Ekonomika
Ty jsi asi vlak dlouho neviděl, viď ? Ony ty spoje mezi vágóny maji nějakou "vůli" Takže pár cm mezi každym nabereš na rozjezd i dobrždění.
Diamante, poslední vagón se u některého vlaku možná pohne ve stejné chvíli, jako lokomotiva, u jiného lokomotiva pojede už 20 minut a poslední vagónek furt bude ještě stát. To je mi vcelku jedno a nijak mi na tom nezáleží.
Podstatné je bohužel to, že jakmile se "lokomotiva" (automotive business) naší ekonomiky zastavila, navazující firmy ještě chvíli jely, jedou a dojíždějí. Teď, jak se zdá, už stojí prakticky vše, celý dodavatelský řetězec. Zákazníci, s nimiž jsem hovořil v průběhu posledních 14 dnů, jedou na 60, 40 nebo 25% - protože NIKDO si nelajsne hromadit nějaké zásoby dílů, u nichž je budoucí odbyt... řekněme poněkud nejistý . Do toho se zastavují i dopravci - a jakmile se sekne logistika, tak rozjezd nebude snadný nikde.
A fčílkaj možeš jít zase obhlídnout vlak, zdali tam najdeš nějaké funkční řešení, jak to (relativně) rychle a bezbolestně rozpohybovat ;-\
Podstatné je bohužel to, že jakmile se "lokomotiva" (automotive business) naší ekonomiky zastavila, navazující firmy ještě chvíli jely, jedou a dojíždějí. Teď, jak se zdá, už stojí prakticky vše, celý dodavatelský řetězec. Zákazníci, s nimiž jsem hovořil v průběhu posledních 14 dnů, jedou na 60, 40 nebo 25% - protože NIKDO si nelajsne hromadit nějaké zásoby dílů, u nichž je budoucí odbyt... řekněme poněkud nejistý . Do toho se zastavují i dopravci - a jakmile se sekne logistika, tak rozjezd nebude snadný nikde.
A fčílkaj možeš jít zase obhlídnout vlak, zdali tam najdeš nějaké funkční řešení, jak to (relativně) rychle a bezbolestně rozpohybovat ;-\
Ještě kdybys to tak dočetl celé. Ani oni netuší, jestli ta opatření budou mít smysl a opravdu se uchytí. Tvoje bezmezná důvěra v čísla bez hlubšího porozumění je velmi naivní.
Nerozumim tvý reakci = byl dotaz na aktuální číslo = a to sem dal. CO to zkoušíš?
No popravdě ono to velmi velmi pravděpodobně NESKONČÍ u 7 bilionů = a u nás to neskončí 200 miliardama = ono to nakonec v součtu bude nejspíš daleko DALEKO VÍC. Správně to pojmenoval Tůma = prostě nás to hodí roky nazpět = jak moc to samozřejmě TEĎ nikdo neví
A neni to o "jestli budou mít smysl a uchytí se" tos napsal mimochodem TOTÁLNÍ BLBOST = zřejmě danou tim že to hodnotíš bez hlubšího porozumění 😉
No popravdě ono to velmi velmi pravděpodobně NESKONČÍ u 7 bilionů = a u nás to neskončí 200 miliardama = ono to nakonec v součtu bude nejspíš daleko DALEKO VÍC. Správně to pojmenoval Tůma = prostě nás to hodí roky nazpět = jak moc to samozřejmě TEĎ nikdo neví
A neni to o "jestli budou mít smysl a uchytí se" tos napsal mimochodem TOTÁLNÍ BLBOST = zřejmě danou tim že to hodnotíš bez hlubšího porozumění 😉
tych par centi je nic.... v principe ale vlak nie je na gumicke ... ale je pevne spojeny.... cize ked rusen prejde 3m aj posledny vagon prejde 3m a to presne v rovnakom case .. ide tu o to ze to porovnanie s vlakom nebolo moc stastne... no ....
vlak som nevidel aspon dva dni uz... to je fakt...
vlak som nevidel aspon dva dni uz... to je fakt...
ciste fyzikalne sa aj ten posledny vagon pohne v rovnakom case ako lokomotiva 😉 a ked lokomotiva prejde 3m .. aj ten posledny vagon prejde presne 3m :yes:
Ty si fakt muj oblíbenej ekonomickej odborník https😐/www.kurzy.cz/…a-7-bilionu-usd/
Viz ty dneska 12:45 hlavně si to takhle dál hlídej = základ je ZABLOKOVAT všechny serioznější zdroje informací :yes: :-!
Viz ty dneska 12:45 hlavně si to takhle dál hlídej = základ je ZABLOKOVAT všechny serioznější zdroje informací :yes: :-!
Otázkou je, jak hluboký zásek ta "proti-koronavirní" opatření udělají do české, euro-unijní, evropské a světové ekonomiky. Zatím to vypadá tak, že máme na krku pomerně dosti velikou ekonomickou krizi 😒 😒 😒
Zásadní problém spočívá v tom, že česká ekonomika je "něco jako" vlak, který táhne zejména automobilový průmysl. Ve chvíli, kdy se lokomotiva zastaví, vagóny ještě chvíli pojedou samospádem a setrvačností, ale pak se zastaví taky. A poté, co se lokomotivva znovu rozjede, bude trvat ještě celkem dlouhou dobu, než se dá do pohybu i ten poslední vagónek