Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testujeme VW Golf 8 1.5 eTSI 110 kW. Ptejte se, co vás zajímá

Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW
52 Fotogalerie

Kanceláře jsme na nějaký čas museli opustit, nová auta ale testujeme stále! Tento týden třeba osmou generaci kultovního Golfu.

Koncern Volkswagen představil v posledních měsících plejádu nových kompaktů - VW Golf, Škodu Octavia, Seat Leon a konečně Audi A3. Zatím nejvíce zkušeností a poznatků jsme posbírali s novým Golfem. Nejprve na statické prezentaci, později i v rámci mezinárodních jízd v Portugalsku.

A tento týden nám Golf 8 dělá společnost v tradičním týdenním testu. Převzali jsme čerstvý kousek s motorem 1.5 eTSI o výkonu 110 kW (150 k). Jak už tušíte ze zkratky pohonné jednotky, jde o elektrifikované ústrojí, jmenovitě mild-hybrid se 48V palubní sítí. Jednou z výhod je možnost plachtění s vypnutým motorem, čímž se šetří palivo. Ještě dodejme, že motor se páruje výhradně se samočinnou převodovkou DSG.

Na podrobné zhodnocení se samozřejmě můžete těšit v tradičním testu, který vyjde co nevidět. Ještě předtím tu pro vás máme malou výzvu. Pokud k novému Golfu máte nějaký dotaz, napište jej do komentářů. Odpovědi posléze najdete právě v testu, tak neváhejte a zapojte se! A pro nedočkavé tu máme prvních pár poznatků z úvodního testovacího dne:

  • Na digitální pracoviště si pořád zvykáme, Golf i Octavia mají mj. dotykovou lištu, která z části nahrazuje otočné ovladače. Chce to cvik, ale zatím funguje svižně a spolehlivě
  • Infotainment vypadá podobně jako smartphone, prostředí je přehlednější a intuitivnější než v novém Touaregu
  • Hojně využíváme hlasového asistenta. Rozumí česky, ale občas zaváhá
  • Slušný výkon příplatkových LED Matrix světlometů, mají i speciální režim pro jízdu na dálnici. Automatické přepínání ostatní řidiče neoslňuje
  • Prvních 100 km (20 po Praze, 60 na dálnici a 20 po okreskách) přineslo spotřebu 6,2 litru při dodržování rychlostních limitů. To vše se syrovým vozem s nájezdem 600 kilometrů
  • Potěšil nenápadně fungující systém stop/start, připojení motoru po sešlápnutí plynového pedálu probíhá jemněji než u klasických TSI -
  • Podvozek na 17” kolech je pohodlný a ladně se přenáší i přes rozbité úseky, celkově si pochvalujeme velmi dobré odhlučnění

A kdyby vás zajímalo i zákulisí testovacího týdne, určitě nás sledujte na našem instagramovém účtu @auto.cz!