Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Mazda CX-5 dostala modelovou péči. Poznáte to hlavně pod kapotou

23 komentářů

Šimpanz
"slabší verze benzinového dvoulitru, jmenovitě Skyactiv-G s výkonem 121 kW" je slabší verze dvoulitru?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Autoři opakovaně prokazují šlendriánství a ani si to po sobě nepřečtou.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nahradit tento dvoulitr 2,5 se stejným výkonem, ale krouťákem 2,5. Hlavně pro automat.
Anonym
Jak se opovažuješ o tomto spekulovat?
K tomu je povolaný jen jediný diskutér a to Mazda666, dekorovaný titulem "Vůl století".
To on a jenom one (a ne lůza jako my) je schopen zhodnotit a formulovat cokoliv co se týká rejžokastrolů s motorem 2.5.
:-! 😁 :-! 😁 :-! 😁
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Já bych tomu dal turbo a nebylo by co řešit. Krouťák by šel nahoru, běžná jízda by byla v nižších otáčkách a spotřeby by při klidné jízdě byla stejná.
Anonym
To máš pravdu, ale spousta lidí BY volila atmo. 😄
Renoo
Mazda se rozhodně nemusí obávat "by", protože prodejů má víc než dost.
Avatar - palix
palix
Prečo BY? Ja som zvolil atmo a som vrcholne spokojný. Konkrétne Sky G120 (88 kW). Okamžitá odozva na plyn, spotreba OK, výkon OK, sila OK... Nepotrebujem ale k životu nejaký extra výkon. V nízkych otáčkach to ide lepšie ako podobne výkonné malé turbo... Ak je k tomu automat, rozdiel je minimálny.

Skôr by som povedal, že väčšina ľudí BY chcela vysoký výkon... Ale potrebujeme ho reálne?
Atmosféru skôr chcú ľudia, ktorí čakajú od auta vysokú spoľahlivosť (okolo mňa je kopec takých ľudí). Samozrejme väčšinou sme trochu až veľmi tradiční 😉. Či by som moju atmosfetickú 2,0 vymenil za nejaké turbo? Vlastne ani nie...
Anonym
Jasně doporučuju lobotomii.
😒]
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v CX-5 aj hybridne technologie ( ci uz ako fullhybrid alebo plugin ) .... miesto toho saskovania s vypinanim valcov ktore je v praxi k nicomu a este aj motoru to vobec neprospieva.... na co v mazde este cakaju.... a ako vidime aj ten uzasny skyactive -x tu pre istou ani nedali ... a ja sa ani nedivim preco... uz v mazde 3 to totiz nie je v praxi ziadny zazrak a to ani spotrebou... a tu v daleko vacsom a tazsom aute by to zralo este podstane viac .. kam kracas mazda... donekonecna ti to tam tie podladene atmosfery nepotiahnu ... ludia dnes uz coraz menej preferuju velku kravu s podladenou atmoskou s vypinanim valcov ... zvlast ked v podobnych vodach su uz davno etablovane sofistikovanejsie a technologicky vyspelejsie full/plugin hybridy s daleko vacsou perspektivou do buducna ( CR-V, RAV-4, Outlander, C5 aircross a pod )

nez CX-5 s vypinanim valcov.. tak to uz radsej nieco z tejto trojice
https😐/www.youtube.com/watch?… ...
https😐/www.youtube.com/watch?…
cudzinec11
Atmo by problem nebol, dat to tak z vyroby na plyn, ved na CNG mali nejaku studiu/prototyp a motor s vysokou kompresiou je na to idealne vhodny.

Som zvedavy, o kolko zdrazia kvôli tymto "sofistikovanym" vylepseniam... 100000???
Avatar - žlababa
žlababa
Plyn je mrtvá technologie. I ti, co ho léta tlačili, ho už začali vyřazovat. Příliš mnoho komplikací s příliš malým efektem (ano, při spalování plynu vzniká CO2 taky, pokud mají automobilky hledat jeho omezení, přes plyn cesta nevede)
cudzinec11
No nejakých do 10 percent CO2 dole pre Brusel a 2/5 ceny paliva pre zákazníka plyn dole da, takze podla mna je to rozhodne zaujimavejsie ako nejake vypinanie valcov a mild hybrid. Navyse vysoky kompresny pomer a plyn su idealna kombinacia.

P.S.
Znamy ma auris hybrid na lpg a nevie si vynachvalit, za tie roky su aj hybridy aj plyn vychytane a overene.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mazda připravuje pro rok 2020 nový diesel.
Co se týče 2 nemají benzíny šanci.
Co se týče dieselů Mazdy, mají malé nádrže a krátký dojezd, doufám že se to zlepší.
Avatar - žlababa
žlababa
Ano - tady je třeba vyzdvihnout, že zatímco downsizing a vypínání válců fungují hlavně na papíře, tak hybrid funguje i v reálném životě (a generaci od generace líp)
Avatar - palix
palix
Máte pravdu, mali ísť cestou hybridu.
Sky-X nie je taký zlý. Keď si vezmeme, že motor so 180 PS má spotrebu cca ako klasický 2,0 motor so 122 PS, tak je to celkom OK. Predpokladám, že daný motor má ešte cestu pred sebou.
Trochu ma ale zarazilo, že SKY-X robí veľmi chudobnú zmes oproti klasickým motorom - to by mal jazdiť za skoro nič.
Samozrejme TSI má čo tak čítam lešie spotreby ako benziňaky od Mazdy, ale človek nikdy nevie ako sa to raz vyvinie.
Avatar - žlababa
žlababa
na trh líbíla, a jednu dobu jsem i přemýšlel o jejím pořízení. Ale po těch letech se nějak nemůžu ubránit pocitu, že všechny mezigenerační změny a facelifty nepřinesly moc nového, a model se za 8 let prakticky nezměnil. A i když chápu, že automobilky se musí přizpůsobovat neustále se zpřísňujícím emisním limitům, tak ze strany uživatele nějaké vypínání válců není to, po čem by toužil.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Ano, bohužel "díky" politikům a jejich posedlosti s emisemi, operují téměř všechny automobilky s jednou rukou svázanou za zády. Vypínání válců se dá přirovnat k pořekadlu "že tonoucí se i stébla chytá"... ;-\
Avatar - palix
palix
Momentálne je na trhu nová generácia CX5, ktorá je dosť výrazne iné ako stará 😉.
Vypínanie valcov je zrejme niečo, čo funguje na papieri. Čo som pozeral, tak starý motor G120 a nový G122 majú podobné spotreby, len nový má vypínanie valcov. Reálny prínos je vlastne nulový, okrem toho je tam viac vecí, ktoré sa môžu pokaziť.
Mino21
A co tam je navic, co se muze pokazit? Vzdyt je to obvykle jen jiny profil vacky variabilniho zdvihu, ktery tam je i bez vypinani valcu.
Avatar - palix
palix
Keď je to také jednoduché, tak sa teoreticky nemôže pokaziť nič 😊. Myslel som si, že je to riešené nejako cez spojku, ktorá odpája 2 valce. Moja chyba...
Ale aj tak je tam niečo naviac, čo po čase môže robiť problémy. Po čase = 10 rokov, 200 000 km... Keby som kupoval auto na 3 až 5 rokov, tak ho vyberám podľa farby, dizajnu... Keď ho chcem mať viac ako 10 rokov, musím pozerať aj na spoľahlivosť. Aj keď človek dnes nevie, čo bude povedzme o 7 rokov...
kacko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.