Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testujeme VW Golf 8 1.5 eTSI 110 kW. Ptejte se, co vás zajímá

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 25. 3. 2020 • 10:18
52
79
Zobrazit náhledy (52)
Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW Volkswagen Golf 1.5 eTSI 110 kW Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf

Kanceláře jsme na nějaký čas museli opustit, nová auta ale testujeme stále! Tento týden třeba osmou generaci kultovního Golfu.

Koncern Volkswagen představil v posledních měsících plejádu nových kompaktů - VW Golf, Škodu Octavia, Seat Leon a konečně Audi A3. Zatím nejvíce zkušeností a poznatků jsme posbírali s novým Golfem. Nejprve na statické prezentaci, později i v rámci mezinárodních jízd v Portugalsku.

A tento týden nám Golf 8 dělá společnost v tradičním týdenním testu. Převzali jsme čerstvý kousek s motorem 1.5 eTSI o výkonu 110 kW (150 k). Jak už tušíte ze zkratky pohonné jednotky, jde o elektrifikované ústrojí, jmenovitě mild-hybrid se 48V palubní sítí. Jednou z výhod je možnost plachtění s vypnutým motorem, čímž se šetří palivo. Ještě dodejme, že motor se páruje výhradně se samočinnou převodovkou DSG.

Na podrobné zhodnocení se samozřejmě můžete těšit v tradičním testu, který vyjde co nevidět. Ještě předtím tu pro vás máme malou výzvu. Pokud k novému Golfu máte nějaký dotaz, napište jej do komentářů. Odpovědi posléze najdete právě v testu, tak neváhejte a zapojte se! A pro nedočkavé tu máme prvních pár poznatků z úvodního testovacího dne:

  • Na digitální pracoviště si pořád zvykáme, Golf i Octavia mají mj. dotykovou lištu, která z části nahrazuje otočné ovladače. Chce to cvik, ale zatím funguje svižně a spolehlivě
  • Infotainment vypadá podobně jako smartphone, prostředí je přehlednější a intuitivnější než v novém Touaregu
  • Hojně využíváme hlasového asistenta. Rozumí česky, ale občas zaváhá
  • Slušný výkon příplatkových LED Matrix světlometů, mají i speciální režim pro jízdu na dálnici. Automatické přepínání ostatní řidiče neoslňuje
  • Prvních 100 km (20 po Praze, 60 na dálnici a 20 po okreskách) přineslo spotřebu 6,2 litru při dodržování rychlostních limitů. To vše se syrovým vozem s nájezdem 600 kilometrů
  • Potěšil nenápadně fungující systém stop/start, připojení motoru po sešlápnutí plynového pedálu probíhá jemněji než u klasických TSI -
  • Podvozek na 17” kolech je pohodlný a ladně se přenáší i přes rozbité úseky, celkově si pochvalujeme velmi dobré odhlučnění

A kdyby vás zajímalo i zákulisí testovacího týdne, určitě nás sledujte na našem instagramovém účtu @auto.cz!

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
28. 3. 2020 09:31
Re: Půjčíte mi ho na týden na čtenářský test?
Ty budeš asi slušnej blázen. Po tom, co tady předvádíš, ti ještě budou dávat auto ne?
Avatar - palix
27. 3. 2020 22:18
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Nehovorím, že Škoda 100 bola skvelým autom. Len ten detail s prednou kapotou bol vyriešený celkom pekne.
Kedysi robili (nie len) autá Páni konštruktéri. To, čo dosiahli z nášho súčasného pohľadu s obmedzenými možnosťami sa dá považovať za skvelý výsledok. Navyše v Škode boli ľudia obmedzovaní. Dnešní vývojári sú tiež skvelí, hlavne ak často musia veci zdokonaľovať, aby spĺňali nové predpisy. Majú však počítačové systémy CAD, CAM... moderné materiály, technológie...
Osobne tvrdím, že ak by tu nebol socializmus / komunizmus, tak ČR je na absolútnej technologickej špičke v motorkách, osobných autách, nákladiakoch...
Avatar - rohYpnol
27. 3. 2020 19:08
Re: Proč je nahoře huj a dole fuj?
Prečo to riešia? Lebo...

Asi takto - skvělé auto dělají jednotlivosti a detaily. A jestliže se i na tyhle věci kašle, tak bohužel.

Mimochodem, kdo opravdu jezdí a není sváteční řidič, tak kapalinu do ostřikovačů dolévá docela často.

Tebou zmiňované "geniální" řešení ala Š100 není nic než výsledek automobilového zoufalství, protože na nic lepšího nebylo. To není vzor, to je odstrašující příklad.
Avatar - palix
27. 3. 2020 08:00
Re: dotazy
Hlasové ovládanie mi nepríde lepšie ako ovládanie tlačidlami. Ak si má vodič zapamätať hlasové príkazy, skôr to vybaví tlačidlom, alebo nejakým ovládačom. Funkcie, ktoré s nepouživajú často človek aj tak zabudne. Navyše - koľko vodičov číta manuál k autu? Čo ak používam nárečie, mám iný prízvuk...? Ak už hlasové ovládanie, tak dané auto by malo byť vybavené aj plnohodnotnými ovládačmi na dané funkcie.
Avatar - palix
27. 3. 2020 07:51
Re: Chytrý?
Záleží aké autá myslíte... Táto funkcia (...při podržení DO stáhne el. okna a naopak...) je bežná u koncernu VW. Iné autá to často nevedia, čo ale nie je nejaký veľký dôvod, žeby boli horšie. Je to čisto vecou zvyku ;). Podobné drobné detaily u áut neriešim.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku