Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Měření emisí na silnici: Změřit vás můžou kdekoliv!

11 komentářů

Avatar - _beta
_beta
Dajte aspoň tri vykřičníky!!!
Merajú emisie!!!
Takto je to správne!!!
Filiálka blesku!!!
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
megacruiser
by to fakt chtělo ze silnic dostat - a šlo by to, stačilo by aby si policie stoupla na křižovatku kde se rozjíždí do kopce. Tam co vyletí z některých aut, přes to není ani vidět. I na normální křižovatce to bývá podobný humáč a auta s vadou jsou naprosto jasně rozeznatelná. Btw. v Brně mezi největší sazomety patří i autobusy MHD. Ty ale mají vlastní STK i stanici na emise...
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
martin.blader
Tohle definitivně vyřeší asi až elektromobily, kde k takovým věcem nemůže z principu docházet. Kdyby všechna auta na silnicích splňovala za všech podmínek euro 6, tak jsme celkem v pohodě. Bohužel ale autům nefunguje za studena katalyzátor, zhoršují se stářím, minimálně jedna automobilka přímo sama podváděla a pak tu je ten velký problém lidí, kteří si vyndavají filtry pevných částic či dokonce katalyzátory, což dost podráží veškeré snahy, kdy pak jedno takové auto může některých látek vypouštět třeba jako 100 normálních aut.
Avatar - zaplosak
zaplosak
v pořádku...
topten
ktery pocita PM2.5 a PM10 kupuju za 4stovky bez DPH. do 5tis postavis luxusni pristroj, kterej muze mit u sebe kazdy druhy policajtsky auto pro informativni mereni. neni problem cidlo namontovat do masky auta a na displeji vidis, jak velkej sazomet ten pred tebou je, kdyz uz jsi cuchanim smradu prisel o vsechny cichove a chutove bunky a nic necejtis.
nechapu tuhle slozitou proceduru jak pisou v clanku, nejdulezitejsi je vyhnat ze silnic tech 5-10% tech nejvetsich sazometu a k tomu staci jednoduchy, rychly a levny mereni.

coronavir se vaze na prachove castice, tedy jestlize nam preventivne zakazuji chodit ven, meli by preventivne zakazat provoz dyzlu dejme tomu starsich nez 6-8 roku, u mladsich filtry vytluceny snad nejsou, a koho dnes za nouzovyho stavu pristihnou s vytlucenym filtrem, automaticky 8 roku natvrdo
Arese
Takovéto mobilní kontroly by měly operovat v každém větším městě a práce by měly dost a dost. Někdy se člověk nestačí divit, jaké kořomety mají platnou EK a TK.... 😒
Wanos
Né jen motory a EGR ventily atd !! Ale hlavně nafta na některých čerpacích stanicích viz kontroly a rozbory kontrolních orgánů 😄 Starší vozy nebyly dělaný na bioložky a sajrajty v palivu ! A tak to pak vypadá při měření emisí . Dělám v ČSAD kde už moc nafťaku nejezdí,ale vidím rozdíl když natankuji v garážích u nás a pak třeba v Maďarsku !! Takže 60% na víně paliva na čerpacích stanicích ! To nikdo neřeší ! No když kontroly,tak ať hned dělají rozbory paliva. Pak to dává smysl !
Hondar
Největší podíl na emisích dělá bio přísada v naftě.Řekový olej dělá naftu hůře spalitelnou a auto pak více pokuřuje.Nejlépe to je vidět na starém traktoru Z 25,když naleju čistou naftu bez biosložky tak traktor jede bez kouře a lépe táhne,na naftu z pumpy Shell kouří jako lokomotiva a tah je mnohem slabší.Pokutu by měla dostat spíš benzínová pumpa,která prodává tyto šmejdy.Svádět kouřivost na vyrabované filtry pevných částic je alibismus ze strany státu a policie.Těchto případů je zlomek kdy mladí tuneři nahradí DPF filtr trubkou.Kdo zaplatí pokutu za zvýšené emise je blázen.Šel bych v klidu do správního řízení.Na autě nemám nic nelegálně upraveného a tak je na vině pouze špatná nafta z posledního tankování.Účet z posledního tankování vozím v přihrádce a rád ho předám vyšetřujícím orgánům.Hojit se na stanici měření emisí že dělá podvody je úplná blbost.Už se delší dobu načítají závady z řídící jednotky a kamera snímá měření emisí v reálu.Pokud dojedu na emise a mám čistou naftu bez bio přísady tak emise v pohodě udělám.Jak koupím naftu z biosložkou tak emise neudělám.Hlavně v Česku je nafta vhodná tak do kamen.
Hondar
ČR = kocourkov. Stát nařídil navýšit podíl biosložky v naftě a benzínu a nyní se díví jak vozidla kouří a neplní emise. To je fakt na palici co ti úředníci berou za svinstvo.Já mám naštěstí auto na lpg a emise udělám levou zadní.Na nastartování spotřebuji cca 20L benzínu za rok a tak dávám do auta už mnoho let pouze 100 oktan.Druhé auto má manželka pouze na benzín,na N95 má problém udělat emise,ale na 100 oktan v pohodě.Na naftu mám pouze starý traktor a ten na emise nejezdí.