Mazda CX-5 dostala modelovou péči. Poznáte to hlavně pod kapotou
Největší z nabídky evropských crossoverů Mazdy prošel jemnou omlazovací procedurou. Kromě drobností teď benzinový motor umí vypínat válce.
Mazda na evropském trhu nějaký čas nabízela crossovery CX-3 a CX-5. Byť od sebe velikostně nejsou zas až tak vzdálené, řekla si, proč tuto mezírku nevyužít ještě pro jeden model. Ne CX-4, jak by postupka nabízela, ale CX-30, který jsme pro vás testovali v období Vánoc s inovativním pohonem Skyactiv-X.
Dnes ale nebude řeč o “třicítce”, ale větším sourozenci v podobě CX-5. Ten technologii Skyactiv-X, která má kombinovat to nejlepší ze světa benzinových a naftových motorů, nedostává, vystačit si musí s konvenčními pohonnými jednotkami. A právě s jednou z nich souvisí i zásadní změna, která přišla v rámci modelové péče.
Slabší verze benzinového dvoulitru, jmenovitě Skyactiv-G s výkonem 121 kW, umí teď v kombinaci s manuální převodovkou v menší zátěží deaktivovat dva ze čtyř válců, od čehož si automobilka slibuje úsporu spotřeby a emisí CO2 o 8 % dle metodiky WLTP. Mezi další inovace patří přepracovaný multimediální systém s navigací či přidaná zvuková izolace, aby byl komfort na palubě ještě vyšší.
Novinka se má na evropských trzích nabízet od prvního dubnového dne, na oficiální české ceny lehce přepracované verze si ještě musíme počkat.