Musk je velice chytrý a už mnohokrát dokázal, že pokud se to nepodaří napoprvé, tak se z toho poučí a stejnou chybu již neudělají. Jen si stačí vzpomenout, jak se snažili dostat první raketu do vesmíru a tehdy byl taky na hranici krachu a to ve Space X i v Tesle.
Myslím že u trojky přistoupil na manuální sílu hlavně proto, že měli skluz a potřebovali vyrábět. Snad nyní budou mít více času na to doladit ty stroje, aby to fungovalo.
jo času budou mít dost. dotace odpadnou, zákazníci budou mít jiné starosti než kupovat zbytečné Tesly, jo můžou to "vymazlit" ale neprodají to než pár bláznům, těch je v USA pravda dost ale jestli budou mít love nikdo neví …..
https://www.itbiz.cz/…stroje-rozbijeli
Citace:
Robotizace a automatizace podnikových procesů je v našem sektoru velké téma a více méně každá firma se snaží zavádět automatizaci, kdekoli je to možné. Spojení s umělou inteligencí je v praxi zatím v začátcích, ale samoučící se systémy mají určitě velkou budoucnost a v této oblasti probíhá mnoho výzkumů a vývoje. V budoucnosti asi nikoho nepřekvapí, že “roboti” budou nedílnou součásti práce “v kanceláři”, stejně jako jsou dnes třeba ve výrobě.
Jen roboty by zamestnavala nejradeji snad kazda firma ;-) , bude-li to mozne a (nejen) nakladove efektivnejsi.
Možno si si nevšimol, čo hovorí E.Musk o robotizácii. Prišiel s myšlienkou, že aj za robotov by sa malo odvádzať niečo ako zdravotné poistenie či dane ako v prípade zamestnancov. Na prvý pohľad je to šialená myšlienka, ale jej podstatou je to, že peniaze by sa podľa nejakého kľúča vyplácali ľuďom, aby si za ne mohli kupovať výrobky vyrobené robotmi.
E. Musk napr. viac krát spomenul myšlienku o nepodmienenom príjme. Ľudia by dostávali určitú čiastku peňazí bez ohľadu na to, či pracujú alebo nie. Jedným zo zdrojov týchto peňazí by mohli byť práve odvody z práce robotov.
Možná jen na rozdíl od některých umím alespoň občas použít hlavu.
Musk může vykládat co chce. Pominu-li, že je to plácal, tak o nepodmíněném příjmu budou rozhodovat politici, ne Musk. Musk může vyrábět jen s roboty zítra, nepodmíněný příjem může být za deset let nebo nikdy. Ta myšlenka se hodně podobá socialismu.
Ideál zdravého vývoje lidstva je, aby lidi dostávali peníze za nic, mohli sedět doma a nakupovat. Nynější degenerace "vyspělé" části lidstva se tím určitě zpomalí, ba zastaví. Viděl jsi animák WALL-E? K takové formě života nepochybně směřujeme.
Velmi trefné. VW a Škoda prodají svým zaměstnancům mnoho aut. To by skončilo. Za 1. by tito "bývalí" zaměstnance neměli peníze, za 2. by si auto už nemuseli kupovat od VAGu.
Tento článok neprináša nič nové o E.Muskovi, ale zato veľmi veľa hovorí o autorovi článku. A vysvetľuje, prečo robí pisálka v internetovom magazíne, a nevedie úspešnú firmu. Pretože s jeho filozofiou by aj úspešná firma pod jeho vedením rýchlo skrachovala.
Pýta si to samozrejme vysvetlenie: podnikanie, resp. zisk z podnikania je o mnohých veciach. Jedno z mnohých vysvetlení zisku je také, že je to (okrem iného) aj odmena za podnikateľské riziko a prinášanie inovatívnych riešení na trh. Ako všade v živote aj pri podnikaní platí, že väčšina projektov je neúspešná. Lenže dopredu nikto nevie posúdiť, ktoré budú neúspešné a ktoré nie.
Plne automatizovaná výroba áut pomocou robotov je veľká výzva. Je úplne samozrejmé, že sa to nepodarí na prvý pokus. A možno ani na druhý či tretí. Ale bez tých neúspešných pokusov by sa tá myšlienka nikdy nezrealizovala. Ak sa to E. Muskovi podarí, tak ho čaká veľká prémia v podobe vyšších ziskov a nižších nákladov na výrobu.
A nebo to bude jako v případě semináře divadla Járy Cimrmana, když ten profesor zjistil, že "vyfukováním tabákového kouře do umyvadla s vodou zlato nevzniká". :-)
Studie byla ukončena předčasně ……….. :D:D:D
Chtělo to víc pokusů a s různými substancemi, například nebyla vyzkoušena mary-juana, cokckain a další … :D
A Tvůj příspěvek hovoří hodně o Tobě a dovolím si Tě označit také za "pisálka".
Vy všichni s těmi robotizovanými výrobami všeho možného.
A odkud budou mít všichni ti vyhození lidé příjmy? Stát by musel tak mocně zdanit tyto robotizované výroby, že by se přestaly vyplácet. Prostě stát by musel těm lidem zajistit příjem, a to jde jedině tak že něco zdaním.
Masová robotizace je zabiják politiků a zabiják sociálního smíru. Ti lidi musí chodit do práce jinak se zblázní, jako dnes v té karanténě.
Do služeb je "převelet" nelze, dnes v krizi jsou bez příjmů jako první pracovníci ve službách ………….
Podstata článku by se dala shrnout Cimrmanovskou definicí Teorie Poznání: Víme vše (a to), že nevíme nic. Ale to víme naprosto přesně :D
Takže,
- Dnes nikdo neví, co bude za 1/2 roku nejen s teslou, ale i s celým hospodářstvím USA
- Tesla mívá celkem tradičně problémy s dodržováním termínů i za běžných (tedy nikoli krizových) okolností
- nikdo neví, jaký bude finální design auta a v čom všem se bude lišit od výstavní verze s "nerozbitnými" skly
- není ani jisté, na čem se bude auto vyrábět
- s ohledem na aktuální hospodářskou situaci není vůbec jisté, zda investoři budou i nadále ochotni utápet své peníze v Tesle
Ale NAPROSTO PŘESNĚ VÍME, že se Musk naplánoval příjezd Cybertrucku na rok 2021. Tak jo, Elon sedne do toho jednoho kvasi-prototypového kusu, někam s ním příští rok přijede - a Tesla-ovce budou zase békat blahem, jak to jejich guru zase dokázal...
Protože slíbil PŘÍJEZD :D:D:D
Elon Musk představil kompaktní elektrické SUV Model Y již v březnu minulého roku, přičemž prodej měl být zahájen až na podzim roku 2020. Na konci třetího čtvrtletí 2019 se však automobilka chlubila výrazným urychlením příprav na jeho výrobu a před koncem roku se dokonce mluvilo o zahájení prodeje v průběhu léta.
Za sebe jen dodam (k tomu utapeni penez :-D ) aktualni hodnotu akcii Tesla 505$.
Pro srovnani pred rokem byla hodnota akcii zhruba polovicni. Na narust o 100% za rok si stezuje maloktery investor :-)
Všechno bude jinak než si myslíme ;-) . Musk je výbornej, i když asi bych si netroufl ho dávat studentům ekonomie za vzor. Tady je s ním rozhovor u Khana a zejména ta část, kde popisuje, jak dosáhl úspěchu u PayPalu je z hlediska knižního managementu, poněkud šokující. https://www.khanacademy.org/…hats/v/elon-musk
Víte co je fajn na kapitalismu? Když je podnik nekonkurenceschopný, tak druhý podnik zaujme jeho místo. Pokoušet se o další úroveň robotizace je tah na branku, jak od Jardy Jágra :-) Inovovat a jet co nejdéle na bleeding-edge, je jasná strategie. Jinak se nelze prosadit mezi stoletými monopoly. Jen ať do toho jdou a podaří se jim to.
Mám zkušenost s prací na lince v automotive. Vyráběl jsem středové opěrky do VW Polo. Práce to byla monotónní, náročná na zápěstí a veškeré klouby v prstech. Šedivé depresivní prostředí, vysoké procento kuřáků. Žádný osobní rozvoj, žádné pozitivní vyhlídky.
Jen ať to vyrábí roboti, potenciál lidí je jinde než u pásu.