Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5 dostala modelovou péči. Poznáte to hlavně pod kapotou

Stanislav Kolman
Diskuze (23)

Největší z nabídky evropských crossoverů Mazdy prošel jemnou omlazovací procedurou. Kromě drobností teď benzinový motor umí vypínat válce.

Mazda na evropském trhu nějaký čas nabízela crossovery CX-3 a CX-5. Byť od sebe velikostně nejsou zas až tak vzdálené, řekla si, proč tuto mezírku nevyužít ještě pro jeden model. Ne CX-4, jak by postupka nabízela, ale CX-30, který jsme pro vás testovali v období Vánoc s inovativním pohonem Skyactiv-X.

Dnes ale nebude řeč o “třicítce”, ale větším sourozenci v podobě CX-5. Ten technologii Skyactiv-X, která má kombinovat to nejlepší ze světa benzinových a naftových motorů, nedostává, vystačit si musí s konvenčními pohonnými jednotkami. A právě s jednou z nich souvisí i zásadní změna, která přišla v rámci modelové péče.

Slabší verze benzinového dvoulitru, jmenovitě Skyactiv-G s výkonem 121 kW, umí teď v kombinaci s manuální převodovkou v menší zátěží deaktivovat dva ze čtyř válců, od čehož si automobilka slibuje úsporu spotřeby a emisí CO2 o 8 % dle metodiky WLTP. Mezi další inovace patří přepracovaný multimediální systém s navigací či přidaná zvuková izolace, aby byl komfort na palubě ještě vyšší.

Novinka se má na evropských trzích nabízet od prvního dubnového dne, na oficiální české ceny lehce přepracované verze si ještě musíme počkat. 

Stanislav Kolman
Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - palix
30. 3. 2020 18:34
Re: CX-5 se mi při uvedení
Keď je to také jednoduché, tak sa teoreticky nemôže pokaziť nič :). Myslel som si, že je to riešené nejako cez spojku, ktorá odpája 2 valce. Moja chyba...
Ale aj tak je tam niečo naviac, čo po čase môže robiť problémy. Po čase = 10 rokov, 200 000 km... Keby som kupoval auto na 3 až 5 rokov, tak ho vyberám podľa farby, dizajnu... Keď ho chcem mať viac ako 10 rokov, musím pozerať aj na spoľahlivosť. Aj keď človek dnes nevie, čo bude povedzme o 7 rokov...
30. 3. 2020 16:15
Re: CX-5 se mi při uvedení
A co tam je navic, co se muze pokazit? Vzdyt je to obvykle jen jiny profil vacky variabilniho zdvihu, ktery tam je i bez vypinani valcu.
Avatar - palix
30. 3. 2020 15:02
Re: CX-5 se mi při uvedení
Momentálne je na trhu nová generácia CX5, ktorá je dosť výrazne iné ako stará ;).
Vypínanie valcov je zrejme niečo, čo funguje na papieri. Čo som pozeral, tak starý motor G120 a nový G122 majú podobné spotreby, len nový má vypínanie valcov. Reálny prínos je vlastne nulový, okrem toho je tam viac vecí, ktoré sa môžu pokaziť.
Avatar - palix
30. 3. 2020 14:58
Re: skoda ze neponukaju
Máte pravdu, mali ísť cestou hybridu.
Sky-X nie je taký zlý. Keď si vezmeme, že motor so 180 PS má spotrebu cca ako klasický 2,0 motor so 122 PS, tak je to celkom OK. Predpokladám, že daný motor má ešte cestu pred sebou.
Trochu ma ale zarazilo, že SKY-X robí veľmi chudobnú zmes oproti klasickým motorom - to by mal jazdiť za skoro nič.
Samozrejme TSI má čo tak čítam lešie spotreby ako benziňaky od Mazdy, ale človek nikdy nevie ako sa to raz vyvinie.
Avatar - palix
30. 3. 2020 14:32
Re: Za mě by bylo lepší
Prečo BY? Ja som zvolil atmo a som vrcholne spokojný. Konkrétne Sky G120 (88 kW). Okamžitá odozva na plyn, spotreba OK, výkon OK, sila OK... Nepotrebujem ale k životu nejaký extra výkon. V nízkych otáčkach to ide lepšie ako podobne výkonné malé turbo... Ak je k tomu automat, rozdiel je minimálny.

Skôr by som povedal, že väčšina ľudí BY chcela vysoký výkon... Ale potrebujeme ho reálne?
Atmosféru skôr chcú ľudia, ktorí čakajú od auta vysokú spoľahlivosť (okolo mňa je kopec takých ľudí). Samozrejme väčšinou sme trochu až veľmi tradiční ;). Či by som moju atmosfetickú 2,0 vymenil za nejaké turbo? Vlastne ani nie...