, na rozbité okresce, na suchu, na mokru, prostě všude. Ano, na hladkém, nerozbitém asfaltu, s mírnými zatáčkami není výhoda AWD zas tak propastná, ale napsat, že v rally je AWD jenom váha navíc je hodně dětinský názor. Rally není okruh.
P.S.: Na rally se závodí, nikoliv baví, dělat v rally kokosy na sněhu je možná sranda, ale ne moc dlouho, nakonec i toho Pecha to přestalo bavit a přešel na AWD.
Avatar - wakantanka
24. 3. 2020 12:13
Re: Je prostě fakt
Myslím, že prvým ktorým sa podarilo vyhrať s kitcarom nad WRCčkami boli bratia Panizzi, len už nepamätám či na Sardínii alebo na Korzike. Každopádne tam všetky RZty išli po krásnom hladkom asfalte a samotný kitcar mal tuším o nejakých 200 kg menej ako WRC pri rovnakom výkone. Medzitým sa ale doba posunula a dnes tie R5 či WRC jazdia úplne inú ligu ako FWD či RWD.
Avatar - wakantanka
24. 3. 2020 12:08
Re: Je prostě fakt
Mno ale ten kit car (nielen Xsara) bol boží len na krásnom a hladkom asfalte, všade inde dostával od WRC na ***.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku