Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak by dnes vypadala novodobá Škoda Garde/Rapid? Takové auto Škodovce chybí!

Stanislav Kolman
Diskuze (73)

Kupé odkazující na historii značky je auto, které by si Škodovka zasloužila. Když mu doba nepřeje, pojďme se s ním seznámit alespoň virtuálně.

Pamatujete, když Honza Mička před čtyřmi lety dostal příležitost řídit pětici kupátek z muzea Škody Auto? Okusil tak dlouhou historii mladoboleslavské automobilky začínající velevzácným Popularem Sport Monte Carlo a končící konceptem Škoda Tudor, jenž na výstavištích sklidil ovace, sériové výroby se ale bohužel nikdy nedočkal.

A jak před časem naznačil generální ředitel Peugeotu Jean-Philippe Imparato, dnešní doba autům typu kupé a spol. nepřeje. Přitom by to v případě Škodovky znamenalo návrat ke kořenům a pokračování dlouhé a úspěšné tradice. Nevadí. Když se žádné takové auto v blízké budoucnosti nechystá, my si jej vytvoříme!

Oslovili jsme tedy našeho šikovného grafika a kolegu Honzu. Ten se okamžitě pustil do práce a představuje nám svou vizi novodobé Škody 743, tedy modelu Garde, respektive jeho přímého nástupce Rapidu. Tato kupé vycházela ze čtyřdveřového sedanu Škoda 742, poznávacím znamením byla kromě jiného svažující se záď a jen jeden pár dveří.

Vozy Garde/Rapid vznikaly v letech 1981 až 1990 československou firmou AZNP v Kvasinách, respektive Bratislavských automobilových závodech. Nástupce Škody 110 R se vyrobilo celkem 44.634 exemplářů a dnes (pravda, i díky nejrůznějším spekulantům) se tyto vozy objevují na aukčních serverech za astronomické sumy.

Ale zpátky k našemu dílu, kde jsme zůstali u modernějšího označení Rapid. Autor říká, že odkaz na historické kupé najdeme především na bocích karoserie, inspirovat se ale nechal rovněž při tvoření extravagantních zadních světlometů. To vpředu tohle auto příbuznost s ostatními Škodovkami nezapře. Zůstává tradičně tvarovaná maska, na níž navazují diodové světlomety a dobře znám je i vzhled obouvaných kol.

Kdo ví, kdyby tehdy Škoda Tudor dostala zelenou, dost možná by její nástupce vypadal právě takto. Líbil by se vám?

Byli byste pro vznik moderního kupé značky Škoda?
  • Ano
    89,9%
  • Ne, je to zbytečné
    10,1%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1012 čtenářů.

Stanislav Kolman
Diskuze (73)

Doporučujeme

3. 4. 2020 21:31
Superb
Páni jednoznačná škoda že sa nedostal do výroby koncept Škoda Superb - coupe , v tej dobe a tejto kategorii pre mňa najväčšia pecka a páči sa mi dodnes
Avatar - palix
1. 4. 2020 12:39
Re: Podvozek a motor
U Japoncov sa v podstate tiež prechádza na tuhé nápravy = Mazda 3... Auris asi nebude jazdiť ako Lancer, možno Civic.
Lancera je škoda. Kto ho mal, nikdy sa nesťažoval na veci spojené s jazdnými vlastnosťami. Neviem síce, či Lancer jazdí lepšie ako napr Focus II, ale kto podobné auto neskúsil, nevie ako jazdí dobré auto. Focus II som kedysi šoféroval a bolo to skvelé, rovnako skvelo jazdí moja Mazda 3... Nie je to o výkone, zrýchlení, obiehaní... je to o stabilite jazdy a spôsobe ako to auto prechádza zatáčky, nerovnosti :).
Avatar - palix
1. 4. 2020 12:31
Re: Nechybí
Mustang je dobré auto, ale GT86 je robená tak, aby s ňou bola zábava aj pri legálnych rýchlostiach. Samozrejme, keby stála menej... V USA sú všeobecne lacnejšie autá.
1. 4. 2020 12:19
Re: Podvozek a motor
Je to bohužel tak. Scala model 2019 nedosahuje jízdních kvalit Lancera model 2007. V japonských značkách si lze stále vybrat, i když příklon ke karoseriím typu hatchback nebo SUV je patrný i zde.
Avatar - CHerokee
1. 4. 2020 11:26
Re: Nechybí
Toyota se mladým netrefila do vkusu. To se třeba daří u mustangu...nemyslím u nás, ale v USA je v přepočtu někde kolem 600 000 - 700 000 v základu, proto tam má docela slušné prodeje, stejně jako jeho konkurence.