Jinak já bych kupé přivítal. Asi je jasné že kvůli zisku by to nebylo. Ono spousty aut tohoto typu se nevyrábí s tím, že budou zisková. Image je důležitá, dlouhodobě. Takže za mne chybí...bohužel imho "německo" nepovolí.
Hm, jestli nechápeš, kolik je 100% z 80% hlasujících pro, tak polopaticky, z těch, kteří hlasovali pro, by si to auto nekoupil ani jeden.
Takových co by kupé "přivítali", je dvanáct do tuctu (pokud budeš potřebovat vysvětlit tucet, zas se ozvi ;-) ), ale nikdo z nich by si ho nekoupil, zůstalo by právě jen u toho BY. :D
Sportovni modely ma dnes problem prodat kazdy, vcetne jmen jako BMW. Vazne si myslis, ze sportovni model nejake vychodoevropske provincni automobilky by se prodaval, i kdyz se nijak zvlast neprodavalo ani takove na image i historii bohatsi a na vice trzich nabizene scirocco?
Pominu to ze na nekterych trzich se Scirocco propagovalo jako coupe (stejne jako veloster), ono je to totiz jedno jak to nazvem, ona skodovka by tak jako tak vypadala velice podobne a jen na tom (jestli se podoba vic coupe nebo vic HB+coupe krizenci) snad atraktivita auta nestoji.
Furt souhlasim s vetsinovym nazorem zde, byl by to prodejni propadak.
Image je důležitá. Současná produkce dostupných aut automobilové nadšence z mladých nevychová. Levnější kabria jsou pryč, kupátka taky. Dokonce i malých hot hatchů je velmi málo. Zbývají leda motorky.
To je pořád dokola. Mně by se taky líbilo, kdyby každá automobilka dělala nějaké kupátko, všichni měli v portfoliu šestiválce, zadokolky atp. Jenže moje preference nejsou preferencemi trhu, stejně jako tvoje a pár dalších, už byste to měli pochopit a zbytečně pořád nefňukat.
Pro současnou škodovku je image sportovnosti tlačená nějakým kupátkem na bázi konfekční předokolky k ničemu, na to jí stačí dát pár spojlerů a písmenka rs na nejsilnější motorizace jednotlivých modelů.
Máš jistě pravdu, ekonomicky se to v krátkodobém horizontu nevyplatí. Ale budou-li jen auta unifikovaná (výrobně levná) a jízdně nezajímavá - myslím ta dostupná, v střednědobém horizontu to bude pro evropské automobilky smrt...pak mladým lidem budou stačit unifikované krabice, co budou na baterky a budou se samy řídit a pak je úplně jedno jaké je značky....takže vyhraje Čína (nebo jiný rozvojový stát s levnou pracovní silou).
Většina střední generace u nás, která dnes má ráda auta a kupuje sporťáky, jezdila nebo šilhala po jetém Garde, Rapidu R coupé. Měli jeho plakát, pak jej třeba i sehnali.
Pak je na ostatních automobilkách, aby se přizpůsobily a nedaly prostor té Číně. Zatím se u nás nijak neprosadila.
Jen tak pro představu, kolik těch lidí v té tvé generaci, která "má ráda auta a kupuje sporťáky" asi tak je? Bude vás aspoň deset?
Pořád jsi mimo podstatu, tou je, že ty mladé, ze kterých chceš vychovávat levnými kupátky nadšence, auta prostě nezajímají. To je fakt, ze kterého osobně nadšený nejsem, ale nemůžu ho přehlížet. Mladé auto nezajímá z toho pohledu, ze kterého zajímá nás, tedy, je-li sexy, dobře jezdí, má pořádný motor pod haubnou. Je zajímá, jak se uvnitř můžou připojit a jestli se jim do auta vejdou sport potřeby (to alespoň některé). Levné předokolkové kupé se s nastupující generací motoristů (spíše uživatelů aut) zcela míjí.
Ale není, aut pro radost je x, pro mladé vždycky byly hlavně hotheče, těch je dnes na trhu víc než kdy jindy a mladým jsou u zadele.
A pokud jde o unifikaci, zamysli se nad tím, co si můžeš koupit dnes a co třeba před třiceti lety, dnes je nabídka sportovně laděných nebo čistě sportovních modelů větší, jen prostě kupátka mladé lidi neberou, protože neberou auta jako objekty zájmu, nechtějí auto pro auto samotné, jak jsme chtěli my. Je to pro ně dopravní prostředek.
Škoda a image športovosti? Jediné "športové" auto je Octavia RS, ktorá je vlastne len obyčajným liftbackom. Kde o Škode čítam, všade sa píše - búchajú im nápravy, duní to, je to tvrdé... Nie som si istý, či práve Škoda má v sebe nejaké športové gény.
Ak by sme o športovosti hovorili u:
- Forda = Focus jazdil v každej generácii skvelo a ich RS, ST modely boli inde ako RS od Škody (okrem špeciálu 130 RS, WRC...)
- Mazdy - ich autá jazdia skvelo, aj napriek pocitovo slabším motorom majú skvelé podvozky. Otázka - načo mi je silný motor v aute, ktoré dokáže ísť rovno? Taká Mazda 323 F 1. a 2. generácie bola lepším "športovým" autom ako Garde, Rapid... MX5, RX7 ani nehovorím
- VW - Golf GTi, Scirocco...
A našlo by sa veľa iných príkladov u sériových áut.
Škoda je v prvom rade značka, ktorá vyrába autá s vysokým úžitkovým potenciálom. Takto si vlastne nájde viac zákazníkov pre svoje produkty. "kupátko" by jej veľmi nepomohlo, navyše dnes to nie je moderné vyrábať autá pre zábavu.
U Stingeru je v našich končinách problém hlavne cena, a pomer cena voči značke. Technické prednosti ocení pár jednotlivcov, väčšina kupuje spotrebáky. Kupátko by sa síce páčilo, ale ekonomicky je to ako píšeš bez šance, aj keby vychádzalo zo zabehnutého modelu a nepredávalo sa draho.
Kúp si okuliare, dedo... :D
Kto sa trochu zaujíma, tak s identifikáciou asi problém nemá, koho to netrápi, tak vie čo má pred sebou, až keď si to vzadu na aute prečíta. Ale že je to všetko na jedno brďo, sa poprieť nedá, už sú to väčšie konzervy ako prémia.
Víš, jak jsem to myslel. S tímhle problém nemám a napsat jak jsou všechny škodovky stejný nebudu. ;-)
Ale včera kolem Bolky jsem měl občas problém poznat, jestli je to nová Octa nebo Superb. ;-)
Až také hrozné to so Škodovkami nie je. Ja sa o ne priamo nezaujímam a rozoznávam ich celkom dobre. Rozoznať napríklad jednotlivé generácie Octavie je jednoduchšie ako u Golfa :).
Už kdysi byl docela povedený návrh většího kupé - Škody Tudor. Auta koncernu VW však však v drtivé většině nejsou o emocích nebo radosti z jízdy, jízdních vlastnostech, ale unifikované spotřební zboží, se stejnou technikou... individualita a originalita jsou zakázané.
Zase tak zle bych to neviděl. Koncern dělá hodně slušný auta. A z logiky věci tak jak píšeš. Má ale i auta které jsou jiné než píšeš. Každej si vybere.
Holt když ne u Škodovky tak v Audi a jsou i další možnosti že.
Slušná auta...to ano. Emoce ne. Tak zrovna audi jsou úplně všechna prakticky stejná...už dlouho. Ti sand s tou unifikací přišli první v prémii. Odlišné TT už zařízli. VW Brouka už taky a to jejich kupé z Golfa taky. >> takže velké nic pro mladší a nadšené, případně potenciálně nadšené (budoucí) řidiče.
1. Ten návrh je hodně nezdařilý
2. Postavit takové auto třeba ze Scaly by asi nebyl vůbec žádný problém, ale prodejní potenciál by se limitně blížil nule, tak jako prodejní potenciál všech mainstremových pokusů o podobné auto v dnešní době.
3. Notabene v rámci koncernu VAG, který má obrovskou nabídku sporťáků, kupé, roadsterů, kabrioletů a dalších aut pro zábavu (Porsche, Lambo, Audi, Bentley, Bugatti) by to byla sebevražda v přímém přenosu.
Ano, VAG aut pro zábavu ná dost, ale všechny jsou v kategorii 1,5mil Kč +... Ale nic v kategorii 400k +, když nepočítám 3dv UP GTi, opravdové malé Coupé kolem 500mil Kč by se uživilo, protože by mělo šmrnc. Koho zajímá 5dv hatchback Polo GTi atd... pořád to není nic vyjímečného. Byli by to lépe utracené peníze než selektrošuplíky ID... ;-)
Drahé autá sa aj tak dnes často kupujú ako investícia. Aké je v tom nadšenie kúpiť si Ferrari, najazdiť 100 km a zavrieť ho do "sarkofágu" a po pár rokoch predať za 5x takú cenu. Čistý obchod, žiadne nadšenie pre autá.
Autá pre nadšencov nikto nechce a je problém predať ich (Toyota GT86...). Dnes si mladí radšej kúpia každý rok nový Iphone, akoby sa zaujímali o autá...
Toyota se mladým netrefila do vkusu. To se třeba daří u mustangu...nemyslím u nás, ale v USA je v přepočtu někde kolem 600 000 - 700 000 v základu, proto tam má docela slušné prodeje, stejně jako jeho konkurence.
Mustang je dobré auto, ale GT86 je robená tak, aby s ňou bola zábava aj pri legálnych rýchlostiach. Samozrejme, keby stála menej... V USA sú všeobecne lacnejšie autá.
Ne no...ale pro tu image a výchovu automobilových nadšenců...a to není lehký úkol, aby mladí zvedli hlavu od smartphonu. Zatím na ně automobilky úplně kašlou, vrátí se jim to jak bumerang.
Proč asi? Aby to Scirocco nebo Brouk byli co k čemu, musel si vytáhnout tak 700k z peněženky a to je opravdu dost peněz, to samé jsou HotHache, už jsou prostě moc drahé... Všechny automobilky šponují nesmyslně ceny a pak se diví, že se tak moc neprodává cokoliv...
Ten, kdo má půl mega na nové auto, tak jako poslední možnost přemýšlí o dvoudveřovém kupé, čím méně peněz, tím větší potřeba dělat kompromisy mezi užitkovostí auta a nějakým stylem či sportovností a tudíž ty Up!y GTI nebo Pola GTI etc. zadupou do země jakýkoliv pokus v této cenové kategorii o nepraktické stylové auto. Když si někdo může dovolit běžné auto za 2 mega, tak pokud chce, tak si ten sporťák za 1,5 mega jako další auto na zábavu klidně koupí, opačně to nefunguje. Může se ti to nelíbit, ale levná Toyota 86 je prodává mnohonásobně hůř než HH a dokonce hůř než násobně dražší 911. Takže kde jsou ti bykupci levných "sporťáčků" (copyright Topper)? Odpovím si sám, sedí na zadku u internetu, bychaří, mají holou prdku a nové auto si nikdy nekoupí a když ano, tak to bude Polo, Clio, Fiesta se základním motorem. A pokud je někdo opravdu srdcař a nemá love, tak nakonec skončí u toho Caymana akorát, že bude 6 let starý.
To co píšeš platí pro fotříky. Ale co mladí 18 - 30? Pro ně toho moc opravdu není do půl mega nejsou kupátka, nejsou kabriolety a velmi málo sportovních aut. Přitom na čem jsi začínal? Rapidu? Garde? eRku? Ti porevoluční pak na Barchetách, Fiatech kupé apod.
Ale kdo ve veku 18-30 si to koupi jako nove? Ano, lidi radi zacinaji na podobnych autech, laka to, ale zacinaji tak na ctvrtinove cene noveho, s kilem na hrbu a po dvou turcich dotazeno z ciziny.
Ostatne proc slozite teoretizovat, staci mrknout jakou diru do sveta v evrope spravila toyota 86.
Cherokee byl asi povoláním "syn", že si mohl od osmnácti dovolit samá nová auta a ještě se pohybovat od půlmiliónu nahoru.
Anebo žije na jiné planetě a Zemi viděl v nějakém instruktážním filmu ze série "Rychle a zběsile".
Rychle a zběsile jsem viděl krátce po premiéře první díl a dokonce bych řekl, že i tenkrát šlo o auta ne vždy nová. Takže postup americké mládeže stejný jako u nás.
Jenže zatímco v devadesátkách holky co dnes jezdí v gazíkách, movitější mládež atp jezdili v 3er kupé, MX-6, Mégane coupé, tak dnes už by to nevzali.
Problém bude jinde, kolik procent mladých dnes zajímá motorismus a baví je řídit, zdokonalovat se atd?
Po revoluci měli mladí na hodně ojeté, dnes by měli na méně ojeté nebo zánovní, ale zájem už takový nebude.
Mas k tomu nejaka cisla? Nemyslim ze by se sem zajimavych ojetin dnes tahalo min (otazka jak se na to nejlip divat, jestli v procentech nebo absolutnich cislech?). 3er coupe ruzneho stari, A5 ruzneho stari atd. potkavam na kazdem kroku i dnes.
Keď kupé tak jedine kabriolet má zmysel, teda cupe cabriolet. Inak je to auto na nič, ani na frajerinu. Ale cabriolet je iné kafé. Mal som kedysi Mazdu cx 6 - dvoje dverí - problematické nastupovanie, stiesnený priestor.... No veľmi nepraktické
Hmotnost? Když si srovnám jak jezdí M3 a M3 kabrio, tak bych do CC určitě nešel. O tvarových kompromisech se ani nebavím. Nikdy se nevyrovná kupé v tuhosti karoserie atd...
To úplně ne, přestože za ní zdvihám Rendlíku palce. Ultimativní lehounký auto si užíváme při závodech, na silnici určitě RWD koncepce, ale něco se zpívajícím/burácejícím motorem, než nám to Greta zatrhne.
Malá kupátka si věřím jednou najdou cestu zpátky na silnice a s rozumnou cenou. Možná je ale právě teď nějaká poslední pětiletka, kdy se budou dát ještě pořídit kousky, který nám vykouzlí úsměv na tváři i v 80-ti a jejichž řízení je občas krocení divý zvěře ;-)
"Mundy" Isto ste mal Mazdu CX6? Nebola to náhodou MX6 (kupé odvodené zo 626-ky)?
Kedysi tu boli aj Mazda MX3 , Ford Puma, Opel Tigra... Dnes chce zákazník, ktorý by kedysi kupoval také autá skôr Crossover - niečo čo má športovosť možno tak v názve :)
Kdyby se takové auto vyrábělo jako jako další karosářská 3dv. varianta i se slabšími a dieselovými motorový, ne jen jako vrcholné RS, cena by odpovídala 5.dv variantě, určitě by se našli kupci, kteří by uvítali i jen pohodlnější nástup
Dlhé dvere sú často tak na "oštaru" tie autá boli síce pekné, ale som rád, že na parkoviskách je ich už minimum. Prečo? Potrebujú veľa miesta na otvorenie dverí = šanca, že poškodia vedľa stojace auto je značne vyššia.
Tak ale to nie je chyba tých áut, skôr chyba našich parkovísk, že sú robené ešte stále ako pre Š120 a žiguláky... V susednom Rakúsku, hneď pred diskontnými marketmi nájdeš parkoviská o kus poriadnejšie. U nás sa niekedy poriadne nevojdeš ani s Octaviou.
Mám pocit, že nové parkoviská sú lepšie.
Najhoršie parkoviská čo som zažil boli v Nemecku v starších podzemných parkoviskách. Možno tie miesta boli originálne väčšie a majiteľ si ich upravil, aby tam vošlo viac áut (=viac peňazí), ale tak úzke miesta som ešte nevidel.
Väčšinou sa aj tak snažím parkovať na krajnom mieste, čo najbližšie k obrubníku. Auto mám po skoro 3 rokoch celkom "neobúchané".
Otázka ani nezní, jestli líbí nebo ne, ale jaký to bude mít pohon? S náhonem na přední kola bych se smířil, sám vlastním Mitsubishi Lancer Sportback, ale nezávislého zavěšení kol kol se vzdát nehodlám a tříválec také nechci. Obávám se, že tato karosarská varianta Škody by byla s nezávislým zavěšením a čtyřválcem cenově přestřelená.
Vymeniť Lancer za niečo podobne dobre jazdiace bude dnes celkom problém. Bude dosť pravdepodobné, že trojvalec a absencia nezávisleho zavesenia u cenovo dostupného auta bude skôr štandardom.
Je to bohužel tak. Scala model 2019 nedosahuje jízdních kvalit Lancera model 2007. V japonských značkách si lze stále vybrat, i když příklon ke karoseriím typu hatchback nebo SUV je patrný i zde.
U Japoncov sa v podstate tiež prechádza na tuhé nápravy = Mazda 3... Auris asi nebude jazdiť ako Lancer, možno Civic.
Lancera je škoda. Kto ho mal, nikdy sa nesťažoval na veci spojené s jazdnými vlastnosťami. Neviem síce, či Lancer jazdí lepšie ako napr Focus II, ale kto podobné auto neskúsil, nevie ako jazdí dobré auto. Focus II som kedysi šoféroval a bolo to skvelé, rovnako skvelo jazdí moja Mazda 3... Nie je to o výkone, zrýchlení, obiehaní... je to o stabilite jazdy a spôsobe ako to auto prechádza zatáčky, nerovnosti :).
Jasne v dnesni dobe sportovnim kupe psenka nekvete. Ale proc nepostavit low cost na urovni drivejsi Pumy/Tigry?
Treba by se skode podarilo najit diru na trhu a vytvorit trend...
Páni jednoznačná škoda že sa nedostal do výroby koncept Škoda Superb - coupe , v tej dobe a tejto kategorii pre mňa najväčšia pecka a páči sa mi dodnes