Japonská automobilka Toyota není ve vývoji vodíkových nákladních vozidel žádným nováčkem, tentokrát si však ke spolupráci přizvala zkušeného výrobce nákladních vozidel Hino.
a přitom při výrobě vodíku se spotřebovalo tolik energie, že by ten náklaďák objel svět. Automobilismus je jak stavba od střechy, auta jsou, ale neumíme základ, vyrobit a uchovat energii.
"...Nákladní vozy napájené palivovými články by totiž mohly výrazně pomoci v boji s emisemi CO2 v dopravě, které v Japonsku z 60 procent vytváří právě nákladní a užitkové automobily...."
Fakt by mě zajímalo jak chtějí ti kluci šikmooký snížit celkové emiseCO2, když přes 90% průmyslové výroby vodíku pochází z fosilních zdrojů.
Hammuna ti to vysvětlí, objeví nové technologie, mořská voda atd.
Víš jak - milý mladý pionýre, až ti bude 40, poletíš na dovolenou na Mars a do práce pojedeš atomovým vlakem, ABC rok 1960...historie se opakuje :-):-)
už dávno jezdí. Zkušenosti jsou veskrze pozitivní, ovšem uhlíková stopa je veskrze negativní, protože vodík se vyrábí v Norsku z ropy a potřeba ropy na výrobu vodíku na ujetí 1 km je zhruba 2,5 násobná než spotřeba ropy na ujetí stejné vzdálenosti v dieselovém motoru. Takže význam jenom pro lokální emise, nikoliv pro snižování CO2. https://www.scania.com/…cks-on-the-road/