Japonská automobilka Toyota není ve vývoji vodíkových nákladních vozidel žádným nováčkem, tentokrát si však ke spolupráci přizvala zkušeného výrobce nákladních vozidel Hino.
"...Nákladní vozy napájené palivovými články by totiž mohly výrazně pomoci v boji s emisemi CO2 v dopravě, které v Japonsku z 60 procent vytváří právě nákladní a užitkové automobily...."
Fakt by mě zajímalo jak chtějí ti kluci šikmooký snížit celkové emiseCO2, když přes 90% průmyslové výroby vodíku pochází z fosilních zdrojů.
už dávno jezdí. Zkušenosti jsou veskrze pozitivní, ovšem uhlíková stopa je veskrze negativní, protože vodík se vyrábí v Norsku z ropy a potřeba ropy na výrobu vodíku na ujetí 1 km je zhruba 2,5 násobná než spotřeba ropy na ujetí stejné vzdálenosti v dieselovém motoru. Takže význam jenom pro lokální emise, nikoliv pro snižování CO2. https://www.scania.com/…cks-on-the-road/
Hammuna ti to vysvětlí, objeví nové technologie, mořská voda atd.
Víš jak - milý mladý pionýre, až ti bude 40, poletíš na dovolenou na Mars a do práce pojedeš atomovým vlakem, ABC rok 1960...historie se opakuje :-):-)
a přitom při výrobě vodíku se spotřebovalo tolik energie, že by ten náklaďák objel svět. Automobilismus je jak stavba od střechy, auta jsou, ale neumíme základ, vyrobit a uchovat energii.