Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Testujeme VW Golf 8 1.5 eTSI 110 kW. Ptejte se, co vás zajímá

Kanceláře jsme na nějaký čas museli opustit, nová auta ale testujeme stále! Tento týden třeba osmou generaci kultovního Golfu.
Zpět na článek
25. 3. 2020 17:17
25. 3. 2020 17:26
25. 3. 2020 17:37
25. 3. 2020 17:46
25. 3. 2020 17:53
25. 3. 2020 19:23
25. 3. 2020 21:36
27. 3. 2020 07:47
25. 3. 2020 17:46
25. 3. 2020 17:54
25. 3. 2020 17:47
25. 3. 2020 18:41
25. 3. 2020 18:44
25. 3. 2020 18:51
25. 3. 2020 18:53
25. 3. 2020 18:58
25. 3. 2020 19:02
25. 3. 2020 19:37
26. 3. 2020 10:11
26. 3. 2020 15:32
27. 3. 2020 07:51
25. 3. 2020 17:54
25. 3. 2020 18:49
26. 3. 2020 09:29
25. 3. 2020 21:57
25. 3. 2020 22:27
25. 3. 2020 23:33
26. 3. 2020 06:45
19. 4. 2020 10:52
26. 3. 2020 09:09
27. 3. 2020 08:00
26. 3. 2020 09:38
26. 3. 2020 12:25
26. 3. 2020 14:24
26. 3. 2020 15:22
26. 3. 2020 15:29
25. 3. 2020 17:17
Re: ppp
jééžiš to je šeredný předek :no: :-O
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 17:22
Proč je nahoře huj a dole fuj?
1) ovládání klimatizace - chybí manuální ovladač, přes dotekovou lištu lze pouze měnit teplotu... Tj. ovládání klimy za jízdy je stejně nebezpečné jako ovládat telefon...

2) prostornost vzadu na kolena - za mě se mi zdálo o nějaký ten cm opět horší než předchůdce...

3) zadní výplně dveří - proč nejsou měkčené, když G VI to uměl??

4) proč chybí plynokapalinová vzpěra kapoty, když to má i Sandero... G VI opět uměl také... i G7...

5) podsvětlení přihrádky spolujezdce - myslím že není LED, proč?

6) lakování dílů karoserie z vnitřních stran (blatníky zevnitř, kapota zespodu...) - je tak bídné (=chybí) jako v předprodukčních verzích?

7) proč má tak zoufalou nabídku barev?? V podstatě jen stříbrné, šedé, modré, pak bílá a jediná barva =žlutá...

8) nematrix-LED jsou fyzicky stejné, jen se SW aktivuje... Svítí tedy základní LED stejně dobře jako matrixy (jen s tím, že nevykrývají?)

9) stropní madla a světla...

10) rozvody a životnost motoru...?

11) náklady - kolik stojí třeba 12V baterie?

12) rezerva?

13) akustické čelní sklo v základu? Vyhřívání folií nebo drátky?

14) jak vypadá základní verze infotainmentu?

15) 1.5 e-TSI ve středních a nižších otáčkách běží v millerově cyklu = zdechlina, opravdu elektromotor tohle dokáže vykrýt?

16) kolik stojí akumulátory mildhybridu jako ND?

17) reálný přínos mildhybridu na spotřebě?

18) kvalita - stejný průser jako ID.3??

19) jak precizně je udělaná antikorozní ochrana? (ne pozink jako takový, ale ošetření spojů, vytmelení nosníků a podlahy atp. ...)?
Rozbalit vlákno
31
Avatar - CICERO
25. 3. 2020 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Verny_2013
25. 3. 2020 19:18
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
V té záplavě tvých výlevů je tenhle konečně vtipný a k věci. :yes:
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2020 17:33
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
setri sa uz vsade... takze musi stacit tycka miesto vzpery ... aj nove sandero o nu uz predpokladam pride ... a na to som fakt zvedavy ci to tak bude

vyplne dveri napriec vsetkymi segmentami idu od 10 k 5...... bez ohladu na to ci je to octavka golf yaris swift a pod.. opat setri sa ...

mildhybrid v praxi usetri asi prd .. ale na papieri usetri hodne... a u aut je stale papier prvorady a nie realita... uz len cakam kedy sa toto konecne zmeni lebo dovtedy sa dalej neposunieme ani o centi a budeme sa neustale tocit v tomto bludnom kruhu ...
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 17:51
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Ne, výplň dveří v Octavii IV je lepší jak v Octavii III. Scala vs. Rapid totéž. Takže NE, řeči o šetření zde prostě neberu :-!
25. 3. 2020 21:15
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
No jo, ale to je tím ze horší výplně než u rapidu a O3 udělat nejde. Tam byl progres daný. Podívej na výplně O2 vs. O3. To je úpadek jako prase.
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2020 21:31
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Nejde? Tak to si běž vyzkoušet nové Polo. Vzadu šutrplast i na loket.
Avatar - miromen
25. 3. 2020 22:14
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
To je přesně tvuj pomateny styl. Vytahovat jednotlivosti jako např. ty vyplně dveři, ktere byly u předchudce na bodě mrazu nebo nějakou plynovou vzpěru u golfa a davat je do kontrastu s nějakou lacinnou lowendovou dačii. Jak golf neni pro mě zrovna zajimavy model tak salon dačie by na mě fungoval jak protipolny magnet a na nějake vzpěry bych si ani nevzpoměl a to zdaleke ne jen vuči tomu golfu. A kdyby nahodou ano tak bych je obrazně hodnotil asi jako to nejcennějši co na tom autě je.
Mě by spiš zajimala realna kvalita zpracovani u noveho golfa, protože ta u předchozich dvou generaci zrovna nebyla na valne urovni a byl tam poměrně značny prostor pro zlepšeni. Ovšem, to by se k novinařum musel dostat kousek po nějakem najezdu připadně pokud se děje tak běžny kus a ne "novinařsky".
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 23:27
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
V první větě jsi se opravdu skvěle sebedefinoval :yes:

Kvalita (zpracování) byla právě u G7 stále na vynikající úrovni. Řeči o novinářských vozech dokonale potvrzují tvoji iluzi a vztah k realitě. Novinářské vozy (na testy) nejsou nějaké speciálně vyrobené vozy, které by vypadaly lépe než ty jiné. Jsou to prostě jen výbavou naložené běžně vyrobené kusy. Navíc novinářský km je mnohem náročnější, protože se střídají řidiči, ohmatává kde co, a nikdo se k vozu nechová jako k vlastnímu. Dynamické zkoušky, pořád myčka atp. ...

A jelikož ty určitě doteď opět nechápeš, co jsem tím chtěl říct tak vysvětlení pro tebe na závěr - výbava nemá s kvalitou zpracování vůbec nic společného! Spíše se dá tvrdit i opak. Čím lepší výbava a více prvků, tím více může vyniknout nekvalita ve zpracování!

Ale u tebe to chápu. Jestli někdo je schopný napsat, že kvalita interiéru Fordů je výborná (hlavně FoFo III), tak se prostě není čemu divit, že vůbec nedokáže racionálně zhodnotit kvalitu. Když s kvalitou byly na štíru i Vignale, které měly vyšší výstupní kontrolu... :-O :-!
Avatar - miromen
26. 3. 2020 08:04
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Ne to jen ty si jedeš pořad tu svou nesmyslnost v podobě vypichovani jednotlivosti, abys ukazal jakej je dany produkt kram.
Ne zpracovani zdaleka neni nebo nebylo na vinikajici urovni a to je realny fakt po generaci G5. Pravě proto, že i ten trojkovy focus značně lepe oddolava ruznym pazvukum, vrzani či skřipani a to je tu řada jinych modelu ruznych vyrobcu.Což prameni z tve osobni nulove zkušenosti a zkušenosti majitelu, max z nějakych tvych chvilkovych dojmu.
A už vubec nechapu proč mi tu pišeš nějakou souvislost vybyvy s kvalitou.
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2020 12:17
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
vinikající... OMG... doporučuji program UčíTelka, teď to můžeš dohnat... :D
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2020 14:06
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
"Což prameni z tve osobni nulove zkušenosti" tohle je vždy fascinující. Víš o mě úplné nula a budeš hodnotit mé zkušenosti...
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2020 14:10
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
A už vubec nechapu proč mi tu pišeš nějakou souvislost vybyvy s kvalitou.

Proč? Protože jsi sám napsal "to by se k novinařum musel dostat kousek po nějakem najezdu připadně pokud se děje tak běžny kus a ne "novinařsky"." BĚŽNÝ KUS A NE NOVINÁŘSKÝ, to jsou tvoje slova :-[] :-[] Já ti jen vysvětlil rozdíl mezi běžným a novinářským vozem, protože ty ten rozdíl evidentně nechápeš.
Avatar - miromen
26. 3. 2020 19:28
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Takže bylo potřebne napsat 3 přispěvky a vlastně nic. Takže jen zopakuji, vzhledem k tomu jak si mimo realitu, ostatně nic vyjimečneho tak je jiste, že tve zkušenosti a realny přehled je mizerny až nulovy. A opět zopakuji, že nachapu souvislost vybavy s kvalitou, vzhledem k tomu, že jsem napsal pokud se tak děje, poněvadž to nevim a je mi jedno jestli ano nebo ne. A např. to "vynikajici" zpracovani knk u golfu nesouvisi s vybavou, ale prameni z řešeni zakladni stavby a montaže interieru. A řada necnosti se přeneslo z 6 generace na tu 7.
25. 3. 2020 17:43
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Teda jestli očekáváš odpovědi aspoň na polovinu otázek, jsi optimista. S tím se člověk rodí, nebo do toho musíš vyrůst? :-D Ne vážně, nečekám odpovědi, protože na větší polovinu z nich je jediná: šetří se. Ale i přesto očekávám onanie nad Golfem, a věřím, že kladné stránky budou opěvovány, to, co se kritizuje u konkurence, bude z zde vysvětleno stylem "na to si člověk zvykne", a záporné se přejdou v tichosti. Prostě VW na ACZ.

Já mám jedinou? Proč to auto zepředu vypadá jako znuděnej sumec ve vypuštěnýzakalený přehradě???
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 17:50
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Že se šetří? Ať mi pak nevymývají mozek tím, jak je nová generace lepší!!!
25. 3. 2020 17:58
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
No to se teprve dočteme. ;-) I když já už asi vím, co si přečtu... Každopádně nečekám moc objektivity. Bohužel. Golf bude zase výborný auto, jen už proti konkurenci nemá za tradičně vyšší cenu co nabídnout a bude pro něj těžký si tu cenu obhájit.
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 18:06
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Srovnávací test AutoTip, G8 vs. BMW 1 vs. MB A vs. Ceed vs. Astra... vítěze psát nemusím, že :-[] ;-)
25. 3. 2020 18:11
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Ehm... Octavia? :-D
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 18:51
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Myslím že tomu srovnání se záměrně vyhnou ;-)
26. 3. 2020 07:45
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Tak to mě pobavilo, na 100% Octavia. Jenže pak jin dojde, že ve srovnání vlastně není, tak jí jen zmíní, že by byla a vyhraje Golf - jak jinak ;-)
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 17:58
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
+ záruka a životnost na mild-hybrid baterii?
+ cena a životnost třetí lamelové spojky (pro elektromotor)?
25. 3. 2020 18:11
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
15) 1.5 TSI 110 kW v Millerově cyklu neběží v žádných otáčkách. Pouze verze 1.5 TSI 96kW používá proměnnou geometrii lopatek turba a Budackův cyklus.
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 18:36
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Až na to, že budackův cyklus je variantou millerova cyklu, že...
25. 3. 2020 19:04
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Čeho je variantou je celkem šumák, protože u 110kW varianty se nepoužívá ani jeden, ten běží v klasickém Ottíkovi.
A co se týče variant, tak Atkinson (pro atmosférické) a Miller (pro přeplňované motory) používají stejný princip (takže mohou být považovány za podobná či variantní řešení) a sice uzavírání sacích ventilů později (když píst nasaje palivo a začne se z dolní úvrati vracet nahoru, jsou sací ventily stále otevřeny a část směsi je přes ně vrácena do sání).
Budack používá jiný princip, kdy sací ventily zavírá naopak dříve (ještě před dolní úvratí) a píst tak v poslední části svého pohybu vytvoří ve spalovacím prostoru podtlak. Ten následně táhne píst nahoru, snižuje efektivní kompresní poměr a píst kratší trasu stlačuje, ale delší trasu rozpíná.
Avatar - white label
25. 3. 2020 20:17
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
PK vzpěru kapoty měl Golf už od 4. g.!
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 20:56
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
ano měl. vím ;-)
Avatar - palix
27. 3. 2020 07:32
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Nechápem, prečo niektorí ľudia riešia takú maličkosť ako vzpera prednej kapoty... Ak je auto kvalitné, vodič otvára kapotu s motorom len veľmi zriedkavo. V podstate len kontroluje olej (ktorý u dobrého auta neubúda) a dolieva ostrekovač. Ešte nikdy mi nevadila tyčka na podopretie kapoty... Keby bola na veku zadného kufra, tak by to bolo dosť otravné...

Čo sa prednej kapoty týka... Taká Škoda 100 to mala kedysi riešené pomerne geniálne (ak si to niekto pamätá), Nebol tam síce motor (vpredu), ale fungovalo to následovne - otvorila sa kapota, automaticky zaskočila taká malá vzpera do drážky (žliabku). Keď sa kufor zatváral, nadvihol sa trochu vyššie, vzpera vyskočila, kufor sa zavrel... Vzpera sa pritom vrátila do východzej polohy - jednoduchý, funkčný a lacný spôsob ako vyriešiť pohodlné podopretie kapoty.
Avatar - rohYpnol
27. 3. 2020 19:08
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Prečo to riešia? Lebo...

Asi takto - skvělé auto dělají jednotlivosti a detaily. A jestliže se i na tyhle věci kašle, tak bohužel.

Mimochodem, kdo opravdu jezdí a není sváteční řidič, tak kapalinu do ostřikovačů dolévá docela často.

Tebou zmiňované "geniální" řešení ala Š100 není nic než výsledek automobilového zoufalství, protože na nic lepšího nebylo. To není vzor, to je odstrašující příklad.
Avatar - palix
27. 3. 2020 22:18
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Nehovorím, že Škoda 100 bola skvelým autom. Len ten detail s prednou kapotou bol vyriešený celkom pekne.
Kedysi robili (nie len) autá Páni konštruktéri. To, čo dosiahli z nášho súčasného pohľadu s obmedzenými možnosťami sa dá považovať za skvelý výsledok. Navyše v Škode boli ľudia obmedzovaní. Dnešní vývojári sú tiež skvelí, hlavne ak často musia veci zdokonaľovať, aby spĺňali nové predpisy. Majú však počítačové systémy CAD, CAM... moderné materiály, technológie...
Osobne tvrdím, že ak by tu nebol socializmus / komunizmus, tak ČR je na absolútnej technologickej špičke v motorkách, osobných autách, nákladiakoch...
26. 3. 2020 04:56
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Po přečtení vašich otázek myslím stačí jediná reakce - běžte si prostě koupit jiné auto. Není člověk ten, aby se zalíbil lidem všem, a pro auta to platí taky. Tohle zboží prostě není pro vás, vy potřebujete jiné.
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2020 12:14
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Naopak. Já jsem G8 celkem nakloněný, líbí se mi svým způsobem i víc jak G7. Tím víc mě mrzí, jak je v některých věcech odrbaný. A mrzí mě to dvakrát tolik, protože právě věci, které jsou dnes špatně, byly dříve výsadou volkswagenu.
Avatar - iudex
25. 3. 2020 17:26
Moje otázky
Tak mňa by zaujímali odpovede na nasledovné otázky:
1. Je cítiť prínos bateriek? Reaguje motor svižnejšie ako štandardná 1,5TRSI?
2. Ako je zladená prevodovka s motorom? Nepodtáča motor ako v poslednej dobe DSG zvyknú?
3. Ako pôsobí interiér z hľadiska kvality? G7 bol špička v triede, nedošlo v G8 k "ústupu z pozícií"?
4. Sú vidieť ďalšie podobné prejavy šetrenia ako je vypustenie plynovej vzpery kapoty?
5. Je tu bezkáblový Android Auto aj Apple Car Play? Ako fungujú?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 18:01
Re: Moje otázky
ad. 3

Za mě jsem byl u prvních sérií G8 značně zklamaný ze zpracování. Sice to nebyl totální propadák jako ID.3, ale i tak...

Ale na rozdíl od ID.3 u G8 relativně věřím, že u produkčních verzí si kvalita může nějak "sednout".
Každopádně když to člověk vidí, že dříve právě kvalita interiéru byla u VW v rámci konkurentů totálně jistota, a dnes mám lepší pocit i z interiéru P208 nebo nové Octavie, tak prostě... za mě spíše trpký kalich :-!
Avatar - lordlord
25. 3. 2020 17:37
sdcsd
Taky se vám starý líbil víc?
Rozbalit vlákno
5
25. 3. 2020 17:46
Re: sdcsd
ANO! :yes: :yes: :yes:
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 17:53
Re: sdcsd
Za mě NE. G7 se mi prostě nelíbil. Ale ano, GVI se mi líbil asi víc :-[]
Avatar - Verny_2013
25. 3. 2020 19:23
Re: sdcsd
těžko hodnotit ale v době příchodu na trh se mi strašně líbila 4. Ta 7 je ale hned v těsném závěsu. 8 jsem na živo ještě neviděl. Na obrázku je to evoluce 7, takže zatím se hodnocení zdržím.
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2020 21:36
Re: sdcsd
Ano. G8 v šedé barvě je velmi smutné zjevení. Ale tohle si mohli klidně odpustit... https://www.auto.cz/…se-co-vas-zajima?… :'-(
Avatar - palix
27. 3. 2020 07:47
Re: sdcsd
To si teda mohli odpustiť. Tie všeliake náznaky 2 výfukov pôsobia ako tzv "tuning" spred 20 rokov... Je to skoro ako nejaká nálepka z "ali...s" :). Radšej to tam nemať. Problém dnešnej doby je, že takú vec dnes kľudne dajú aj na drahšie auto... Našťastie nie každá značka dáva na autá podobné neprístojnosti a ak tam chce 2 výfuky, tak ich tam aj dá a skutočné.
Avatar - AurisHSD
25. 3. 2020 17:46
TSi
Bude i základní výbava pod Life ,,Golf" a litrové TSi man. bez hybridu?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 17:54
Re: TSi
Ano, v mildhybridu je pouze e-TSI. Takže mild-hybrid je povinností pouze pokud chceš automat (DSG).
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 17:47
Chytrý?
20) umí stále základní funkci, že při podržení DO stáhne el. okna a naopak následně při podržení auto zavře? +zachovali automatiku na všechna okna dolů i nahoru?

21) když během jízdy opustí klíč kabinu, zareaguje? (např. klíč má manželka v kabelce a během jízdy odejde z vozu a já si to neuvědomím... ujedu dalších 200 km abych zjistil že jsem v pr.... protože nemám klíč?)

22) jak reagují automatická dálková světla při protijedoucím vozidle z úhlu cca 45st. (často v zatáčce) ?

23) jak se světla vypořádávají s velkými a hodně reflexními dálničními tabulemi?
Rozbalit vlákno
12
25. 3. 2020 18:41
Re: Chytrý?
počkej ono je na trhu auto, ce neumí dle bodu 20 otevřít a zavřít okna?!?
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 18:44
Re: Chytrý?
Jestli to myslíš vážně, tak světe div se, neumí to docela dost aut....
25. 3. 2020 18:51
Re: Chytrý?
Myslím, to už uměla jedničková oktávka. Všechno co mi prošlo rukama to umělo.
Jinak teda předpokládám, že upozornění, že při běžícím motoru opustí klíček auto je snad už taky naprostej standard. Akorát nechápu, proč to musí tak strašně řvát (A6 třeba), stačilo by to napsat..
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 18:53
Re: Chytrý?
Ano, Octavia I to uměla. Ale třeba Fabia III pokud si pamatuji dobře tak... nic... Rapid myslím taky ne...
25. 3. 2020 18:58
Re: Chytrý?
S tím nemám zkušenost, tak nevím. Oktávky co jsme měli doma to uměly všechny, Superby a Passaty taky. S tím když odejdeš s klíčkem si nejsem úplně jistej. Ta A6 strašně řve a je to fakt na palici, necháš to nastartovaný a jdeš zamknout vrata a řve to, že by to snad vzbudilo sousedy. U Supa si nejsem jistej, myslím, že to jenom napíše.
Co mě třeba trošku štve, že dálkou otevřít kufr (golf VII, Sup atd) jde snad na 30m vzdálenosti, ale zavřít jenom z bezprostřední blízkosti řekněme 3m. Škoda, že to není naopak jako to má třeba GLC...
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 19:02
Re: Chytrý?
Jedničková Oktávka to je taky pojem ;-)

Ale ne, vážně, svým způsobem to bylo nejlepší auto co Škodovka v novodobé historii vyráběla. Po FL to prostě bylo vychytané a poctivě vyrobené.
25. 3. 2020 19:37
Re: Chytrý?
Tak třeba dvojkovej Focus to neumí, a okno jedním stiskem umí jezdit jen dolů a jen u řidiče. (výbava Trend, okna vpředu el. vzadu švihadla)
26. 3. 2020 12:22
Re: Re: Chytrý?
Automatiku oken jen u řidiče má hodně aut.
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2020 21:40
Re: Chytrý?
Spíš to "ještě" uměla jedničková oktávka a Fabie, pak to od Rapidu níže na čas zrušili. Ale neuměl to ani aktuální Koleos předFL.
Avatar - speedfred
26. 3. 2020 10:11
Re: Chytrý?
To vedela e34 od BMW v 80-tych rokoch.
26. 3. 2020 15:32
Re: Chytrý?
Jedničková sice Fabie měla automatické dojezdy oken, ale okna nešly otevírat a zavírat dálkovým ovladačem centrálu. To bylo vyhrazeno pro dražší koncernová auta.
Avatar - palix
27. 3. 2020 07:51
Re: Chytrý?
Záleží aké autá myslíte... Táto funkcia (...při podržení DO stáhne el. okna a naopak...) je bežná u koncernu VW. Iné autá to často nevedia, čo ale nie je nejaký veľký dôvod, žeby boli horšie. Je to čisto vecou zvyku ;). Podobné drobné detaily u áut neriešim.
25. 3. 2020 17:50
Tak teď jsem to teprve četl
Aha, takže:
"Na digitální pracoviště si pořád zvykáme, Golf i Octavia mají mj. dotykovou lištu, která z části nahrazuje otočné ovladače. Chce to cvik, ale zatím funguje svižně a spolehlivě". A jsme u toho, je to na houno, u konkurence to ztrháme, ale tady je to... nooo... vlastně si člověk zvykne.

"Hojně využíváme hlasového asistenta. Rozumí česky, ale občas zaváhá". Jo, takže místo tlačítek tady máme funkci, kdy člověk s autem mluví jako debil, aby zjistil, že to někdy nefunguje. Takže na houno, ale je to VW, to se vybrousí

"Slušný výkon příplatkových LED Matrix světlometů, mají i speciální režim pro jízdu na dálnici. Automatické přepínání ostatní řidiče neoslňuje" Slušný??? Takže nic moc. A přes den neoslňujeme. No s denním svícením to ani nejde...

"Prvních 100 km (20 po Praze, 60 na dálnici a 20 po okreskách) přineslo spotřebu 6,2 litru při dodržování rychlostních limitů. To vše se syrovým vozem s nájezdem 600 kilometrů" Kurde, 6,2??? Sakra, kde je ta úspora???

Už se těším na další litry medu na mazání kolem huby. :-D
Rozbalit vlákno
1
26. 3. 2020 08:11
Re: Tak teď jsem to teprve četl
Myslím, že to zbytečně hrotíš, nejen u spotřeby, ale i u dotykových funkcí. ;-)
Avatar - CHerokee
25. 3. 2020 17:54
Předek
Golfy nikdy nebyly moc o kráse a emocích. Ale tohle vypadá fakt mizerně.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 18:49
Re: Předek
Golf je o emocích. Akorát ty emoce zažíváš v servisu :-[]
26. 3. 2020 09:29
Re: Re: Předek
Mam ho 4 roky a zatial iba garancky, mas nieco konkretne?
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2020 12:15
Re: Re: Předek
Ano, seznam dlouhý jak oběti holocaustu.
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 20:58
Půjčíte mi ho na týden na čtenářský test?
?? :D

BTW. Teď jak vlastně můžete testovat v souladu se zákonem zapůjčená auta? Je zakázáno pohybovat se ven kromě cest do zaměstnání, na nákup, k lékaři a v neodkladných záležitostech. Toto určitě neodkladná záležitost není. Navíc auto dostanete "po někom", což je naprosto ideální pro potenciální nákazu COVID 19 ...
Rozbalit vlákno
2
25. 3. 2020 21:11
Re: Půjčíte mi ho na týden na čtenářský test?
Letáků a PR materiálů je dost. Ty děláš, ajko kdyby si tady testům nějak moc věřil. ;-)
28. 3. 2020 09:31
Re: Půjčíte mi ho na týden na čtenářský test?
Ty budeš asi slušnej blázen. Po tom, co tady předvádíš, ti ještě budou dávat auto ne?
Avatar - hugino
25. 3. 2020 21:57
Golf VIII
Chcel by som sa spýtať či má vzadu viacprvok alebo torzku.A ešte by som sa chcel spýtať či sa dajú niektoré funkcie na infotainmente vytiahnuť na lištu aby bol k nim rýchlejší prístup/ napr.start/stop alebo line assist/ ked ich chcem rýchlo deaktivovať.Ďakujem :yes:
Rozbalit vlákno
0
25. 3. 2020 22:27
dotazy
1) kde všude se šetřilo proti G7 či 7.5 pod kapotou a tam kde není vidět?
2) je box před spolujezdcem polstrovanej nebo ne? - první fotky ukazovaly, že je to ze šutrplastu úplně celý
3) jak za jízdy pustím světla - G6 a G7 to měl otočným ovladačem, jehož polohy znám nazpaměť. Můžu k tomu použít to hlasový ovládání?
4) můžete vyzkoušet hlasové ovládání na jiné funkce než je zapni a vypni vyhřívání sedaček a zapni klimu? Mě připadá že všichni papouškujou jen to, co jim předvede automobilka že bude určitě fungovat
- spoj se s telefonem (na mým k tomu přesvědčím systém tlačítkama na volantu když se to systému nepodaří nebo když pustím BT pozdě a systém to sám pak už nezkouší a musím ho donutit ručně)
- zapni mlhová světla
- chci č. 1 z přednastavených stanic radia
- zapni odmrazování zadního okna (předního)
5) je pravda, že to používá ve všech rozměrech o 5% vyšší profil gum?
6) máte možnost srovnat jak svítí staré ledky u G7.5 a nové matrix u G8?
7) sedí se výš než v 7.5?
8) jak velkou to má nádrž? Pokud pouhých 45 litrů - proč to zase zmenšili?

Díky
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
25. 3. 2020 23:33
Re: dotazy
2) pokud si pamatuji dobře, tak box polstrovaný je. Šutrplast je myslím v ID.3, ale už si to nepamatuji. Navíc G8 měl myslím osvětlení schránky pitomou klasickou žárovkou (neLED), zatímco ID.3 nemá osvětlenou schránku vůbec...
8) menší nádrž = nižší hmotnost vozu = nižší emise
Avatar - zaplosak
26. 3. 2020 06:45
Re: dotazy
menší nádrž = nižší hmotnost vozu = nižší emise =menší dojezd...
Avatar - Mokrous
19. 4. 2020 10:52
Re: dotazy
Já teda ve všech videích na YT vidím jen tvrdý plast bez polstru a to je pro mne jeden z nejhorších failů na G8, stejně jako nemožnost zakrytí schránek na středovém tunelu a absence schránky vlevo vedle volantu a tak by se dalo pokračovat do nekonečna. Totálně ojebanej Hi-tech.
26. 3. 2020 09:09
Re: dotazy
5) Není, rozměry jsou stejné jako u minulých generací, tzn.195/65 R15, 205/55 R16, 225/45 R17 a 225/40 R18. Vyšší profil gum, případně i jejich zúžení, dostala Octavia (205/60 R16 a 205/45 R17).
Avatar - palix
27. 3. 2020 08:00
Re: dotazy
Hlasové ovládanie mi nepríde lepšie ako ovládanie tlačidlami. Ak si má vodič zapamätať hlasové príkazy, skôr to vybaví tlačidlom, alebo nejakým ovládačom. Funkcie, ktoré s nepouživajú často človek aj tak zabudne. Navyše - koľko vodičov číta manuál k autu? Čo ak používam nárečie, mám iný prízvuk...? Ak už hlasové ovládanie, tak dané auto by malo byť vybavené aj plnohodnotnými ovládačmi na dané funkcie.
26. 3. 2020 09:38
mild hybrid
Proč se každej druhej u mild hybridu ptá na životnost a cenu toho systému? Nevšiml jsem si že by někdo řešil u každýho novýho auta živostnost a cenu startéru či alternátoru které ten mildhybrid systém nahrazuje a že nám u některých aut s alternátorem připravili výrobci pěkně drahý vodou chlazený špásy. Naopak ten mildhybrid bude nejspíš co se životnosti týče na tom lépe než alternátor a startér, nehledě na to že startování vysunutím pastorku na věnec setrvačníku konvenčním startérem je proti startování motorgenerátorem co se týče komfortu propastnej rozdíl. Co se autobaterie týče tak bude na 99% použitá drahá AGM baterie, ale ta se používá už pár let u všech aut se start-stop systémem, tady žádná změna nenastane. Startování vekou baterií hybridního systému je asi až u fullhybridů, ale to by měl říct spíše redaktor co to auto má v ruce protože tohle si může řešit každej jinak.
Rozbalit vlákno
7
26. 3. 2020 12:25
Re: mild hybrid
Koncern VW nepoužívá u běžných aut drahé AGM baterky, ale EFB.
Na mé auto stojí 1900 Kč.
Dle dostupných informací to je u Golfu tak, že mild-hybridní systém sice nahrazuje alternátor, ale klasický startér bude v autě stále přítomen.
Avatar - rohYpnol
26. 3. 2020 14:03
Re: mild hybrid
První start má být vždy klasika. Úplně nevím, odkdy auto počítá start jako první, ale to je jedno. Prostě celé to začíná být dost složité.
26. 3. 2020 14:24
Re: mild hybrid
nějak nerozumím tomu proč ráno u baráku se bude auto startovat startérem a na červený před křižovatkou se pak startuje motorgenerátorem, to spíš zavání nezvládnutím integrace technologie než tím že je ten systém špatnej, naopak mildhybrid je rozumná evoluce spalováku protože to není jen věc navíc na snéžení emisí jak tu někteří prezentují ale dokáže to nahradit i nekterý součásti který na motoru dodnes jen visely a navíc to dokáže i nějakou tu energii sebranou z decelerace poslat k akceleraci. Tycoonovi děkuju za zpřesnění.
26. 3. 2020 15:22
Re: mild hybrid
Ono to samotné označení mild-hybrid je dost zavádějící, protože do toho spadají různé technické úrovně hybridizace.
Koncern VW zvolil tu nejjednodušší úroveň, tzn. 48V startér-generátor připojený přes klínový řemen. A k tomu pravděpodobně nějakou malou Li-Ion baterku. A k tomu to kombinuje s manuální robotizovanou převodovkou DSG. Výsledek prostě nemůže být tak komplexní jako u technicky propracovanějších hybridů.
26. 3. 2020 15:29
Re: mild hybrid
Řeknu to takhle. Pokud chce někdo hybrid, je ideálním řešením hybrid od Toyoty. Jednoduché, spolehlivé a desítkami let odzkoušené řešení. Většina konkurence tápe a výsledkem ke kočkopes - hybridizace jen tak napůl, ale složitost pětinásobná.
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2020 17:35
Re: mild hybrid
Mild ani nelze chápat jako alternativu k full hybridu, je to jen levné rozšíření klasického ICE. Myšlenka je to dobrá, ale uvidíme, jestli k něčemu bude i v praxi. A rád bych věděl, v jakém stavu bude baterie za 10 let provozu.
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2020 15:21
Re: mild hybrid
Za prvé nemáš pravdu, běžně se v levnějších autech používá EFB. Dva roky vydrží a pak se její odchod hodí na běžné opotřebení. Za druhé mild používá oddělenou Li-ion baterii. Nová 12V do Swiftu stojí údajně 15 tkč.