Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG A 45 S má za sebou kolo na Ringu. Čas je úžasný, ale na nejlepší hot-hatche nestačí

Jan Zajíc Jan Zajíc 23. 3. 2020 • 23:47
45
49
Zobrazit náhledy (45)
Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S Mercedes-AMG A 45 S

Mercedes-AMG A 45 S má nejvýkonnější dvoulitrový čtyřválec na světě, který dává výkon 310 kW. Je tedy jasné, že tenhle hot-hatch bude hodně rychlý.

Dokazuje to i čas, kterého kompaktní Mercedes nedávno dosáhl na legendární Severní smyčce Nürburgringu - 7 minut a 48,8 sekundy. Sluší se ovšem zdůraznit, že nejde o oficiální pokus ze strany výrobce vozu.

Hot-hatch vzal na Nordschleife německý magazín Sport Auto a za volantem seděl Christian Gebhardt, který je ovšem na Ringu jako doma. Jeho jméno ostatně najdete v přehledu nejrychlejších kol na Severní smyčce několikrát - samozřejmě s různými vozy.

Pojďme si také dosažený čas porovnat právě s některými jinými auty a dát ho tak do souvislostí. Samotné číslo vám totiž asi nic neřekne.

Podle tabulky na stránce o časech dosažených na Severní smyčce, jež je k dispozici na Wikipedii, je sériový Mercedes-AMG A 45 S rychlejší než třeba Toyota GR Supra, BMW M2 Competition, Chevrolet Corvette C6 Z06, Porsche 911 Carrera S generace 997.2, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, Ferrari F430, Porsche 911 Turbo 997 nebo Lamborghini Gallardo LP 560-4.

Čas 7:48 pak najdeme u vozů jako Audi TT RS či Porsche 911 GT3 RS generace 997.1.

Hot-hatchům však nadále vládne ostrá verze Renaultu Mégane R.S., tedy Trophy-R, s časem 7:40,1. Honda Civic Type R dosáhla na 7:43,8 a třetí Volkswagen Golf GTI Clubsport S na 7:47,19. Ve všech případech jde o předokolky, Mercedes využívá pohon všech kol.

Související články

Témata
Avatar - CHerokee
24. 3. 2020 18:52
Re: Velká ostuda
Jel jsem pouze s A35 AMG a ta to auto je těžké na předku i celkově a velmi tvrdé ve všech režimech. Alespoň když srovnám s Type R FK8. Ten čas na ringu je za Hondou o 5 sekund = rozdíl třídy, ale i za Golfem R tuším. Nepochybuju ale, že na rovince to bude velmi rychlé. S AMG mercedesy mám dost zkušeností, osobně jsem měl nejraději atmo 6,2 litru. Mají své kouzlo, charisma. TOP zážitek pro mě pak SLS AMG.
Avatar - CHerokee
24. 3. 2020 18:46
Re: Velká ostuda
Jiný systém měl Focus RS.
Avatar - Alf1k
24. 3. 2020 15:50
Re: Velká ostuda
Možná jsem to blbě napsal, ale rozhodně jsem to nemyslel tak, že charakter RS3 je striktně nedotáčivej. RS3 na mě působí jako brutálně neutrální, do určitého bodu (na kterej si mimo trať šáhne fakt asi jenom někdo bez pudu sebezáchovy) přesně jak píšeš.
WebPaja naznačuje, že říkám diametrálně lepší, tak bych to teda chtěl objasnit a označit jen za prostě lepší.
Nemám žádnou vyšší technickou abych tady 4matic+ rozebral do šroubku, ale je to ten zásadní prvek, kterej posílá až 100% výkonu dozadu a dělí vzadu mezi koly. Umí to haldex v RS3? Nebo působila na tebe někdy RS3 při výjezdu ze zatáčky jako rear wheel drive? A45S to v režimu race umí. Že jsou awd hothatch koncepčně stejné neznamená, že nemůže jeden nebo druhej fungovat podstatně jinak a jestli se ti naskytne příležitost vzít do testu, udělej to prosím.
Já jsem vděčnej, že s něčím takovým AMG v dnešní době přišlo a nevyklidilo pole.
Avatar - Alf1k
24. 3. 2020 13:58
Re: Velká ostuda
Tak popořadě a předem říkám, že vám nehodlám nic urputně vyvracet, neuraz/te se, ale oproti mě jste staří dědci se zkušenostma (sorry jako :D) názory co tu prezentuju jsou čistě moje názory za kterejma si stojím a i když Vás neznám osobně, myslím, že můžu s klidem říct, že Vás pár diskutujících si vážím. K věci, napsal jsi:
,,A dveřmi napřed bude na suchu jezdit pouze v případech, kdy to většina řidičů už nechce.´´ - Ano není to M2, že??? Ale kdo to umí líp anebo vůbec z HotHatch? Starej FocusRs? Nepřijde mi to na krev, přijde mi to super v rámci AWD: https://www.youtube.com/watch?…
Princip je stejný ano spojky, ale 4matic+ je sofistitikovanější a funguje skvěle, poslat 100% na jedno kolo asi není úplně technickej zázrak a něco co vymyslí jen v AMG, ale tohle AWD prostě nechválím jenom já funguje prostě dobře obecně: https://www.youtube.com/watch?… / https://www.youtube.com/watch?…
Nechci to tu zamořovat odkazy jak nějakej Hamuňa, ale snad aspoň takhle.
Avatar - speedfred
24. 3. 2020 12:35
Re: Velká ostuda
Máš SZ.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku